Maatalousvientiä pitää lisätä

Anonyymi-ap

Nyt on aika satsauksiin. Puhdasta ruokaa menisi ulkomaille vaikka kuinka paljon. Hyvään hintaan.

28

232

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Vientituki on tietysti pakollista. Ilman rahaa ei homma toimi.

      • Anonyymi

        ahne, ahneepi, nettosaaja pummi,
        antakkee rahhooooooo,
        antakkeeeee...


    • Anonyymi

      Karhinen raportissaan jo ruokaviennistä puhuikin. Sitä pitäisi lisätä rajusti.

      • Anonyymi

        Karhinen ei tajunnut mistään mitään


    • Anonyymi

      Kiinaan vietiin possunlihaa 5 miljoonan kilon erissä.

      • Anonyymi

        Tuottajat maksoivat


    • Anonyymi

      Valtion pitää satsata vientiin. Rahalla vienti käynnistetään!

    • Anonyymi

      Suomalaiset on sitten tukiaismaksajina (maataloustuet + vientituet) ulkomaalaisten syömiselle.

      Jos kerran riittää vientiin, niin sillä ei ole enää mitään tekemistä huoltovarmuuden kanssa.
      Silloin tukiaisia voidaan karsia.

      Nythän EU:n lisäksi valtiomme maksaa ylimääräistä tukea maanviljelijöille.

      • Anonyymi

        Jep. Suomi tarvitsee vientituloja ruuasta!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jep. Suomi tarvitsee vientituloja ruuasta!

        Samaa mieltä. Lannoitteita ostetaan ulkomailta joten saataisiin tase tasapainoon kun myydään ruokaa ulkomaille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jep. Suomi tarvitsee vientituloja ruuasta!

        Vientitulot ruoan ja minkä tahansa tuotteen osalta ovat tietysti hieno juttu, jos niitä tulee enemmän kuin mitä veronmaksajat joutuvat tukia sen tuottamiseksi maksamaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jep. Suomi tarvitsee vientituloja ruuasta!

        mut'ku,
        jussi tuottaa vitosella euron...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        mut'ku,
        jussi tuottaa vitosella euron...

        Ei vaan eurolla kuusi....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vientitulot ruoan ja minkä tahansa tuotteen osalta ovat tietysti hieno juttu, jos niitä tulee enemmän kuin mitä veronmaksajat joutuvat tukia sen tuottamiseksi maksamaan.

        Maksa vähemmän tukia, hölmö!


    • Anonyymi

      Kunhan nyt tulisi ensin kansallinen elintarviketuotanto varmistetuksi! Oblivion stout...

    • Anonyymi

      Muahahahaha!! Jos tuo olisi totta, meillä ei olisi yhtään suomalaista ruokaa kaupoissa eikä tuotantoa tarvitsisi tukea.

      Ostan mieluusti ulkomaista ruokaa - parempaa ja halvempaa. Tänään aterialla tulee olemaan ruotsalaista perunaa, naudan sisäfilettä Uudesta-Seelannista, ranskalaista viiniä ja kasvistenkin osalta suuri osa on ulkomaalaista.

      • Anonyymi

        Varmaan isompi vaikutus ulkomaisen suosimisella on se, että täällä tarvitaan vähemmän työvoimasa elintarviketeollisuteen. Enemmän työttömiä, vähemmän verotuloja ja vaihtotase enemmän alijäämäinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varmaan isompi vaikutus ulkomaisen suosimisella on se, että täällä tarvitaan vähemmän työvoimasa elintarviketeollisuteen. Enemmän työttömiä, vähemmän verotuloja ja vaihtotase enemmän alijäämäinen.

        Jos ulkomailla on mahdollista tehdä ruokaa halvemmalla kuin täällä, rahdata se tänne ja vieläpä myydä voitolla niin siinä tapauksessa on juurikin oikea lopputulos, että kotimainen toiminta loppuu kannattamattomana.

        Kertoisitko minulle, miten on mahdollista myydä Suomessa Uudessa-Seelannissa tuotettua, pakastettua naudan sisäfilettä alle 20e kilo kotimaisen maksaessa siinä 45e/kilo? Miksi minun pitäsi maksaa 25e/kg enemmän samasta tavarasta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos ulkomailla on mahdollista tehdä ruokaa halvemmalla kuin täällä, rahdata se tänne ja vieläpä myydä voitolla niin siinä tapauksessa on juurikin oikea lopputulos, että kotimainen toiminta loppuu kannattamattomana.

        Kertoisitko minulle, miten on mahdollista myydä Suomessa Uudessa-Seelannissa tuotettua, pakastettua naudan sisäfilettä alle 20e kilo kotimaisen maksaessa siinä 45e/kilo? Miksi minun pitäsi maksaa 25e/kg enemmän samasta tavarasta?

        Sä voisit ottaa yhteyttä Uuteenseelantiin ja kysyä. Pakkauksesta löytänet yhteystiedot jos olet sisälukutaitoinen. Kysy samalla vientituista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos ulkomailla on mahdollista tehdä ruokaa halvemmalla kuin täällä, rahdata se tänne ja vieläpä myydä voitolla niin siinä tapauksessa on juurikin oikea lopputulos, että kotimainen toiminta loppuu kannattamattomana.

        Kertoisitko minulle, miten on mahdollista myydä Suomessa Uudessa-Seelannissa tuotettua, pakastettua naudan sisäfilettä alle 20e kilo kotimaisen maksaessa siinä 45e/kilo? Miksi minun pitäsi maksaa 25e/kg enemmän samasta tavarasta?

        Vertaatko pakastettua ulkomaan lihaa tuoreeseen kotimaan lihaan?

        Tuoreuskäsitys pikkasen hakusessa vai....?


      • Anonyymi

        Juuri sinunlaisesi rikkaat läskit, joilla olisi varaa maksaa kotimaisesta ruuasta, pilaa kotimaisen ruuan tuotannon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos ulkomailla on mahdollista tehdä ruokaa halvemmalla kuin täällä, rahdata se tänne ja vieläpä myydä voitolla niin siinä tapauksessa on juurikin oikea lopputulos, että kotimainen toiminta loppuu kannattamattomana.

        Kertoisitko minulle, miten on mahdollista myydä Suomessa Uudessa-Seelannissa tuotettua, pakastettua naudan sisäfilettä alle 20e kilo kotimaisen maksaessa siinä 45e/kilo? Miksi minun pitäsi maksaa 25e/kg enemmän samasta tavarasta?

        Sehän tässä on ongelma, että kotimainen tuotanto loppuu kannattamattomana, tai ei kannata aloittaa mitään uutta taloudellista toimintaa kun ei kannata. Ahneuksissaa ollaan hinnoiteltu itsemme kilpailukyvyttömiksi. Yhteiskunta pysyy pystyssä vain lisävelan otolla. Paljonko ulkomaiset firmat ovat viime vuosina investoineet Suomeen?
        Taloudellisesti ajatellen kaikki ruoka kannattaisi tuoda ulkoa suomeen ja pellot vaikka aurinkovoimaloiksi ja elintarvikeduunarelle kenkää. Mutta kun ei ole vientituloja millä maksaa tuonti niin mistä rahat ruuan tuontiin jonka kauppa-arvo on parinkymmenen miljardin luokkaa vuodessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sehän tässä on ongelma, että kotimainen tuotanto loppuu kannattamattomana, tai ei kannata aloittaa mitään uutta taloudellista toimintaa kun ei kannata. Ahneuksissaa ollaan hinnoiteltu itsemme kilpailukyvyttömiksi. Yhteiskunta pysyy pystyssä vain lisävelan otolla. Paljonko ulkomaiset firmat ovat viime vuosina investoineet Suomeen?
        Taloudellisesti ajatellen kaikki ruoka kannattaisi tuoda ulkoa suomeen ja pellot vaikka aurinkovoimaloiksi ja elintarvikeduunarelle kenkää. Mutta kun ei ole vientituloja millä maksaa tuonti niin mistä rahat ruuan tuontiin jonka kauppa-arvo on parinkymmenen miljardin luokkaa vuodessa.

        Kauppatase olisi täysin vinksallaan....noin 20 miljardia, vuosittain. Eipä Suomen hallitus ole ollut kovinkaan myötämielinen moisesta.


    • Anonyymi

      Valtio voisi muutamalla miljardilla polkaista ruokaviennin käyntiin. Se olisi veronmaksajien etu.

      • Anonyymi

        Valtio kyllä tietää miten toimitaan yhteisen edun nimissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valtio kyllä tietää miten toimitaan yhteisen edun nimissä.

        Minä olen veronmaksaja ja haluan suomen ruokavientiä lisätä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä olen veronmaksaja ja haluan suomen ruokavientiä lisätä.

        Monet muutkin veronmaksajat ajattelevat näin. Mm vuorineuvos Karhinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Monet muutkin veronmaksajat ajattelevat näin. Mm vuorineuvos Karhinen.

        Ole sinäkin kuin Karhinen!


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      119
      2681
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      256
      1155
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      91
      1129
    4. Taas kuoli kuortaneella

      Mitä tapahtui kuhinoilla kun auton alle jäi ja kuoli 66.
      Kuortane
      8
      1084
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1011
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      940
    7. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      63
      933
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      906
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      41
      842
    10. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      37
      809
    Aihe