Tuulivoimasatu

Anonyymi-ap

Tuulimiljardien tulemus-lobbaripuppua Pyhäjärveltä

Olipa joskus syrjäseudulla metsää, helpolle houkuttelijoita sekä silmäkulman varjossa viekkaita pelureita.

Kelopuussa oli haikaran pesä. Tuulilobbari meni pesän alle ja sanoi: ”Minä kaadan tämän puun ja teen siitä veistoksen.” Haikara sanoi: ”Älä kaada, minulla on täällä viisi poikasta ja ne putoavat, jos puu kaatuu.” Lobbari sanoi: ”Jos annat minulle yhden pojistasi, niin jätän kaatamisen sikseen.”
Haikara antoi yhden pojistaan.
Lobbari meni jälleen toisena päivänä ja sanoi: ”En ole löytänyt yhtään näin hyvää komeaa puuta.” Haikara hätääntyi: ”Jos sinä tämän puun kuitenkin jättäisit” Ja antoi taas yhden pojistaan.
Haikaran hyvä ystävä pöllö tuli käymään ja kysyi: ”Mihin poikasesi ovat joutuneet?” Haikara sanoi: ”Tuulilobbari tässä kävi kahtena päivänä ja vei; olisi muuten kaatanut koko puun.” Pöllö sanoi: ” Olet sinä aika pöhkö. Millä hän yhtään puuta täällä kaataa, ei hän omista yhtään puuta eikä edes näitä hehtaareja.”

Kolmannen kerran kun tuulilobbari tuli, niin rupesi jälleen puhumaan: ”En ole löytänyt vieläkään näin komeaa puuta, kyllä minä tämän nyt kuitenkin kaadan, ellet anna minulle vielä yhtä pojistasi .” Haikara rupesi nauraa räkättämään ja sanoi: ”Millä oikeudella sinä pesäpuun kaadat? Ei sinulla ole yhtään omaa puuta täällä, ei oikeutta, etkä omista yhtään näistä metsähehtaareista.”
Tuulilobbari kysyi: ”Kuka sinut on tehnyt noin viisaaksi, idiootti luonnonsuojelija kai? Kyllä minä vielä hänetkin petän.”
Tuulilobbari meni aukealle ja pisti kielensä ulos suusta. Se makasi sitten kuin kuollut. Pöllö tulee ja kiertelee lobbaria Se menee viimein lobbarin päälle ja nokkaisee sitä silmään Nokkaisi, nokkaisi vielä toisenkin kerran, ja silloin lobbari ottikin pöllön kiinni ja aikoi kyniä sen. Pöllö sanoi: ”Mennään tuonne risukkoon, sillä kylän ihmisetkin nauravat jos sinä tässä alat pöllöä elävänä syömään.”
Lobbari kantaa roikottaa pöllöä sopimussalkussaan. Pöllö sanoi: ”Hellitä minusta, kyllä minä pääsen itsekkin.” Lobbari ei enää muistanutkaan, että pöllö osasi lentää, kun päästi sen irti. .Silloin pöllö oli jo ilmassa, ja lobbari sai huomata ettei kaikki viekkaus ollutkaan hänen omassa päässään.--

Tarina on todellinen, paitsi että se onkin MAAKOTKAN pesäpuu.

7

260

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Sadut on hauskoja. Todet ei ole. Näin on todettu.

• Anonyymi

Tuulimiljardien tulemus - lobbaripuppua Pyhäjärveltä?

Jäi edelleen kyllä itselle ja toisille selvittämättä mitä edelliset tarkoittaa?

• Anonyymi

Sadunsepitykset seis
      ja tosiasiat pöytään.
      Se on parempi näin
      olla jämptisti jutut .

• Anonyymi

Aloittaja tunnettaan Pyhiksessä. Katselee Putinin kuvia ja runkkaa..

• Anonyymi

Selvityksiä kaivataan yleisölle joihin voi kommentoida!

• Anonyymi

Satuja on monen moisia. Taruja on toisen toisia. Tosia on enempi vielä.

• Anonyymi

Kumma kun lobbaripupua tarjoillaan jokaisella pieleen menneellä hankkeella selitykseksi

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle

Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.
      4
      2437
    2. Pilasit mun

Elämän. Sitäkö halusit?
      Ikävä
      116
      1607
    3. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      36
      1346
    4. Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin

Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin
      Maailman menoa
      156
      1181
    5. Lasse Peltonen on kunnanjohtaja

18/21 ääntä 1 Stoor ja 2 Vauhkonen
      Sysmä
      52
      1095
    6. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      113
      1082
    7. Syntymäpäivä

Milloin on kaipaamasi henkilön syntymäpäivä!? Hänellä miehellä on tammikuussa.
      Ikävä
      57
      1041
    8. Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...

Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi
      Maailman menoa
      105
      1034
    9. Olet tärkeä

mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.
      Ikävä
      46
      909
    10. Vaikutat mukavalta ja

hyväsydämiseltä ihmiseltä. Oltais oltu hyvät kaverit. ❤️
      Ikävä
      60
      882
    Aihe