Bulgarian hintataso

Kyselen tässä

En ole koskaan ollut Bulgariassa, mutta tänä kesänä olisi tarkoitus mennä.
Turkissa olen ollut usein ja siellä oli ainakin vielä viime syksynä halpaa.
Mutta miten on Bulgariassa tänä vuonna?

Onko kävijöitä?

9

4813

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Milla

      Itse olen vasta heinäkuussa lähdössä Bulgariaan, mutta löysin Finnmatkojen kotisivuilla esimerkkejä matkakohteiden hinnoista. Etsit vain matkakohteen, valitse linkki "Lue lisää" ja sen jälkeen avautuvasta ikkunasta "Hyvä tietää".

      Tässä esimerkkejä:

      Kultahietikko - Bulgaria
      Kauppa: 1 l vesipullo n. 0,50 e, virvoitusjuoma (33 cl) n. 0,40 e, vaalea leipä 0,30 e, rantasandaalit n. 7 e.
      Ravintola: Olut (50 cl) n. 1 e, tavallinen lounas n. 7 e, tavallinen päivällinen n. 10 e.

      Alanya - Turkki
      Kauppa: 1 l vesipullo n. 0,60 e, 1/3 l virvoitusjuoma n. 0,60 e, vaalea leipä n. 0,30 e, varvassandaalit n. 2-8 e.
      Ravintola: 1/2 olut n. 1,50 - 2,50 e, kevyt lounas n. 5 e, kevyt päivällinen n. 11 e, pizza n. 7 e

      • miss_karambola

        Tulin eilen bulgariasta, hintataso on todella halpa.

        Esim.

        Farkut 20-30 levaa (10-15e)
        Pizzat, kebabit 2-3 levaa (1-1.5e)
        Laukut; dieselit, burberryt ym. ~8 levaa (4e)
        Kengät ~10 levaa (5e)
        Cd- levyt 8-10 levaa (4-5e)
        Pullo vodkaa/konjakkia 3 levaa (1.5e)


      • ***
        miss_karambola kirjoitti:

        Tulin eilen bulgariasta, hintataso on todella halpa.

        Esim.

        Farkut 20-30 levaa (10-15e)
        Pizzat, kebabit 2-3 levaa (1-1.5e)
        Laukut; dieselit, burberryt ym. ~8 levaa (4e)
        Kengät ~10 levaa (5e)
        Cd- levyt 8-10 levaa (4-5e)
        Pullo vodkaa/konjakkia 3 levaa (1.5e)

        missä paikoissa on tuollaisia hintoja?onko hintataso nuin halpaa myös turistialueiden läheisissä kaupungeissa kuten Varnassa?mistä päin Varnaa löytää hyviä vaate ja kenkä ostoksia?


      • hinnat ?
        *** kirjoitti:

        missä paikoissa on tuollaisia hintoja?onko hintataso nuin halpaa myös turistialueiden läheisissä kaupungeissa kuten Varnassa?mistä päin Varnaa löytää hyviä vaate ja kenkä ostoksia?

        noi on ehkä 98 vuoden hintoja.
        paikallisten baareissa ja kaupoissa.


      • miss_karambola
        hinnat ? kirjoitti:

        noi on ehkä 98 vuoden hintoja.
        paikallisten baareissa ja kaupoissa.

        Varnasta en tiedä, kun en siellä ole käynyt.. Mutta sunny beachilla oli ainakin tosi halpaa, samoin nessebarissa. Burgasissa hintataso oli ehkä hieman kalliimpi. Niin ja muista tinkiä! Tosin hinnat vaihtelee ja turisteilta pyydetään usein liikaa.. Itse söin hotellin ravintolassa esim. pizzan joka maksoi 2.5 levaa x)


      • TLTL
        miss_karambola kirjoitti:

        Varnasta en tiedä, kun en siellä ole käynyt.. Mutta sunny beachilla oli ainakin tosi halpaa, samoin nessebarissa. Burgasissa hintataso oli ehkä hieman kalliimpi. Niin ja muista tinkiä! Tosin hinnat vaihtelee ja turisteilta pyydetään usein liikaa.. Itse söin hotellin ravintolassa esim. pizzan joka maksoi 2.5 levaa x)

        Olen käynyt bulgariassa kaks kertaa ja halpaa on ostin itselleni dieselin kengät (piraatit) 10 € 20 lev farkut 15 € 30 lev paljon paljon paitoja kallein oli 15 € 30 lev takit maksoi 17 € ovat myös kestäneen jo vuoden... viinejä 1-3€:n 2-6 lev ja paikallinen viina 1,5-3€ eli 3-6 lev.
        Ravintolassa söimme joka ikinen ilta kallein oli 20 € kahdelta ja se oli joku hienosto ravintola, olut baarissa 0,5-1 € eli todella halpaa... miinus puoli oli että siel on paljon ruotsalaisia, saksalaisia ja venäläisiä. ihmiset eivät puhu kunnolla englantia saatika ymmärrä. Ruuan pitää tilata liha ja perunat erikseen. Minä suosittelen maata lämpimästi ... (olin SB:llä viime ja edellisenä vuonna ja nyt olen lähdössä GS:lle elokuussa.


      • cad
        TLTL kirjoitti:

        Olen käynyt bulgariassa kaks kertaa ja halpaa on ostin itselleni dieselin kengät (piraatit) 10 € 20 lev farkut 15 € 30 lev paljon paljon paitoja kallein oli 15 € 30 lev takit maksoi 17 € ovat myös kestäneen jo vuoden... viinejä 1-3€:n 2-6 lev ja paikallinen viina 1,5-3€ eli 3-6 lev.
        Ravintolassa söimme joka ikinen ilta kallein oli 20 € kahdelta ja se oli joku hienosto ravintola, olut baarissa 0,5-1 € eli todella halpaa... miinus puoli oli että siel on paljon ruotsalaisia, saksalaisia ja venäläisiä. ihmiset eivät puhu kunnolla englantia saatika ymmärrä. Ruuan pitää tilata liha ja perunat erikseen. Minä suosittelen maata lämpimästi ... (olin SB:llä viime ja edellisenä vuonna ja nyt olen lähdössä GS:lle elokuussa.

        ...menee pois turistialueelta.Esim.kun lähtee kultahietikolta Varnaan niin lähes kaikki puolta halvempaa.


      • TLTL
        cad kirjoitti:

        ...menee pois turistialueelta.Esim.kun lähtee kultahietikolta Varnaan niin lähes kaikki puolta halvempaa.

        Niin turistialueelta mä kaikki noi ostin ja musta ne oli jo tarpeeksi halpoja .... en jatka kierrellä eri kauppoja ympäri.


      • kannattaa suosia
        TLTL kirjoitti:

        Niin turistialueelta mä kaikki noi ostin ja musta ne oli jo tarpeeksi halpoja .... en jatka kierrellä eri kauppoja ympäri.

        Turistirysissä en jaksaisi minä kierrellä päivääkään. Niissä ei ole mitään mielenkiintoista eikä kunnollista ostettavaakaan juuri. Mutta hauskaa lomaa niihinkin tyytyville !


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      190
      1945
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1053
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      104
      991
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      20
      747
    5. 52
      694
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      598
    7. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      29
      590
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      174
      546
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      528
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      203
      481
    Aihe