Tässä punnitsin suomen ja ruotsin velvollisuuksia. Suomessa on jo ruotsin kaltainen sosiaaliturva, oppivelvollisuus ja työmarkkinapolitiikka. Ruotsissa ei ole yleistä asevelvollisuutta joka koskisi kaikkia kuten suomessa. Palvelusajat ovat omista ajoistani muuttuneet, mutta koska kaikkia etuisuuksia ja tukia tiukennetaan suomessa, niin tein peinen laskelman siitä minkä arvoiseksi luokittelisin sen ajan jonka olen puolustusvoimille antanut. Nykyisin helpoimmillaan pääsee 165-päivällä. Vaikka osa näistä päivistä on lomia, niin työssäkin on lomia, vieläpä palkallisia + lomarahat + lomaltapaluu rahat. Toisaalta armeijassa ollaan 24h ja usein myös viikonloput. Lasken siis ainoastaan ja vain tunnit, viikot ja kuukaudet. 165-päivää 24h/vrk. Ilta ja yöajan katson palvelukseksi, koska eihän sieltä kotia lähdetä työpäivän jälkeen tai yöllä kun sattuu heräämään, niin kävellä jääkaapille aukaisemaan huurteista. 165-päivää 24h vuorokaudessa eli 3 kpl 8-tunnin työpäivää vuorokaudessa tekee 495 työpäivää. Nämä päivät kun jaetaan 5- päiväiselle viikolle, niin loppusummaksi saadaan hyvinkin tarkka 2 vuotta työvuotta. Tavallisen tehdasduunarin palkka on 1600 kuukaudessa ja tämä kertaa 24 kuukautta saadaan 38400 €. Verojen jälkeen käteen 33753€. Siinä on summa minkä minimissään valtio on miesvelvolliselle velkaa.
Asepalvelu vs. työ ja raha
Anonyymi-ap
1
89
Vastaukset
- Anonyymi
Mites sitten kun dronit alkavat törmäillä taloihimme, emmekö me sitten saadakkaan enää 33753?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1145895Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta324007- 823342
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182966Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2502017Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?881984- 1421771
Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui421743Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81686Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881549