Leike TM:sta
Yaris Cross on pistämätön kaupunkiauto, etenkin virheettömästi toimivan hybridivoimalinjansa ansiosta. Juuri tämän helpommaksi ei autoilu tule autonomisia autoja odotellessa. Maantielläkin Toyotaa leimaa miellyttävä harmittomuus.
Toyota on kahdella rinnanmitalla vertailun taloudellisin auto niin kaupungissa kuin maantielläkin.
Yaris Cross on Toyotan pikkuauto- ja hybridiosaamisen kiteytymä. Taloudellisuus ja ajamisen helppous ovat vahva yhdistelmä.
Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid 116 Active Plus voitti TM:n vertailun
108
979
Vastaukset
- Anonyymi
VW olisi voittanut, mutta kun oli ainoa bensa-auto ja kulutus oli painotettu liikaa.
- Anonyymi
Tuo on sinun untasi.
- Anonyymi
Linkkikin:
Vertailussa neljä pientä katumaasturia:
https://tekniikanmaailma.fi/lehti/10b-2024/vertailu-pienet-katumaasturit-kippo-silla-kulkee-kaikki/?shared=1380553-8c74a155-4 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Linkkikin:
Vertailussa neljä pientä katumaasturia:
https://tekniikanmaailma.fi/lehti/10b-2024/vertailu-pienet-katumaasturit-kippo-silla-kulkee-kaikki/?shared=1380553-8c74a155-4Hyvin kuvaava otsikko "Kippo, sillä kulkee kaikki". Yaris Cross oli siis mukana kippovertailussa, jossa ei ollut kuin muutama muu kippo mukana monista muista.
- Anonyymi
Nuo kaikki oli bensa-autoja!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo on sinun untasi.
Lue poju tulokset.
- Anonyymi
Jos katsoo niitä tuloksia joilla on oikeasti merkitystä, niin VW oli selkeä ykkönen.
- Anonyymi
Miten pystyy saamaan 1.0 koneen kuluttamaan yli 7 litraa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten pystyy saamaan 1.0 koneen kuluttamaan yli 7 litraa?
"Hybridikaksikkoon verrattuna Kia ja Volkswagen imuroivat kaupunkiajossa polttoainetta kuin järkeä vailla. Kian kevythybriditekniikka tekee minkä voi, mutta 6,8 litran taajamakulutus on silti melkein kolme litraa enemmän kuin Toyotalla. Volkswagen vie ilman sähköapuja vielä puoli litraa Kiaa enemmän tuloksella 7,3 l/100 km. Jonkinlaisena puolustuksena juomareille voi todeta, että tulokset ovat linjassa kuuden vuoden takaisen vertailumme kanssa. Maailma vain on mennyt menojaan."
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Hybridikaksikkoon verrattuna Kia ja Volkswagen imuroivat kaupunkiajossa polttoainetta kuin järkeä vailla. Kian kevythybriditekniikka tekee minkä voi, mutta 6,8 litran taajamakulutus on silti melkein kolme litraa enemmän kuin Toyotalla. Volkswagen vie ilman sähköapuja vielä puoli litraa Kiaa enemmän tuloksella 7,3 l/100 km. Jonkinlaisena puolustuksena juomareille voi todeta, että tulokset ovat linjassa kuuden vuoden takaisen vertailumme kanssa. Maailma vain on mennyt menojaan."
Nuo kaikki käyttävät siis pelkkää bensiiniä eikä niitä voi ladata.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nuo kaikki käyttävät siis pelkkää bensiiniä eikä niitä voi ladata.
Muut hybridejä, paitsi VW pelkkä bensa ja iso painotus kulutuksella.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Muut hybridejä, paitsi VW pelkkä bensa ja iso painotus kulutuksella.
Hybridejä, hybridejä mutta kaikki polttavat pelkkää bensaa - mihinkään ei ladata sähköä, eli kaikki nuo ovat bensa-autoja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hybridejä, hybridejä mutta kaikki polttavat pelkkää bensaa - mihinkään ei ladata sähköä, eli kaikki nuo ovat bensa-autoja.
No mitähän varten se hybrid on siinä kyljessä? Veikkaan, että sillä saadaan kulutus pienemmäksi ja samalla helpotusta verotukseen jne.... eli eivät ole ihan vertailukelpoisia kun yksi on erilaisella voimalinjalla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Hybridikaksikkoon verrattuna Kia ja Volkswagen imuroivat kaupunkiajossa polttoainetta kuin järkeä vailla. Kian kevythybriditekniikka tekee minkä voi, mutta 6,8 litran taajamakulutus on silti melkein kolme litraa enemmän kuin Toyotalla. Volkswagen vie ilman sähköapuja vielä puoli litraa Kiaa enemmän tuloksella 7,3 l/100 km. Jonkinlaisena puolustuksena juomareille voi todeta, että tulokset ovat linjassa kuuden vuoden takaisen vertailumme kanssa. Maailma vain on mennyt menojaan."
Sellaista se on ja siksi typerää ottaa VW mukaan vertailuun, koska kulutuksella on tuossa vertailussa kohtuuton painotus, eli 15% ja Toyotan etu 9/6 suhteessa Volkkariin. Tosin VW:n suorituskyky on ylivoimainen Toyotaan nähden, mutta sille annetaan vain 5% painotus.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No mitähän varten se hybrid on siinä kyljessä? Veikkaan, että sillä saadaan kulutus pienemmäksi ja samalla helpotusta verotukseen jne.... eli eivät ole ihan vertailukelpoisia kun yksi on erilaisella voimalinjalla.
Eihän ne ole muutenkaan vertailukelpoisia kun jossain on 3 sylinteriä ja jossain 4.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sellaista se on ja siksi typerää ottaa VW mukaan vertailuun, koska kulutuksella on tuossa vertailussa kohtuuton painotus, eli 15% ja Toyotan etu 9/6 suhteessa Volkkariin. Tosin VW:n suorituskyky on ylivoimainen Toyotaan nähden, mutta sille annetaan vain 5% painotus.
Samat painotukset on kaikissa vertailuissa.
Sille ei vaan nyt voi mitään, että Volsu oli huono. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Samat painotukset on kaikissa vertailuissa.
Sille ei vaan nyt voi mitään, että Volsu oli huono.Ei VW ollut huono, koska parin kolmen litran kulutus on pikkuasia. Paras ajettavuus kehuttiin että voi ajaa suoraan vaikka Barcelonaan yhtä soittoa. Variksen kipolla rasitut 20 km matkalla väsyneeksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei VW ollut huono, koska parin kolmen litran kulutus on pikkuasia. Paras ajettavuus kehuttiin että voi ajaa suoraan vaikka Barcelonaan yhtä soittoa. Variksen kipolla rasitut 20 km matkalla väsyneeksi.
Kokonaisuus ratkaisee, kuten kaikissa autovertailuissa. Ja tässä vertailussa Volkkarin kohtalona oli jäädä jäännössijoille.
Se oli yksi vertailun huonoimmista autoista. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sellaista se on ja siksi typerää ottaa VW mukaan vertailuun, koska kulutuksella on tuossa vertailussa kohtuuton painotus, eli 15% ja Toyotan etu 9/6 suhteessa Volkkariin. Tosin VW:n suorituskyky on ylivoimainen Toyotaan nähden, mutta sille annetaan vain 5% painotus.
Kulutuksella olisi saanut olla 20% painotus tuossa vertailussa. Ajettavuudella maantiellä taasen vähemmän kuin nyt. Eihän kukaan aja tuon kokoluokan autolla matka ajoa. Nuo on kauppakasseja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten pystyy saamaan 1.0 koneen kuluttamaan yli 7 litraa?
Kun ajaa reippaasti, mikä ei onnistu Toyotalla, eikä setämiehiltä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kokonaisuus ratkaisee, kuten kaikissa autovertailuissa. Ja tässä vertailussa Volkkarin kohtalona oli jäädä jäännössijoille.
Se oli yksi vertailun huonoimmista autoista.Painotus tuon ratkaisi ja jos painottaa mukavuutta, suorituskykyä ja yleiskäytettävyyttä, niin VW olisi ykkönen.
TM on aina kehoittanut laskemaan itselle tärkeät asiat ja tehdä päätelmät sen mukaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kulutuksella olisi saanut olla 20% painotus tuossa vertailussa. Ajettavuudella maantiellä taasen vähemmän kuin nyt. Eihän kukaan aja tuon kokoluokan autolla matka ajoa. Nuo on kauppakasseja.
Tuollaiset autot ovat nykyään usein perheen ainoa auto ja siltä vaaditaan ominaisuuksia kaikkialle.
Juttusi ei oikein ole looginen kun painottaisit kulutusta enemmän, Toyotalla kun ei paljon ajeta muutenkaan, eli kulutuksella ei ole oikeassa elämässä merkitystä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Hybridikaksikkoon verrattuna Kia ja Volkswagen imuroivat kaupunkiajossa polttoainetta kuin järkeä vailla. Kian kevythybriditekniikka tekee minkä voi, mutta 6,8 litran taajamakulutus on silti melkein kolme litraa enemmän kuin Toyotalla. Volkswagen vie ilman sähköapuja vielä puoli litraa Kiaa enemmän tuloksella 7,3 l/100 km. Jonkinlaisena puolustuksena juomareille voi todeta, että tulokset ovat linjassa kuuden vuoden takaisen vertailumme kanssa. Maailma vain on mennyt menojaan."
Folkkari oli myös joukon ainoa, johon mahtui kyytiin täysikokoinen pesukone.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuollaiset autot ovat nykyään usein perheen ainoa auto ja siltä vaaditaan ominaisuuksia kaikkialle.
Juttusi ei oikein ole looginen kun painottaisit kulutusta enemmän, Toyotalla kun ei paljon ajeta muutenkaan, eli kulutuksella ei ole oikeassa elämässä merkitystä.Pikkuauto luokassa ominaisuuksilla ei ole juurikaan eroja. Mukavuudella ja ajo-ominaisuuksilla ei eroja saa millään. Toyotan hyveenä on viattomuus,kestävyys ja pitkäikäisyys.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuollaiset autot ovat nykyään usein perheen ainoa auto ja siltä vaaditaan ominaisuuksia kaikkialle.
Juttusi ei oikein ole looginen kun painottaisit kulutusta enemmän, Toyotalla kun ei paljon ajeta muutenkaan, eli kulutuksella ei ole oikeassa elämässä merkitystä.Toyota Yaris Cross sopii hyvin pitkien matkojen tekoon. Ajaahan moni jopa Skoda Octavialla pitkiä matkoja,vaikka se on huonompi maantiellä kuin Yaris Cross.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten pystyy saamaan 1.0 koneen kuluttamaan yli 7 litraa?
Dacian 0.9 pata itsellä vie 9.4L/100km. Ei nuo pikkuturbot ilman sähköavustusta ole taloudellisia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuollaiset autot ovat nykyään usein perheen ainoa auto ja siltä vaaditaan ominaisuuksia kaikkialle.
Juttusi ei oikein ole looginen kun painottaisit kulutusta enemmän, Toyotalla kun ei paljon ajeta muutenkaan, eli kulutuksella ei ole oikeassa elämässä merkitystä.Tuo on vain kaupunkiajoon tarkoitettu auto. Siinä kolari turvallisuus on vähän niin ja näin. Keveyden ansiosta kulutus pysyy pienenä. Mikä on tärkeää hyvälle kaupukiautolle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toyota Yaris Cross sopii hyvin pitkien matkojen tekoon. Ajaahan moni jopa Skoda Octavialla pitkiä matkoja,vaikka se on huonompi maantiellä kuin Yaris Cross.
Olen ollut Yaris Crossin kyydissä moottorienopeudella ja voin sanoa, että 100 km on jo sietokyvyn rajalla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kulutuksella olisi saanut olla 20% painotus tuossa vertailussa. Ajettavuudella maantiellä taasen vähemmän kuin nyt. Eihän kukaan aja tuon kokoluokan autolla matka ajoa. Nuo on kauppakasseja.
Kauppakasseja muut paitsi T-Cross. Sen ajettavuus maantiellä on täysin samaa luokkaa esim Tiguanin tai Passatin kanssa.
- Anonyymi
750 kg kuomuvaunu perään ja motarille. Katsotaan mitä kuluttaa. Valitettavasti ei saa laittaa yli 1000 kg vaunua.
- Anonyymi
Mitä se motari siihen vaikuttaa? Et saa ajaa siellä kärryn kanssa yhtään kovempaa kuin maantielläkään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä se motari siihen vaikuttaa? Et saa ajaa siellä kärryn kanssa yhtään kovempaa kuin maantielläkään.
Suurin osa kuitenkin ajaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suurin osa kuitenkin ajaa.
Toyotamiehet ei aja missään, kun hybriitissä ei ole edes koukkua.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toyotamiehet ei aja missään, kun hybriitissä ei ole edes koukkua.
No joo... Se pitää ostaa siihen lisävarusteena.
- Anonyymi
Kaupunkiajossa keskinopeus ei ole lähellekään 40 km/h. Kymmenien vuosien kokemuksella Helsingin liikenteessä voin sanoa, että keskinopeus kaupunkiajossa on lähempänä 25 km/h. Taajama-ajo on sitten ihan eri paikassa ajelua, ehkä maaseudulla, jossa ei ole ensimmäisiäkään liikennevaloja ja 3 autoa on jo ruuhka.
- Anonyymi
Pitäähän auton olla asiallinen myös maanteillä, mutta sellaista ei ole Toyotalla tarjota. Ei kaikki asu kaupungin keskustassa, ei varsinkaan Hesassa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pitäähän auton olla asiallinen myös maanteillä, mutta sellaista ei ole Toyotalla tarjota. Ei kaikki asu kaupungin keskustassa, ei varsinkaan Hesassa.
Ikinä, siis en ikinä, ole nähnyt tavallista Yarista saati Crossia maantiellä! En koskaan. Ei niillä siis uskalleta maantielle. Kauppakasseja. VW T-Crossia ja Skoda Kamiqia taas näkee usein reissuissa Lapissakin, samoin Kia Stonicia ja Mitsua vastaavaa Renu Capturia. Mutta tätä Tojotaa ei näe.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ikinä, siis en ikinä, ole nähnyt tavallista Yarista saati Crossia maantiellä! En koskaan. Ei niillä siis uskalleta maantielle. Kauppakasseja. VW T-Crossia ja Skoda Kamiqia taas näkee usein reissuissa Lapissakin, samoin Kia Stonicia ja Mitsua vastaavaa Renu Capturia. Mutta tätä Tojotaa ei näe.
Luettelemasi malleja näkee paljon maantiellä. Tosin sen laidassa ja konepelti pystyssä.
- Anonyymi
Onnea Toyotalle ensimmisestä TM-vertailuvoitosta moniin vuosiin. Edellinen taisi olla joskus viime vuosituhannella?
Reilu voitto joka tapauksessa ja kaikki kunnia sille. Huraa!!!!
Tämä vertailu oli niinkuin Golf-klubin 70v seniorien keskinäinen mittelö. TM oli kaivanut vertailuun jostain naftaliinista pelkällä bensalla kulkievia automalleja ja mitanneet niiden kulutuksia.
Tuo on historiaa samoin kuin näiden senioripappojen golf-taidot. Suomessa ostetaan nykyään enemmän ladattavia autoja kuin näitä pelkästään bensalla tai dieselisslä kulkevia yhteensä.
Mutta kiva kun kun Tojolle napsahti voitto tässä historic-luokassa. Muilla on ladattavia tarjolla, tojolla ei.- Anonyymi
Totta kai Toyotalla on myös tarjolla ladattavia hybridejä niitä haluaville. Eihän sitä muuten pääsisikään markkinajohtajaksi ellei tarjoaisi jokaiselle jotakin.
https://www.toyota.fi/voimalinjat/ladattava-hybridi - Anonyymi
Toyotaa voi onnitella siitä,että ensimmäisenä onnistui voittamaan TM:n vertailun turvallisuus huijatulla autolla. Euroopassa kyseinen malli on myyntikiellossa, mutta Suomalaiset ostaa niitä simona. Se on Toyotan pelastus.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toyotaa voi onnitella siitä,että ensimmäisenä onnistui voittamaan TM:n vertailun turvallisuus huijatulla autolla. Euroopassa kyseinen malli on myyntikiellossa, mutta Suomalaiset ostaa niitä simona. Se on Toyotan pelastus.
Mitään myyntikieltoa ei ole yhdelläkään Euroopassa myytävällä Toyotalla.
Aasiassa myytävä Yaris Cross on ihan eri auto ja se on Daihatsu valmistama Thaimaassa ja muissa Kaakkois-Aasian maissa.
- Anonyymi
Toyota on tehty kaupunkien ruuhkiin ja vähäisille kilometreille. Muilla pärjää maanteillä ja kiihtyvät muun liikenteen tahtiin ja ovat lisäksi mukavia.
- Anonyymi
Ei niitä Helsingin työmatkaruuhkissa keskustassa näe.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei niitä Helsingin työmatkaruuhkissa keskustassa näe.
Ei, koska Stadissa pitää olla Mersu tai BMW. Muuten sinut luokitellaan luuseriksi.
- Anonyymi
Anteeksi mutta kuka tollasesta maksaa näin paljon jos verrataan vain kulutusta?
28 904,56 €
KK-erä esim.
292,53 €/kk
1. Pointti tuo ei ole neliveto.
2. Huollot maksaa iha hitosti!
3. Arvo laskee ihan tolkuttomasti.
jos kulutusta miettii niin ostaa samanhintaisen sähköauton.
MG:n lanseerauskampanja
7+7+7 supertarjous uusiin tehdastilattaviin MG4-malleihin
7 vuoden takuu, 7 vuoden ilmaiset huollot ja 7 vuoden tiepalvelu. Lisäksi 1,99 % korkotarjous + kulut nyt kaikkiin tehdastilattaviin MG4-
Kyllä MG 4 on kaikin tavoin parempi auto kuin Yaris. Kulutus on 0l/100Km ja ilmaiset huollot + 7v Täystakuu + 7v tiepalvelu! Toyotalta ei saa mitään näistä.
Et kannattaa miettiä ettei erehdy Tojorimpulaa ostaa.- Anonyymi
Muista luottomyyjän juttelut ja pullakahvit.
- Anonyymi
Miksiköhän TM laskee käyttökuluja käyttäen aikana aina 2 ja 3 vuotta sekä 60 tkm matkaa? Eiköhän noilla kipoilla ajeta useimmilla vain reilut 10 tkm vuodessa.
- Anonyymi
Putinistin kiinanautojen lobbaus on aika noloa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Putinistin kiinanautojen lobbaus on aika noloa.
Mitä eroa on Japanin lobbauksella ja kiinan lobbauksella?
Eikä sun ostama Toyota ole tehty kuitenkaan Japanissa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä eroa on Japanin lobbauksella ja kiinan lobbauksella?
Eikä sun ostama Toyota ole tehty kuitenkaan Japanissa.Jos kansainvälisen politiikan tietämys on noin heikoilla kantimilla, niin tuskin osaat solmia kengännauhojasikaan.
- Anonyymi
Heh! Onnea vaan sen kiinankippo-MG:n kanssa. Onnea nimittäin tarvitset!
- Anonyymi
Kaupungissa 19 cm maavara ja 18 tuuman renkaat ovat nykyisin tarpeelliset???
- Anonyymi
Ei se maavara ainakaan Helsingissä ole turha. Varsinkin asuinkaduilla voi auraus viivästyä viikoilla, urat ja röykyt kasvavat melkoisiksi useamman lumisateen jälkeen. Nelivetokaan ei ole turha varuste. Isompiin vanteisiin mahtuvat nykyautojen tehokkaat jarrutkin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei se maavara ainakaan Helsingissä ole turha. Varsinkin asuinkaduilla voi auraus viivästyä viikoilla, urat ja röykyt kasvavat melkoisiksi useamman lumisateen jälkeen. Nelivetokaan ei ole turha varuste. Isompiin vanteisiin mahtuvat nykyautojen tehokkaat jarrutkin.
Missä Toyotassa on neliveto? Ehkä ainoa on joku Hilux ja Yaris GR
Mutta tämä Cross ei ole mikään neliveto älä nyt naurata. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Missä Toyotassa on neliveto? Ehkä ainoa on joku Hilux ja Yaris GR
Mutta tämä Cross ei ole mikään neliveto älä nyt naurata.Toyotan neliveto on ylivertaisesti paras. Moottori kehui kovasti Corolla Crossin nelivetoa. se on tähänastisista nelivedoista kiistatta paras. se voittaa mennen tullen Land roverin. Skoda Karoq on surkein neliveto mitä vielä tehdään. Se haldexneliveto kuten torsen ovat kelvottomia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei se maavara ainakaan Helsingissä ole turha. Varsinkin asuinkaduilla voi auraus viivästyä viikoilla, urat ja röykyt kasvavat melkoisiksi useamman lumisateen jälkeen. Nelivetokaan ei ole turha varuste. Isompiin vanteisiin mahtuvat nykyautojen tehokkaat jarrutkin.
Kyllä siinä Yaris Crossissa on ihan normaalit noin 280 mm jarrulevyt.
- Anonyymi
TM kehui näkyvyyttä ulos. Mielestäni takaviistoon (leveä C-pilari) ja taakse (kiinteät niskatuet) näkyvyys Crossista on huono eikä peileistäkään ole suurta apua. Päätä joutuu kääntämään reilusti, kun kaistaa vaihtaa.
- Anonyymi
Puolikuolleelle VW-fanille ylikäymätön paikka.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Puolikuolleelle VW-fanille ylikäymätön paikka.
Voin ollakin lähellä kuolemaa, kun olen antanut vaimoni hankkia Yaris Cross Hybridin. Lupaan sinulle, ettei se toistu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voin ollakin lähellä kuolemaa, kun olen antanut vaimoni hankkia Yaris Cross Hybridin. Lupaan sinulle, ettei se toistu.
Vaimosi maatuu ennemmin kuin Yaris, mutta senhän sinä varmasti tiedätkin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vaimosi maatuu ennemmin kuin Yaris, mutta senhän sinä varmasti tiedätkin.
Meillä ei uskota ylösnousemukseen, joten krematorio tulee olemaan hyvä valinta. Kuka lähtee ensimmäisenä, sitä sinäkään et tiedä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Meillä ei uskota ylösnousemukseen, joten krematorio tulee olemaan hyvä valinta. Kuka lähtee ensimmäisenä, sitä sinäkään et tiedä.
Eipä kyllä edes kiinnosta, kumpi teistä menee ensin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eipä kyllä edes kiinnosta, kumpi teistä menee ensin.
Päätä päiväsi Tojolla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vaimosi maatuu ennemmin kuin Yaris, mutta senhän sinä varmasti tiedätkin.
Toyota yaris on lähes ikuinen auto. Sen tekniikka on ikuista, niissä ei koskaan ole mitään vikoja ja ruostumattomuuden ansiosta pitkäikäisiä. Ne kestävät yleensä yli 30 vuotta ja miljoona kilometriä.
- Anonyymi
Onhan nämä sellaisia viimeisiä kädenojennuksia TMltä kuolevien polttiksien suuntaan.
Koeajoissa ei juurikaan näitä enää näe. Kun niitä ei osteta.- Anonyymi
VW AG supistaa sähköautojen tuotantoa heikon kysynnän takia.
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/volkswagen-vahensi-tyovuoroja-tehtaallaan-sahkoautojen-heikon-kysynnan-vuoksi/24b06445-1b60-4b28-b654-22686b6d970d - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
VW AG supistaa sähköautojen tuotantoa heikon kysynnän takia.
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/volkswagen-vahensi-tyovuoroja-tehtaallaan-sahkoautojen-heikon-kysynnan-vuoksi/24b06445-1b60-4b28-b654-22686b6d970dVuoden vanha artikkeli joka kertoo vain hyvin pienen osan tarinaa.
Trafin käyttövoimatilasto on se iso kuva jota kannattaa seurata. Tästä voi katsoa miten suuressa syöksylaskussa bensa- ja diesel-autot ovat olleet jo koko tämän vuosikymmenen.
https://tieto.traficom.fi/fi/tilastot/ensirekisteroityjen-ajoneuvojen-kayttovoimatilastot
Ei mielipiteitä. Ei trollausta. Pelkkää faktaa siitä mitä suomalaiset ovat ostaneet. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vuoden vanha artikkeli joka kertoo vain hyvin pienen osan tarinaa.
Trafin käyttövoimatilasto on se iso kuva jota kannattaa seurata. Tästä voi katsoa miten suuressa syöksylaskussa bensa- ja diesel-autot ovat olleet jo koko tämän vuosikymmenen.
https://tieto.traficom.fi/fi/tilastot/ensirekisteroityjen-ajoneuvojen-kayttovoimatilastot
Ei mielipiteitä. Ei trollausta. Pelkkää faktaa siitä mitä suomalaiset ovat ostaneet.Suomalaiset eivät osta uusia autoja. Tällä menolla menee vuosikymmeniä, ennen kuin sähköautoja on enemmän kuin polttomoottorisia.
"Viime vuosikymmenellä uusia henkilöautoja rekisteröitiin vuosittain keskimäärin 114 000, mutta vuoden 2020 jälkeen autojen ensirekisteröinnit ovat jääneet selvästi alemmas. Ensirekisteröintien määrä jäi vuonna 2022 komponenttipulan kuristuksessa poikkeuksellisen matalaksi, ja vuoden 2023 rekisteröintimäärä jäi alhaiseksi kasvaneen korkotason, talouden taantuman ja heikentyneen ostovoiman vuoksi."
https://www.aut.fi/ajankohtaista/tiedotteet/uusia_autoja_rekisteroitiin_vuonna_2023_hieman_edellisvuotta_enemman.3508.news - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suomalaiset eivät osta uusia autoja. Tällä menolla menee vuosikymmeniä, ennen kuin sähköautoja on enemmän kuin polttomoottorisia.
"Viime vuosikymmenellä uusia henkilöautoja rekisteröitiin vuosittain keskimäärin 114 000, mutta vuoden 2020 jälkeen autojen ensirekisteröinnit ovat jääneet selvästi alemmas. Ensirekisteröintien määrä jäi vuonna 2022 komponenttipulan kuristuksessa poikkeuksellisen matalaksi, ja vuoden 2023 rekisteröintimäärä jäi alhaiseksi kasvaneen korkotason, talouden taantuman ja heikentyneen ostovoiman vuoksi."
https://www.aut.fi/ajankohtaista/tiedotteet/uusia_autoja_rekisteroitiin_vuonna_2023_hieman_edellisvuotta_enemman.3508.newsTämän vuoden tammi-huhtikuussa rekisteröitiin uusia autoja 15,7 % vähemmän kuin vastaavana ajanjaksona viime vuonna.
- Anonyymi
Ei osteta? Yaris Cross oli huhtikuussakin ensirekisteröinneissä kakkossijalla ja on ollut koko ajan top10:ssä myynnin alkamisesta lähtien. Tietämyksesi on keskiajalta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei osteta? Yaris Cross oli huhtikuussakin ensirekisteröinneissä kakkossijalla ja on ollut koko ajan top10:ssä myynnin alkamisesta lähtien. Tietämyksesi on keskiajalta.
Onhan se saavutus. Suomen toiseksi eniten myyty malli on muualla Euroopassa myyntikiellossa.
- Anonyymi
Hävettäisi ajaa noin pienillä kipoilla, naapurit nauraisi. Nyt alla paljon tojotinta halvempi 2008-mallinen Mersun 350 CLS ja on kuulkaa hulppeaa matkantekoa, veekutosen kiskomana.
- Anonyymi
En todellakaan ostaisi ikinä Tojotaa. Älkää luulko että tämä olis mikään pro-tojota postaus.
Se vaan on pakko sanoa että kun tuossa sun 350 CLSssä hajoaa mikä tahansa komponentti niin lasku on todella messevä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En todellakaan ostaisi ikinä Tojotaa. Älkää luulko että tämä olis mikään pro-tojota postaus.
Se vaan on pakko sanoa että kun tuossa sun 350 CLSssä hajoaa mikä tahansa komponentti niin lasku on todella messevä.Ja kun autossa on ikää 15 vuotta niin niitä "pikkuvikoja" tulee väistämättä. Ja kun sen pikkuvian korjaaminen maksaa enemmän kuin vähemmistölavetin arvo on niin mitä teet?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En todellakaan ostaisi ikinä Tojotaa. Älkää luulko että tämä olis mikään pro-tojota postaus.
Se vaan on pakko sanoa että kun tuossa sun 350 CLSssä hajoaa mikä tahansa komponentti niin lasku on todella messevä.Yaris Cross ei ehjänäkään tarjoa yhtään mitään ajonautintoa mukavuudesta puhumattakaan. Minun kesäleluni Honda 125 pcx on sekin nautittavampi vehje.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En todellakaan ostaisi ikinä Tojotaa. Älkää luulko että tämä olis mikään pro-tojota postaus.
Se vaan on pakko sanoa että kun tuossa sun 350 CLSssä hajoaa mikä tahansa komponentti niin lasku on todella messevä.Paskat hajoa! Ei ole hajonnut mitään kallista osaa. Jarrulevyt ja palat vaihdettu, samoin alustasta puslia ja kardaanin nivel. Halvalla saa osia eikä tarvitse kaikkea Veholla teettää. On ollut varmakäyttöinen peli tämä CLS ja maantiellä menee 8 litralla, aika vähän voimaan nähden. Ja on hiljaista kyytiä mukavilla istuimilla. Pistätin vielä keväällä kestopinnoitteen liikkeesä, kiiltää kuin uusi. En vaan tajua kuka pöhkö laittaa tuollaisia rahoja uuteen Yarikseen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paskat hajoa! Ei ole hajonnut mitään kallista osaa. Jarrulevyt ja palat vaihdettu, samoin alustasta puslia ja kardaanin nivel. Halvalla saa osia eikä tarvitse kaikkea Veholla teettää. On ollut varmakäyttöinen peli tämä CLS ja maantiellä menee 8 litralla, aika vähän voimaan nähden. Ja on hiljaista kyytiä mukavilla istuimilla. Pistätin vielä keväällä kestopinnoitteen liikkeesä, kiiltää kuin uusi. En vaan tajua kuka pöhkö laittaa tuollaisia rahoja uuteen Yarikseen.
Kun katsot Yaris Crossin kuskeja, niin se kertoo sinulle kaiken oleellisen
- Anonyymi
On ihan sama kuluttaako meluava kippo 4 tai 7 litraa/100 km. Ei sillä kukaan lähde huvikseen pidemmälle matkalle.
- Anonyymi
Kaupunkiautoja ovat kaikki Toyotat. Kehno suorituskyky, huono ajoasento ja mukavuus ja tietenkin surkea maantiellä.
- Anonyymi
Ja silti voittaa vertailutestissä Volkkarin.
Kyllä nyt masentaa, pakko myöntää. - Anonyymi
Sivutuuli tarttuu aika voimakkaasti Yarikseen ja ohjauksella joutuu koko ajan korjailemaan. Aika rasittavaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sivutuuli tarttuu aika voimakkaasti Yarikseen ja ohjauksella joutuu koko ajan korjailemaan. Aika rasittavaa.
Ja silti se voitti testissä VW:n.
Kyllä elämä on epäoikeudenmukaista. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja silti se voitti testissä VW:n.
Kyllä elämä on epäoikeudenmukaista.Maantieajo on Crossille myrkkyä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja silti voittaa vertailutestissä Volkkarin.
Kyllä nyt masentaa, pakko myöntää.Oletko ajanut?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oletko ajanut?
Oletko ottanut?
- Anonyymi
Onko bensaa polttava kaupunkiauto nykypäivää?
- Anonyymi
Tosiasialle ei voi kuitenkaan mitään, ilman kulutuksen yliarvostusta Mitsu on autona parempi.
- Anonyymi
Tekniikan Maailman tilaajamäärä on romahtanut. Kaikki eivät halua lukea pelkkien kalliiden sähköautojen koeajoja ja testejä. Pakko miellyttää vakiomainostajia.
- Anonyymi
Ja maanantainako on taas se surun ja murheen päivä kansanautokaupassa kun Trafi julkaisee Toukokuun ensirekisteröintitilaston. Villi veikkaukseni on että Toyota siellä taas on ansaitsemallaan ykköspaikalla ja ylivoimaisesti , yksin ylivoimaisena ykkösenä! Koville se ottaa mutta tähän alkaa jo tottumaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja maanantainako on taas se surun ja murheen päivä kansanautokaupassa kun Trafi julkaisee Toukokuun ensirekisteröintitilaston. Villi veikkaukseni on että Toyota siellä taas on ansaitsemallaan ykköspaikalla ja ylivoimaisesti , yksin ylivoimaisena ykkösenä! Koville se ottaa mutta tähän alkaa jo tottumaan.
Joillekin on tärkeää, että on yleisin automalli. Minä ostan niitä malleja, jotka ovat harvinaisia. Ne eivät ole Toyota merkkisiä eikä edes mersuja. Ne ovat noita harvinaisempia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joillekin on tärkeää, että on yleisin automalli. Minä ostan niitä malleja, jotka ovat harvinaisia. Ne eivät ole Toyota merkkisiä eikä edes mersuja. Ne ovat noita harvinaisempia.
Ajelet kenties Fiat Doblolla tai Dacia Loganilla?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja maanantainako on taas se surun ja murheen päivä kansanautokaupassa kun Trafi julkaisee Toukokuun ensirekisteröintitilaston. Villi veikkaukseni on että Toyota siellä taas on ansaitsemallaan ykköspaikalla ja ylivoimaisesti , yksin ylivoimaisena ykkösenä! Koville se ottaa mutta tähän alkaa jo tottumaan.
Lisää melua ja tien tukkoja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lisää melua ja tien tukkoja.
Nytkö jo harmittaa ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja maanantainako on taas se surun ja murheen päivä kansanautokaupassa kun Trafi julkaisee Toukokuun ensirekisteröintitilaston. Villi veikkaukseni on että Toyota siellä taas on ansaitsemallaan ykköspaikalla ja ylivoimaisesti , yksin ylivoimaisena ykkösenä! Koville se ottaa mutta tähän alkaa jo tottumaan.
Eiköhän noita VW:n merkkejä olla taas myyty eniten, vaikka ovat keskimäärin kalliimpia mitä Toyotan myydyt autot.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eiköhän noita VW:n merkkejä olla taas myyty eniten, vaikka ovat keskimäärin kalliimpia mitä Toyotan myydyt autot.
Trafi vastuullisena, puolueettomana ja uskottavana tilastoijana ei laske mitään merkkejä yhteen. Julkistaa vain faktat. Merkit ja mallit.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ajelet kenties Fiat Doblolla tai Dacia Loganilla?
Alfa MiTolla, QV...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eiköhän noita VW:n merkkejä olla taas myyty eniten, vaikka ovat keskimäärin kalliimpia mitä Toyotan myydyt autot.
Mitä sekoilet ja höpötät? Toyota on ylivoimaisesti ylivoimaisen myydyin ja ostetuin. Oliko peräti kaksi miljoonaa autoa jo enemmän kuin mitä vikavageneita on ostettu maailmassa vuositasolla?
- Anonyymi
Kyllähän noista TM:n tuloksista selviää, että WV T-Cross on lähes jokaisessa ominaisuudessa paras, paitsi se "hybridi-voimalinjan" puuttuminen. No koko omistusajan kustannuksissa sen puute on vain plussaa ;-)
Ja ei T-Cross 1.0 DSG tavallisessa ajossa noinkaan paljon kuluta, jos ajaa ennakoiden ja nopeausrajoituksia noudattaen: pitkän ajan keskikulutus alkaa 5:lla ja vähänkään pitemmässä maantieajossa pääse kesät talvet 4:lla alkaviin lukemiin. Tuossa on monille "kevythybrideillekin" tekemistä!- Anonyymi
Tuohan se on autoilun tarkoitus, pyöriä muiden jaloissa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuohan se on autoilun tarkoitus, pyöriä muiden jaloissa.
Joillakin se autoilun tarkoitus on edellä ajavan perseessä roikkuminen.
- Anonyymi
Ainoat joilla toimittaja olisi voinut ajaa yhtä soittoa Lissaboniin Portugaliin, oli VW T-Cross ja Mitsu ASX (eli käytännössä Renault Capture). Yaris Cross oli kamala epävakaa ajaa ja surkeat penkit.
- Anonyymi
Kehukaa miten haluatte mutta kyllä Yaris Crossin yleinen melutaso on nykyaikaiselle autolle aivan liian korkea.
- Anonyymi
Tojokuskeilla kulutuksen painoarvo on 110%,
- Anonyymi
Yariksilla ajetaan katsastustilastojen mukaan keskimäärin alle 12 tkm vuodessa. Vaikka koko vuoden kulutuksen keskiarvo olisi 1,5 l/100 km pienempi kuin kilpailijalla, niin rahallinen säästö alle 2 € litrahinnalla on vain n 350 € vuodessa. Moottoritieajoa ajavalla säästö on olematon.
- Anonyymi
Muaki harmitaa et tojo voitti taas !
- Anonyymi
Kippo voitti kerrankin. Mites autojen sarjassa.
- Anonyymi
TAAS TOYOTA VOITTANUT KYMMENEN VUODEN SISÄLLÄ KAKSI VERTAILU TESTIÄ SAKSALAISET LAATUAUTOT VOITTANU VIISIKYMMENTÄ KERTAA. VOITTI TAAS.HIIII
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1428018Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde432091Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja252020- 911673
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1811617Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1071060Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik5999- 51970
Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28850- 24838