Turhanveneily

Anonyymi-ap

Miten perustelette itsellenne veneilyharrastuksen ?

Oletteko koskaan purjehtineet hyötyliikuntana, esimerkiksi siirtäneet purjeen ja koneen voimin rakennustarvikkeita pysyvää asutusta varten vaikkapa kalastajalle ?

Tiedustelen asiaa siksi, että nykyisillä päätöksentekijöillä tuntuu olevan tavoitteena lopettaa purjehduskin kansanharrasteena vain luonnonvaroja haaskaavana ja ympäristöä likaavana turhana toimintana.

23

450

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Se on työkykyä ylläpitävää toimintaa ja säästää valtion terveydenhuoltokustannuksia.

      • Anonyymi

        Minusta jokaiselle Suomeen tulevalle pakolaiselle tulisi lahjoittaa vene, että voivat kotouttaa itsensä suomalaiseen työelämään.


      • Anonyymi

        Varmaan sukupuolien vaihteleminen on siihen nyt suositeltavampaa toimintaa.


    • Anonyymi

      Älä vaivaa päätäsi turhanpäiväisillä asioilla

    • Anonyymi

      Kaikki toiminta, joka ei ylläpidä elintoimintoja, voidaan määritellä turhaksi.

      Minä perustelen toimintaani henkisellä hyvinvoinnilla, yhteisöllisyydellä ja vähemmistökulttuurin ylläpidolla ja onhan sillä vaikutusta myös fyysiseen kuntoon koska veneessä käyttää ihan huomaamattaan lihaksia tasapainon ylläpitöön.

      • Anonyymi

        Piha, parveke,tai mikään ylimääräinen asuintila on ympäristöä kuormittavaa kiellettävää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Piha, parveke,tai mikään ylimääräinen asuintila on ympäristöä kuormittavaa kiellettävää.

        Piereskely on turhana ympäristöä kuormittavana hupina kiellettävä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Piereskely on turhana ympäristöä kuormittavana hupina kiellettävä.

        Niin ja aivan hirveät metanipäästöt. Täysin tarpeetonta ilmastonmuutoksen edistämistä!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin ja aivan hirveät metanipäästöt. Täysin tarpeetonta ilmastonmuutoksen edistämistä!!

        Hengittäminen haittaverolle ja heti!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hengittäminen haittaverolle ja heti!

        Takahengitys verrattuna hikoiluhaittoihin, ja läskivero.


    • Anonyymi

      Ei ole tarvinnut perustella itselleni harrastuksiani.

    • Anonyymi

      Kun istun perjantai - iltana pihalla auringonpaisteessa ja mietin että mitähän sitä tekis? Silloin hyppään veneeseen ja ajelen sillä pikku lenkin ihan huvikseni. Ehkä laitan hetkeksi vieheen veteen ja nautin tällaisesta hetkestä. Ei kai sitä tarvi joka liikettään analysoida loppuun saakka . Toisen saa puolestani katsella netflixiä koko illan.

      • Anonyymi

        Minä istun ratikkakiskoilla ja syön kiinalaisia kemikaaleja ja töhrin seiniä.
        Se on minulle tarpeellista ja jonain päivänä saan pesää. Toivottavasti ennen kuin täytän 40.


    • Anonyymi

      Kysehän on jo määritelmän mukaan huviveneilystä, kertoo kaiken oleellisen. Tyypillinen harrastus, kallista, epämukavaa ja täysin hyödytöntä.

      • Anonyymi

        Siis sinulle.


      • Anonyymi

        Nyt kuuluu turhan sijasta keskittyä ylä- ja alapuolisen eri sukupuolensa sekä ulko- ja sisäpuolisen sukupuolensa näkemisiin.


    • Anonyymi

      Mitenkähän edelliset liittyvät Aloittajan kysymykseen?

    • Anonyymi

      Outo sana tuo "hyötyliikunta", aivan kuin kaikesta harrastuksesta tulisi olla olemassa joikin mitattavissa oleva "hyöty".

      Itselleni perustelen veneilyä mielenvirkistyksenä. Veneen kanssa puuhastelu on myös hyvää vastapainoa konttorissa istumiselle.
      Joskus ystäväni tokaisi, lopeta tuo turha veneily se on vain rahan menoa ja vaivaa, Vastakommenttina tokaisin että mitenkä sitten pääsisin merelle.

      Noin yleisesti ottaen yksinkertaisilla ihmisillä tuntuu olevan tarve kieltää kaikki, tarpeettomana ja turhana, mitä he eivät itse harrasta . Meriluonnosta nauttiminen on yksi näitä asioita, jotka eivät aukea jos ei koskaan ole silellä käynyt, Purjehdus on monelle täysin tuntematon harrastus, joka nähdään vain jonkinlaisena elvistelynä kun asiasta ei muuta ymmärretä.

    • Anonyymi

      Purjeveneet eivät sovellu esimerkiksi rakennustarvikkeiden kuljetukseen. Itse olen vienyt muutaman paketin keulapiikissä Kaunissaareen siellä kesää viettävien teltoille. Sen luen hyötykuljetukseksi.

      • Anonyymi

        Viinan kuskaus Jagikseen on suurempaa terveystoimintaa kuin mihin nykyhjallitus pystyy. Gran-Laasonen on katteellinen oikeasta lääkärin etiikan mukaisesta hoitotoimenpiteestä.


    • Anonyymi

      Itse harrastan hyötyliikuntaa purjehdusretkillä onanoimalla useamman kerran ihanassa säässä aamuin illoin. Tervettä merimiesmeininkiä parhaimmillaan.

    • Anonyymi

      Veneily on vastapaino työelämälle. Mieluummin vesillä kuin lataamossa. Ihan sama millainen alus, mulla nyt sattuu olemaan purkkari.

      • Anonyymi

        Nimenomaan näin, varmasti 90 % tai enemmänkin, hienot tyynet illat auringon painuessa horisonttiin, muutama olut ja viini, onko ihanampaa. Sateessa satsataan sitten kirkkaisiin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuvat! Dannyyn liitetty Helmi Loukasmäki, 22, on puhjennut naisena kukkaan - Some sekoaa: "Sä..."

      Ooo, kaunis aikuinen nainen Helmistä on kasvanut siinä yli 80-vuotiaan Dannyn rinnalla! Katso uudet kuvat: https://ww
      Suomalaiset julkkikset
      47
      3045
    2. Henkirikos Alakylässä

      Nainen löydetty elottomana, mies otettu kiinni. Mitä on tapahtunut?
      Seinäjoki
      47
      2281
    3. Suodatinpussin kastelemalla saa parempaa kahvia

      Kokeilin niksiä ja kyllä tämä kahvi on parempaa nyt. Ei lainkaan maistu paperiselta. Huljuttelee hanan alla suppiloa pap
      Maailman menoa
      121
      1673
    4. Tidätkö nainen

      että suoraan sanottuna v.tut.aa että pääsit näin lähelle minua. Ei olisi oikeasti aikaa tähän mutta silti aina välillä o
      Ikävä
      100
      1533
    5. Onkohan sinulla kaikki hyvin?

      Nyt vähän sellainen outo tunne tuli. Sinun asiasi niin ei minulle toki tarvitse kertoa. Kunhan mietin...
      Ikävä
      38
      1067
    6. Viimeinen reissu tälle kesälle

      Pian se syksy on. Hyvää huomenta ja aurinkoista päivää. ☕🌞🍁🌻🐺❤️
      Ikävä
      169
      934
    7. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      44
      891
    8. Huikeeta, mahtavaa, ihan mielettömän upeeta

      Me ostettiin talo Espanjasta. Tosin saadaan käyttää sitä vain muutama viikko vuodessa kun on monta muutakin ostajaa! M
      Kotimaiset julkkisjuorut
      175
      846
    9. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      71
      791
    10. Oho! Arja Koriseva paljastaa TTK:n ekasta suorasta lähetyksestä: "On vähän ärsyttävä yhtälö!"

      Upea Arja Koriseva! Tsemppiä haasteelliseen tilanteeseen! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-arja-koriseva-
      Suomalaiset julkkikset
      13
      743
    Aihe