Nää fillaristit!

Anonyymi-ap

Haukutaan aina autoilijoita .
Tänään olin punasisa ekan!. Nelkaistatie ja risteys. Siinä polki innolla nainen tie yli punasiin. Oli keskikoroke ja siitä vaan yli nekin kaistat. Oli sentään kypärä. Ei vilkuillut sivulle. Kumn jalsnkulkuvalo punainen on autoille vihreä!

12

144

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Näitä näkee ja jalankulkijoita enemmän!

      • Anonyymi

        Siis voi himputti! Peeveli vieköön, etten sanoisi. Pannahinen!


    • Anonyymi

      Suojateitä fillaristit käyttävät kuten jalankulkijat. Iloisesti hidadtamatta ajetaan suojatielle ja oletetaan autojen väistävän. Niinhän ne väistävätkin, kun kolahtaessa autoilija saa sakot ja pyöräilijä nuhtelun. Kulut tietenkin autoilijan vakuutuksesta.

      • Anonyymi

        Se on kyllä ikävää, jos pyöräilijät käyttäytyvät kuten jalankulkijat. Sehän ei ole oikein. Tällä suunnalla (pienempi kaupunki) tosin harvemmin sellaista toimintaa näkee.


      • Anonyymi

        Selkeintä olisi että autoilija aina väistää, on kumminkin suorittanut ajokortin ja tuntee säännöt ja onhan se nimeltään "suojatie".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Selkeintä olisi että autoilija aina väistää, on kumminkin suorittanut ajokortin ja tuntee säännöt ja onhan se nimeltään "suojatie".

        Jokainen joka liikkuu liikenteessä on velvollinen opettelemaan liikennesäännöt!

        Itse olen osanut liikennesäännöt jo monta vuotta ennen kuin täytin 18-vuotta ja sain ajokortin. Siitä pitivät vanhempani huolen tuolla 1970 luvun alkupuolella.

        Tietoa löytyy jos vain osaa etsiä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Selkeintä olisi että autoilija aina väistää, on kumminkin suorittanut ajokortin ja tuntee säännöt ja onhan se nimeltään "suojatie".

        Silloin lapasesta! Nytkin röykeesti ajavat suojatielle sivulle katsomatta. Paremminkin talutuspakko filarille suojatielle? Miksi ei kevyelle liikenteelle koskaan tähdenetä varovaisuutta? Nyt ryntäilevät päättömästi!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jokainen joka liikkuu liikenteessä on velvollinen opettelemaan liikennesäännöt!

        Itse olen osanut liikennesäännöt jo monta vuotta ennen kuin täytin 18-vuotta ja sain ajokortin. Siitä pitivät vanhempani huolen tuolla 1970 luvun alkupuolella.

        Tietoa löytyy jos vain osaa etsiä!

        Vaikka noin periaatteessa on, niin tieliikennelakiin on kirjattu asioita, joiden mukaan pitää toimia siten, etteivät kaikki tunne tai noudata liikennesääntöjä ja huomioida tämä seikka. Esimerkkeinä voidaan mainita pykälät 4 sekä 29.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaikka noin periaatteessa on, niin tieliikennelakiin on kirjattu asioita, joiden mukaan pitää toimia siten, etteivät kaikki tunne tai noudata liikennesääntöjä ja huomioida tämä seikka. Esimerkkeinä voidaan mainita pykälät 4 sekä 29.

        Vaikka siellä onkin niin kaikki lähtee siitä, että jokainen noudattaa liikennesääntöjä eivätkä tahallaan ota itselleen omia oikeuksia!

        Tällä en tarkoita lapsia, vanhuksia tms vaan pääasiassa pyöräilijöitä ja sähköisillä liikkumisvälineillä liikkuvia.

        Liikenteessä on pääosin velvollisuuksia, ei oikeuksia!


    • Anonyymi

      Itse olen sekä autoilija, että pyöräilijä, niin kuin suuri osa suomalaisista. Tosin teen kumpaakin paljon, joten ehkä se antaa vähän keskimääräistä enemmän näkemystä asiaan.
      Autoilijoiden ei pitäisi koskaan antaa tilaa pyöräilijöille kadun ylityksissä. Ei koskaan, ellei kyseessä ole joku karkuteillä oleva 3-vuotias. Homma menee nimittäin niin, että kun autoilijat hidastavat merkittävästi nopeutta ennen suojatietä, pyöräilijä aiheellisesti olettaa, että hänelle ollaan antamassa lupa ylittää tie. Ja kun tämä toistuu riittävän säännöllisesti, alkaa hölmöimmät pyöräilijä olettaa sen olevan heidän oikeus. Ja silloin liikennekulttuuri on juuri niin vitullaan kuin autoilijat sen usein toteavat olevankin.
      Toinen juttu on se, että paljon pyöräilevät "spandex-asussa tai ilman" tuntevat kyllä pyöräilijöiden oikeudet ja väistämisvelvollisuudet. Ihan riippumatta siitä kuinka usein tai harvoin heille tilaa ollaan antamassa. Silloin tuppaa käymään niin, että kun autoilija hidastaa suojatien kohdalla, hidastaa pyöräilijä myös, kunnes molemmat ovat lähes pysähdyksissä. Molemmat menettävät aivan turhaan aikaa odotteluun, kun sääntöjä noudattaen pyöräilijä pääsisi lähes ilman viivettä menemään auton takaa ja sitä pienemmällä viiveellä mitä vähemmän autoilija hidastaa. Jos autoilija haluaa helpottaa pyöräilijän elämää, niin pieni kaasunpainallus saisi peukun nousemaan. Silloin tien ylitys onnistuu vauhtia hiljentämättä.

    • Anonyymi

      Nää autoilijat!
      Haukkuvat aina fillaristeja. Tämäkin aloittaja vaikuttaa kärsivän rattiraivosta.

      • Anonyymi

        Noin valitettavan usein on.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      160
      2610
    2. Selänteiden kommentit

      Se on kesä taas. On alkanut Selänteen rouvakin antamaan lausuntoja ja ohjeita meille. Ei voi olla totta. Yksi Selännekki
      Kotimaiset julkkisjuorut
      218
      1736
    3. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      182
      1640
    4. 79
      1311
    5. Kirkon kuoronjohtajalle varoitus

      Oulun hiippakunnan oratoriokuoro johtaja on saanut varoituksen. Lähettänyt seksuaalissävytteisiä viestejä naiskuorolais
      Luterilaisuus
      28
      1055
    6. Nyt kun pride on ohi on siks

      Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että homoseksuaalisuuden harjoittaminen on syntiä (1. Moos. 19:1-13; 3. Moos. 18:22;
      Luterilaisuus
      297
      976
    7. Miljonääri-Miehensä palkalla elelijä-Sirpa Selänne kertoo: lapsemme eivät osoita mieltä!

      Miksi osoittaisivatkaan kun saavat kaiken isin miljoonilla? Luontoakaan ei kannata suojella niin kovin kun isin autotal
      Julkkikset
      51
      961
    8. Muistatteko itsenne vuonna 1986?

      Millainen olit, mitä haaveilit? Ovatko haaveet toteutuneet, jäänyt vajaaksi vai oletko jopa saanut enemmän mitä olisit t
      Sinkut
      179
      870
    9. Miksi et mies halua

      Seksiä minun kanssa?
      Ikävä
      79
      853
    10. Et vastannut vielä

      Herättikö jokin tunteesi uudelleen vai mistä nyt tuulee?
      Ikävä
      65
      818
    Aihe