Vertailu: Wallas D ja Webasto D

Jake

Olenkohan ymmärtänyt väärin, kun täällä välillä sanotaan, että Wallas vie paljon vähemmän virtaa kuin Webasto (tai Eberi). Tämä ei ainakaan diesel-mallien kohdalla pidä paikkaansa, esimerkkinä maksimitehojen virrankulutus:

Wallas 30D (3000W): 1.9A (1.6 kW/A)
Wallas 40D (4000W): 3.9A (1.0 kW/A)
Webasto AT3500 (3500 W): 3.0A (1.2 kW/A)

Tämän perusteella 3500 W:n Webasto vie suhteessakin vähemmän virtaa kuin 4000W:n Wallas. Tämä koskee siis diesellämmittimiä, mutta petrooli ja diesellämmittimiä ei kannataan keskenään vertailla.

4

1959

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
      • AriT

        Itselläni on kokemusta lähinnä Wallaksen petroliversioista ja nykyisestä Webasto AT3500:sta. Se, mikä noiden lämmittimien kohdalla usein unohdetaan, on niiden tuottama lämpimän ilman määrä. Tässä suhteessa oman tuntemuksen mukaan Webasto on ylivoimainen eli sen puhallin on todella tehokas ja lämmitysteho riittävä. Wallaksen D-versioista kokemusta ei ole, mutta eikähän nuo ilmamäärät ole jossain kerrottu.

        Webaston hyvänä puolena on myös puhalluksen ja pa-syötön portaaton säätö eli kun lämpötila alkaa lähennellä termostaatilla säädettyä, niin puhallusteho ja samalla virrankulutus pienenee.

        Webaston ehdottomasti huonoin puoli on se, että kun lämpötila esim. aamulla alkaa kohota pysyvästi termarin asetuksen yläpuolelle, niin laite ei kokonaan sammu, vaan polttoaineen syöttö pysähtyy, mutta puhallin jatkaa raittiin ilman puhaltamista ja virtaa kuluu turhaan. Webaston manuskassa on puhuttu venemallista, jossa tämä sammutusominaisuus on olemassa. Kyselin tätä joskus Kahalta ja ilmeisesti Suomeen tuodaan vain yhtä mallia (automalli?), jossa puhallin ei pysähdy ennen kuin katkaisimen kääntää nollille.


      • lupelele
        AriT kirjoitti:

        Itselläni on kokemusta lähinnä Wallaksen petroliversioista ja nykyisestä Webasto AT3500:sta. Se, mikä noiden lämmittimien kohdalla usein unohdetaan, on niiden tuottama lämpimän ilman määrä. Tässä suhteessa oman tuntemuksen mukaan Webasto on ylivoimainen eli sen puhallin on todella tehokas ja lämmitysteho riittävä. Wallaksen D-versioista kokemusta ei ole, mutta eikähän nuo ilmamäärät ole jossain kerrottu.

        Webaston hyvänä puolena on myös puhalluksen ja pa-syötön portaaton säätö eli kun lämpötila alkaa lähennellä termostaatilla säädettyä, niin puhallusteho ja samalla virrankulutus pienenee.

        Webaston ehdottomasti huonoin puoli on se, että kun lämpötila esim. aamulla alkaa kohota pysyvästi termarin asetuksen yläpuolelle, niin laite ei kokonaan sammu, vaan polttoaineen syöttö pysähtyy, mutta puhallin jatkaa raittiin ilman puhaltamista ja virtaa kuluu turhaan. Webaston manuskassa on puhuttu venemallista, jossa tämä sammutusominaisuus on olemassa. Kyselin tätä joskus Kahalta ja ilmeisesti Suomeen tuodaan vain yhtä mallia (automalli?), jossa puhallin ei pysähdy ennen kuin katkaisimen kääntää nollille.

        Näillä palstoilla puhutaan useasti lämmittimien virrankulutuksesta ,mutta pitäisi samalla huomioida lämmittimen tuottama energiamäärä ,ilman lämpötila ja määrä ,onkohan jossain tehty vertailua ? Veikkaisin ettei oleellisia eroja löydy ,puhutaan Webasto tyyppisistä lämmittimistä.


    • hankkimassa

      Jos lämmitintä olet hankkimassa, huomioi myös Eberi. Itselläni 3,2kW ollut kymmenkunta vuotta ilman minkäänlaisia ongelmia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      61
      1725
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      123
      1344
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      127
      1270
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      140
      1064
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      907
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      339
      849
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      734
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      664
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      653
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      65
      625
    Aihe