Suomenkielinen älä muuta Pedersöreen

Anonyymi-ap

Älä muuta Pedersöreen jos haluat välttyä monelta ikävyydeltä. Ne ruotsinkieliset kun osaavat olla todella kaksinaamaisia. Edessäpäin kaikki toivotetaan tervetulleiksi, mutta ei paljon tarvita niin se vanha kielirasismi suomenkielisiä kohtaan nousee esiin. Saatat esimerkiksi huomata ettei sinua oteta mukaan mihinkään toimintaan, eikä mielipiteitäsi kuunnella koska olet ulkopuolinen ja se "finne" tai "finndjävel"
Sanomattakin on on selvää että sinun toivotaan muuttavan pois mahdollisimman pian.

Vaikkapa Kokkolan ilmapiiri on aivan erilainen ja siellä suomenkielinenkin voi elää.

15

1641

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Olen asunut vuosikymmenet suomenkielisenä Pedersöressä. En ole mikään älykäs. Osaan suomen, ruotsin ja englannin. Kokemukseni on aivan toisenlainen kuin aloittajan. Minulla on paljon ruotsinkielisiä tuttuja. Enpä viitsi sanoa julkisesti keitä. He ovat olleet hyvin ystävällisiä. Ei todella ole valittamista,

• Anonyymi

Elikkä olet rantaruottalaistunut...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sitä en tiedä. Mutta elämä luistaa loistavasti. On puhuttu kieli mikä vaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jotkut ovat viisastuneet

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sitä en tiedä. Mutta elämä luistaa loistavasti. On puhuttu kieli mikä vaan.

liukuvoidetta käytät sör perer sör anaal

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

svenska sööörviiiss...,,,

• Anonyymi

Onkos Pedersöressä paljonkin suomenkielisiä palveluita tai yhdistyksiä, tai ovatkos suomenkieliset asukkaat päässeet vaikuttamaan kunnallispolitiikassa?

Vastaus on ei kaikkiin kysymyksiin.

• Anonyymi

Eihän siellä puhuta edes ruotsia!
        Ruotsalaiset ei ymmärrä tuota rantaruotsin mongerrusta.
        Tuo ”ruotsi” on heimokieli kuten Afrikan heimoila

• Anonyymi

Se on totta

• Anonyymi

hurri on aina hurri,vaikka sen voissa keittäisi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

hurri on aina hurri,vaikka sen voissa keittäisi.

Voissa ei keitetä. Siinä paistetaan ja alunperin sanonta koski ryss...ä. Se näkyy edelleen pitävän paikkansa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voissa ei keitetä. Siinä paistetaan ja alunperin sanonta koski ryss...ä. Se näkyy edelleen pitävän paikkansa.

Pedersöressä suuri osa osa ruotsinkielisistä on enemmän tai vähemmän omituisia. Normaalit ihmiset ovat siellä vähemmistössä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pedersöressä suuri osa osa ruotsinkielisistä on enemmän tai vähemmän omituisia. Normaalit ihmiset ovat siellä vähemmistössä.

Se on heimokieli, ei ruotsi!
        Tuolla heidän ”ruotsilla” ei pärjää Ruotsissa

• Anonyymi

Kirkkonummella alkovat hurrit elvistelee kielellään ja pitivät tyhmänä,vaihdoin sitten minäkin kieleni Tukholman slangiin kun siellä olin asunut pienen ikäni,meni hurripojut hiljaiseksi på en gång!

• Anonyymi

Munsalan soutajien juttuja.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua

Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä
      Äänekoski
      75
      1440
    2. Euroopan lämpöennätys, 48,8, astetta, on mitattu Italian Sisiliassa

Joko hitaampikin ymmärtää. Se on aivan liikaa. Ilmastonmuutos on totta Euroopassakin.
      Maailman menoa
      248
      1342
    3. Martina lähdössä Ibizalle

Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      155
      1122
    4. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      255
      1108
    5. Avustikset peruttu.

Aettokosken ampuraan rahat otettu poekkeen valtiolle.
      Suomussalmi
      51
      805
    6. 65
      774
    7. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      62
      757
    8. Miksi mies tuntee näin?

Eli olen mies ja ihastuin naiseen. Tykkään hänestä ja koskaan hän ei ole ollut minulle ilkeä. Silti ajoittain tunnen kui
      Ikävä
      39
      738
    9. Se nainen näyttää hyvältä vaikka painaisi 150kg

parempi vaan jos on vähän muhkeammassa kunnossa 🤤
      Ikävä
      44
      711
    10. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      30
      657
    Aihe