Finnairin kampanjahinnat: ei matkatavaraa!

Anonyymi-ap

Finnair mainostaa parhaillaan kampanjahintaisia lippujaan. Kampanja koskee kuitenkin vain Superlight lippua johon kuuluu ainoastaan penkin alle mahtuva max. 15 cm paksu pieni kassi. Kaikki normaalin käsimatkatavaran tai ruumaan menevän laukun sisältävät liput ovat kalliita eikä kampanja koske niitä. Kuinka tyhmänä Finnair pitää asiakkaitaan? Kukaan ei lähde matkalle alennettuun hintaan ilman matkatavaroita. Sitäpaitsi ei nuo kampanjahinnat edes erityisen halpoja edes ole. Esim. AirBalticin normaalihintaiset Green liput ovat näitä Finnairin kampanjalippuja halvempia ja niihin kuuluu aina normaalit kattolokeroon laitettavat käsimatkatavarat! Finnair on nykyään lähinnä halpalentoyhtiö jolla kuitenkin lippujen hinnat ovat premium tasolla.

19

1024

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tokihan noihin Finnairin kampanjalippuihin voi ostaa matkatavarat erikseen 43 euroa / suunta mutta sen jälkeen lento muuttuu niin kalliiksi että kannattaa vaihtaa kokonaan johonkin oikeaan lentoyhtiöön.

    • Anonyymi

      Jääkö hinta kuitenkin Finnairin "normi" hintoja alemmaksi vaikka ostaisi nuo matkatavarat mukaan?

      • Anonyymi

        Kyselee köyhä, jonka kannattais pysyä peräkammarissa.


      • Anonyymi

        Joihinkin kohteisiin jää ehkä muutaman euron halvemmaksi, joihinkin ei sitäkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyselee köyhä, jonka kannattais pysyä peräkammarissa.

        Finnairin toiminta osoittaa että he pitävät matkustajiaan idiootteina. Edellinen näyte tästä saatiin kun business luokan palvelut romutettiin mutta lippujen hintoja ei laskettu yhtään vaan jopa hieman nostettiin. Finnairillahan ei enää olekaan oikeaa businessluokkaa! Palvelut on enää suunnileen vain samaa tasoa kuin muilla yhtiöillä economyluokassa. Hinnat toki pilvissä. Vain idiootti maksaa tyhjästä. Mutta onko Finnairin asiakkaissa riittävästi idiootteja?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Finnairin toiminta osoittaa että he pitävät matkustajiaan idiootteina. Edellinen näyte tästä saatiin kun business luokan palvelut romutettiin mutta lippujen hintoja ei laskettu yhtään vaan jopa hieman nostettiin. Finnairillahan ei enää olekaan oikeaa businessluokkaa! Palvelut on enää suunnileen vain samaa tasoa kuin muilla yhtiöillä economyluokassa. Hinnat toki pilvissä. Vain idiootti maksaa tyhjästä. Mutta onko Finnairin asiakkaissa riittävästi idiootteja?

        Finnairin business luokan lipuilla Euroopassa:

        1. Ei enää pääse loungeihin useimmilla lentoasemilla (esim. Lufthansalla pääsee loungeen kaikilla kentillä, joissa lounge on)

        2. Käsimatkatavaroiden yhteispaino saa olla VAIN 12 kg (esim. Lufthansalla 16 kg)

        3. Ruumaan menevä matkatavara on VAIN 1x23kg (esim. Lufthansalla 2x32kg)

        4. Urheiluvälineistä menee kallis lisämaksu vaikka ne olisivat ainoa matkatavara (esim. Lufthansalla urheiluvälineet kuljetetaan maksutta JOPA economyluokassa)

        5. Businessluokan ateriavalikoima on suppea sisältäen bulkkitavaraa, mm. kaupasta parilla eurolla saatavia Fazerin suklaapatukoita tai Aunt Marbel muffineita, ei samppanjaa eikä jatkuvaa välipalatarjoilua koko lennon ajan (esim. Lufthansalla 3 ruokalajin ateria laajasta valikoimasta oman valinnan mukaan, jatkuva välipalatarjoilu, jatkuva juomatarjoilu mukaanlukien samppanja, mm. Lufthansalle eksklusiivisesti valmistettua suklaata tarjolla)

        6. Kunnollinen nettiyhteys on lisämaksullinen joka sekin reistailee usein eikä rahoja palauteta jos se on edes lyhyen hetken toiminut lennon aikana (esim. Lufthansalla nettiyhteys on maksuton)

        7. Istuinpaikan valinta maksaa 44 euroa / suunta (esim. Lufthansalla istuinpaikan valinta on maksuton)

        Entä sitten businessluokan lipun hinta? Esimerkiksi suora menopaluulento Helsinki-Munchen-Helsinki maksaa Finnairilla n. 700-900 euroa kun taas Lufthansalla se vaihtelee noin välillä 300-500 euroa.

        Pitää siis olla idiootti jos Finnairilla lentää!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Finnairin business luokan lipuilla Euroopassa:

        1. Ei enää pääse loungeihin useimmilla lentoasemilla (esim. Lufthansalla pääsee loungeen kaikilla kentillä, joissa lounge on)

        2. Käsimatkatavaroiden yhteispaino saa olla VAIN 12 kg (esim. Lufthansalla 16 kg)

        3. Ruumaan menevä matkatavara on VAIN 1x23kg (esim. Lufthansalla 2x32kg)

        4. Urheiluvälineistä menee kallis lisämaksu vaikka ne olisivat ainoa matkatavara (esim. Lufthansalla urheiluvälineet kuljetetaan maksutta JOPA economyluokassa)

        5. Businessluokan ateriavalikoima on suppea sisältäen bulkkitavaraa, mm. kaupasta parilla eurolla saatavia Fazerin suklaapatukoita tai Aunt Marbel muffineita, ei samppanjaa eikä jatkuvaa välipalatarjoilua koko lennon ajan (esim. Lufthansalla 3 ruokalajin ateria laajasta valikoimasta oman valinnan mukaan, jatkuva välipalatarjoilu, jatkuva juomatarjoilu mukaanlukien samppanja, mm. Lufthansalle eksklusiivisesti valmistettua suklaata tarjolla)

        6. Kunnollinen nettiyhteys on lisämaksullinen joka sekin reistailee usein eikä rahoja palauteta jos se on edes lyhyen hetken toiminut lennon aikana (esim. Lufthansalla nettiyhteys on maksuton)

        7. Istuinpaikan valinta maksaa 44 euroa / suunta (esim. Lufthansalla istuinpaikan valinta on maksuton)

        Entä sitten businessluokan lipun hinta? Esimerkiksi suora menopaluulento Helsinki-Munchen-Helsinki maksaa Finnairilla n. 700-900 euroa kun taas Lufthansalla se vaihtelee noin välillä 300-500 euroa.

        Pitää siis olla idiootti jos Finnairilla lentää!

        KLM-Air France on Lufthansan lisäksi toinen hyvä lentoyhtiö jolta saa hyvät perinteisten lentoyhtiöiden palvelut kohtuullisilla hinnoilla.

        Jos on valmis tinkimään jonkin verran palvelutasosta säästääkseen rahaa, niin Norwegian ja AirBaltic ovat silloin hyviä valintoja.

        Ja jos tyytyy jopa Finnairin palvelutasoon niin Ryanair on silloin hyvä valinta. Siltä saa liput vain murto-osalla Finnairin hinnoista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Finnairin business luokan lipuilla Euroopassa:

        1. Ei enää pääse loungeihin useimmilla lentoasemilla (esim. Lufthansalla pääsee loungeen kaikilla kentillä, joissa lounge on)

        2. Käsimatkatavaroiden yhteispaino saa olla VAIN 12 kg (esim. Lufthansalla 16 kg)

        3. Ruumaan menevä matkatavara on VAIN 1x23kg (esim. Lufthansalla 2x32kg)

        4. Urheiluvälineistä menee kallis lisämaksu vaikka ne olisivat ainoa matkatavara (esim. Lufthansalla urheiluvälineet kuljetetaan maksutta JOPA economyluokassa)

        5. Businessluokan ateriavalikoima on suppea sisältäen bulkkitavaraa, mm. kaupasta parilla eurolla saatavia Fazerin suklaapatukoita tai Aunt Marbel muffineita, ei samppanjaa eikä jatkuvaa välipalatarjoilua koko lennon ajan (esim. Lufthansalla 3 ruokalajin ateria laajasta valikoimasta oman valinnan mukaan, jatkuva välipalatarjoilu, jatkuva juomatarjoilu mukaanlukien samppanja, mm. Lufthansalle eksklusiivisesti valmistettua suklaata tarjolla)

        6. Kunnollinen nettiyhteys on lisämaksullinen joka sekin reistailee usein eikä rahoja palauteta jos se on edes lyhyen hetken toiminut lennon aikana (esim. Lufthansalla nettiyhteys on maksuton)

        7. Istuinpaikan valinta maksaa 44 euroa / suunta (esim. Lufthansalla istuinpaikan valinta on maksuton)

        Entä sitten businessluokan lipun hinta? Esimerkiksi suora menopaluulento Helsinki-Munchen-Helsinki maksaa Finnairilla n. 700-900 euroa kun taas Lufthansalla se vaihtelee noin välillä 300-500 euroa.

        Pitää siis olla idiootti jos Finnairilla lentää!

        Olet täysin oikeassa, olen 100% samaa mieltä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        KLM-Air France on Lufthansan lisäksi toinen hyvä lentoyhtiö jolta saa hyvät perinteisten lentoyhtiöiden palvelut kohtuullisilla hinnoilla.

        Jos on valmis tinkimään jonkin verran palvelutasosta säästääkseen rahaa, niin Norwegian ja AirBaltic ovat silloin hyviä valintoja.

        Ja jos tyytyy jopa Finnairin palvelutasoon niin Ryanair on silloin hyvä valinta. Siltä saa liput vain murto-osalla Finnairin hinnoista.

        Nostaisin harkitsemisen arvoiseksi vaihtoehdoksi myös Turkish Airlines'n.


    • Anonyymi

      Mitä muuta tarvii, kuin pienikassi ja luottokortti?

      • Anonyymi

        Kohta niistäkin varmaan peritään Finnairilla lisämaksu?


    • Anonyymi

      Ulkomaalaiset puolestaan tuntuvat olevan tyytyväisiä Finnairiin, lentävät mieluummin Finnairilla kuin oman maansa lentoyhtiöillä. Siis jos lukee arvosteluja ja Trip Reportteja netistä, niin arviot Finnairista ovat varsin positiivisia. Ehkä se on niin, että lentoyhtiöasioissa muu maa on aina mansikka ja oma maa mustikkamehu.

      • Anonyymi

        Ulkomaalaiset jotka matkustavat paljon eivät arvosta Finnairia.
        Finnairista tykkäävät suomalaiset joilla vähän lentokokemusta ja siksi ei vertailukohdetta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ulkomaalaiset jotka matkustavat paljon eivät arvosta Finnairia.
        Finnairista tykkäävät suomalaiset joilla vähän lentokokemusta ja siksi ei vertailukohdetta.

        Turistiluokassa kaikki lentoyhtiöt ovat aika saman oloisia. Jos ne laittaa järjestykseen ilmaisen viinan ja viinin perusteella, niin en ehkä arvosta sitä arviota kovinkaan korkealle.
        Itselle tärkeintä on täsmällisyys, kun jatkolennolta ei ole koskaan mukava jäädä rannalle ruikuttamaan. Hong Kongissa näin on kaksi kertaa käynyt ja molemmilla kerroilla näin teki viina ja viinitarjoilultaan hyvä Cathay Pacific. Finnairin kanssa Hong Kongissa on aina oltu ajoissa jatkolennolle. Myös Lufthansa on pettänyt pariin otteeseen joko Helsingistä Frankfurtiin tai Frankfurtista Bangkokiin niin, että jatkolennolta on myöhästynyt jommassa kummassa. Itsellä on takana kymmeniä lentoja Kiinaan tai muualle Kaukoitään ja Finnair on ollut ylivoimaisesti luotettavin kumppani, kun asiaa mittaa jatkolennolle ehtimisellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Turistiluokassa kaikki lentoyhtiöt ovat aika saman oloisia. Jos ne laittaa järjestykseen ilmaisen viinan ja viinin perusteella, niin en ehkä arvosta sitä arviota kovinkaan korkealle.
        Itselle tärkeintä on täsmällisyys, kun jatkolennolta ei ole koskaan mukava jäädä rannalle ruikuttamaan. Hong Kongissa näin on kaksi kertaa käynyt ja molemmilla kerroilla näin teki viina ja viinitarjoilultaan hyvä Cathay Pacific. Finnairin kanssa Hong Kongissa on aina oltu ajoissa jatkolennolle. Myös Lufthansa on pettänyt pariin otteeseen joko Helsingistä Frankfurtiin tai Frankfurtista Bangkokiin niin, että jatkolennolta on myöhästynyt jommassa kummassa. Itsellä on takana kymmeniä lentoja Kiinaan tai muualle Kaukoitään ja Finnair on ollut ylivoimaisesti luotettavin kumppani, kun asiaa mittaa jatkolennolle ehtimisellä.

        Finnair perui lennot jenkkeihin jo toisen kerran. Ensimmäiselle oli kaikki muut auto/asuminen etc. sovittu. Vaihtoivat korvaavan lennot kovan yhteydenottorumban jälkeen. Nyt tuli ilmoitus, että siirrettykin lento peruttu, matka lähellä, joten eo. homma taas edessä. Taitaa matka jäädä tekemättä ainakin Finskillä.
        Onko nyt niin, että Finski on ottanut uuden kuvion, myydään lentoja halvalla ja jos ei kone tule tarpeeksi täyteen perutaan matkat. Näin saadaan kyllä yhtiön lennot näyttämään täysiltä ja kannattavilta, mutta asiakaskato tulee pidemmässä juoksussa.
        On kuin posti, tulee sitten (jos tulee), kun postille sopii.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Finnair perui lennot jenkkeihin jo toisen kerran. Ensimmäiselle oli kaikki muut auto/asuminen etc. sovittu. Vaihtoivat korvaavan lennot kovan yhteydenottorumban jälkeen. Nyt tuli ilmoitus, että siirrettykin lento peruttu, matka lähellä, joten eo. homma taas edessä. Taitaa matka jäädä tekemättä ainakin Finskillä.
        Onko nyt niin, että Finski on ottanut uuden kuvion, myydään lentoja halvalla ja jos ei kone tule tarpeeksi täyteen perutaan matkat. Näin saadaan kyllä yhtiön lennot näyttämään täysiltä ja kannattavilta, mutta asiakaskato tulee pidemmässä juoksussa.
        On kuin posti, tulee sitten (jos tulee), kun postille sopii.

        Lennä Lufthansalla. Sen kaukolentojen Economy-luokka vastaa Finnairin "Premium" Economy-luokkaa, mutta puoleen hintaan. Samoin Lufthansan Premium Economy-luokka vastaa Finnairin "Business"-luokkaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lennä Lufthansalla. Sen kaukolentojen Economy-luokka vastaa Finnairin "Premium" Economy-luokkaa, mutta puoleen hintaan. Samoin Lufthansan Premium Economy-luokka vastaa Finnairin "Business"-luokkaa.

        Lufthansalla pääsee makuuasentoon Premium Economyssä? Hieman epäuskottavaa.
        Eikä mielestäni Lufhansan Economyssä ollut yhtään enempää jalkatilaa kuin Finnairin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lennä Lufthansalla. Sen kaukolentojen Economy-luokka vastaa Finnairin "Premium" Economy-luokkaa, mutta puoleen hintaan. Samoin Lufthansan Premium Economy-luokka vastaa Finnairin "Business"-luokkaa.

        Lufthansa PE vanhoilla penkeillä on niin syvältä kuin olla voi. En suosittele kenellekään. Penkin saa kallistettua niin paljon että takana istuva ei pääse poistumaan paikaltaan, ellei ole joku 8-vuotias ruipelo. Edessä istuvan penkki kallistuu niin että takanaistuvan pöytä ei mahdu aukeamaan vaikka olisi anorektikko.


    • Anonyymi

      Onko jollain kokemuksia, että lähtee Finnairilla Tallinnasta kaukolennolle esim. New Yorkiin (lentohan menee Helsinki-Vantaalle, jossa vaihto suoraan lentoon)? Helsingin keskustasta lähtiessä ei paljoa mene aikaa siirtymisessä Tallinnaan ja hinta putoaa aika paljon. Palatessahan voisi jäädä Helsinki-Vantaalla pois, jos matkustaa vain käsimatkatavaroilla.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitään järkeä?

      Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      127
      1904
    2. Noniin rakas

      Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      100
      1660
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

      Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      56
      1246
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

      Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      52
      1131
    5. Multa sulle

      Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      31
      988
    6. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

      Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      47
      886
    7. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

      Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      51
      883
    8. Onko sulla empatiakykyä?

      Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      42
      837
    9. Olet myös vähän ärsyttävä

      Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      820
    10. Okei nyt mä ymmärrän

      Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      798
    Aihe