Vertailu: Wallas D ja Webasto D

Jake

Olenkohan ymmärtänyt väärin, kun täällä välillä sanotaan, että Wallas vie paljon vähemmän virtaa kuin Webasto (tai Eberi). Tämä ei ainakaan diesel-mallien kohdalla pidä paikkaansa, esimerkkinä maksimitehojen virrankulutus:

Wallas 30D (3000W): 1.9A (1.6 kW/A)
Wallas 40D (4000W): 3.9A (1.0 kW/A)
Webasto AT3500 (3500 W): 3.0A (1.2 kW/A)

Tämän perusteella 3500 W:n Webasto vie suhteessakin vähemmän virtaa kuin 4000W:n Wallas. Tämä koskee siis diesellämmittimiä, mutta petrooli ja diesellämmittimiä ei kannataan keskenään vertailla.

4

1959

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
      • AriT

        Itselläni on kokemusta lähinnä Wallaksen petroliversioista ja nykyisestä Webasto AT3500:sta. Se, mikä noiden lämmittimien kohdalla usein unohdetaan, on niiden tuottama lämpimän ilman määrä. Tässä suhteessa oman tuntemuksen mukaan Webasto on ylivoimainen eli sen puhallin on todella tehokas ja lämmitysteho riittävä. Wallaksen D-versioista kokemusta ei ole, mutta eikähän nuo ilmamäärät ole jossain kerrottu.

        Webaston hyvänä puolena on myös puhalluksen ja pa-syötön portaaton säätö eli kun lämpötila alkaa lähennellä termostaatilla säädettyä, niin puhallusteho ja samalla virrankulutus pienenee.

        Webaston ehdottomasti huonoin puoli on se, että kun lämpötila esim. aamulla alkaa kohota pysyvästi termarin asetuksen yläpuolelle, niin laite ei kokonaan sammu, vaan polttoaineen syöttö pysähtyy, mutta puhallin jatkaa raittiin ilman puhaltamista ja virtaa kuluu turhaan. Webaston manuskassa on puhuttu venemallista, jossa tämä sammutusominaisuus on olemassa. Kyselin tätä joskus Kahalta ja ilmeisesti Suomeen tuodaan vain yhtä mallia (automalli?), jossa puhallin ei pysähdy ennen kuin katkaisimen kääntää nollille.


      • lupelele
        AriT kirjoitti:

        Itselläni on kokemusta lähinnä Wallaksen petroliversioista ja nykyisestä Webasto AT3500:sta. Se, mikä noiden lämmittimien kohdalla usein unohdetaan, on niiden tuottama lämpimän ilman määrä. Tässä suhteessa oman tuntemuksen mukaan Webasto on ylivoimainen eli sen puhallin on todella tehokas ja lämmitysteho riittävä. Wallaksen D-versioista kokemusta ei ole, mutta eikähän nuo ilmamäärät ole jossain kerrottu.

        Webaston hyvänä puolena on myös puhalluksen ja pa-syötön portaaton säätö eli kun lämpötila alkaa lähennellä termostaatilla säädettyä, niin puhallusteho ja samalla virrankulutus pienenee.

        Webaston ehdottomasti huonoin puoli on se, että kun lämpötila esim. aamulla alkaa kohota pysyvästi termarin asetuksen yläpuolelle, niin laite ei kokonaan sammu, vaan polttoaineen syöttö pysähtyy, mutta puhallin jatkaa raittiin ilman puhaltamista ja virtaa kuluu turhaan. Webaston manuskassa on puhuttu venemallista, jossa tämä sammutusominaisuus on olemassa. Kyselin tätä joskus Kahalta ja ilmeisesti Suomeen tuodaan vain yhtä mallia (automalli?), jossa puhallin ei pysähdy ennen kuin katkaisimen kääntää nollille.

        Näillä palstoilla puhutaan useasti lämmittimien virrankulutuksesta ,mutta pitäisi samalla huomioida lämmittimen tuottama energiamäärä ,ilman lämpötila ja määrä ,onkohan jossain tehty vertailua ? Veikkaisin ettei oleellisia eroja löydy ,puhutaan Webasto tyyppisistä lämmittimistä.


    • hankkimassa

      Jos lämmitintä olet hankkimassa, huomioi myös Eberi. Itselläni 3,2kW ollut kymmenkunta vuotta ilman minkäänlaisia ongelmia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      203
      2175
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      134
      1198
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1073
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      23
      827
    5. 58
      806
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      771
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      638
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      584
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      577
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      10
      560
    Aihe