Haukutaan aina autoilijoita .
Tänään olin punasisa ekan!. Nelkaistatie ja risteys. Siinä polki innolla nainen tie yli punasiin. Oli keskikoroke ja siitä vaan yli nekin kaistat. Oli sentään kypärä. Ei vilkuillut sivulle. Kumn jalsnkulkuvalo punainen on autoille vihreä!
Nää fillaristit!
21
362
Vastaukset
- Anonyymi
Näitä näkee ja jalankulkijoita enemmän!
- Anonyymi
Siis voi himputti! Peeveli vieköön, etten sanoisi. Pannahinen!
- Anonyymi
Suojateitä fillaristit käyttävät kuten jalankulkijat. Iloisesti hidadtamatta ajetaan suojatielle ja oletetaan autojen väistävän. Niinhän ne väistävätkin, kun kolahtaessa autoilija saa sakot ja pyöräilijä nuhtelun. Kulut tietenkin autoilijan vakuutuksesta.
- Anonyymi
Se on kyllä ikävää, jos pyöräilijät käyttäytyvät kuten jalankulkijat. Sehän ei ole oikein. Tällä suunnalla (pienempi kaupunki) tosin harvemmin sellaista toimintaa näkee.
- Anonyymi
Selkeintä olisi että autoilija aina väistää, on kumminkin suorittanut ajokortin ja tuntee säännöt ja onhan se nimeltään "suojatie".
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Selkeintä olisi että autoilija aina väistää, on kumminkin suorittanut ajokortin ja tuntee säännöt ja onhan se nimeltään "suojatie".
Jokainen joka liikkuu liikenteessä on velvollinen opettelemaan liikennesäännöt!
Itse olen osanut liikennesäännöt jo monta vuotta ennen kuin täytin 18-vuotta ja sain ajokortin. Siitä pitivät vanhempani huolen tuolla 1970 luvun alkupuolella.
Tietoa löytyy jos vain osaa etsiä! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Selkeintä olisi että autoilija aina väistää, on kumminkin suorittanut ajokortin ja tuntee säännöt ja onhan se nimeltään "suojatie".
Silloin lapasesta! Nytkin röykeesti ajavat suojatielle sivulle katsomatta. Paremminkin talutuspakko filarille suojatielle? Miksi ei kevyelle liikenteelle koskaan tähdenetä varovaisuutta? Nyt ryntäilevät päättömästi!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jokainen joka liikkuu liikenteessä on velvollinen opettelemaan liikennesäännöt!
Itse olen osanut liikennesäännöt jo monta vuotta ennen kuin täytin 18-vuotta ja sain ajokortin. Siitä pitivät vanhempani huolen tuolla 1970 luvun alkupuolella.
Tietoa löytyy jos vain osaa etsiä!Vaikka noin periaatteessa on, niin tieliikennelakiin on kirjattu asioita, joiden mukaan pitää toimia siten, etteivät kaikki tunne tai noudata liikennesääntöjä ja huomioida tämä seikka. Esimerkkeinä voidaan mainita pykälät 4 sekä 29.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vaikka noin periaatteessa on, niin tieliikennelakiin on kirjattu asioita, joiden mukaan pitää toimia siten, etteivät kaikki tunne tai noudata liikennesääntöjä ja huomioida tämä seikka. Esimerkkeinä voidaan mainita pykälät 4 sekä 29.
Vaikka siellä onkin niin kaikki lähtee siitä, että jokainen noudattaa liikennesääntöjä eivätkä tahallaan ota itselleen omia oikeuksia!
Tällä en tarkoita lapsia, vanhuksia tms vaan pääasiassa pyöräilijöitä ja sähköisillä liikkumisvälineillä liikkuvia.
Liikenteessä on pääosin velvollisuuksia, ei oikeuksia! - Anonyymi
Ajoradan saa kuitenkin ylittää pyöräilemällä suojatien yli. Ei ole kiellettyä, vaikka jotkut niin uskovat. Väistämissäännöt ovat sitten eri seikka. Ne on pyöräilijän syytä osata, kun lähtee ajorataa ylittämään. Toki myös autoilijoiden tulee osata väistämissäännöt.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vaikka siellä onkin niin kaikki lähtee siitä, että jokainen noudattaa liikennesääntöjä eivätkä tahallaan ota itselleen omia oikeuksia!
Tällä en tarkoita lapsia, vanhuksia tms vaan pääasiassa pyöräilijöitä ja sähköisillä liikkumisvälineillä liikkuvia.
Liikenteessä on pääosin velvollisuuksia, ei oikeuksia!Tieliikennelain tekijät ovat hallituksen esitykseen kirjanneet seuraavia asioita ja nämä periaatteet pystyy näkemään valmiin tieliikennelain pykälistä ja koko lain hengestä.
"Tieliikenneoikeuden keskeisimpiin periaatteisiin voidaan katsoa kuuluvan myös eri tienkäyttäjäryhmiin kuuluvien tienkäyttäjien erilaisten oikeuksien ja velvollisuuksien huomioonottamisen. Tämä merkitsee jalankulkijoiden ja polkupyöräilijöiden erityisasemaa verrattuna ja suhteessa moottorikäyttöisten ajoneuvojen tienkäyttäjäryhmiin.
Tieliikenteen yleisiä periaatteita ovat siten seuraavat periaatteet: 1) tienkäyttäjän yleiset velvollisuudet eli velvollisuus noudattaa liikennesääntöjä ja tieliikenteen yleinen huolellisuusvelvollisuus; 2) tienkäyttäjän ennakointivelvollisuus eli velvollisuus tarkkailla ja ennakoida toisten tienkäyttäjien toimintaa ja sovittaa oma toimintansa tekemiensä havaintojen pohjalle; 3) varovaisuusvelvollisuus muita tienkäyttäjiä kohtaan: vanhusten, lasten ja vammaisten erityisasema liikenteessä; jalankulkijoiden ja polkupyöräilijöiden erityisasema sekä 4) turvallinen ajoneuvon kuljettaminen: velvollisuus kompensoida puutteelliset olosuhteet huolellisemmalla toiminnalla."
- Anonyymi
Itse olen sekä autoilija, että pyöräilijä, niin kuin suuri osa suomalaisista. Tosin teen kumpaakin paljon, joten ehkä se antaa vähän keskimääräistä enemmän näkemystä asiaan.
Autoilijoiden ei pitäisi koskaan antaa tilaa pyöräilijöille kadun ylityksissä. Ei koskaan, ellei kyseessä ole joku karkuteillä oleva 3-vuotias. Homma menee nimittäin niin, että kun autoilijat hidastavat merkittävästi nopeutta ennen suojatietä, pyöräilijä aiheellisesti olettaa, että hänelle ollaan antamassa lupa ylittää tie. Ja kun tämä toistuu riittävän säännöllisesti, alkaa hölmöimmät pyöräilijä olettaa sen olevan heidän oikeus. Ja silloin liikennekulttuuri on juuri niin vitullaan kuin autoilijat sen usein toteavat olevankin.
Toinen juttu on se, että paljon pyöräilevät "spandex-asussa tai ilman" tuntevat kyllä pyöräilijöiden oikeudet ja väistämisvelvollisuudet. Ihan riippumatta siitä kuinka usein tai harvoin heille tilaa ollaan antamassa. Silloin tuppaa käymään niin, että kun autoilija hidastaa suojatien kohdalla, hidastaa pyöräilijä myös, kunnes molemmat ovat lähes pysähdyksissä. Molemmat menettävät aivan turhaan aikaa odotteluun, kun sääntöjä noudattaen pyöräilijä pääsisi lähes ilman viivettä menemään auton takaa ja sitä pienemmällä viiveellä mitä vähemmän autoilija hidastaa. Jos autoilija haluaa helpottaa pyöräilijän elämää, niin pieni kaasunpainallus saisi peukun nousemaan. Silloin tien ylitys onnistuu vauhtia hiljentämättä.- Anonyymi
Kääntyvä autoilija väistää sen risteävän tien ylittäviä pyöräilijöitä, jolle hän kääntyy. Älä siis levitä väärää tietoa, että "ei koskaan". Autoilijalla on kääntyvänä väistämisvelvollisuus tilanteessa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kääntyvä autoilija väistää sen risteävän tien ylittäviä pyöräilijöitä, jolle hän kääntyy. Älä siis levitä väärää tietoa, että "ei koskaan". Autoilijalla on kääntyvänä väistämisvelvollisuus tilanteessa.
No mutta kun hänellä on keskimääräistä enemmän näkemystä asiaan...
Autoilijan on väistettävä tietysti myös silloin jos ennen suojatietä on kärkikolmio tai stop-merkki. Kovasti ovat myös yleistyneet nuo tuoreet pyöräsuojatie-merkit, joten sekin paikka missä ennen oli tottunut ajamaan ennen pyöräilijää saattaa olla nyt muuttunut. "Ei koskaan" on siis todella vaarallinen näkemys.
- Anonyymi
Nää autoilijat!
Haukkuvat aina fillaristeja. Tämäkin aloittaja vaikuttaa kärsivän rattiraivosta.- Anonyymi
Noin valitettavan usein on.
- Anonyymi
Selkeintä olisi että kevyempi ja hitaampi väistää. Itsesuojeluvaistonsa menettäneet pyöräilijät ja jalankulkijat ovat vaaraksi itselleen ja muille. Valitettavasti luonto karsii epäsopivat yksilöt.
- Anonyymi
Liikennesäännöt ovat nyt, miten tällä hetkellä ovat ja tuskin tulee mitään muutoksia asiaan. Syytä on osata väistämissäännöt, kun liikenteessä liikkuu. Lapset eivät tosin vielä hallitse sääntöjä ja mm. lapsia pitää aina varoa erityisen paljon liikenteessä, oli väistämisvelvollisuus kummalla tahansa.
- Anonyymi
Selkeintä olisi, että ajoradan liikenne väistää aina suojatien liikennettä riippumatta siitä, millä kulkemistavalla suojatien liikenne kulkee.
- Anonyymi
Selkeintä olisi, jos joka ikisessä ristetyksessä, risteävässä suojatiessä ja ihan jopa kelkkareitin ylityksessä olisi liikennevalot. Rahat tähän voisi ottaa vaikka nostamalla polttoaineveroja, autoveroa ja ajoneuvoveroa. Reilulla kädellä. Lisäksi voisi säätää uuden veron polkyöräilijälle, muulle kevyelle liikenteelle ja tottakai myös jalankulkijalle.
- Anonyymi
Jos ja jos. Selkeintä olisi myös, jos kaikki autot kulisivat tunneleissa maan alla ja jalankulkijat katutasossa ja pyöräilijät siltoja pitkin. Näin syntyisi harvoin risteäviä tilanteita ryhmien välillä. Jos tädillä olisi kivekset ja heppi, niin täti olisikin setä. Se siitä jossittelusta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap152101Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi812019- 1011357
Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k1221133Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663771087Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen81012Omalääkäri hallituksen utopia?
Suurissa kaupungeissa ja etelässä moinen onnistunee. Suuressa osassa Suomea on taas paljon keikkalääkäreitä. Mitenkäs ha170842- 60790
- 59741
Aatteleppa ite!
Jos ei oltaisikaan nyt NATOssa, olisimme puolueettomana sivustakatsojia ja elelisimme tyytyväisenä rauhassa maassamme.241701