Minun olisi pitänyt tehdä tämä jo jalan sitten.Tämä työ on nykyään niin vaikeata, että joka viikko joutuu miettimään, miten selviää.60 prosenttia opettajista OAJ:n mukaan miettii alan vaihtoa.
Elämänlaatunija ja henkinen hyvinvointi parani, elämän iloisuus tuli takaisin ja stressi jopa hävisi.Vietän tosi rentoa elämää, jossa saan tehdä myös asioista, mistä tykkään.Ennen heräsin ainakin 3 kertaa yössä.Unen laatuni on parempaa ja en ole enää turhautunut, enkä masentunut. Nautin pienistä asioista ja harrastuksista. Tuntuu. että olen vapaa lintu, joka lentää.
Opetustyö on todennäköisesti tässä. TEEN TYÖTÄ HUONOMMALLA PALKALLA.
Arvostan teitä opettajia, jotka jatkatte, kaikesta huolimatta. Teette tärkeää työtä ja olette ahkeria sekä oppilaiden parasta ajattelevia. Mutta kaikkea ei tarvitse kestää.
Alan vaihtaminen
5
330
Vastaukset
- Anonyymi
Nykyään moni työ on vaikeaa. Monissa työpaikoissa on tulosvastuu päivittäin. Heti ei pidä luovuttaa. Oletko miettinyt tapoja tehdä asioita yksinkertaisemmin? Einstein totesi aikanaan, että asioita pitää tehdä mahdollisimman yksinkertaisesti.
- Anonyymi
Mitä työtä teet nyt? Olitko ennen luokanaopettaja vai aineenopettaja? Millä kouluasteella? Meidänkin perheessä on yksi, jolle tuli mitta opettajana aika nopeasti täyteen. Mietinnässä mitä niillä maisterin papereilla tekisi.
- Anonyymi
Minusta opettajan työ ei ole erityisen rankkaa. Ehkä aloittaja on väärällä alalla. Itse valmistuin toiselle alalle, mutta suoritin pedagogiset opinnot myöhemmin.
Minua ärsyttää, kun koko ajan levitetään sanomaa opettajan työn jaksamisesta. Jaksamista myös lääkäreille, tutkijoille jne. arvostetuissa työssään.
Nytkin olen kesälomalla ja palkka juoksee. Ensi lukukauden lukujärjestykset on tiedossa ja innolla odotan uusia oppilaita.- Anonyymi
En ole aloittaja mutta kommentoin: kouluissa on valtavasti eroja, riippuen millä alueella ja millaisia oppilaita, mitä resursseja koulussa ym...paha sanoa että joku olisi väärällä alalla...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1367669Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde381915Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251880- 911623
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1791545Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p104978- 49910
Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik4819Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28810- 33783