Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid 116 Active Plus voitti TM:n vertailun

Anonyymi-ap

Leike TM:sta

Yaris Cross on pistämätön kaupunkiauto, etenkin virheettömästi toimivan hybridivoimalinjansa ansiosta. Juuri tämän helpommaksi ei autoilu tule autonomisia autoja odotellessa. Maantielläkin Toyotaa leimaa miellyttävä harmittomuus.

Toyota on kahdella rinnanmitalla vertailun taloudellisin auto niin kaupungissa kuin maantielläkin.

Yaris Cross on Toyotan pikkuauto- ja hybridiosaamisen kiteytymä. Taloudellisuus ja ajamisen helppous ovat vahva yhdistelmä.

108

756

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      VW olisi voittanut, mutta kun oli ainoa bensa-auto ja kulutus oli painotettu liikaa.

      • Anonyymi

        Tuo on sinun untasi.


      • Anonyymi

      • Anonyymi

        Nuo kaikki oli bensa-autoja!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo on sinun untasi.

        Lue poju tulokset.


    • Anonyymi

      Jos katsoo niitä tuloksia joilla on oikeasti merkitystä, niin VW oli selkeä ykkönen.

      • Anonyymi

        Miten pystyy saamaan 1.0 koneen kuluttamaan yli 7 litraa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten pystyy saamaan 1.0 koneen kuluttamaan yli 7 litraa?

        "Hybridikaksikkoon verrattuna Kia ja Volkswagen imuroivat kaupunkiajossa polttoainetta kuin järkeä vailla. Kian kevythybriditekniikka tekee minkä voi, mutta 6,8 litran taajamakulutus on silti melkein kolme litraa enemmän kuin Toyotalla. Volkswagen vie ilman sähköapuja vielä puoli litraa Kiaa enemmän tuloksella 7,3 l/100 km. Jonkinlaisena puolustuksena juomareille voi todeta, että tulokset ovat linjassa kuuden vuoden takaisen vertailumme kanssa. Maailma vain on mennyt menojaan."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Hybridikaksikkoon verrattuna Kia ja Volkswagen imuroivat kaupunkiajossa polttoainetta kuin järkeä vailla. Kian kevythybriditekniikka tekee minkä voi, mutta 6,8 litran taajamakulutus on silti melkein kolme litraa enemmän kuin Toyotalla. Volkswagen vie ilman sähköapuja vielä puoli litraa Kiaa enemmän tuloksella 7,3 l/100 km. Jonkinlaisena puolustuksena juomareille voi todeta, että tulokset ovat linjassa kuuden vuoden takaisen vertailumme kanssa. Maailma vain on mennyt menojaan."

        Nuo kaikki käyttävät siis pelkkää bensiiniä eikä niitä voi ladata.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nuo kaikki käyttävät siis pelkkää bensiiniä eikä niitä voi ladata.

        Muut hybridejä, paitsi VW pelkkä bensa ja iso painotus kulutuksella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muut hybridejä, paitsi VW pelkkä bensa ja iso painotus kulutuksella.

        Hybridejä, hybridejä mutta kaikki polttavat pelkkää bensaa - mihinkään ei ladata sähköä, eli kaikki nuo ovat bensa-autoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hybridejä, hybridejä mutta kaikki polttavat pelkkää bensaa - mihinkään ei ladata sähköä, eli kaikki nuo ovat bensa-autoja.

        No mitähän varten se hybrid on siinä kyljessä? Veikkaan, että sillä saadaan kulutus pienemmäksi ja samalla helpotusta verotukseen jne.... eli eivät ole ihan vertailukelpoisia kun yksi on erilaisella voimalinjalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Hybridikaksikkoon verrattuna Kia ja Volkswagen imuroivat kaupunkiajossa polttoainetta kuin järkeä vailla. Kian kevythybriditekniikka tekee minkä voi, mutta 6,8 litran taajamakulutus on silti melkein kolme litraa enemmän kuin Toyotalla. Volkswagen vie ilman sähköapuja vielä puoli litraa Kiaa enemmän tuloksella 7,3 l/100 km. Jonkinlaisena puolustuksena juomareille voi todeta, että tulokset ovat linjassa kuuden vuoden takaisen vertailumme kanssa. Maailma vain on mennyt menojaan."

        Sellaista se on ja siksi typerää ottaa VW mukaan vertailuun, koska kulutuksella on tuossa vertailussa kohtuuton painotus, eli 15% ja Toyotan etu 9/6 suhteessa Volkkariin. Tosin VW:n suorituskyky on ylivoimainen Toyotaan nähden, mutta sille annetaan vain 5% painotus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No mitähän varten se hybrid on siinä kyljessä? Veikkaan, että sillä saadaan kulutus pienemmäksi ja samalla helpotusta verotukseen jne.... eli eivät ole ihan vertailukelpoisia kun yksi on erilaisella voimalinjalla.

        Eihän ne ole muutenkaan vertailukelpoisia kun jossain on 3 sylinteriä ja jossain 4.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sellaista se on ja siksi typerää ottaa VW mukaan vertailuun, koska kulutuksella on tuossa vertailussa kohtuuton painotus, eli 15% ja Toyotan etu 9/6 suhteessa Volkkariin. Tosin VW:n suorituskyky on ylivoimainen Toyotaan nähden, mutta sille annetaan vain 5% painotus.

        Samat painotukset on kaikissa vertailuissa.
        Sille ei vaan nyt voi mitään, että Volsu oli huono.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samat painotukset on kaikissa vertailuissa.
        Sille ei vaan nyt voi mitään, että Volsu oli huono.

        Ei VW ollut huono, koska parin kolmen litran kulutus on pikkuasia. Paras ajettavuus kehuttiin että voi ajaa suoraan vaikka Barcelonaan yhtä soittoa. Variksen kipolla rasitut 20 km matkalla väsyneeksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei VW ollut huono, koska parin kolmen litran kulutus on pikkuasia. Paras ajettavuus kehuttiin että voi ajaa suoraan vaikka Barcelonaan yhtä soittoa. Variksen kipolla rasitut 20 km matkalla väsyneeksi.

        Kokonaisuus ratkaisee, kuten kaikissa autovertailuissa. Ja tässä vertailussa Volkkarin kohtalona oli jäädä jäännössijoille.
        Se oli yksi vertailun huonoimmista autoista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sellaista se on ja siksi typerää ottaa VW mukaan vertailuun, koska kulutuksella on tuossa vertailussa kohtuuton painotus, eli 15% ja Toyotan etu 9/6 suhteessa Volkkariin. Tosin VW:n suorituskyky on ylivoimainen Toyotaan nähden, mutta sille annetaan vain 5% painotus.

        Kulutuksella olisi saanut olla 20% painotus tuossa vertailussa. Ajettavuudella maantiellä taasen vähemmän kuin nyt. Eihän kukaan aja tuon kokoluokan autolla matka ajoa. Nuo on kauppakasseja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten pystyy saamaan 1.0 koneen kuluttamaan yli 7 litraa?

        Kun ajaa reippaasti, mikä ei onnistu Toyotalla, eikä setämiehiltä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kokonaisuus ratkaisee, kuten kaikissa autovertailuissa. Ja tässä vertailussa Volkkarin kohtalona oli jäädä jäännössijoille.
        Se oli yksi vertailun huonoimmista autoista.

        Painotus tuon ratkaisi ja jos painottaa mukavuutta, suorituskykyä ja yleiskäytettävyyttä, niin VW olisi ykkönen.
        TM on aina kehoittanut laskemaan itselle tärkeät asiat ja tehdä päätelmät sen mukaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kulutuksella olisi saanut olla 20% painotus tuossa vertailussa. Ajettavuudella maantiellä taasen vähemmän kuin nyt. Eihän kukaan aja tuon kokoluokan autolla matka ajoa. Nuo on kauppakasseja.

        Tuollaiset autot ovat nykyään usein perheen ainoa auto ja siltä vaaditaan ominaisuuksia kaikkialle.
        Juttusi ei oikein ole looginen kun painottaisit kulutusta enemmän, Toyotalla kun ei paljon ajeta muutenkaan, eli kulutuksella ei ole oikeassa elämässä merkitystä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Hybridikaksikkoon verrattuna Kia ja Volkswagen imuroivat kaupunkiajossa polttoainetta kuin järkeä vailla. Kian kevythybriditekniikka tekee minkä voi, mutta 6,8 litran taajamakulutus on silti melkein kolme litraa enemmän kuin Toyotalla. Volkswagen vie ilman sähköapuja vielä puoli litraa Kiaa enemmän tuloksella 7,3 l/100 km. Jonkinlaisena puolustuksena juomareille voi todeta, että tulokset ovat linjassa kuuden vuoden takaisen vertailumme kanssa. Maailma vain on mennyt menojaan."

        Folkkari oli myös joukon ainoa, johon mahtui kyytiin täysikokoinen pesukone.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuollaiset autot ovat nykyään usein perheen ainoa auto ja siltä vaaditaan ominaisuuksia kaikkialle.
        Juttusi ei oikein ole looginen kun painottaisit kulutusta enemmän, Toyotalla kun ei paljon ajeta muutenkaan, eli kulutuksella ei ole oikeassa elämässä merkitystä.

        Pikkuauto luokassa ominaisuuksilla ei ole juurikaan eroja. Mukavuudella ja ajo-ominaisuuksilla ei eroja saa millään. Toyotan hyveenä on viattomuus,kestävyys ja pitkäikäisyys.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuollaiset autot ovat nykyään usein perheen ainoa auto ja siltä vaaditaan ominaisuuksia kaikkialle.
        Juttusi ei oikein ole looginen kun painottaisit kulutusta enemmän, Toyotalla kun ei paljon ajeta muutenkaan, eli kulutuksella ei ole oikeassa elämässä merkitystä.

        Toyota Yaris Cross sopii hyvin pitkien matkojen tekoon. Ajaahan moni jopa Skoda Octavialla pitkiä matkoja,vaikka se on huonompi maantiellä kuin Yaris Cross.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten pystyy saamaan 1.0 koneen kuluttamaan yli 7 litraa?

        Dacian 0.9 pata itsellä vie 9.4L/100km. Ei nuo pikkuturbot ilman sähköavustusta ole taloudellisia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuollaiset autot ovat nykyään usein perheen ainoa auto ja siltä vaaditaan ominaisuuksia kaikkialle.
        Juttusi ei oikein ole looginen kun painottaisit kulutusta enemmän, Toyotalla kun ei paljon ajeta muutenkaan, eli kulutuksella ei ole oikeassa elämässä merkitystä.

        Tuo on vain kaupunkiajoon tarkoitettu auto. Siinä kolari turvallisuus on vähän niin ja näin. Keveyden ansiosta kulutus pysyy pienenä. Mikä on tärkeää hyvälle kaupukiautolle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyota Yaris Cross sopii hyvin pitkien matkojen tekoon. Ajaahan moni jopa Skoda Octavialla pitkiä matkoja,vaikka se on huonompi maantiellä kuin Yaris Cross.

        Olen ollut Yaris Crossin kyydissä moottorienopeudella ja voin sanoa, että 100 km on jo sietokyvyn rajalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kulutuksella olisi saanut olla 20% painotus tuossa vertailussa. Ajettavuudella maantiellä taasen vähemmän kuin nyt. Eihän kukaan aja tuon kokoluokan autolla matka ajoa. Nuo on kauppakasseja.

        Kauppakasseja muut paitsi T-Cross. Sen ajettavuus maantiellä on täysin samaa luokkaa esim Tiguanin tai Passatin kanssa.


    • Anonyymi

      750 kg kuomuvaunu perään ja motarille. Katsotaan mitä kuluttaa. Valitettavasti ei saa laittaa yli 1000 kg vaunua.

      • Anonyymi

        Mitä se motari siihen vaikuttaa? Et saa ajaa siellä kärryn kanssa yhtään kovempaa kuin maantielläkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä se motari siihen vaikuttaa? Et saa ajaa siellä kärryn kanssa yhtään kovempaa kuin maantielläkään.

        Suurin osa kuitenkin ajaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suurin osa kuitenkin ajaa.

        Toyotamiehet ei aja missään, kun hybriitissä ei ole edes koukkua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyotamiehet ei aja missään, kun hybriitissä ei ole edes koukkua.

        No joo... Se pitää ostaa siihen lisävarusteena.


    • Anonyymi

      Kaupunkiajossa keskinopeus ei ole lähellekään 40 km/h. Kymmenien vuosien kokemuksella Helsingin liikenteessä voin sanoa, että keskinopeus kaupunkiajossa on lähempänä 25 km/h. Taajama-ajo on sitten ihan eri paikassa ajelua, ehkä maaseudulla, jossa ei ole ensimmäisiäkään liikennevaloja ja 3 autoa on jo ruuhka.

      • Anonyymi

        Pitäähän auton olla asiallinen myös maanteillä, mutta sellaista ei ole Toyotalla tarjota. Ei kaikki asu kaupungin keskustassa, ei varsinkaan Hesassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitäähän auton olla asiallinen myös maanteillä, mutta sellaista ei ole Toyotalla tarjota. Ei kaikki asu kaupungin keskustassa, ei varsinkaan Hesassa.

        Ikinä, siis en ikinä, ole nähnyt tavallista Yarista saati Crossia maantiellä! En koskaan. Ei niillä siis uskalleta maantielle. Kauppakasseja. VW T-Crossia ja Skoda Kamiqia taas näkee usein reissuissa Lapissakin, samoin Kia Stonicia ja Mitsua vastaavaa Renu Capturia. Mutta tätä Tojotaa ei näe.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ikinä, siis en ikinä, ole nähnyt tavallista Yarista saati Crossia maantiellä! En koskaan. Ei niillä siis uskalleta maantielle. Kauppakasseja. VW T-Crossia ja Skoda Kamiqia taas näkee usein reissuissa Lapissakin, samoin Kia Stonicia ja Mitsua vastaavaa Renu Capturia. Mutta tätä Tojotaa ei näe.

        Luettelemasi malleja näkee paljon maantiellä. Tosin sen laidassa ja konepelti pystyssä.


    • Anonyymi

      Onnea Toyotalle ensimmisestä TM-vertailuvoitosta moniin vuosiin. Edellinen taisi olla joskus viime vuosituhannella?
      Reilu voitto joka tapauksessa ja kaikki kunnia sille. Huraa!!!!


      Tämä vertailu oli niinkuin Golf-klubin 70v seniorien keskinäinen mittelö. TM oli kaivanut vertailuun jostain naftaliinista pelkällä bensalla kulkievia automalleja ja mitanneet niiden kulutuksia.
      Tuo on historiaa samoin kuin näiden senioripappojen golf-taidot. Suomessa ostetaan nykyään enemmän ladattavia autoja kuin näitä pelkästään bensalla tai dieselisslä kulkevia yhteensä.
      Mutta kiva kun kun Tojolle napsahti voitto tässä historic-luokassa. Muilla on ladattavia tarjolla, tojolla ei.

      • Anonyymi

      • Anonyymi

        Toyotaa voi onnitella siitä,että ensimmäisenä onnistui voittamaan TM:n vertailun turvallisuus huijatulla autolla. Euroopassa kyseinen malli on myyntikiellossa, mutta Suomalaiset ostaa niitä simona. Se on Toyotan pelastus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyotaa voi onnitella siitä,että ensimmäisenä onnistui voittamaan TM:n vertailun turvallisuus huijatulla autolla. Euroopassa kyseinen malli on myyntikiellossa, mutta Suomalaiset ostaa niitä simona. Se on Toyotan pelastus.

        Mitään myyntikieltoa ei ole yhdelläkään Euroopassa myytävällä Toyotalla.
        Aasiassa myytävä Yaris Cross on ihan eri auto ja se on Daihatsu valmistama Thaimaassa ja muissa Kaakkois-Aasian maissa.


    • Anonyymi

      Toyota on tehty kaupunkien ruuhkiin ja vähäisille kilometreille. Muilla pärjää maanteillä ja kiihtyvät muun liikenteen tahtiin ja ovat lisäksi mukavia.

      • Anonyymi

        Ei niitä Helsingin työmatkaruuhkissa keskustassa näe.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei niitä Helsingin työmatkaruuhkissa keskustassa näe.

        Ei, koska Stadissa pitää olla Mersu tai BMW. Muuten sinut luokitellaan luuseriksi.


    • Anonyymi

      Anteeksi mutta kuka tollasesta maksaa näin paljon jos verrataan vain kulutusta?
      28 904,56 €
      KK-erä esim.
      292,53 €/kk

      1. Pointti tuo ei ole neliveto.
      2. Huollot maksaa iha hitosti!
      3. Arvo laskee ihan tolkuttomasti.

      jos kulutusta miettii niin ostaa samanhintaisen sähköauton.

      MG:n lanseerauskampanja
      7+7+7 supertarjous uusiin tehdastilattaviin MG4-malleihin

      7 vuoden takuu, 7 vuoden ilmaiset huollot ja 7 vuoden tiepalvelu. Lisäksi 1,99 % korkotarjous + kulut nyt kaikkiin tehdastilattaviin MG4-

      Kyllä MG 4 on kaikin tavoin parempi auto kuin Yaris. Kulutus on 0l/100Km ja ilmaiset huollot + 7v Täystakuu + 7v tiepalvelu! Toyotalta ei saa mitään näistä.
      Et kannattaa miettiä ettei erehdy Tojorimpulaa ostaa.

      • Anonyymi

        Muista luottomyyjän juttelut ja pullakahvit.


      • Anonyymi

        Miksiköhän TM laskee käyttökuluja käyttäen aikana aina 2 ja 3 vuotta sekä 60 tkm matkaa? Eiköhän noilla kipoilla ajeta useimmilla vain reilut 10 tkm vuodessa.


      • Anonyymi

        Putinistin kiinanautojen lobbaus on aika noloa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Putinistin kiinanautojen lobbaus on aika noloa.

        Mitä eroa on Japanin lobbauksella ja kiinan lobbauksella?
        Eikä sun ostama Toyota ole tehty kuitenkaan Japanissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä eroa on Japanin lobbauksella ja kiinan lobbauksella?
        Eikä sun ostama Toyota ole tehty kuitenkaan Japanissa.

        Jos kansainvälisen politiikan tietämys on noin heikoilla kantimilla, niin tuskin osaat solmia kengännauhojasikaan.


      • Anonyymi

        Heh! Onnea vaan sen kiinankippo-MG:n kanssa. Onnea nimittäin tarvitset!


    • Anonyymi

      Kaupungissa 19 cm maavara ja 18 tuuman renkaat ovat nykyisin tarpeelliset???

      • Anonyymi

        Ei se maavara ainakaan Helsingissä ole turha. Varsinkin asuinkaduilla voi auraus viivästyä viikoilla, urat ja röykyt kasvavat melkoisiksi useamman lumisateen jälkeen. Nelivetokaan ei ole turha varuste. Isompiin vanteisiin mahtuvat nykyautojen tehokkaat jarrutkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se maavara ainakaan Helsingissä ole turha. Varsinkin asuinkaduilla voi auraus viivästyä viikoilla, urat ja röykyt kasvavat melkoisiksi useamman lumisateen jälkeen. Nelivetokaan ei ole turha varuste. Isompiin vanteisiin mahtuvat nykyautojen tehokkaat jarrutkin.

        Missä Toyotassa on neliveto? Ehkä ainoa on joku Hilux ja Yaris GR
        Mutta tämä Cross ei ole mikään neliveto älä nyt naurata.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missä Toyotassa on neliveto? Ehkä ainoa on joku Hilux ja Yaris GR
        Mutta tämä Cross ei ole mikään neliveto älä nyt naurata.

        Toyotan neliveto on ylivertaisesti paras. Moottori kehui kovasti Corolla Crossin nelivetoa. se on tähänastisista nelivedoista kiistatta paras. se voittaa mennen tullen Land roverin. Skoda Karoq on surkein neliveto mitä vielä tehdään. Se haldexneliveto kuten torsen ovat kelvottomia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se maavara ainakaan Helsingissä ole turha. Varsinkin asuinkaduilla voi auraus viivästyä viikoilla, urat ja röykyt kasvavat melkoisiksi useamman lumisateen jälkeen. Nelivetokaan ei ole turha varuste. Isompiin vanteisiin mahtuvat nykyautojen tehokkaat jarrutkin.

        Kyllä siinä Yaris Crossissa on ihan normaalit noin 280 mm jarrulevyt.


    • Anonyymi

      TM kehui näkyvyyttä ulos. Mielestäni takaviistoon (leveä C-pilari) ja taakse (kiinteät niskatuet) näkyvyys Crossista on huono eikä peileistäkään ole suurta apua. Päätä joutuu kääntämään reilusti, kun kaistaa vaihtaa.

      • Anonyymi

        Puolikuolleelle VW-fanille ylikäymätön paikka.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Puolikuolleelle VW-fanille ylikäymätön paikka.

        Voin ollakin lähellä kuolemaa, kun olen antanut vaimoni hankkia Yaris Cross Hybridin. Lupaan sinulle, ettei se toistu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voin ollakin lähellä kuolemaa, kun olen antanut vaimoni hankkia Yaris Cross Hybridin. Lupaan sinulle, ettei se toistu.

        Vaimosi maatuu ennemmin kuin Yaris, mutta senhän sinä varmasti tiedätkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaimosi maatuu ennemmin kuin Yaris, mutta senhän sinä varmasti tiedätkin.

        Meillä ei uskota ylösnousemukseen, joten krematorio tulee olemaan hyvä valinta. Kuka lähtee ensimmäisenä, sitä sinäkään et tiedä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meillä ei uskota ylösnousemukseen, joten krematorio tulee olemaan hyvä valinta. Kuka lähtee ensimmäisenä, sitä sinäkään et tiedä.

        Eipä kyllä edes kiinnosta, kumpi teistä menee ensin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä kyllä edes kiinnosta, kumpi teistä menee ensin.

        Päätä päiväsi Tojolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaimosi maatuu ennemmin kuin Yaris, mutta senhän sinä varmasti tiedätkin.

        Toyota yaris on lähes ikuinen auto. Sen tekniikka on ikuista, niissä ei koskaan ole mitään vikoja ja ruostumattomuuden ansiosta pitkäikäisiä. Ne kestävät yleensä yli 30 vuotta ja miljoona kilometriä.


    • Anonyymi

      Onhan nämä sellaisia viimeisiä kädenojennuksia TMltä kuolevien polttiksien suuntaan.
      Koeajoissa ei juurikaan näitä enää näe. Kun niitä ei osteta.

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        VW AG supistaa sähköautojen tuotantoa heikon kysynnän takia.

        https://www.kauppalehti.fi/uutiset/volkswagen-vahensi-tyovuoroja-tehtaallaan-sahkoautojen-heikon-kysynnan-vuoksi/24b06445-1b60-4b28-b654-22686b6d970d

        Vuoden vanha artikkeli joka kertoo vain hyvin pienen osan tarinaa.
        Trafin käyttövoimatilasto on se iso kuva jota kannattaa seurata. Tästä voi katsoa miten suuressa syöksylaskussa bensa- ja diesel-autot ovat olleet jo koko tämän vuosikymmenen.

        https://tieto.traficom.fi/fi/tilastot/ensirekisteroityjen-ajoneuvojen-kayttovoimatilastot

        Ei mielipiteitä. Ei trollausta. Pelkkää faktaa siitä mitä suomalaiset ovat ostaneet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vuoden vanha artikkeli joka kertoo vain hyvin pienen osan tarinaa.
        Trafin käyttövoimatilasto on se iso kuva jota kannattaa seurata. Tästä voi katsoa miten suuressa syöksylaskussa bensa- ja diesel-autot ovat olleet jo koko tämän vuosikymmenen.

        https://tieto.traficom.fi/fi/tilastot/ensirekisteroityjen-ajoneuvojen-kayttovoimatilastot

        Ei mielipiteitä. Ei trollausta. Pelkkää faktaa siitä mitä suomalaiset ovat ostaneet.

        Suomalaiset eivät osta uusia autoja. Tällä menolla menee vuosikymmeniä, ennen kuin sähköautoja on enemmän kuin polttomoottorisia.

        "Viime vuosikymmenellä uusia henkilöautoja rekisteröitiin vuosittain keskimäärin 114 000, mutta vuoden 2020 jälkeen autojen ensirekisteröinnit ovat jääneet selvästi alemmas. Ensirekisteröintien määrä jäi vuonna 2022 komponenttipulan kuristuksessa poikkeuksellisen matalaksi, ja vuoden 2023 rekisteröintimäärä jäi alhaiseksi kasvaneen korkotason, talouden taantuman ja heikentyneen ostovoiman vuoksi."

        https://www.aut.fi/ajankohtaista/tiedotteet/uusia_autoja_rekisteroitiin_vuonna_2023_hieman_edellisvuotta_enemman.3508.news


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomalaiset eivät osta uusia autoja. Tällä menolla menee vuosikymmeniä, ennen kuin sähköautoja on enemmän kuin polttomoottorisia.

        "Viime vuosikymmenellä uusia henkilöautoja rekisteröitiin vuosittain keskimäärin 114 000, mutta vuoden 2020 jälkeen autojen ensirekisteröinnit ovat jääneet selvästi alemmas. Ensirekisteröintien määrä jäi vuonna 2022 komponenttipulan kuristuksessa poikkeuksellisen matalaksi, ja vuoden 2023 rekisteröintimäärä jäi alhaiseksi kasvaneen korkotason, talouden taantuman ja heikentyneen ostovoiman vuoksi."

        https://www.aut.fi/ajankohtaista/tiedotteet/uusia_autoja_rekisteroitiin_vuonna_2023_hieman_edellisvuotta_enemman.3508.news

        Tämän vuoden tammi-huhtikuussa rekisteröitiin uusia autoja 15,7 % vähemmän kuin vastaavana ajanjaksona viime vuonna.


      • Anonyymi

        Ei osteta? Yaris Cross oli huhtikuussakin ensirekisteröinneissä kakkossijalla ja on ollut koko ajan top10:ssä myynnin alkamisesta lähtien. Tietämyksesi on keskiajalta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei osteta? Yaris Cross oli huhtikuussakin ensirekisteröinneissä kakkossijalla ja on ollut koko ajan top10:ssä myynnin alkamisesta lähtien. Tietämyksesi on keskiajalta.

        Onhan se saavutus. Suomen toiseksi eniten myyty malli on muualla Euroopassa myyntikiellossa.


    • Anonyymi

      Hävettäisi ajaa noin pienillä kipoilla, naapurit nauraisi. Nyt alla paljon tojotinta halvempi 2008-mallinen Mersun 350 CLS ja on kuulkaa hulppeaa matkantekoa, veekutosen kiskomana.

      • Anonyymi

        En todellakaan ostaisi ikinä Tojotaa. Älkää luulko että tämä olis mikään pro-tojota postaus.

        Se vaan on pakko sanoa että kun tuossa sun 350 CLSssä hajoaa mikä tahansa komponentti niin lasku on todella messevä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En todellakaan ostaisi ikinä Tojotaa. Älkää luulko että tämä olis mikään pro-tojota postaus.

        Se vaan on pakko sanoa että kun tuossa sun 350 CLSssä hajoaa mikä tahansa komponentti niin lasku on todella messevä.

        Ja kun autossa on ikää 15 vuotta niin niitä "pikkuvikoja" tulee väistämättä. Ja kun sen pikkuvian korjaaminen maksaa enemmän kuin vähemmistölavetin arvo on niin mitä teet?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En todellakaan ostaisi ikinä Tojotaa. Älkää luulko että tämä olis mikään pro-tojota postaus.

        Se vaan on pakko sanoa että kun tuossa sun 350 CLSssä hajoaa mikä tahansa komponentti niin lasku on todella messevä.

        Yaris Cross ei ehjänäkään tarjoa yhtään mitään ajonautintoa mukavuudesta puhumattakaan. Minun kesäleluni Honda 125 pcx on sekin nautittavampi vehje.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En todellakaan ostaisi ikinä Tojotaa. Älkää luulko että tämä olis mikään pro-tojota postaus.

        Se vaan on pakko sanoa että kun tuossa sun 350 CLSssä hajoaa mikä tahansa komponentti niin lasku on todella messevä.

        Paskat hajoa! Ei ole hajonnut mitään kallista osaa. Jarrulevyt ja palat vaihdettu, samoin alustasta puslia ja kardaanin nivel. Halvalla saa osia eikä tarvitse kaikkea Veholla teettää. On ollut varmakäyttöinen peli tämä CLS ja maantiellä menee 8 litralla, aika vähän voimaan nähden. Ja on hiljaista kyytiä mukavilla istuimilla. Pistätin vielä keväällä kestopinnoitteen liikkeesä, kiiltää kuin uusi. En vaan tajua kuka pöhkö laittaa tuollaisia rahoja uuteen Yarikseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paskat hajoa! Ei ole hajonnut mitään kallista osaa. Jarrulevyt ja palat vaihdettu, samoin alustasta puslia ja kardaanin nivel. Halvalla saa osia eikä tarvitse kaikkea Veholla teettää. On ollut varmakäyttöinen peli tämä CLS ja maantiellä menee 8 litralla, aika vähän voimaan nähden. Ja on hiljaista kyytiä mukavilla istuimilla. Pistätin vielä keväällä kestopinnoitteen liikkeesä, kiiltää kuin uusi. En vaan tajua kuka pöhkö laittaa tuollaisia rahoja uuteen Yarikseen.

        Kun katsot Yaris Crossin kuskeja, niin se kertoo sinulle kaiken oleellisen


    • Anonyymi

      On ihan sama kuluttaako meluava kippo 4 tai 7 litraa/100 km. Ei sillä kukaan lähde huvikseen pidemmälle matkalle.

    • Anonyymi

      Kaupunkiautoja ovat kaikki Toyotat. Kehno suorituskyky, huono ajoasento ja mukavuus ja tietenkin surkea maantiellä.

      • Anonyymi

        Ja silti voittaa vertailutestissä Volkkarin.
        Kyllä nyt masentaa, pakko myöntää.


      • Anonyymi

        Sivutuuli tarttuu aika voimakkaasti Yarikseen ja ohjauksella joutuu koko ajan korjailemaan. Aika rasittavaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sivutuuli tarttuu aika voimakkaasti Yarikseen ja ohjauksella joutuu koko ajan korjailemaan. Aika rasittavaa.

        Ja silti se voitti testissä VW:n.
        Kyllä elämä on epäoikeudenmukaista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja silti se voitti testissä VW:n.
        Kyllä elämä on epäoikeudenmukaista.

        Maantieajo on Crossille myrkkyä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja silti voittaa vertailutestissä Volkkarin.
        Kyllä nyt masentaa, pakko myöntää.

        Oletko ajanut?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko ajanut?

        Oletko ottanut?


    • Anonyymi

      Onko bensaa polttava kaupunkiauto nykypäivää?

    • Anonyymi

      Tosiasialle ei voi kuitenkaan mitään, ilman kulutuksen yliarvostusta Mitsu on autona parempi.

    • Anonyymi

      Tekniikan Maailman tilaajamäärä on romahtanut. Kaikki eivät halua lukea pelkkien kalliiden sähköautojen koeajoja ja testejä. Pakko miellyttää vakiomainostajia.

      • Anonyymi

        Ja maanantainako on taas se surun ja murheen päivä kansanautokaupassa kun Trafi julkaisee Toukokuun ensirekisteröintitilaston. Villi veikkaukseni on että Toyota siellä taas on ansaitsemallaan ykköspaikalla ja ylivoimaisesti , yksin ylivoimaisena ykkösenä! Koville se ottaa mutta tähän alkaa jo tottumaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja maanantainako on taas se surun ja murheen päivä kansanautokaupassa kun Trafi julkaisee Toukokuun ensirekisteröintitilaston. Villi veikkaukseni on että Toyota siellä taas on ansaitsemallaan ykköspaikalla ja ylivoimaisesti , yksin ylivoimaisena ykkösenä! Koville se ottaa mutta tähän alkaa jo tottumaan.

        Joillekin on tärkeää, että on yleisin automalli. Minä ostan niitä malleja, jotka ovat harvinaisia. Ne eivät ole Toyota merkkisiä eikä edes mersuja. Ne ovat noita harvinaisempia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joillekin on tärkeää, että on yleisin automalli. Minä ostan niitä malleja, jotka ovat harvinaisia. Ne eivät ole Toyota merkkisiä eikä edes mersuja. Ne ovat noita harvinaisempia.

        Ajelet kenties Fiat Doblolla tai Dacia Loganilla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja maanantainako on taas se surun ja murheen päivä kansanautokaupassa kun Trafi julkaisee Toukokuun ensirekisteröintitilaston. Villi veikkaukseni on että Toyota siellä taas on ansaitsemallaan ykköspaikalla ja ylivoimaisesti , yksin ylivoimaisena ykkösenä! Koville se ottaa mutta tähän alkaa jo tottumaan.

        Lisää melua ja tien tukkoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lisää melua ja tien tukkoja.

        Nytkö jo harmittaa ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja maanantainako on taas se surun ja murheen päivä kansanautokaupassa kun Trafi julkaisee Toukokuun ensirekisteröintitilaston. Villi veikkaukseni on että Toyota siellä taas on ansaitsemallaan ykköspaikalla ja ylivoimaisesti , yksin ylivoimaisena ykkösenä! Koville se ottaa mutta tähän alkaa jo tottumaan.

        Eiköhän noita VW:n merkkejä olla taas myyty eniten, vaikka ovat keskimäärin kalliimpia mitä Toyotan myydyt autot.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eiköhän noita VW:n merkkejä olla taas myyty eniten, vaikka ovat keskimäärin kalliimpia mitä Toyotan myydyt autot.

        Trafi vastuullisena, puolueettomana ja uskottavana tilastoijana ei laske mitään merkkejä yhteen. Julkistaa vain faktat. Merkit ja mallit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ajelet kenties Fiat Doblolla tai Dacia Loganilla?

        Alfa MiTolla, QV...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eiköhän noita VW:n merkkejä olla taas myyty eniten, vaikka ovat keskimäärin kalliimpia mitä Toyotan myydyt autot.

        Mitä sekoilet ja höpötät? Toyota on ylivoimaisesti ylivoimaisen myydyin ja ostetuin. Oliko peräti kaksi miljoonaa autoa jo enemmän kuin mitä vikavageneita on ostettu maailmassa vuositasolla?


    • Anonyymi

      Kyllähän noista TM:n tuloksista selviää, että WV T-Cross on lähes jokaisessa ominaisuudessa paras, paitsi se "hybridi-voimalinjan" puuttuminen. No koko omistusajan kustannuksissa sen puute on vain plussaa ;-)

      Ja ei T-Cross 1.0 DSG tavallisessa ajossa noinkaan paljon kuluta, jos ajaa ennakoiden ja nopeausrajoituksia noudattaen: pitkän ajan keskikulutus alkaa 5:lla ja vähänkään pitemmässä maantieajossa pääse kesät talvet 4:lla alkaviin lukemiin. Tuossa on monille "kevythybrideillekin" tekemistä!

      • Anonyymi

        Tuohan se on autoilun tarkoitus, pyöriä muiden jaloissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuohan se on autoilun tarkoitus, pyöriä muiden jaloissa.

        Joillakin se autoilun tarkoitus on edellä ajavan perseessä roikkuminen.


    • Anonyymi

      Ainoat joilla toimittaja olisi voinut ajaa yhtä soittoa Lissaboniin Portugaliin, oli VW T-Cross ja Mitsu ASX (eli käytännössä Renault Capture). Yaris Cross oli kamala epävakaa ajaa ja surkeat penkit.

    • Anonyymi

      Kehukaa miten haluatte mutta kyllä Yaris Crossin yleinen melutaso on nykyaikaiselle autolle aivan liian korkea.

    • Anonyymi

      Tojokuskeilla kulutuksen painoarvo on 110%,

    • Anonyymi

      Yariksilla ajetaan katsastustilastojen mukaan keskimäärin alle 12 tkm vuodessa. Vaikka koko vuoden kulutuksen keskiarvo olisi 1,5 l/100 km pienempi kuin kilpailijalla, niin rahallinen säästö alle 2 € litrahinnalla on vain n 350 € vuodessa. Moottoritieajoa ajavalla säästö on olematon.

    • Anonyymi

      Muaki harmitaa et tojo voitti taas !

      • Anonyymi

        Kippo voitti kerrankin. Mites autojen sarjassa.


      • Anonyymi

        TAAS TOYOTA VOITTANUT KYMMENEN VUODEN SISÄLLÄ KAKSI VERTAILU TESTIÄ SAKSALAISET LAATUAUTOT VOITTANU VIISIKYMMENTÄ KERTAA. VOITTI TAAS.HIIII


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      9479
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      392
      4017
    3. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2825
    4. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      87
      2790
    5. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2554
    6. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      178
      2538
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      152
      1803
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      68
      1632
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1590
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1403
    Aihe