Miten maan saa happamaksi?

Anonyymi-ap

Olen kuvitellut että maan saa happamaksi lannoitteella (esim. havu ja rodolannoite) kuten happamuuden saa pois kalkilla mutta asia ei olekaan ilmeisesti näin vaan ainoa mikä toimii on multa. Onko näin? Olen netistä hakenut ja kaikkialla sanotaan että luonnonturvetta ja havu ja rodomultaa mutta kyllä tulee kalliita mustikoita jos jokaiseen kuoppaan vedän säkin kaksi havu ja rodomultaa ja vielä turvetta. Hemmetti kun ostin kuusi puskaa mustikkaa ja nyt ilmeisesti tulee vähemmän takkiin antaa ne pois.

5

1288

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kolmenkympin rodomullat sinulle liikaa? 45 litraa kasvualustaa riittää yhdelle mustikkapuskalla.

• Anonyymi

Ei tuo ole vastaus kysymykseen. Jos vetää mustikkaa 20 puskaa niin mullat tekee perkeleesti.
        En ole koskaan multia ostanut, vadelmapenkitkin tein (5 x20m metriä) jyrsimellä ja vatut sinne. Kasvaa niin perkeleesti. Puille olen tehnyt vain sen ruukun kokoisen ja muotoisen kuopan ja kaikki kasvaa.
        Multaa ostaa vain tyhmät ihmiset mutta heiltä on helppo ottaa rahat pois.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei tuo ole vastaus kysymykseen. Jos vetää mustikkaa 20 puskaa niin mullat tekee perkeleesti.
        En ole koskaan multia ostanut, vadelmapenkitkin tein (5 x20m metriä) jyrsimellä ja vatut sinne. Kasvaa niin perkeleesti. Puille olen tehnyt vain sen ruukun kokoisen ja muotoisen kuopan ja kaikki kasvaa.
        Multaa ostaa vain tyhmät ihmiset mutta heiltä on helppo ottaa rahat pois.

Lopeta kiroilu ja anna puskasi minulle, sinä et osaa tehdä puutarhatöitä, mutta minä osaan.

• Anonyymi

Kahvinporoilla

• Anonyymi

Suoturve on hapanta sitä lisäämällä maa happamoituu.
      sekoita 10...20 sm turvetta ja sekoita äläkä kalkitse.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra haluaa muuttaa

maahanmuuttopolitiikkaa. Me suomalaiset halutaan, että Riikka Purra muuttaa pois suomesta eikä tuu ikinä takas....
      Maailman menoa
      55
      8719
    2. Maataloustuet pois

Jokainen maksakoon harrastuksensa itse. Eihän golfin peluutakaan maksa yhteiskunta.
      Maailman menoa
      302
      6570
    3. Australia, Britannia ja Kanada tunnustivat Palestiinan

Aikooko Petteri Lapanen pysytellä persujen ja uskovaisten panttivankina ja jättää Suomen historian väärälle puolelle?
      Maailman menoa
      99
      5897
    4. Mitä juuri sinulle kuuluu?

Tänään? Rehellisesti.
      Ikävä
      152
      3790
    5. Joulukinkku NYT

Sian kankuista tulee vielä pula. Nyt on oikea aika hankkia joulukinkku.
      Maailman menoa
      28
      3193
    6. Maahanmuuton vastustajat ovat vajakkeja

Jokainen täysijärkinen suomalainen tietää, että Suomi ei pärjää ilman ulkomaalaisvahvistuksia.
      Maahanmuutto
      62
      3099
    7. Kaivattusi nimi

Kaivattusi nimi on
      Ikävä
      151
      1833
    8. On asioita joita kadun

Yksi niistä on eräs J mies. Olen vasta hiljattain tajunnut. Kuinka väärin tein. Tulit sydän tarjottimella.. mutta tässä
      Ikävä
      17
      1746
    9. Toivoisitko että hän löytäisi jonkun muun?

Joka voi antaa mihin et kyennyt?
      Ikävä
      32
      1438
    10. Mitä sä pelkäät?

Että paljastan sut ja touhusi? Elät jotain ihan omaa fantasiaasi ja ainoa virhees oli sekoittaa mut näihin sairaisiin le
      Tunteet
      19
      1186
    Aihe