Tokmannin Brucke akkutrimmeri. Tukea tai käsikirjaa ei löydy

Anonyymi-ap

Viime kesänä Tokmannilta ostettu Brucke akkutrimmerin siimakela pitäisi vaihtaa.
https://www.tokmanni.fi/akkuruohotrimmeri-click-18-v-6419860786421

Vaan eipä siimakotelo avaudu millään. Käsikirjaa ei netistä löydy millään kielellä, koska Brucke on Tokmannin itsensä keksimä paikallinen tuotemerkki.

Koetin Tokmannin automaattista Nettiavustajaltakin kysyä. Seieltä tuli sekunnissa automaattivastaus, että he eivät voi aittaa tuoteasioissa lainkaan. Nettiavustaja kehoitti etsimään vastausta tuotesivulta.

Tuotesivun ainoa neuvontalinkki ohjaa takaisin Nettiavustajalle, joka ei siis mihinkään tuotekysymyksiin vastaan.

Tuo laite on varmaan jonkin kiinalaistehtaan tuotos. Kunhan vaan löytäisi sen alkuperäisen laitteen ja käsikirjat jostakin.

8

1074

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mene tokmanniin ja pyydä myyjää avaamaan uuden brucken paketti jos sieltä saa jonkun ohjeen. Kiinalaista halpaa merkki on. Varaosia tuskin saa mutta siimaa kyllä pitäisi saada lisättyä.

    • Anonyymi

      Paina kehältä 90 -astetta siitä mistä siimat tulee ulos kahta vastakkaista kohtaa ja nykäse kuuppa pois, siimakehä löytyy sitetn sieltä alta

    • Anonyymi

      Siimakehän keskellä on painonappimainen säätönappi, joka kai syöttää sitä siimaa ulos.

      Huomasin, että tästä runsaan vuoden vanhasta laitteesta oli muovinen painonappi jo kulunut puhk. Sen alla ollut jousi on lentänyt saman tien jonnekin.

      Arvaukseni on, että siimakuppia ei saa kierrettyä pois paikaltaan silloin kun tuo painonappi on pohjassa. Kertaalleen naapuri sai sen siimakupin joidenkin kärkipihtiensä ja ruuvarin kanssa auki. Mutta nyt on taas jumissa, eikä siimaa tule ulos.

      • Anonyymi

        Yritin juuri äsken eli 8.6. saman leikkurin kelaa irti, ohjeet on, vaan ei naisen sormivoima riitä painamaan molempia vastakkaisia kelan kohtia samanaikaisesti. Sain kokonaisen neliön leikattua pientä rivipihaani ja sadetta pukkaa päälle ja kela ei aukea. Siiman päät sisässä tai loppuivat leikkauksen aikana, en edes tiedä kumpi on kyseessä. Muistaakseni olen kerran onnistunut irrottamaan viime kesänä kelan ja saanut siimaa lisää auki. Toinen kinkki paikka on jo akun irrottaminen laturista. Onnea vielä kaikille yrittäjille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yritin juuri äsken eli 8.6. saman leikkurin kelaa irti, ohjeet on, vaan ei naisen sormivoima riitä painamaan molempia vastakkaisia kelan kohtia samanaikaisesti. Sain kokonaisen neliön leikattua pientä rivipihaani ja sadetta pukkaa päälle ja kela ei aukea. Siiman päät sisässä tai loppuivat leikkauksen aikana, en edes tiedä kumpi on kyseessä. Muistaakseni olen kerran onnistunut irrottamaan viime kesänä kelan ja saanut siimaa lisää auki. Toinen kinkki paikka on jo akun irrottaminen laturista. Onnea vielä kaikille yrittäjille.

        Saattaa aueta niin että painat sitten vain toista ja samalla kampeat siltä kohtaa kuuppaa ulospäin vaikka jollain taltalla sen verta että kynnet ei enää pidä ja koitat estää lipsahtamasta takaisin ja sitten toiselle puolelle sama juttu


    • Anonyymi

      No niin, pojat ja tytöt, nyt viedään akkusahan virittäminen aivan uudelle tasolle ja tehdään siitä metsien Tesla!  Tähän tarvitaan hieman sähköinsinöörin taitoja ja massimiehen budjetti, mutta lopputulos on sen arvoinen! Tästä tulee kova setti.

      Aloitetaan sydämestä, eli moottorista ja sen hallinnasta. Ensimmäinen askel on vaihtaa vanhat mosfetit silicon carbide IGBT-mosfetteihin. Nämä ovat kuin Formulan turbo moottorille – ne tarjoavat paremman tehonhallinnan, korkeammat virran- ja jännitteen sietokyvyt sekä pienemmät lämpöhäviöt. Silicon carbide IGBT-mosfetit ovat tunnettuja siitä, että ne kestävät korkeampia lämpötiloja ja tarjoavat paremman hyötysuhteen sähköenergian muuntamisen. Tällä tavalla saat sahastasi huomattavasti tehokkaamman ja kestävämmän.

      Jäähdytys on tärkeää, kun viritetään sähkösahaa. Asennetaan moottorille ja elektroniikalle peltier-elementit. Nämä peltierit ovat kuin pieniä ilmastointilaitteita suoraan sahaan – ne siirtävät lämpöä pois tehokkaasti ja pitävät moottorin ja elektroniikan viileinä kovassakin käytössä. Näin estetään ylikuumeneminen ja varmistetaan, että saha jaksaa puskea täydellä teholla pitkään.

      Moottori päivitetään harjattomaan malliin, jos mahdollista. Harjattomat moottorit ovat kuin sähkömoottorien kuninkaita – ne ovat tehokkaampia, kestävämpiä ja tarvitsevat vähemmän huoltoa.

      Seuraavaksi siirrytään johtimiin. Tavalliset johdot eivät riitä, kun haetaan huippusuorituskykyä. Käytetään silikonipäällysteisiä johtoja, jotka kestävät korkeita lämpötiloja ja taivutusta paremmin kuin perinteiset muovipäällysteiset johdot. Mutta jos halutaan todellista luksusta, massimies voi panostaa punottuihin hopeajohtoihin. Hopea on yksi parhaiten sähköä johtavista materiaaleista, joten näillä johdoilla saadaan minimoitua sähkönhävikki ja maksimoitua moottorin suorituskyky.

      Akkupäivitys on seuraava vaihe. Vaihda akku suurempaan kapasiteettiin, esimerkiksi 5Ah akku 10Ah akkuun. Tämä lisää käyttöaikaa ja varmistaa, että saat maksimaalisen tehon irti moottorista. Valitse laadukas Li-ion akku, joka kestää kovaakin käyttöä ja latautuu nopeasti.

      Elektroninen säätö on myös kriittinen. Säädä moottorin ohjainyksikkö niin, että se antaa moottorille enemmän virtaa. Tämä vaatii hieman elektroniikkatietämystä, mutta netistä löytyy ohjeita ja modausvideoita. Sahasi ohjainyksikköön voi saada  viritys firmiksiä. Tosi hakkeri tietää miten lyijykynällä kellotaajuus tuplataan.

      No niin, nyt kun ollaan viritetty meidän akkusaha huippuunsa, on aika katsoa myös ketjuvalintaa. Tämä ei ole mikään pikkuseikka, sillä oikea ketju voi tehdä valtavan eron sahauksen tehokkuudessa.

      Ketjun leveys valitaan moottoritehon ja leikkuunopeuden kompromissina. Laisemmissa sahoissa joudutaan pakon edessä käyttämään pieniä pico-ketjuja, että jotain tapahtuu. Mutta meidän viritetyssä sahassa voidaan suoraan siirtyä 0.404 ketjuun, nimittäin voimaa löytyy vaikka pienelle kylälle!!

      • Anonyymi

        Loistava ohje. Kolmen minuutin sahaamisen jälkeen akku on tyhjä ja sitten haetaan polttomoottorisaha ja tehdään sillä loput!


    • Anonyymi

      Minä heitin nurkkaan siimaleikkurin ja ostin akkutrimmerin. siihen 18 v akku niin leikkaan talon ympäri tarvittavan. Halpahallissa tarjouksessa 69 € akun ja laturin kanssa.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      577
      3846
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3298
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2781
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2729
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2124
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2071
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1947
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1845
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1790
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1739
    Aihe