Moikka! Meillä on noin viiden kuukauden ikäinen suomenlapinkoira, joka ei lopeta puremista. Onko muita? Ei haittaa vaikka olisi eri rotuinen.
Suomenlapinkoiran pentu
3
186
Vastaukset
- Anonyymi
Koiralla voi vielä maitohampaat olla vaihtumassa ja niiden vaihduttua kestää jonkin aikaa, että ne oikeat kiinnittyy kunnolla leukaluihin, eli jospa se loppuu kohtapuoliin, viimeistään 7kk iässä, mutta ei tuota tietenkään saa sallia.
Vai jotain muuta puremista tarkoitit? Jos ihmisiä hammastelee, emä on kanssa mahdollinen syy, jos ei osannut pentujaan opettaa kunnolla puremisen eston suhteen tai pentu liian aikaisin vierotettu. Jos ihan satuttamalla puree mitä epäilen noin pienellä, olisi ihan eri juttu, mutta pennuilla on hammastelua, nakertelua, nappaamista, näykkäämistä, hampaisiin ottamista ja oikeaa puremista, jossa hampaat isketään ihmisen ihosta läpi, siihen en usko. Eli jos tuota asteikkoa miettii, mitä se pentunne tekee? Jos vain käyttää hampaita teihin liikaa, aina niin tehdessä annatte purulelun tilalle, Nylabone, bambones mitä noita nyt on, ja sitä ennen toki pidätte reilusti koirallenne seuraa ja leikitätte. Huomiota haluaa hampaillaan noin pieni aktiivinen koira ihmisistä, jos ei ole vaikka muista koirista leikkiseuraa tarjolla.- Anonyymi
Unohtui sanoa, että meillä saksanpaimenkoirat ja sheltit olleet tuollaisia hammastelijoita, yksi 5kk vanha saksanpaimenkoira oli pahin, tuli vasta 4kk ikäisenä ja olisi pahimmillaan kasvattajan huonon sosiaalistamisen takia purrut hampaat pohkeestakin läpi, jos sitä esti ulkona pääsemästä muihin vieraisiin koiriin kiinni koiran turhautuessa. On nyt rauhallinen ja kiltti aikuinen, mutta paljon vaati kyllä saada toinen tuollaiseksi, ei edes koirakokeneelle ollut helppo homma. Shelteillä taas rodunomainen paimennustaipumus hampaillaan voi tuota tehdä, mutta eivät pure vaan näykkäise edes pahimmillaan. Eli nyt vain keksi, miten estää hampaiden käyttö tai miksi edes pentusi niitä käyttää (uskon, että tarkoitat perus hammastelua, pureminen saisi aikaan vertavuotavia vammojakin).
- Anonyymi
Jossain opetettiin, että pitäisi kiljaista ja kääntyä selin ja jättää koira itsekseen. Onko tästä kokemuksia toimiiko?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1166070Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta334167- 823372
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä183006Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2582100Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?882014Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui441866- 1431805
Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81706Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881579