Miten perustelette itsellenne veneilyharrastuksen ?
Oletteko koskaan purjehtineet hyötyliikuntana, esimerkiksi siirtäneet purjeen ja koneen voimin rakennustarvikkeita pysyvää asutusta varten vaikkapa kalastajalle ?
Tiedustelen asiaa siksi, että nykyisillä päätöksentekijöillä tuntuu olevan tavoitteena lopettaa purjehduskin kansanharrasteena vain luonnonvaroja haaskaavana ja ympäristöä likaavana turhana toimintana.
Turhanveneily
31
929
Vastaukset
- Anonyymi
Se on työkykyä ylläpitävää toimintaa ja säästää valtion terveydenhuoltokustannuksia.
- Anonyymi
Minusta jokaiselle Suomeen tulevalle pakolaiselle tulisi lahjoittaa vene, että voivat kotouttaa itsensä suomalaiseen työelämään.
- Anonyymi
Varmaan sukupuolien vaihteleminen on siihen nyt suositeltavampaa toimintaa.
- Anonyymi
Älä vaivaa päätäsi turhanpäiväisillä asioilla
- Anonyymi
Kaikki toiminta, joka ei ylläpidä elintoimintoja, voidaan määritellä turhaksi.
Minä perustelen toimintaani henkisellä hyvinvoinnilla, yhteisöllisyydellä ja vähemmistökulttuurin ylläpidolla ja onhan sillä vaikutusta myös fyysiseen kuntoon koska veneessä käyttää ihan huomaamattaan lihaksia tasapainon ylläpitöön.- Anonyymi
Piha, parveke,tai mikään ylimääräinen asuintila on ympäristöä kuormittavaa kiellettävää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Piha, parveke,tai mikään ylimääräinen asuintila on ympäristöä kuormittavaa kiellettävää.
Piereskely on turhana ympäristöä kuormittavana hupina kiellettävä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Piereskely on turhana ympäristöä kuormittavana hupina kiellettävä.
Niin ja aivan hirveät metanipäästöt. Täysin tarpeetonta ilmastonmuutoksen edistämistä!!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin ja aivan hirveät metanipäästöt. Täysin tarpeetonta ilmastonmuutoksen edistämistä!!
Hengittäminen haittaverolle ja heti!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hengittäminen haittaverolle ja heti!
Takahengitys verrattuna hikoiluhaittoihin, ja läskivero.
- Anonyymi
Ei ole tarvinnut perustella itselleni harrastuksiani.
- Anonyymi
Kun istun perjantai - iltana pihalla auringonpaisteessa ja mietin että mitähän sitä tekis? Silloin hyppään veneeseen ja ajelen sillä pikku lenkin ihan huvikseni. Ehkä laitan hetkeksi vieheen veteen ja nautin tällaisesta hetkestä. Ei kai sitä tarvi joka liikettään analysoida loppuun saakka . Toisen saa puolestani katsella netflixiä koko illan.
- Anonyymi
Minä istun ratikkakiskoilla ja syön kiinalaisia kemikaaleja ja töhrin seiniä.
Se on minulle tarpeellista ja jonain päivänä saan pesää. Toivottavasti ennen kuin täytän 40.
- Anonyymi
Kysehän on jo määritelmän mukaan huviveneilystä, kertoo kaiken oleellisen. Tyypillinen harrastus, kallista, epämukavaa ja täysin hyödytöntä.
- Anonyymi
Siis sinulle.
- Anonyymi
Nyt kuuluu turhan sijasta keskittyä ylä- ja alapuolisen eri sukupuolensa sekä ulko- ja sisäpuolisen sukupuolensa näkemisiin.
- Anonyymi
Mitenkähän edelliset liittyvät Aloittajan kysymykseen?
- Anonyymi
Outo sana tuo "hyötyliikunta", aivan kuin kaikesta harrastuksesta tulisi olla olemassa joikin mitattavissa oleva "hyöty".
Itselleni perustelen veneilyä mielenvirkistyksenä. Veneen kanssa puuhastelu on myös hyvää vastapainoa konttorissa istumiselle.
Joskus ystäväni tokaisi, lopeta tuo turha veneily se on vain rahan menoa ja vaivaa, Vastakommenttina tokaisin että mitenkä sitten pääsisin merelle.
Noin yleisesti ottaen yksinkertaisilla ihmisillä tuntuu olevan tarve kieltää kaikki, tarpeettomana ja turhana, mitä he eivät itse harrasta . Meriluonnosta nauttiminen on yksi näitä asioita, jotka eivät aukea jos ei koskaan ole silellä käynyt, Purjehdus on monelle täysin tuntematon harrastus, joka nähdään vain jonkinlaisena elvistelynä kun asiasta ei muuta ymmärretä. - Anonyymi
Purjeveneet eivät sovellu esimerkiksi rakennustarvikkeiden kuljetukseen. Itse olen vienyt muutaman paketin keulapiikissä Kaunissaareen siellä kesää viettävien teltoille. Sen luen hyötykuljetukseksi.
- Anonyymi
Viinan kuskaus Jagikseen on suurempaa terveystoimintaa kuin mihin nykyhjallitus pystyy. Gran-Laasonen on katteellinen oikeasta lääkärin etiikan mukaisesta hoitotoimenpiteestä.
- Anonyymi
Itse harrastan hyötyliikuntaa purjehdusretkillä onanoimalla useamman kerran ihanassa säässä aamuin illoin. Tervettä merimiesmeininkiä parhaimmillaan.
- Anonyymi
Veneily on vastapaino työelämälle. Mieluummin vesillä kuin lataamossa. Ihan sama millainen alus, mulla nyt sattuu olemaan purkkari.
- Anonyymi
Nimenomaan näin, varmasti 90 % tai enemmänkin, hienot tyynet illat auringon painuessa horisonttiin, muutama olut ja viini, onko ihanampaa. Sateessa satsataan sitten kirkkaisiin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nimenomaan näin, varmasti 90 % tai enemmänkin, hienot tyynet illat auringon painuessa horisonttiin, muutama olut ja viini, onko ihanampaa. Sateessa satsataan sitten kirkkaisiin.
Jaahas, siis rantojen miehet ovat siirtyneet veneisiin. Joko juotte korvikkeita ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jaahas, siis rantojen miehet ovat siirtyneet veneisiin. Joko juotte korvikkeita ?
Eikös se veneisiin siirtyminen ole joka syksyinen ilmiö kun niitä pressuilla peitettyjä veneitä alkaa rannoille ilmestymään? Jos kippari on itse kitannut kaikki rantaryyppyihin varatut pakkasnesteet, niin korvikkeeksi kelpaa mitä mihinkin putkistoon on jäänestoksi laitettu.
- Anonyymi
Millä tavalla päättäjät ovat lopettamassa purjehdusta harrastuksena?
nyt vähän perustetta kehiin pliide - Anonyymi
Yhtä löillä voi miettiä mikä oikeus ihmisellä on lajina elää tällä planeetalla yleensäkään.
Veneily ei vaakaa juuri keikauta suuntaan tai toiseen, hyttysen pieruja tuuleen.
AP oletko pohtinut mikä olemassa olon peruste sinulla on tällä planeetalla?- Anonyymi
Näin telakalla kölipultteja kiristellessä tulee mieleen, että tarkoitus on purjehtia ensi kesänä.
- Anonyymi
Olen kuljettanut rakennuspuutavaraa omalle mökilleni vajaat 40 vuotta sitten purjeveneellä kansilastina. Silloin ei ollut vajaan 6 metrin puutavaran kuljettamiseen soveltuvaa peräkärryä itselläni eikä vuokraamoissakasn 150 km säteellä. Nykyisin on joka nurkalla, joten venekuljetukset ovat jääneet. Kuorma-autokuljetus olisi maksanut enemmän kuin kuljetettu puutavara, mikä toimi aikanaan motiivina purjeveneen käytölle.
- Anonyymi
Vielä 40-luvulla ajettiin hiekkaa Porvoosta kaksimastoisin kaljaasein.
Nykyään purjevene on vaan kaljaa, ei -si.- Anonyymi
Voi se olla kaljaasi tai kaljaani, kaljaanne, kaljaamme. Purjehdus ilman vinoa on tylsää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin
Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_252628Mies mitä ajattelet naisista?
Kerro mitä ajatuksia nousee. Mitä naiset sinulle merkitsee? Sana on vapaa.1162516Saako kantaa asetta
Voiko olla koskaan kotelossa lonkalla ase.. Siis ei mikään luvaton ase. Johon on luvat. Esim luottamustoimessa, tai kaup262224Kerro kaivattusi
Jokin tapa/piirre mikä sinua viehättää ja mistä hän voisi myös tunnistaa itsensä.581973Mitä laitatte karjalanpiirakan päälle?
Voita tietenkin, mutta mitä muuta? Itse yleensä juustoa, jotain leikkelemakkaraa ja tuorekurkkua301783Vakkuri puhuu että Suomi joutuu sotaan.
Hänen mukaansa asiantuntijat ovat yhtä mieltä että Suomi joutuu sotaan Venäjän kanssa. En tiedä kuinka lähellä se on, mu3201323- 601073
- 2591039
- 551003
- 146933