1. Stop merkki tarkoittaa mitä siinä lukee
2. Liikenne ympyrästä tulevalla on etuajo oikeus
3. Kolmio väärinpäin tarkoittaa väistämis-velvollisuutta
4. Älä koskaan ohita vasemmalta puolelta, ellet aja omaa kaistaasi.
5. Oikealta tulevalla on etuajoikeus
Nämä kun kun tämä älykäs kansa oppisi elämä täällä olisi huomattavasti helpompaa.
6. Älä kuvitele osaavasi se antaa väärän turvallisuuden tunteen, jos et osaa.
Havaintoja liikenteestä..ö
13
181
Vastaukset
- Anonyymi
Pasanen ilmeisesti haaveilee ajokortista ja kertaa liikennesääntöjä. Hieman erikoisia on lukihäiriöisen ohjeet kuitenkin. Miten kolmio on väärinpäin?
Etuajo-oikeus koskee vain merkitsemättömiä tasa-arvoisia risteyksiä. Mutta ei silloin kun päätie kohtaa sivutien.
Päätiellä on aina etuajo-oikeus ellei liikennevalot toisin osoita.
Liikenneympyrässä se joka ehtii sinne ensin on etuajo-oikeutettu. Sieltä "tuleva" ei kohtaa ketään vaan sinne menevä.
Tarkoitat varmaan vasemmalta ohittamista pientareelta? Sen voi tehdä motolla, mutta huomioiden risteysalueet, ettei kukaan käänny eteen.
Seisovan autojonon välistä voi tulla mistä kohtaa vaan mopo eteen pientareelle myös ja myös ne tulee huomioida.
Sama koskee kaistojen välissä ajamista motolla. Mopo voi tulla kylkeen tai eteen kummalta puolelta vaan.
Jos mahdollista niin ruuhka-aikoja kannattaa välttää. Pattayalta kun aikoinaan lähdin pohjoiseen päin, lähdin liikkeelle viiden aikaan aamulla. Olin kaukana ennenkuin ruuhkat alkoi.
Etelään mentäessä vanha tie vetää hyvin ja Bangkokin ruuhkat välttää oikaisemalla suuren sillan kautta, se vetää aina melko hyvin.
Autolla en piittaa ruuhkasta, mennään sitä vauhtia kuin pääsee.
Thaimaassa törmää harvoin rattiraivoon. En edes muista koska viimeksi joku olisi kilarit saanut vaikka joku töppäisikin.
Toista se on Suomessa, jossa se auto on niin penteleen rakas että torvet soi ja keskarit heiluu heti tilanteissa joissa ei edes vaaraa ole ollut.
2010- Anonyymi
Niinkö et tiedä että kolmio voi olla joko oikein päin tai väärinpäin, väärinpäin se on silloin kun se on väärinpäin, oikein päin taas toisaalta...
Thaimaassa on pääosin samat liikenne säännöt kuin suomessa, tasa-arvo risteyksissä on oikealta tulevalla etu-ajooikeus, aivan kuten suomessa, päätietä ajavalla kuten suomessakin...
Ei tarkoitan kaikkea ohittamista vasemmalta puolelta, siinä on moni päässyt hengestään kun lähtee rekkaa ohittamaan siltä puolelta, ja jää puristuksiin, kun tila loppuu kesken... oikealta puolelta tuota ongelmaa ei ole, lisäksi vasemmalta puolelta ohittaminen on laissa kielletty...
Liikenneympyrästä poistuvalla on etuajo-oikeus, aina tässä on suuri ongelma thaimaassa, ajetaan miten sattuu... en ymmärrä lausettasi kun ongelma on siinä että ympyrästä poistuvaa ei väistetä, millään muotoa.
Ainoa mitä jollekin tasolle noudatetaan on punainen valo, joka on hyvä asia.
Liikutko täällä lainkaan, kuten sanoin tämän maan liikenne on syvältä sieltä minne aurinko ei koskaan paista, ei taida mersuun olla tullut juurikaan kilsoja..
Muutama päivä sitten rouva meinasi saada raivarin, kun kapea tie, vastakkaiselta kaistalta auto hiljentää, samalta puolelta takaa koukkaa suoraan auto vaimoni eteen, enpä ole ikinä muualla maailmassa moista ajotapaa nähnyt... en täälläkään useasti... aivan perseestä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niinkö et tiedä että kolmio voi olla joko oikein päin tai väärinpäin, väärinpäin se on silloin kun se on väärinpäin, oikein päin taas toisaalta...
Thaimaassa on pääosin samat liikenne säännöt kuin suomessa, tasa-arvo risteyksissä on oikealta tulevalla etu-ajooikeus, aivan kuten suomessa, päätietä ajavalla kuten suomessakin...
Ei tarkoitan kaikkea ohittamista vasemmalta puolelta, siinä on moni päässyt hengestään kun lähtee rekkaa ohittamaan siltä puolelta, ja jää puristuksiin, kun tila loppuu kesken... oikealta puolelta tuota ongelmaa ei ole, lisäksi vasemmalta puolelta ohittaminen on laissa kielletty...
Liikenneympyrästä poistuvalla on etuajo-oikeus, aina tässä on suuri ongelma thaimaassa, ajetaan miten sattuu... en ymmärrä lausettasi kun ongelma on siinä että ympyrästä poistuvaa ei väistetä, millään muotoa.
Ainoa mitä jollekin tasolle noudatetaan on punainen valo, joka on hyvä asia.
Liikutko täällä lainkaan, kuten sanoin tämän maan liikenne on syvältä sieltä minne aurinko ei koskaan paista, ei taida mersuun olla tullut juurikaan kilsoja..
Muutama päivä sitten rouva meinasi saada raivarin, kun kapea tie, vastakkaiselta kaistalta auto hiljentää, samalta puolelta takaa koukkaa suoraan auto vaimoni eteen, enpä ole ikinä muualla maailmassa moista ajotapaa nähnyt... en täälläkään useasti... aivan perseestä.Muutama sana tuosta pääteistä thaimaassa suomesta poiketen tuota väistämisvelvollisuutta ei osoiteta mitenkään, suomessa aina tuolla väärinpäin olevalla kolmiolla tiestä riippumatta, lisäksi on muutenkin hieman hankalaa päätellä milloin tie on ns. päätie jos sitä ei merkein osoiteta mitenkään, vaikkapa etuajo oikeutettu tie, sillä merkillä joka sen osoittaa, se on taas kärjellään seisova neliö, näitä en ole ensimmäistäkään nähnyt thaimaassa koskaan.
Jokin syy tähän perseliikenne kulttuuriin on pakko olla, mielelläni kuulisin näkemyksesi siitä, miksi thaimaa on yksi maailman vaarallisimpia maita liikenteen osalta, jossain afrikan maiden kanssa samalla tasolla, aasian vaarallisin.
By NumBall HHN 63v. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niinkö et tiedä että kolmio voi olla joko oikein päin tai väärinpäin, väärinpäin se on silloin kun se on väärinpäin, oikein päin taas toisaalta...
Thaimaassa on pääosin samat liikenne säännöt kuin suomessa, tasa-arvo risteyksissä on oikealta tulevalla etu-ajooikeus, aivan kuten suomessa, päätietä ajavalla kuten suomessakin...
Ei tarkoitan kaikkea ohittamista vasemmalta puolelta, siinä on moni päässyt hengestään kun lähtee rekkaa ohittamaan siltä puolelta, ja jää puristuksiin, kun tila loppuu kesken... oikealta puolelta tuota ongelmaa ei ole, lisäksi vasemmalta puolelta ohittaminen on laissa kielletty...
Liikenneympyrästä poistuvalla on etuajo-oikeus, aina tässä on suuri ongelma thaimaassa, ajetaan miten sattuu... en ymmärrä lausettasi kun ongelma on siinä että ympyrästä poistuvaa ei väistetä, millään muotoa.
Ainoa mitä jollekin tasolle noudatetaan on punainen valo, joka on hyvä asia.
Liikutko täällä lainkaan, kuten sanoin tämän maan liikenne on syvältä sieltä minne aurinko ei koskaan paista, ei taida mersuun olla tullut juurikaan kilsoja..
Muutama päivä sitten rouva meinasi saada raivarin, kun kapea tie, vastakkaiselta kaistalta auto hiljentää, samalta puolelta takaa koukkaa suoraan auto vaimoni eteen, enpä ole ikinä muualla maailmassa moista ajotapaa nähnyt... en täälläkään useasti... aivan perseestä."ongelma on siinä että ympyrästä poistuvaa ei väistetä, millään muotoa"
ööö...? Eikös ympyrässä oleva pääse liittymään ilman esteitä poistumisreitilleen? Kuka sen edessä voi olla siinä tilanteessa joka ei väistä?
Liikenne kun kulkee ympyrässä samaan suuntaan, Thaimaassa myötäpäivään ja Suomessa vastapäivään. Ei kai siellä kukaan pakilla vastaan tule?
Pattaya Nuan ympyrä siellä merenpuolella on erittäin hankala, kun liittymiä on viisi ja ne on epäselviä, ympyrä niin väljä eikä kaistamerkinnät toimi, jengi pakkaantuu sikin sokin mutta kun se on tiedossa, se purkautuu omassa järjestyksessään ilman torvien soimista.
2010 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"ongelma on siinä että ympyrästä poistuvaa ei väistetä, millään muotoa"
ööö...? Eikös ympyrässä oleva pääse liittymään ilman esteitä poistumisreitilleen? Kuka sen edessä voi olla siinä tilanteessa joka ei väistä?
Liikenne kun kulkee ympyrässä samaan suuntaan, Thaimaassa myötäpäivään ja Suomessa vastapäivään. Ei kai siellä kukaan pakilla vastaan tule?
Pattaya Nuan ympyrä siellä merenpuolella on erittäin hankala, kun liittymiä on viisi ja ne on epäselviä, ympyrä niin väljä eikä kaistamerkinnät toimi, jengi pakkaantuu sikin sokin mutta kun se on tiedossa, se purkautuu omassa järjestyksessään ilman torvien soimista.
2010Enpä ole tuota liittymää kokenut mitenkään ongelmasi, helppo ajaa, hua hin palaun tien ja keskustan eka liittymä on karmea, siinä kolaroidaan paljon siinä on kolme kaistaa kaupunkiin päin, jollei ole nyt jo neljää, tämä on iso kaupunki...
Kaksi sisintä kaistaa on oikealle kääntyville, keskimmäinen suoraan ajavalla, ja vasemmalle uloin kaista, nämä ajetaan miten sattuu, ja tämä on liikenne ympyrä... kun ajat sisintä kaistaa vasemmalta tulee lähes varmasti auto kylkeen... jos et huomioi tätä.
Ruuhkassa ajaminen on turvallista koska nopeudet on alhaalla, mutta rasittavaa, pitkistyttävää... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Enpä ole tuota liittymää kokenut mitenkään ongelmasi, helppo ajaa, hua hin palaun tien ja keskustan eka liittymä on karmea, siinä kolaroidaan paljon siinä on kolme kaistaa kaupunkiin päin, jollei ole nyt jo neljää, tämä on iso kaupunki...
Kaksi sisintä kaistaa on oikealle kääntyville, keskimmäinen suoraan ajavalla, ja vasemmalle uloin kaista, nämä ajetaan miten sattuu, ja tämä on liikenne ympyrä... kun ajat sisintä kaistaa vasemmalta tulee lähes varmasti auto kylkeen... jos et huomioi tätä.
Ruuhkassa ajaminen on turvallista koska nopeudet on alhaalla, mutta rasittavaa, pitkistyttävää...Thaimaan liikenteen suuret onnettomuustilastot johtuu muutaman asian summasta.
Thaimaa on Kaakkois-Aasian vaurain maa henkilöä kohti ja mopoille saa pitkiä osamaksuja ja liisareita.
Virittämistä ei saada kuriin ja mopo on vakionakin liian nopea ajo-ominaisuuksiin nähden.
Humalainen, kokematon tai huoleton kuski 130kmh kulkevalla mopedilla. Olen nähnyt PCX:n joka kulki 190kmh.
Thait tekee paljon töitä ja monet 7pv viikossa. Väsyneenä työnnetään menemään pienirenkaisella mopolla piennarta liikenteen mukana.
Väsymys on pahempi kuin känni ja kuumuus sekä katupöly pahentaa tilannetta. Luotetaan myös liikaa onnen ja Buddhan varaan.
Autolla voit tehdä kymmeniä peltikolareita ilman naarmuja, mutta mopolla on aina henki katkolla.
Sitten tilastoja somistaa lavalla matkustukset. Muistan yhden uutisen jossa minibussi ja pickup törmäsivät, 28 kuoli.
Rattijuopumukset on edelleen heikosti valvottuja ja ei taida kiekkoja olla raskaassa kalustossa, että tauot tulisi pidettyä.
Umpisurkea autokoulu päälle. Siinäpä se summa on nipussa.
2010 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Thaimaan liikenteen suuret onnettomuustilastot johtuu muutaman asian summasta.
Thaimaa on Kaakkois-Aasian vaurain maa henkilöä kohti ja mopoille saa pitkiä osamaksuja ja liisareita.
Virittämistä ei saada kuriin ja mopo on vakionakin liian nopea ajo-ominaisuuksiin nähden.
Humalainen, kokematon tai huoleton kuski 130kmh kulkevalla mopedilla. Olen nähnyt PCX:n joka kulki 190kmh.
Thait tekee paljon töitä ja monet 7pv viikossa. Väsyneenä työnnetään menemään pienirenkaisella mopolla piennarta liikenteen mukana.
Väsymys on pahempi kuin känni ja kuumuus sekä katupöly pahentaa tilannetta. Luotetaan myös liikaa onnen ja Buddhan varaan.
Autolla voit tehdä kymmeniä peltikolareita ilman naarmuja, mutta mopolla on aina henki katkolla.
Sitten tilastoja somistaa lavalla matkustukset. Muistan yhden uutisen jossa minibussi ja pickup törmäsivät, 28 kuoli.
Rattijuopumukset on edelleen heikosti valvottuja ja ei taida kiekkoja olla raskaassa kalustossa, että tauot tulisi pidettyä.
Umpisurkea autokoulu päälle. Siinäpä se summa on nipussa.
2010Thaimaa ei ole vaurain maa, ohi vielä menee singapore, maleesia, brunei jotka ovat vielä huomattavasti varakkaampia maita, tuo mopous on kanssa hieman huono selitys, koska esim. vietnamissa on suhteessa vielä enemmän väkilukuun nähden mopoja kuin thaimaassa kuitenkin onnettomuuksia tapahtuu huomattavasti vähemmän... olen tätä miettinyt sut paljon, ja jokin syy on muulin tai vesipuhvelin perusluonne, joka osaa kaiken ja kaikki, vaikka osaaminen on hyvin heikkoa, vaimollani on suomalainen ajokortti, ja tietysti thaikku kortit kuten minullakin, sen olen huomannut että thailulla on erittäin heikot hermot, riskejä otetaan... surutta...
Tuossa olen samaa mieltä luotetaan liikaa onneen ja buddhaan...
Vaimoni poika oli täällä jossain vaiheessa muutaman kuukauden, sinä aikana kuoli kaksi sukulaista mopolla kännissä tai kamassa, mene ja tiedä... hän otti tatuoinnin kännissä, suomessa maksoi sen poistaminen 16.000 euroa että sellaista, voi näitä lapsia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Thaimaa ei ole vaurain maa, ohi vielä menee singapore, maleesia, brunei jotka ovat vielä huomattavasti varakkaampia maita, tuo mopous on kanssa hieman huono selitys, koska esim. vietnamissa on suhteessa vielä enemmän väkilukuun nähden mopoja kuin thaimaassa kuitenkin onnettomuuksia tapahtuu huomattavasti vähemmän... olen tätä miettinyt sut paljon, ja jokin syy on muulin tai vesipuhvelin perusluonne, joka osaa kaiken ja kaikki, vaikka osaaminen on hyvin heikkoa, vaimollani on suomalainen ajokortti, ja tietysti thaikku kortit kuten minullakin, sen olen huomannut että thailulla on erittäin heikot hermot, riskejä otetaan... surutta...
Tuossa olen samaa mieltä luotetaan liikaa onneen ja buddhaan...
Vaimoni poika oli täällä jossain vaiheessa muutaman kuukauden, sinä aikana kuoli kaksi sukulaista mopolla kännissä tai kamassa, mene ja tiedä... hän otti tatuoinnin kännissä, suomessa maksoi sen poistaminen 16.000 euroa että sellaista, voi näitä lapsia.Mutta kun mussutit jossain vaiheessa että näen vain kaiken negatiivisen, näin ei ole, minusta thaimaan on erittäin kaunis maa, luonto on mahtava, ja näyttää voimansa paljon kauniimpi kuin suomessa, sinne lumihankeen kukaan kaipaa, nyt on ollut kuukausi liian kuuma, tämä voi olla kuitenkin vaarallista pidemmän päälle, jos kesät on täällä näin lämpimiä, kun mittarissa on yli 40 se on terveydelle vaarallista, yli 40 ihmistä on bangkokissa kuollut lämpöhalvaukseen, lisäksi tämä oletetaan jatkuvan ja keskilämpötilan nousevan kunnolla, mitä se vaikuttaa luontoon pidemmän päälle, jää arvoitukseksi...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Thaimaa ei ole vaurain maa, ohi vielä menee singapore, maleesia, brunei jotka ovat vielä huomattavasti varakkaampia maita, tuo mopous on kanssa hieman huono selitys, koska esim. vietnamissa on suhteessa vielä enemmän väkilukuun nähden mopoja kuin thaimaassa kuitenkin onnettomuuksia tapahtuu huomattavasti vähemmän... olen tätä miettinyt sut paljon, ja jokin syy on muulin tai vesipuhvelin perusluonne, joka osaa kaiken ja kaikki, vaikka osaaminen on hyvin heikkoa, vaimollani on suomalainen ajokortti, ja tietysti thaikku kortit kuten minullakin, sen olen huomannut että thailulla on erittäin heikot hermot, riskejä otetaan... surutta...
Tuossa olen samaa mieltä luotetaan liikaa onneen ja buddhaan...
Vaimoni poika oli täällä jossain vaiheessa muutaman kuukauden, sinä aikana kuoli kaksi sukulaista mopolla kännissä tai kamassa, mene ja tiedä... hän otti tatuoinnin kännissä, suomessa maksoi sen poistaminen 16.000 euroa että sellaista, voi näitä lapsia.Kaikella kunnioituksella kommentoisin tätä:
"sen olen huomannut että thailulla on erittäin heikot hermot, riskejä otetaan... surutta..."
Tuo ajatelma on mielestäni jotenkin nurinkurinen.
Riskin ottajalla on oltava vahvat hermot, heikkohermoinen ei rikejä uskalla ottaa.
Itseasiassa tuon ajatelman kirjoittaja saattaa olla keksimääräistä vahva hermoisempi? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikella kunnioituksella kommentoisin tätä:
"sen olen huomannut että thailulla on erittäin heikot hermot, riskejä otetaan... surutta..."
Tuo ajatelma on mielestäni jotenkin nurinkurinen.
Riskin ottajalla on oltava vahvat hermot, heikkohermoinen ei rikejä uskalla ottaa.
Itseasiassa tuon ajatelman kirjoittaja saattaa olla keksimääräistä vahva hermoisempi?He eivät edes ymmärrä ottavansa riskiä pinna vaan palaa, sitten tulee jokin virhe, ja henki pois.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikella kunnioituksella kommentoisin tätä:
"sen olen huomannut että thailulla on erittäin heikot hermot, riskejä otetaan... surutta..."
Tuo ajatelma on mielestäni jotenkin nurinkurinen.
Riskin ottajalla on oltava vahvat hermot, heikkohermoinen ei rikejä uskalla ottaa.
Itseasiassa tuon ajatelman kirjoittaja saattaa olla keksimääräistä vahva hermoisempi?"Riskin ottajalla on oltava vahvat hermot, heikkohermoinen ei rikejä uskalla ottaa."
Näin minäkin tämän asian näkisin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Riskin ottajalla on oltava vahvat hermot, heikkohermoinen ei rikejä uskalla ottaa."
Näin minäkin tämän asian näkisin.Harkitsematon nopea päätös menen tuosta mahdun, voi johtaa omaan tai toisin kuolemaan... täällä näkee sellaisia ohituksia että oksat pois, kohtuuttomia ajonopeuksia.
- Anonyymi
Ei mitään nuutta auringon alla. Thaimaassa noudatetaan knsainvälisiä sääntöjä liikenteessä, eli se menee ja ajaa kuka uskaltaa mennä ja ajaa.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde192460- 1482214
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292132Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.522109Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti201674Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3871583Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961506- 2771388
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131369- 1301346