Se siitä pionista??

Kukka

Ostin ja istutin viime kesänä pihani ensimmäisen pionin, ja keväällä siinä oli pieniä alkuja, mutta sitten ne mitä ilmeisemmin paleltuivat... Neuvokaa "poropeukaloa", mahtaako se lähteä vielä ensi keväänä kasvamaan vai onko se mennyttä kalua???

6

1402

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • arka

      kevät auringolle.Joten Pionit peitetään havuilla.Tänä vuonna meni pitkäälle kesäkuuhun ennen kun poistin havut.En usko että Pionisi on juuret on kuollu joten anna olla ja kato seuraavana vuonna.Laita hienoa hiekkaa Pionin juurelle sillon ei tuholaiset pääse tekemään tuhoja.Pioni ei tykkää kuivasta mutta ei seisovasta märkyydestäkään joten huomioi tämä. Onnea matkaan :)

      • Kukka

        Olinhan minäkin peittänyt taimen havuilla, olin ilmeisesti vain liian innokas ja otin ne pois liian aikaisin... Mutta jos olisi viisaampi ensi keväänä!! :)


      • pi´oni
        Kukka kirjoitti:

        Olinhan minäkin peittänyt taimen havuilla, olin ilmeisesti vain liian innokas ja otin ne pois liian aikaisin... Mutta jos olisi viisaampi ensi keväänä!! :)

        Peitättekö te pionit havuilla? Minä en ole koskaan peittänyt ja kohta 20 vuotta on kestänyt peittämättäkin.


      • Kukka kirjoitti:

        Olinhan minäkin peittänyt taimen havuilla, olin ilmeisesti vain liian innokas ja otin ne pois liian aikaisin... Mutta jos olisi viisaampi ensi keväänä!! :)

        Minulla pionit ovat ksvaneet loistavasti viitisentoista vuotta kertaakaan peittelemättä. Kavupaikka hiekkamultainen kuivahko rinne. Toki keväthallat ovat ongelma pioneille, mutta talvipakkasia ne kestävät hyvin. Tärkeintä on, ettei pionien kasvupaikka ole talvella märkä.

        Taivassalosta löytyy suomalaista asiantuntemusta:
        http://www.pionienkoti.fi/articles.php?lng=en&pg=72


    • anelmas

      Minulla on pionit räystään alla. Joka talvi putoaa lunta kuutiokaupalla päälle, ja hyvin niihtyvät, vaikka luulin päin vastoin. Muualla ei ole aurinkoista ja kuivaa paikkaa, joten tämä onnistui. Kukkaloisto on valtava, enkä ole peitellyt. Mitä se auttaisikaan, kun lunta tulee katolta, ja se on vielä pleksikatto, joten kaikki lumi tulee yht´aikaa rymisten.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      126
      3108
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      267
      1265
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      101
      1251
    4. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      65
      1056
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1051
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      1010
    7. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      956
    8. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      52
      947
    9. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      42
      914
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      44
      826
    Aihe