Jotain vikaako

Anonyymi-ap

Aina löytyy sanottavaa, ilkeilyä, toisten loukkaamista, perättömiä puheita, kiusantekoa, kaikkea tätä.
Mitään positiivista sanottavaa ei juuri ole, ei ketään kenelle soittaa tai laittaa viestiä, ei ole ystäviä, kun ei halua sellaisia ympärilleen.
Kaikki ihmiset on samanlaisia, petollisia, parempi olla yksin.
Näin luultavasti paljonkin ajatellaan. Sitten ollaan yksinäisiä.
Sekin on hyvä, mutta kaikille se ei sovi.
Miksei voisi soittaa jollekin, jonka äänen haluaisi kuulla?
Jokaisella on joku, jonka seuraa kaipaa, tai juttelua hänen kanssaan, tai vaikka haluaisi edes kuulla hänen äänensä. Mutta kynnys on liian korkealla.
Enhän mä hänelle voi soittaa. Emme ole nähneet vuosiin, ehkä vuosikymmeniin. Mitä minulla olisi sanottavaa?
Nolaisin vain itseni.
Näin usein ajatellaan?
Jos on joku, jonka kanssa on ollut joskus mukavaa tai mukavia juttutuokioita, niin todennäköisesti teitä on kaksi. Ja todennäköisesti tunne on molemminpuolinen.
Jokainen kantaa puhelinta mukanaan, mutta ei käytä sitä.
Soita hänelle, tai lähetä viesti tai tervehdys.
Mitään ei ole menetettävissä mutta jotain positiivista saattaa tulla esiin.
Ehkä.

26

455

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Se on se porilainen perusluonne. Ilkeä ja aina painamassa toisia alas.

      Kuka nyt sellaisen kanssa haluaisi olla tekemisissä.

      • Anonyymi

        Toinen porilainen. Kahdesta porilaisesta lähtee jo nälkä.


      • Anonyymi

        Kannattaa mennä vaikka ongelle ja unohtaa turhat paskaperseet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kannattaa mennä vaikka ongelle ja unohtaa turhat paskaperseet.

        Ei ou matoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kannattaa mennä vaikka ongelle ja unohtaa turhat paskaperseet.

        Itse muutin pois Porista kun sain tarpeekseni ikävistä tunteista. En ole katunut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ou matoja.

        Juu ja sinähän et tiedä mistä matoja löytyy, tai et osaa niitä esiin kaivaa, voi voi!


      • Anonyymi

        Juuri niin. Yksityisasioiden tonkiminen ja niistä juoruaminen sekä selän takana pahan puhuminen kuuluvat prototyyppiporilaiseen paikallisidentiteettiin.

        Porissa parasta on, että halutessaan sieltä pääsee aina pois.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ou matoja.

        Kirvatsin festarileirintäalueella on hyviä matomestoja, lapio mukaan ja pusikkoon niin löytyy


    • Anonyymi

      Porilaiset ämmät on maailman kamalimpia ämmiä vaikka miltä kantilta katsotaan.
      Leuhkoja, lihavia, luonteeltaan vittumaisia ja sairaalloisia huutajia.
      Ei mulla muuta tänään.

      • Anonyymi

        Niin on.

        Miehet myös kamalia. Huutavia ja uhoavia juntteja. Tai sitten kaksinaamaisia vässyköitä joista ei ole kuin juoruamaan selän takana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin on.

        Miehet myös kamalia. Huutavia ja uhoavia juntteja. Tai sitten kaksinaamaisia vässyköitä joista ei ole kuin juoruamaan selän takana.

        Miehenä kiinnostun kysymään että mikä on juntti?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miehenä kiinnostun kysymään että mikä on juntti?

        Porilainen ja juntti on käytännössä synonyymejä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miehenä kiinnostun kysymään että mikä on juntti?

        Sellainen kuin porilaiset miehet suurimmaksi osaksi ovat.

        Matalasti koulutettuja, heikon yleissivistyksen omaavia, kapeakatseisia rasisteja. Ei osata ajatella asioista kuin omasta näkökulmasta. Luullaan, että vain oma tapa ajatella ja toimia on oikein, ja kaikki muut ovat outoja. Sitten monella tähän päälle se, että jos kaikki ei mene niin kuin itse haluaa tai menee oman ymmärryksen yläpuolelle, aletaan haastamaan riitaa ja uhoamaan väkivallalla.


      • Anonyymi

        Taivaalta merkit kertoo suhdejuorujaan perheellisetkin ilman suhdetta kuka sit muutenkin ei tasa-arvolakikaan,kun näkijät päässään pyöritää ajatuksiaan päättäreiden aikaan tai muistojuhlassa sekä ohjelmaa seuratessa ja kenen koneella jälki jää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sellainen kuin porilaiset miehet suurimmaksi osaksi ovat.

        Matalasti koulutettuja, heikon yleissivistyksen omaavia, kapeakatseisia rasisteja. Ei osata ajatella asioista kuin omasta näkökulmasta. Luullaan, että vain oma tapa ajatella ja toimia on oikein, ja kaikki muut ovat outoja. Sitten monella tähän päälle se, että jos kaikki ei mene niin kuin itse haluaa tai menee oman ymmärryksen yläpuolelle, aletaan haastamaan riitaa ja uhoamaan väkivallalla.

        Miten ajatellaan asioita muuten kuin omasta näkökulmasta? Niinhän Sinäkin teit, tehdessäsi oman näkökulmasi analyysiä porilaisista? Omaa tapaasi ajatella pidät ainoana oikeana tai sitten kirjoitat todella huonosti?

        Tiedän, voi asioita yrittää katsella myös toisen näkökulmasta. Mutta aina se on oma näkökulma se viimeinen, jolla sen minkä tahansa asian näet ja koet? Vai eikö? En minä tiedä!


        "Sitten monella tähän päälle se, että jos kaikki ei mene niin kuin itse haluaa tai menee oman ymmärryksen yläpuolelle, aletaan haastamaan riitaa ja uhoamaan väkivallalla."

        Noin se on, mutta ei ole mikään porilaisten yksinoikeus. Monella porilaisellakin on tuo piirre tai ominaisuus, mutta löytyy sitä aivan varmasti vaikka miltä paikkakunnalta. Jossakin muualla ehkä Poriakin enemmän?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten ajatellaan asioita muuten kuin omasta näkökulmasta? Niinhän Sinäkin teit, tehdessäsi oman näkökulmasi analyysiä porilaisista? Omaa tapaasi ajatella pidät ainoana oikeana tai sitten kirjoitat todella huonosti?

        Tiedän, voi asioita yrittää katsella myös toisen näkökulmasta. Mutta aina se on oma näkökulma se viimeinen, jolla sen minkä tahansa asian näet ja koet? Vai eikö? En minä tiedä!


        "Sitten monella tähän päälle se, että jos kaikki ei mene niin kuin itse haluaa tai menee oman ymmärryksen yläpuolelle, aletaan haastamaan riitaa ja uhoamaan väkivallalla."

        Noin se on, mutta ei ole mikään porilaisten yksinoikeus. Monella porilaisellakin on tuo piirre tai ominaisuus, mutta löytyy sitä aivan varmasti vaikka miltä paikkakunnalta. Jossakin muualla ehkä Poriakin enemmän?

        Olen asunut Porissa ja sittemmin monessa muussa kaupungissa. Pitää kyllä sanoa, että tuo uhoaminen on erityisesti porilainen luonteenpiirre. Ei siihen muualla juuri törmää kuin satunnaisesti, Porissa jatkuvasti ellei erakoksi meinaa.


      • Anonyymi

        Niin ja täynnä tatskoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sellainen kuin porilaiset miehet suurimmaksi osaksi ovat.

        Matalasti koulutettuja, heikon yleissivistyksen omaavia, kapeakatseisia rasisteja. Ei osata ajatella asioista kuin omasta näkökulmasta. Luullaan, että vain oma tapa ajatella ja toimia on oikein, ja kaikki muut ovat outoja. Sitten monella tähän päälle se, että jos kaikki ei mene niin kuin itse haluaa tai menee oman ymmärryksen yläpuolelle, aletaan haastamaan riitaa ja uhoamaan väkivallalla.

        Tulee mieleen yksi lähiöjulkkis Reposaaresta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Porilainen ja juntti on käytännössä synonyymejä.

        Komppaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sellainen kuin porilaiset miehet suurimmaksi osaksi ovat.

        Matalasti koulutettuja, heikon yleissivistyksen omaavia, kapeakatseisia rasisteja. Ei osata ajatella asioista kuin omasta näkökulmasta. Luullaan, että vain oma tapa ajatella ja toimia on oikein, ja kaikki muut ovat outoja. Sitten monella tähän päälle se, että jos kaikki ei mene niin kuin itse haluaa tai menee oman ymmärryksen yläpuolelle, aletaan haastamaan riitaa ja uhoamaan väkivallalla.

        "jos kaikki ei mene niin kuin itse haluaa tai menee oman ymmärryksen yläpuolelle, aletaan haastamaan riitaa ja uhoamaan väkivallalla"
        -
        Ei tuo ole junttiutta vaan tyhmyyttä sekä heikkoa itsetuntoa, juntti on perinteisesti maalainen joka ei tunne kaupunkilaisten metkuja, joka tosin tekee ihmisestä paremman koska ei ole itsekäs persenaama.


      • Anonyymi

        Merkeistä ennustajat onni on rakkaudessa,kun uutisetkin kertoo jotain Porin lisäksi kansalaisvelvollisuuksista naisiin ja lapsiin esim (Tku,V-koski,Nokia,Oulu)onkohan palloa,korttia,mikä päässä äänet valoittaa ...Hm...???


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin ja täynnä tatskoja.

        Naama- ja kaulatatuoituja Porissa riittää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "jos kaikki ei mene niin kuin itse haluaa tai menee oman ymmärryksen yläpuolelle, aletaan haastamaan riitaa ja uhoamaan väkivallalla"
        -
        Ei tuo ole junttiutta vaan tyhmyyttä sekä heikkoa itsetuntoa, juntti on perinteisesti maalainen joka ei tunne kaupunkilaisten metkuja, joka tosin tekee ihmisestä paremman koska ei ole itsekäs persenaama.

        Kuvailit hyvin porilaisen luonteenpiirteen ongelmat. Keskivertoporilainen on kohtuullisen matalalla älykkyydellä ja heikolla itsetunnolla varustettu yksilö, joka yrittää pönkittää egoaan nostamalla itseään jalustalle ja painamalla muita alas.

        Ja porilainen ei itse tiedosta olevansa keskivertoa yksinkertaisempi, vaan luulee olevansa viisas. Sen sijaan kaikki muut hänen ympärillään ovat porilaisen mielestä tyhmiä.

        Tämä käytös sitten aiheuttaa konflikteja etenkin ulkopaikkakuntalaisten kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "jos kaikki ei mene niin kuin itse haluaa tai menee oman ymmärryksen yläpuolelle, aletaan haastamaan riitaa ja uhoamaan väkivallalla"
        -
        Ei tuo ole junttiutta vaan tyhmyyttä sekä heikkoa itsetuntoa, juntti on perinteisesti maalainen joka ei tunne kaupunkilaisten metkuja, joka tosin tekee ihmisestä paremman koska ei ole itsekäs persenaama.

        Sana "juntti" tarkoittaa alunperin maalaista, mutta sitä käytetään etenevissä määrin kuvaamaan myös tyhmää kaupunkilaista.

        Toisaalta, onko Pori edes kaupunki? Monet Porin "kaupunginosat" ovat enemmän maaseutua kuin maaseutu itse. Ainakin ilmapiiriltään. Käy vaikka jossain Meri-Porissa.

        Nykyään monesti kuulee myös slangisanan "kallu". Eli elämänkoululainen. Sekin kuvastaa Poria hyvin, niitä täällä piisaa.


    • Anonyymi

      Porista on löytynyt yksi positiivinen ihminen. Se oli uutisissa.
      Hän on HIV positiivinen.

      • Anonyymi

        Negatiivisuuden pitää olla syvällä porilaisessa geeniperimässä. Ei sitä pysty muuten selittämään. Porissa vain paikalliset lisääntyvät keskenään niin huono geeniperimä saa levitä vapaasti.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      10030
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      412
      4390
    3. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      90
      3016
    4. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2855
    5. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      230
      2668
    6. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2664
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      153
      1855
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      71
      1710
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1620
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1423
    Aihe