Kysymys teille naiset

Anonyymi-ap

Miksi lesbo nainen ihastuu naiseen, joka on kovasti miesmäinen? Kun kerran naisista tykkää, niin eikö olettaisi että haluaa mahdollisimman naisellisen naisen?

44

1135

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Aivan. Loogisia kysymyksiä ei saa esittää.

    • Anonyymi

      samaa ihmetellyt minäkin toinen naisista pukeutuu kuin mies ja hiukset kuin miehellä

      • Anonyymi

        Itseä mietityttää miksi lyhyet hiukset on automaattisesti miesmäiset ja pitkät naismaiset?
        Historiassa miehilläkin on ollut pitemmän mallisia hiuksia.
        Ja mitkä vaatteet tekee muka mieheksi? Farkut ja t-paita?


    • Anonyymi

      Koska nainen on keskimäärin alistuvampi kuin mies, ja oli nainen sitten hetero tai lesbo, kaipaa tällainen keskimääräinen nainen sellaista kumppania, joka osaa viedä ja jolle voi alistua. Maskuliiniset piirteet ovat viesti siitä, että tällaisia ominaisuuksia löytyy, mikä saa naisen kiinnostumaan "miesmäisestä" naisesta.

      • Anonyymi

        Tuossa voidaan olla oikeilla jäljillä. Kuitenkin oma käsitykseni tuttujen parisuhteita seuranneena on se, että tämä maskuliinisempi osapuoli yleensä paljon tossumpi.


      • Anonyymi

        En kyllä ole samaa mieltä että nainen
        olisi yhtään alistuvampi kuin mies.
        Ei sitä voi ees yleistää mitenkään päin, on alistuvia ja alistavia kummissakin.

        Ihan aloitukseen, en mä ainakaan ihastu tai kiinnostu jostain sen ulkoisen puolen takia,
        vaan sen mitä se itse ihminen on sisäisesti.
        Oli se sitten nainen tai mies,
        naismainen taikka miesmäinen..
        Itse taidan olla sekoitus molempia ..
        (siis mainen/mäinen)

        Toivottavasti on ok vastata täällä,
        vaikka oonkin molempiin päin.
        En ihastu sukupuoleen vaan ihmiseen.

        Alistuminen ja toisen alistaminen
        vallan takia ei koskaan ole oikein,
        näin vielä ihan ohi aiheen.

        Ihanaa päivää!!


      • Anonyymi

        No minua ei kiinnosta ko. naiset :D vaan hyvännäköiset femmet, jotka ajattelevat omilla aivoilla ja tekevät oman osansa, ovat riittävän aktiivisia tms. Tasavertaisuus.


    • Anonyymi

      Yritän vastata nyt tarpeeksi selkeästi, että menisi kerralla perille. Todennäköisesti kuitenkin kysymys taas jonkun ajan kuluttua ponnahtaa esille, kuten aika ajoin tähänkin mennessä.

      Ensinnäkin naispareja on ihan kaikenlaisia, edustaen kaikenlaisia tyylejä, bisneslookista sporttisiin, romanttisista hörhelöistä farkkuihin jne. Naisparien puolisot ovat joko samaa tai eri tyyliä keskenään. Mistäänhän ei ulkopuolinen voi tietää, onko kaksi naista kadulla rakastavaisia keskenään, elleivät he koskettele toisiaan pariskunnan tavoin tai vaihda suukkoja. Ilmeisesti olet huomannut vain keskenään erityylisiä naispareja. Heitäkin on monta. Kukaan minkäätyylisistä naispareista ei ole tilivelvollinen selittämään sinulle tai kenellekään, miksi juuri he ovat rakastuneet toisiinsa.

      Toinen asia on se, että ulkopuolinen ei myöskään voi tietää, miksi pariskunta toisiinsa ihastuu ja viehättyy. Ulkonäkö on harvoin se ratkaisevin tekijä, mutta jos ihminen löytää oman tyylinsä ja toteuttaa sitä, se usein tekee henkilöstä hyvällä tavalla itsevarman ja sitä kautta viehättävän.

      Kolmanneksi ja viimeiseksi asiaksi nostan naisellisuuden. Sitä ei myöskään voi mitata ulkonäöllä. Naisellisuutta voi toteuttaa yhtä monella tavalla kuin on naisiakin. Media tai stereotypiat eivät määrittele, kuka on enemmän tai kuka on vähemmän naisellinen.

      Ymmärsitkö yhtään?

      • Anonyymi

        Minun mielestäni on outoa, että miesmäinen nainen kiinnostaa naista. Luulisi silloin miehenkin kelpaavan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minun mielestäni on outoa, että miesmäinen nainen kiinnostaa naista. Luulisi silloin miehenkin kelpaavan.

        Et oo sitten koskaan niin lähelle naista päässyt, että tietäisit, mikä ero on naisella ja miehellä? 😂


    • Anonyymi

      Onhan se ihmeellistä, minullekin lesbona. Jotkut naiset menevät aivan miehestä, ei kyllä itsellä värähdä mikään heissä.

      • Aika sama juttu. Naisellisuus on ihanaa. Vaikka voisin olla kyllä itsekin vähän naisellisempi, mutta pitkät hiukset mulla ja muutenkin hyvin naiseksi tunnistaa. Ihan käytännön syistä tykkään pitää housuja pelkästään. Ihan varhaislapsuudesta asti muistan, miten en tykännyt mekoista. En tiedä mistä johtuu, olisi paljon enemmän vaatteissa vaihtoehtojakin, kun kaikenlaiset mekotkin kävisi.


    • Anonyymi

      Nainen on aina nainen pukeutui hän sitten miten tahansa oli meikkiä enemmän tai vähemmän, ja hiustyylistä riippumatta. Jokainen saa vapaasti valita sen tyylin minkä itselleen omaksi kokee ja missä on itsellä hyvä olla.

      Ihminen nyt harvoin toivottavasti rakastuu kenenkään pukeutumistyyliin, kokonaisuus ja persoona yleensä ratkaisee.

      Ja miksi mies ei kelpaa... OMG.

      • Anonyymi

        Naisen keskustelutaidot, lempeys, lämpö, kosketus, sosiaalinen älykkyys, empatiakyky, keho ja kaikki. siinäpä syyt tai osa miks mies ei kelpaa. Vaikka edellinen vastaaja sen tiesikin niin jotkut eivät selkeesti ole vielä hoksanneet. Ulkonäkö on vaan yksi tekijä ja makuja on onneksi monia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Naisen keskustelutaidot, lempeys, lämpö, kosketus, sosiaalinen älykkyys, empatiakyky, keho ja kaikki. siinäpä syyt tai osa miks mies ei kelpaa. Vaikka edellinen vastaaja sen tiesikin niin jotkut eivät selkeesti ole vielä hoksanneet. Ulkonäkö on vaan yksi tekijä ja makuja on onneksi monia.

        Sitä paitsi voiko sitä nyt valita kenestä tykkää tai kummasta sukupuolesta? Eihän nämä ole valintajuttuja? Mutta elämä on kyllä rikkaampaa suhteessa omaan sukupuoleen. Näin olen itse kokenut. Teini-ikäisenä olin enemmän hetero tai bi, mutta sitten vaan muuttui. En ole tehnyt tietoista valintaa. Naiset vaan vei mennessään ...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Naisen keskustelutaidot, lempeys, lämpö, kosketus, sosiaalinen älykkyys, empatiakyky, keho ja kaikki. siinäpä syyt tai osa miks mies ei kelpaa. Vaikka edellinen vastaaja sen tiesikin niin jotkut eivät selkeesti ole vielä hoksanneet. Ulkonäkö on vaan yksi tekijä ja makuja on onneksi monia.

        Kyllä, hyvä listaus ja allekirjoitan. Toki naisissakin on paljon eroja eikä kaikilta löydy yllämainittuja ominaisuuksia, vaikka kuinka nainen olisikin. Itse arvostan erityisesti keskustelutaitoja ja riittävää sosiaalista älykkyyttä sekä empatiaa. Naisissakin on niitä jotka odottaa lähinnä että itse pääsee puhumaan/ pätemään "minäminäminä", unohtaen vastavuoroisuuden ja kuuntelun.


      • Anonyymi

        Miksi mies ei kelpaa.
        Koska ylimielisyys, päällepuhuminen ja hmh, heitä on vaikea erottaa toisistaan visuaalisesti, näen harmaata massaa?
        T. Lesbo


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi mies ei kelpaa.
        Koska ylimielisyys, päällepuhuminen ja hmh, heitä on vaikea erottaa toisistaan visuaalisesti, näen harmaata massaa?
        T. Lesbo

        Periaatteessa sama ongelma kuin binaisissa. Munakeskeisyys.


    • Anonyymi

      Vaikka ei itse pitäisi jostain, joku toinen pitää. Keneltä se on pois jos toinen parista on maskuliinimpi tai päin vastoin?

      • Anonyymi

        Hyvin sanottu ! 👌


    • Hyvähän se vaan on, ettei kaikki tykkää yhden muotin mukaisista.

    • Anonyymi

      Pitäähän toisen osapuolen olla miehen asemassa ja näköinen.

      • Anonyymi

        Naisen lesbonkin pitää saada alistua. Niimpä toisen on oltava "maskuliininen" eli hallitseva.


    • Anonyymi

      Oletteko varma sen toisen olevan aina lesbo, vaiko kyse sittenkin transmaskuliinistä?

    • Anonyymi

      Paljon on myös vanhemmissa heteronaisissa näitä ihan miehen näköisiä ilmestyksiä. Eivät jaksa enää huolehtia itsestään.

    • Ei tää sun kuva nyt taida pitää ihan paikkansa. Ei kannattaisi yleistää. En ole itse miesmäinen enkä tykkää miesmäisistä naisista, enkä kyllä ylipäätään muutenkaan miehistä. En tykkää edes kulttuurista, jossa aliarvostetaan naisia, naisten älykkyyttä, herkkyyttä, hellyyttä, kykyä kasvattaa ja vaalia elämää, kykyä ratkoa rauhanomaisesti konflikteja, kykyä kommunikoida ja syvällistä yhteyttä jne.

    • Anonyymi

      Aloittajan kuvaileima ilmiö on kyllä mielestäni olemassa. Turha sitä on lähteä kieltämään. En osaa toisten mieltymyksiä kuitenkaan kommentoida, eikä ne minulle kuulukkaan. Voin yrittää kuitenkin avata asiaa omalta kannaltani.

      Meillä ei ole mennyt niin, että vastakohdat täydentäisivät toisiaan. Paremminkin niin, että samankaltaisuus yhdistää. Meneillään on pitkä suhde naiseen, jossa molemmat on enemmin "poikamaisia". Pelataan mieluummin jalkapalloa, eikä kovin mielellään lähdettäisi baletti- tai zumbatunnille. Käydään kalastamassa. Tykätään rennosta pukeutumistyylistä jne. Molemmat ollaan myös aika miesvaltaisissa ammateissa (ei olla rekkakuskeja;)). Nämä nyt varmaan vähän kärjistettyjä esimerkkejä, mutta ei aloittaja sen tarkemmin kuvaillut mitä tuolla miesmäisellä tarkoitti, mutta varmaan johonkin tuohon suuntaiseen viittasi? Tästä kaikesta huolimatta koetaan kyllä ihan naisia olevamme. Herkkiä, lämpimiä, lempeitä naisia vähän poikamaisesta ulkoisesta habituksesta, harrastuksista tai työstä huolimatta. Kyseessä siis ihan puhdas kahden naisen välinen rakkaus, ei mikään kahden mieheksi itsensä tuntevan välinen suhde.

      Täytyy vielä kertoa, että jos on ollut tilanteita, että on pitänyt laittaa korkokengät jalkaan ja hame päälle niin ei siinä kyllä kovin kotoisa olo ole ollut, mielumminkin aika epävarmat askeleet. Tennareissa ja farkuissa on vaan niin paljon mukavampi tepastella menemään. Aina ei kuitenkaan voi pukeutua oman tyylin mukaisesti esim. virallisempien työjuttujen takia mikä on ihan ymmärrettävää, mutta vapaa-ajalla pitää saada olla oma itsensä. Hiustyylit on myös molemmilla vaihtuneet suhteen aikana, on ollut lyhyempää ja pidempää mallia. Hiusmallilla ei ole ollut vaikutusta rakkauden määrään. ;)

      Tärkein asia kuitenkin se, että kenenkään ei tarvitse tai kannata lähteä muuttamaan itseään siihen suuntaan mitä ei omakseen koe. Vähän kun edes yrittää rakastaa itseään sellaisena kuin on niin toisenkin on helppo rakastaa sinua.

      Molemmista meistä on myös heteromiehet olleet joskus kiinnostuneita. En tiedä mikä juttu, kun ei miehille flirttailla tai kiinnostusta millään tavalla osoiteta. Onko vaan niin, että loppujen lopuksi on ihan muut kuin pinnalliset tekijät mitkä saa toisessa kiinnostuksen ja mielenkiinnon heräämään? Eikä mielestäni aina heteropareissakaan mene niin, että nainen on tosi naisellinen ja mies aina tosi maskuliininen, näissäkin näkee paljon vaihtelevuutta.

      Eikä sitten ole femmejä vastaan yhtään mitään. Yhtä ihania olette siinä missä muutkin naiset. Minulla nyt vaan on enemmän yhteistä oman tyylisten naisten kanssa. Ja kommenteista päätellen femmeilläkin näyttäisi synkkaavan ihan hyvin keskenään.

      • Anonyymi

        Kiitos järkevästä puheenvuorosta, hienoa että avasit toisenlaista naisdynamiikka, kaikki ei toisiaankaan hae jotain vastakohtaa ja masc/femme-dynamiikkaa. Itselleni tuntuu lähtökohtaisesti ahtaalta lesbonormatiivisuudet ja oletukset ulkonäöstä, sukupuolirooliodotukset suhteessa tms.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos järkevästä puheenvuorosta, hienoa että avasit toisenlaista naisdynamiikka, kaikki ei toisiaankaan hae jotain vastakohtaa ja masc/femme-dynamiikkaa. Itselleni tuntuu lähtökohtaisesti ahtaalta lesbonormatiivisuudet ja oletukset ulkonäöstä, sukupuolirooliodotukset suhteessa tms.

        Ole hyvä vain. :)
        Ei meistäkään kumpikaan hakenut suhdetta sillä perusteella, että toisen pitää olla sitä ja tätä, ja tuollainen nyt ei ainakaa saa olla. Ihan sattumalta tavattiin aikoinaan opintojen merkeissä, ja äkkiä huomattiin miten paljon oli yhteisiä juttuja ja mielenkiinnon kohteita. Sen pohjalta oli sitten hyvä alkaa rankentamaan muutakin.

        Ja onhan näitä tapauksia missä haetaan ihmistä tiukoin kriteerein ja vaatimuksin, on tarkka käsitys valmiina siitä millainen toisen pitäisi olla. Sitten, kun se oikea on kolahtanut kohdalle niin näyttäysi joissakin tapauksissa menneen nuo kriteerit ihan uusiksi. ;)


    • Anonyymi

      Jos sanoo että "tykkää naisista" niin miks se tarkottais nimenomaan feminiinistä naista? Tai miks se sulkis ulos jotenkin masc naiset? Jos masc naiset ei sun mielestä oo naisia niin sittenhän sun mielestä kyseessä on heterosuhde. Ja saman tien jos oot vaikks heteromies niin voisit tapailla feminiinistä miestä koska sama asia.

    • Anonyymi

      Niimpä. Sillon, kun on poikatyttönä suhteessa feminiinisen naisen kanssa niin olen hetero. Jos suhde on toisen poikatytön kanssa niin mennään ihan umpihomoista. Sitten, kun poikatyttönä pystyn ihastumaan näihin molempiin eli feminiinisiin naisiin ja kaltaisiini poikatyttöihin niin minähän olen vielä tuon kaikan lisäksi biseksuaalimies.

      Pystyn siis olemaan hetero, homo sekä biseksuaali, mutta en kuitenkaan lesbo, vaikka semmoiseksi itseni miellän. ;)

      Elämä on kyllä helkkarin rikkaampaa ja hauskempaa, kun antaa vaan toisten määritellä sen mitä on. Päivääkään en vaihtas. ;)

      • Anonyymi

        Tää oli pitkiin aikoihin paras kommentti XD


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tää oli pitkiin aikoihin paras kommentti XD

        Saanko vertaistukea vai pitäsköhän mennä ihan suosiolla käymään psykoterapeutin luona? ;)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saanko vertaistukea vai pitäsköhän mennä ihan suosiolla käymään psykoterapeutin luona? ;)

        Kannattaa äkkiä varata sarja käyntejä, tässä ei enää vertaiset taida riittää kun kysymys on noinkin vakavasta viasta XD


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kannattaa äkkiä varata sarja käyntejä, tässä ei enää vertaiset taida riittää kun kysymys on noinkin vakavasta viasta XD

        Siihen, kun sattuu vielä heteroterapeutti niin mitenkä minä sille naisena selitän, että tässä on tämmönen kahden miehen välinen homosuhde meneillään, mutta on olen minä joskun ihan heteromieskin ollut.
        En ihan varma ole pitääkö mulla itelläkään pokka enää tuossa vaiheessa. Kait se on käytävä vaan testaamassa. ;)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siihen, kun sattuu vielä heteroterapeutti niin mitenkä minä sille naisena selitän, että tässä on tämmönen kahden miehen välinen homosuhde meneillään, mutta on olen minä joskun ihan heteromieskin ollut.
        En ihan varma ole pitääkö mulla itelläkään pokka enää tuossa vaiheessa. Kait se on käytävä vaan testaamassa. ;)

        Terapeutti saattaa olla tyytyväinenkin kun koulutukselle tulee käyttöä perus maailmantuska-ahdistumisien rinnalle, voi olla että joutuu kaivamaan taskukokoisen hakuteoksensa esille ja olisi kyllä kieltämättä kiintoisaa tietää millä hakusanalla tätä sun tilannetta pikapikaa koittaisi löytää 🤔😂


      • Ha ha... ihana oot! 😁


      • Anonyymi
        Fructus_83 kirjoitti:

        Ha ha... ihana oot! 😁

        Ite oot!

        Jos se terapeutti vielä kahden vuoden syvällisten keskustelujen jälkeen päättää kysyä, että miksi mies ei kelpaa niin siinähän on hyvällä tuurilla sitten vielä se heteronaisen elämäkin edessä.

        Saa juosta vielä toiset kaksi vuotta terapiassa pahemman laatuisen identiteettikriisin takia. ;)

        Kyllä se ihminen saa taipua moneksi. Alkaa olla jo ihan hirveät suorituspaineet. Pystyis vielä joku päivä se lesbokin olemaan. Oisko muuten mitään meikkivinkkejä antaa vai mistä pitäs lähteä liikkeelle? ;)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ite oot!

        Jos se terapeutti vielä kahden vuoden syvällisten keskustelujen jälkeen päättää kysyä, että miksi mies ei kelpaa niin siinähän on hyvällä tuurilla sitten vielä se heteronaisen elämäkin edessä.

        Saa juosta vielä toiset kaksi vuotta terapiassa pahemman laatuisen identiteettikriisin takia. ;)

        Kyllä se ihminen saa taipua moneksi. Alkaa olla jo ihan hirveät suorituspaineet. Pystyis vielä joku päivä se lesbokin olemaan. Oisko muuten mitään meikkivinkkejä antaa vai mistä pitäs lähteä liikkeelle? ;)

        Jos oot meikkaustaipaleesi alussa (riipumatta iästä) on ehdotonta käydä kaikki asiaankuuluvat vaiheet läpi eli täysin itselle sopimattoman meikkivoidesävyn käyttö jolloin kaula ja naama on aivan eri paria, mielellään toodella rajut silmämeikit luomiväriövereineen ja tietty jotain ihanan tahmeaa huulikiiltoa ehkä glitterillä höystettynä 🤔🤭 Tässä ekat vinkit!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos oot meikkaustaipaleesi alussa (riipumatta iästä) on ehdotonta käydä kaikki asiaankuuluvat vaiheet läpi eli täysin itselle sopimattoman meikkivoidesävyn käyttö jolloin kaula ja naama on aivan eri paria, mielellään toodella rajut silmämeikit luomiväriövereineen ja tietty jotain ihanan tahmeaa huulikiiltoa ehkä glitterillä höystettynä 🤔🤭 Tässä ekat vinkit!

        Nyt kuulostaa siltä, että tässä pitää vielä klovniksikin venyä. Vai olisko tuo valkoinen meikkivoide jo vähän liian raju kaulaan verrattuna? Pitänee käydä huomenna shoppailemassa vesivärejä niin pääsee hyvin alkuun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt kuulostaa siltä, että tässä pitää vielä klovniksikin venyä. Vai olisko tuo valkoinen meikkivoide jo vähän liian raju kaulaan verrattuna? Pitänee käydä huomenna shoppailemassa vesivärejä niin pääsee hyvin alkuun.

        Mutta kai nyt sen verran voit venyä jotta valtavirta saa määritellä sinut mieleisiinsä lokeroihin, ei oo iso uhraus 🤡 Vesivärit on kyllä aika kevyttä tavaraa, mitä jos ottaisit suoraan kaikki waterprooffina mutta jättäisit ottamatta niille sopivat poistoaineet 🤔


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta kai nyt sen verran voit venyä jotta valtavirta saa määritellä sinut mieleisiinsä lokeroihin, ei oo iso uhraus 🤡 Vesivärit on kyllä aika kevyttä tavaraa, mitä jos ottaisit suoraan kaikki waterprooffina mutta jättäisit ottamatta niille sopivat poistoaineet 🤔

        Joo, öljyvärit ehkä parempi vaihtoehto. Ei lähe niin helposti naamasta, jos vesisateesssa kulkee, pysyy värit selkeämpinä. Haluatko nähdä lopputuloksen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo, öljyvärit ehkä parempi vaihtoehto. Ei lähe niin helposti naamasta, jos vesisateesssa kulkee, pysyy värit selkeämpinä. Haluatko nähdä lopputuloksen?

        Luultavasti näen kyllä :D Esimerkiksi nettilehdet kesäaikaan julkaisee aika outojakin juttuja =D


    • Anonyymi

      Miksi kukaan ihastuu yhtään kehenkään.
      Lesboissa on sama ihmisten kirjo kuin muissakin ryhmissä. Se että ap (hetero tai bisse;)) huomaa stereotyyppisen näköiset masc/femme -parit, ei tarkoita, että kaikki lesbot hakisivat tai edes preferoisivat ko. komboa, he vain erottuvat valtavirralle paremmin pareina jos kulkevat yhdessä.
      Kulunut kysymys, minkälaisista naisista tykkäät, ja siitä seuraava simppeli vastaus masc tai femme, ei kaikille vain käy. :D Pidän naisellisista naisista ja sinnepäin ulkoisesti liukuvista naisista, mutta eivät kaikki femmet viehättäviä ole vaan ihan okei ihmisiä. Ihminen muutakin kuin tyylinsä ja ulkonäkönsä, tietysti silläkin on oma osansa viehättymisessä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      51
      3417
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      155
      2057
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      200
      1722
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      131
      1633
    5. 80
      1145
    6. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      234
      1104
    7. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      267
      1010
    8. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      125
      959
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      52
      919
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      72
      875
    Aihe