Se siitä pionista??

Kukka

Ostin ja istutin viime kesänä pihani ensimmäisen pionin, ja keväällä siinä oli pieniä alkuja, mutta sitten ne mitä ilmeisemmin paleltuivat... Neuvokaa "poropeukaloa", mahtaako se lähteä vielä ensi keväänä kasvamaan vai onko se mennyttä kalua???

6

1494

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • arka

kevät auringolle.Joten Pionit peitetään havuilla.Tänä vuonna meni pitkäälle kesäkuuhun ennen kun poistin havut.En usko että Pionisi on juuret on kuollu joten anna olla ja kato seuraavana vuonna.Laita hienoa hiekkaa Pionin juurelle sillon ei tuholaiset pääse tekemään tuhoja.Pioni ei tykkää kuivasta mutta ei seisovasta märkyydestäkään joten huomioi tämä. Onnea matkaan :)

• Kukka

Olinhan minäkin peittänyt taimen havuilla, olin ilmeisesti vain liian innokas ja otin ne pois liian aikaisin... Mutta jos olisi viisaampi ensi keväänä!! :)

• pi´oni
        Kukka kirjoitti:

Olinhan minäkin peittänyt taimen havuilla, olin ilmeisesti vain liian innokas ja otin ne pois liian aikaisin... Mutta jos olisi viisaampi ensi keväänä!! :)

Peitättekö te pionit havuilla? Minä en ole koskaan peittänyt ja kohta 20 vuotta on kestänyt peittämättäkin.

• Kukka kirjoitti:

Minulla pionit ovat ksvaneet loistavasti viitisentoista vuotta kertaakaan peittelemättä. Kavupaikka hiekkamultainen kuivahko rinne. Toki keväthallat ovat ongelma pioneille, mutta talvipakkasia ne kestävät hyvin. Tärkeintä on, ettei pionien kasvupaikka ole talvella märkä.

Taivassalosta löytyy suomalaista asiantuntemusta:
        http://www.pionienkoti.fi/articles.php?lng=en&pg=72

• anelmas

Minulla on pionit räystään alla. Joka talvi putoaa lunta kuutiokaupalla päälle, ja hyvin niihtyvät, vaikka luulin päin vastoin. Muualla ei ole aurinkoista ja kuivaa paikkaa, joten tämä onnistui. Kukkaloisto on valtava, enkä ole peitellyt. Mitä se auttaisikaan, kun lunta tulee katolta, ja se on vielä pleksikatto, joten kaikki lumi tulee yht´aikaa rymisten.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei sua enään tunnista

Kun olet vanhentunut ja lihonut.
      Ikävä
      79
      4274
    2. Huomenet naiselle

Harmittaa ettei ehkä nähdä enää koskaan. Näillä mennään sitten.
      Ikävä
      49
      3603
    3. Oletko pitkävihainen ja onko sinulla " huono muisti muisti "?

Mitä asioita et unohda tai anna anteeksi ? Mitä asioita voit " unohtaa" tai unohtaa? Vastaa koskien kaivattuasi tai yle
      Ikävä
      51
      2521
    4. Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta

Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas
      Maailman menoa
      344
      2031
    5. Mitä tapahtuu

Syksyllä?
      Ikävä
      140
      1779
    6. Kaikesta muusta

Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko
      Ikävä
      16
      1705
    7. Ikävöin sua

Sä vaan pyörit mun mielessä, en saa sua unohdettua. Tilanteesta tekee vaikean sen kun molemmat ollaan varattuja ja tilan
      Ikävä
      13
      1511
    8. Etsin vastaantulevista sua

Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s
      Ikävä
      27
      1477
    9. Neljä kuukautta vankeutta, kenelle?

Kuka tuomittiin ehdottomaan neljän kuukauden vankeustuomioon ja korvauksiin?
      Suomussalmi
      12
      1319
    10. Olet huippunainen

Ja onneksi tiedät sen itsekin.
      Ikävä
      46
      1253
    Aihe