Tunteettomat

Anonyymi-ap

Onko 2024 tunteettomia.kertokaahan.ja voisitte jakaa kokemuksia tunteettomuudesta.

10

230

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Voisitte vastata

    • Anonyymi

      Tunteettomuudesta??? En minä sellaisesta tiedä. Tunteet on jokaisella, sinullakin, silloinkin kun et niitä tunnista. Jos ei tunnista tunteitaan, se voi johtaa hyvin ikävään toimintaan.

      • Anonyymi

        Joo jos kyseisellä henkilöllä on mennyt tunteet.niin kertokaa hänellä omia kokemuksia.tunteeton fiiliksestä.


    • Niin kyseinen tyyppi tosiaan on tunteeton.ei tunne mitään.tunteet on menneet häneltä.

    • Anonyymi

      Eli onko kyseessä anhedonia ei koe mielihyvää tai muutakaan riippuu dopamiinista aivoissa.

    • Anonyymi

      Joo hänellä on just se kiitos että kerroit.jos toisia on joilla on andhedonia niin kertokaa.omia tarinoita.

    • Anonyymi

      Olen lähes tunteeton koska olen kärventänyt 10 vuodessa aivoni SSRI lääkkeillä. Mummoni enkä isäni hautajaisissa tuntenut mitään, en surua enkä iloa.

    • Anonyymi

      Skitsoidinen persoonallisuushäiriö. Silloin puuttuu monia tarpeita, joita muilla ihmisillä on. Ei esimerkiksi niin tarvitse rakkautta, kiintymystä, yhteyttä tai sosiaalisuutta. Tunnealueeni on pienempi. Tarvitsen paljon aikaa itselleni voidakseni toimia. Sellaisten ihmisten seurassa oleminen, joilta ei saa hetken rauhaa on emotionaalisesti tyhjentävää, jos en saa hiljaista aikaa tai olla yksin. Puhelias ja seurallinen työkaveri on hirveintä mitä tiedän. Henkilökohtaisia tunnustuksia suoltava. Se voi johtaa siihen, että katkaisen välit. On kuitenkin maskattava aika ajoin itsensä vuoksi. Esitettävä karismaattista eloisaa ja välittävää vaikka olisi lähinnä kylmä ja ei-sosiaalinen, tehtävä se vaikkapa pitääkseen työnsä. Vaikka minun ei tarvitse olla sosiaalinen, ei ole sosiaalisesti hyväksyttävää jättää huomiotta joku. On usein helpompi puhua ja teeskennellä olevansa kiinnostunut kuin olla oma itsensä ja vaiti, koska ei ole tarvetta tai halua. Suurimman osan ajasta ajattelen kuitenkin mitä tekisin välttääkseni loukkaavia tunteita. Kuten jos joku on surullinen ja haluaa halauksen, en voi hylätä sitä, vaikka en tunne siitä mitään. Tiedän, että toinen tekee niin. Voi olla uuvuttavaa, kun yrität jatkuvasti olla oma itsesi, ja samaan aikaan et pilaisi muiden päivää tunteiden ja huolenpidon puutteellasi. Minulla ei luullakseni ole juuri empatiaa. Tuntuu kuin tunteeni olisivat mykistyneet. Tiedän, että olen erilainen ja jään paitsi. Mutta en edes ymmärrä mistä jään paitsi. Ja minäkään en välitä. En yleensä kerro ihmisille, koska he eivät usko minua tai he olettavat, että olen sosiopaatti tai psykopaatti, nämä ovat hyvin erilaisia. Samoilen jatkuvasti päässäni. Haaveilen, elävästi tai huonosti. Jos jään jumiin päiväunelmaan, voin sulkea pois mitä tapahtuu todellisessa maailmassa. Minulla on maailma, jossa on persoonallisia hahmoja ja taustatarinoita. Voin jäädä jhaaveilemaan pitkiksi ajoiksi, ja joskus päädyn osittain näyttelemään mitä siinä maailmassa tapahtuu. Yritän niin paljon kuin voin olla anteeksipyytelemätön oma itseni, en haluaisi toimia eri tavalla miellyttääkseni, mutta se on väistämätöntä joskus. Koska olen skitsoidinen, se ei ole minulle yksinäistä elämää , eikä surullista, etten tarvitse suhdetta tai läheistä yhteyttä kenenkään kanssa. Edes omaan perheeseeni. Vaikka en tunne paljoa, löydän sen ympärille tapoja, kuten treeniä, vuoristoratoja, pelkäämistä ja juoksemista. Ne saavat minut tuntemaan oloni eläväksi ja todelliseksi. Tämä tuo paljon etuja. Kuten tunteet, jotka eivät estä päätöksiäni, en takerru seurustelemiseen, olisin aikeissa tarkkaavainen ja näen tarinan molemmat puolet. Nautin siitä henkilökohtaisesti. Tuntuu kuin eläisin täydellisellä harmaalla alueella emotionaalisesti puutteellisen ja emotionaalisesti kykenevän välillä. Minulla on tunteita, mutta ne ovat vain hyvin tylsiä ja vesittyneitä. Tämä tarkoittaa, että voin silti tuntea positiivisia tunteita ja negatiiviset tunteet eivät häiritse minua liikaa. Minulla on erittäin hyvä mielikuvitus, mikä on selvää skitsoidille, kun otetaan huomioon koko sisäinen maailma. Olen hieman laatikon ulkopuolella oleva ajattelija ja laitan sen siihen. Mitä tulee suhteeseen ja siteisiin, en ole kovin hyvä. On vain muutamia valikoituja ihmisiä, joista ole pitänyt tai haluan olla lähellä, mutta välitän ihmisistä, en vain siinä määrin kuin muut. Voin välittää paljon jostain, mutta olisi suorastaan valhe sanoa, että olen täysin ja täysin rakastunut heihin. "Rakastan" omalla tavallani, mikä vaatii vain vähän tunnepohjaa. Jos olen kiinnostunut sinusta ja tämä osoittautuu arvokkaaksi, siitä voi kasvaa jotain, mutta ei mitään intohimoista hullua.. On aika hyvä, että ei tarvitse tai halua ihmisiä. Tyypilliset pitävät sellaista meteliä toisistaan, enkä rehellisesti sanottuna osaa kuvitella olevani tuollainen. Jos ihmiset katoavat elämästäni, niin olkoon niin, en ole vaivautunut tai pahoillani, onnea ja näkemiin. Herra paratkoon, elämässä on paljon muutakin kuin muut ihmiset. Oppia olemaan itsensä kanssa ennen kuin murehtisi sitä onko muita elämässä.

    • Anonyymi

      Kertokaahan ootteko täysin tunteettomia.

      • Anonyymi

        Voisitte vastata ja kertoo.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Sähköpotkulautaonnettomuus

      Nyt sitten sattui ja pahasti! Uutisen mukaan 3 alle 15-vuotiasta olisi ollut samalla sähköpotkulaudalla liikkeellä. T
      Vantaa
      278
      3600
    2. Nainen, viime yönä ajattelin sinua ja itkin

      On vain niin ikävä, enkä tunteilleni mitään voi. Olisit minun iloni, olisit minun päiväni ja aurinkoni, mutta nyt olet p
      Ikävä
      74
      2358
    3. No nainen...

      Mitkä on fiilikset nykyään?
      Ikävä
      114
      1600
    4. Ole rohkeampi kuin koskaan

      ja kerro tähän suoraan kaivattusi nimi
      Ikävä
      82
      1532
    5. Skuuttikakarat itse syypäitä onnettomuuteen - Yle syytti autolijaa

      Tulokulma uutisissa oli se että – vaikkakin peitellysti – autoilija olisi ollut jotenkin yksin syypää tapahtuneeseen onn
      Maailman menoa
      322
      1472
    6. Oulussa puukotettu lasta

      Onko perussuomalaiset huolissaan julkisten tilojen turvallisuudesta. Miten sisäministeri Rantanen suhtautuu lapsiin kohd
      Perussuomalaiset
      380
      1331
    7. Mitä asiaa tai ominaisuutta kaipaat eniten

      Ikäväsi kohteessa?
      Ikävä
      66
      1299
    8. ABC Kuinka monta samaa kirjainta yhteensä

      ..yhteensä teillä on etu ja sukunimissänne? Uskallatko laittaa ne kirjaimet? Hyvä aika tunnistaa ja tavata se oma kaiva
      Ikävä
      99
      1279
    9. Mitä et sietäisi kumppaniltasi

      Onko jokin asia tai asioita joista et haluaisi joustaa tai riita tulee eli haluat tehdä sen itse tai omia
      Sinkut
      77
      1244
    10. Mitä tekisit jos

      täällä ois viesti sulle, otsikossa sun etunimi ? Ja viestissä sanotaan "minä rakastan sua" ja allekirjoituksena kaiva
      Ikävä
      87
      1129
    Aihe