KRASSI

Shiri

Mulla on ruukussa köynnöskrassi kasvamassa. Ja hyvinpä kasvaakin, mutta ongelma on siinä, että se tekee vaan tosi isoja lehtiä eikä kukkia ollenkaan... Eli millonka niitä kukkia sopis odotella tulevaksi..? Puskan korkeus on n.50cm.

7

12356

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kasvaa

      vielä. Ei niitä kukkia noin pienessä köynnöskrassissa ole. Yleensä köynnöskrassi kukkii heinäkuulta syyskuulle.

      • hellu

        Minullakin on köynnöskrassi ja on vielä todella pieni,n. 50 senttinen ja kyllä siihne oli eilen kukkakin jo puhjennut. Mutta odottele toki kyllä se alkaa kukkimaan. Viime vuonna oli ihan mahdottomasti kukkia ja pituutta useampia metrejä.


    • Krassifani

      Ethän vain ole lannoittanut liikaa? Krassi kun kukkii laihassa (siis YLLÄTTÄVÄN laihassa!) maassa. mutta tekee lehtiä ja kasvaa pituutta runsasravinteisessa.
      Mutta kyllähän rehevät krassinlehdetkin kauniilta näyttävät - ja maistuvat sitä paitsi äärettömän hyviltä ruisleivän päällä...

      • matuska

        Minulla on köynöskarassi ja siinä on pieniä
        mustia hyönteisiä ihan niinkuin kärpäsiä mutta
        ne syö lehdet ja kukat millä ne saa pois


    • titta.o

      Krassi viihtyy paremmin hiukan laihassa maassa, kuin liian voimakkaasti lannoitetussa. Itse käytän Substralin ekologista lannoitetta noin kerta viikkoon, nyt kun parvekeruukun esilannoituksen teho on jo laimenemassa. Se sopii muuten kaikille, myös ruusuille, tomaatille ja mansikalle...

      Huomasin toissapäivänä omassani nuppuja ja tänään siinä oli jo monta aukinaista kukkaa ja lisää nuppuja. Korkeutta en ole mitannut, mutta olisiko 30-40 cm. Mihin vielä ehtiikään...

      Onhan kasvupaikka aurinkoinen? Itselläni on eteläisellä partsilla.

      • Aila

        Kasvatan tänä kesänä ekaa kertaa krassia. Luulin, että se tekee kärhiä, joiden avulla tarttuu tukikeppiin ja ristikkoon. Krassissani ei kuitenkaan ole mitään kärhiä, eikä se muutenkaan hakeudu tukea vasten vaan roikkuu valtoimenaan. Miten tuette karssia? Sidotteko sen kiinni keppiin ja ristikohin vai mitä ihmettä teette? Osa krasseistani on aurinkoisella paikalla, osa varjossa. Huomaan, että varjossa olevat eivät kasva juuri yhtään. Mitä kukkia kannattaa istuttaa lähes täydellisessä varjossa olevaan parvekelaatikkoon? (Varjossa, katoksen alla oleva ikkunanpenkki).


      • Shiri

        Nyt alkaa jo nuppuakin näkyä. Isoja lehtiä on ja kolme yli metrin pituista vanaa kiipeämässä päättäväisesti ristikkoa pitkin! Tarttuvat muuten tiukasti kiinni! Hajuherne siinä vieressä vähän matalampi mutta eiköhän sekin innostu kasvamaan kohta. Huomasin muuten saman asian, että lannoitus kellastaa lehtiä. Nyt oon jättäny Substralit vähemmälle ja hyvältä näyttää. :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      107
      7714
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      37
      2852
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      35
      2432
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      119
      2155
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      17
      1819
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      10
      1583
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1436
    8. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1434
    9. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1397
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      11
      1359
    Aihe