välillä aiheuttaa henkisiä ongelmia isäni kanssa riitely kun tuntuu että isä tässä ei nyt oikein ota

Anonyymi-ap

Että ei isä nyt oikein ota huomioon tiettyjä seikkoja että hänen ideat tuntuu nyt olevan niin epäloogisia ja ainoastaan miettii vain rahaa.
Ollaan suunnittelemassa yhden päivän lomamatkaa mutta pitää heti hyödyntää samalla työreissu kun ei samoille seuduille kannata 4-5 päivän päästä uudelleen ajaa koska kuluu rahaa polttoaineeseen niin meinaa hermostuttaa mua tommoset jutut ja sitten isä luulee että kun hän ilmoittaa asiasta asiakkaalle että hän sanelee milloin tullaan niin ei se ihan noin mene vaan asiakas myös tietenkin sanoo oman sanottavansa koska voihan asiakas vaatia tulemaan aamupäivästä jolloin reissumme uhkaisi peruuntua ja sitten isä ei ymmärrä myöskään sitä että ei hän voi sanoa tarkkaa ajankohtaa milloin paluumatkalla voisimme osua heidän talon kohdalle niin ei hän voi silloin sanoa että monenko aikaan olemme heidän kotona koska sitä on mahdoton etukäteen tietää kun reissussa käydään ja reissussa menee aikaa tunteja sen verran. Ja sitten se että talon siisteysasioissa hän on niin pilkuntarkka kun taas minä oon huoleton ja sotkuisampi huomattavan paljon niin hän siitä usein valittaa minulle. Muuten tulemme kyllä toimeen. Varmaan molemmin puolin kummankin pitäs ymmärtää toisia paremmin. Ehkä näin. Mutta tuo yhden päivän lomareissusuunnitelma on semmonen juttu joka nyt kummastuttaa tuo isän ajatusmaailma nyt. Mulla kun on paniikkihäiriö niin meinaa puhjeta nyt tauti iskeä päälle. Ei kiva!

10

155

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

siis tarkennus asiaan on se, että meidän työ ei ole sellainen että pitää heti mennä töihin ihan missä tahansa tilanteessa niin siinäkin mielessä kummastelen hieman tätä nyt ja kun kerta lomalle mennään niin minun mielestä silloin ollaan lomalla eikä duunissa.

• Anonyymi

Toisaalta voisi ajatella, että hyvä, kun kuitenkin jonnekin pääsette menemään.
      Jos työn yhdistää lomareissuun, niin ei kai siitä koko elämä hajoa.
      Ja kun on kaksi ihmistä, on useinkin aika vaikeaa päästä tismalleen samaan ymmärrykseen asioista.
      Tulisiko sulle se paniikki sen takia, ettei reissu miellytä sen työjutun ollessa mukana kuviossa ? Vai panikoitko ehkä ylipäänsä sen reissun takia ?
      Loma tai työ, saat kuitenkin aikaa isäsi kanssa reissun päällä, onhan siinä jotain eroa arkeen verrattuna.

• Anonyymi

lomareissu onnistuu ja työkuvio myös lomareissun päätteeks. Yhden päivän lomareissu. 150 kilsan päässä kodistamme. Enemmän mua ihmetyttää se, kun on niin nuuka, ettei isä suostu erikseen käymään työreissulla kun se olisi onnistunut niinkin kun sanoi että menee turhaan polttoainetta kun erikseen pitää siellä ajaa. aikoinaan kun vanhempani oli avioliitossa naimisissa niin isälleni ja äidilleni tuli juuri erimielisyyksiä näissä asioissa kun äiti ei halunnut lomareissulla työtä tehdä mutta isä halusi. Heidän luonteen eroavaisuudet oli syynä eroon, kun äiti sai tarpeekseen isän pilkuntarkasta luonteesta ja isä sai tarpeekseen äidin omapäisyydestä ja minä olen hyvin paljon tullut äitiini.

• Anonyymi

isäni kun on niiin pilkuntarkka ja ylisiisti ettei kahvikuppikaan saa olla väärinpäin pöydällä niin sillä menee hermot ja valittaa. Ja monasti huutaa minulle jos en esim ole tehnyt jotain. Ja kyllä minulla asiat ruukkaa myös tapahtua, enemmän ajallaan, kun isän pitää heti tehdä kaikki. Olen luonteenlaadultani enemmän hidas.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

isäni kun on niiin pilkuntarkka ja ylisiisti ettei kahvikuppikaan saa olla väärinpäin pöydällä niin sillä menee hermot ja valittaa. Ja monasti huutaa minulle jos en esim ole tehnyt jotain. Ja kyllä minulla asiat ruukkaa myös tapahtua, enemmän ajallaan, kun isän pitää heti tehdä kaikki. Olen luonteenlaadultani enemmän hidas.

Oletko minkä ikäinen ?
        Alaikäisenä olet isäsi huollettava, ja silloin ikävä kyllä vanhempi pystyy ohjailemaan lapsensa elämää.
        Ei varmaankaan ole aina mukavaa elellä noin tarkan vanhemman kanssa, jos ei kahvikuppikaan saa olla väärin päin ?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oletko minkä ikäinen ?
        Alaikäisenä olet isäsi huollettava, ja silloin ikävä kyllä vanhempi pystyy ohjailemaan lapsensa elämää.
        Ei varmaankaan ole aina mukavaa elellä noin tarkan vanhemman kanssa, jos ei kahvikuppikaan saa olla väärin päin ?

olen 42 vuotias. Olen henkisesti sairas ja isäni on myös henkisesti sairas. Mä ajattelen sen niin että me ihmiset olemme erilaisia enkä lähde tuomitsemaan isääni mut toki ei oo heleppo yhtälö kun on kaksi erilaista ihmistä. Yhdessä ollaan aina oltu kuitenkin. Välillä pientä sanaharkkaa, ei mitään vakavaa. Me olemme jonkun verran temperamenttisia luonteeltaan, mutta myös sovittelevan diplomaattisia ja sovitaan aina asiat. Ei kovin usein ole meillä erimielisyyksiä jotka johtaa kinasteluun. Ei se riitaa niinkään vaan pientä kinastelua, mut joskus voi mennä hermot ja silloin voi korottaa ääntä, sekä minä että isäni., mut useimmiten se on isä joka huutaa suuttuessaan. Minusta psykologiassa on väärin se, jos väittää että riitelevä ihminen on väärässä /kiusaa koska meidän ihmisten temperamentit on erilaisia. Eri asia on taas se jos alkaa sanallisesti tai fyysisesti loukata. Minun isä ja minä emme tee sitä toisillemme. Toki voidaan sanoa välillä toisellemme "perkele kun oot lapsellinen" "voi jumalauta taas sä alat niuhottamaan minulle" " voi perkele sua poika kun sä oot tommone samanlainen kuin äitisi, perkele muuta äitisi luo"

• Anonyymi

reissu tuli tehtyä. kova väsy iski kun kaks viimeistä yötä huonosti tullut nukuttua mut yleensä nukun hyvin. Pysähdyttii ekan kerran piippolan huoltoasemalla kermakahvit juomassa (isä osti munkin ja tarjosi minulle siitä pikkupalan) ja sitten ajettihin kestilän keskustaan ja mentiin sale-kauppaan josta ostettiin kolme kuivahampurilaista (broileri-sianlihapihvillä eikä majoneesia ollut lisänä) ja sitten ajettiin sinne vaalaan. Vaalan lähellä on se valtaisan iso oulujärvi. Toiselle rannalle kun katsottiin niin siitä tuli mieleen ihan kuin olisi merta katsonut sillä horisontti näkyi niin kaukana. Se taitaa ollaki suomen yksi suurimpia järviä kun kartalla se näyttää niin suurelta. Vaalan kirpparilla käytiin ja ostin eija kantolan C-kasetin (tänään). Loppumatkasta pysähdyttiin kestilän k-kaupassa ja ostin jälkiuunileipää ja kuusamon savumuikkua. Savumuikut sopii hyvin esikeitetyn punajuurien , perunoiden tai pastan kanssa. Tällä kertaa syötiin pastan kanssa.

• Anonyymi

No taisi reissu mennä loppujen lopuksi hyvin ? Pientä nukkumisvaikeutta lukuun ottamatta.
        Aina ihmiset joskus kinastelee, jos paljon viettävät aikaa yhdessä, asuvat yhdessä, tms.
        Ihmissuhteet on aina silloin tällöin mutkikkaita, on ne sitten parisuhteita, sukulaissuhteita, tai mitä vain.
        Ja yleensähän sanotaan, että asiat riitelevät, eivät ihmiset. Noin olisi ainakin toivottavaa.
        Vaikka kyllä ihmisetkin keskenään riidellä osaavat, jos niin tahtovat tehdä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No taisi reissu mennä loppujen lopuksi hyvin ? Pientä nukkumisvaikeutta lukuun ottamatta.
        Aina ihmiset joskus kinastelee, jos paljon viettävät aikaa yhdessä, asuvat yhdessä, tms.
        Ihmissuhteet on aina silloin tällöin mutkikkaita, on ne sitten parisuhteita, sukulaissuhteita, tai mitä vain.
        Ja yleensähän sanotaan, että asiat riitelevät, eivät ihmiset. Noin olisi ainakin toivottavaa.

no mäni reissu hyvi ja tekkee mielenterveydelle eetvarttia ko meil kummallaki on niit mt-ongelmia ihan riittävästi, etenkin minulla niin tämmöset pienet lomareissumatkat on hyväksi ihmismielelle, oli sitten sairas tai tervekin ihiminen. ja kyllä aiomme tehä enemmänkin tämmösiä yhden päivän reissuja.

Yleensähän nää psykiatrit ja psykologit suositteleekin esim lomamatkareissua tai musiikkia j

matkalla tännään ostin myös irtokarkkia. pääosin salmiakkia.

Kun olemme eläkeläisiä niin olemme myös siis tehneet duunia . isällä oli pitkähkö työura aikoinaan (äiti on vieläkin työelämässä kun äiti on isääni 9 vuotta nuorempi).

ihmissuhdekuviot lähimmäisteni kanssa on menneet hyvin, lukuunottamatta pieniä erimielisyyksiä isäni kanssa, mut en koe niitä vakavina, mutta kun minulla on paniikkihäiriö niin pienikin stressi ja riitely voi nostaa verenpaineet ja aiheuttaa myös paniikkihäiriön. On mulla lääkkeet paniikkihäiriöön. Eräs ammattilainen suositteli että kannattaa käyttää propramia ja luopua hiljalleen rauhoittavasta lääkkeestä tai ainakin välttää sen käyttöä ja minä lopetin kokonaa rauhoittavan lääkkeen(opamax) käytön koska se tuntui ettei se oikein sopinut minulle .

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

reissun päätteex myös paluumatkalla oli se työkeikka. Niin tota äitini kun mainitsin niin hänelläki ollu paljon haasteita elämänsä aikana ja nykyäänkin hänen henkisesti sairas ukkonsa joka on tuonut murheita äitilleni ja äidillä ollu esim rankka nuoruus kun aina kouluissa koulukiusattiin häntä(minua myös kiusattiin kaikissa kouluissa) ja on äitilläni ollut itsemurha-alttiutta ja sitten kait hänen veli saattoi tehdä itsemurhan mutta äitini on niin vahva ihminen, että on jaksanut pakertaa duunielämässä kun isäni siirtyi takuueläkkeelle joskus vuonna 2004 kun henkisesti sairastui ja minä oon ollu noin 10 vuotta takuueläkkeellä eli 34 vuotias olin kun mulle myönnettiin takuueläke. Isäni oli noin 54 vuotias kun hänelle eläke myönnettiin henkisten ongelmien takia ja sitä ennen hänellä oli pitkä työura. Pikkuveljenikin on henkisesti sairastellut että kyllä meijän perheessä on tota sairastelua ollu.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jos tienaaminen koneella kiinnostaa niin lue!

Olen kerrännyt muutaman linkin kyselysivustoille. Vastaa kyselyihin ja tienaa rahaa! Minimikotiutus on sivuilla 10e ja v
      Työ ja opiskelu
      3
      7229
    2. Kimmo Kiljunen sekoili täysin - joutuu nyt syrjään

HS: Kimmo Kiljunen syrjään ulkoasiainvaliokunnan johdosta. SDP:n eduskuntaryhmä aikoo vaihtaa ulkoasiainvaliokunnan puh
      Maailman menoa
      382
      1991
    3. Martina Aitolehti pitkästä aikaa tv:ssä - Nyt mukana kokkauskisassa!

Oho, Martina Aitolehti nyt kokkauskisassa! Häntä ei ole nähtykään pitkään aikaan tv:ssä. Mukana myös mm. Henny Harjusola
      Kotimaiset julkkisjuorut
      266
      1702
    4. Keski-ikäiset julkkismiehet vaihtaa nuorempiin!

Seiska tietää kertoa: erikoisjoukot Janne Lehtosen vaimo yli 20v avioliitosta hakee eroa, Janne -ikuista rakkautta hehku
      Kotimaiset julkkisjuorut
      29
      1653
    5. Kimmo Kiljunen

"Kimmo Kiljunen, sdp, esittää rajuja väitteitä. Hän tapasi suomenvenäläisiä. Julki tulleella videolla hän vaatii rajaa
      70 plus
      291
      1372
    6. Mitä haluaisit sanoa

kaivatullesi juuri nyt?
      Ikävä
      73
      1112
    7. Herätät kyllä

Tunteita vaikka missä muodossa. Tiedät että meidän on vaikea vastustaa toisiamme.
      Ikävä
      73
      1053
    8. Salassapito luottamuselimissä. Missä kulkee raja?

Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila (kesk) kyselee, mitä minulle oma väki aikoo tehdä, kun toin hallituksen
      Haapavesi
      61
      799
    9. Kauan aiot vielä vastustella minua?

Miehelle kysymys.
      Ikävä
      47
      786
    10. Miksi teet tästä niin vaikeaa?

Olisin sinun, jos haluaisit. Antaisin sinulle koko sydämeni. Et halua kohdata minua, vaikka kuitenkin haluat. Yritä jo p
      Ikävä
      25
      749
    Aihe