OMAT JUTUT !

Anonyymi-ap

Kuinka voitte ,

olen kyllästyny politiikasta jauhamiseen,
ym. " muka" vain asiaa
yhteikunnan tilasta ja sotauutisista jauhamiseen,

mua kiinostaisi meidän omat jutut, missä kunnossa kukanenki on,

olemme kaikki vanhuksia, elämä loppusuoralla,
toiset vielä kovastikki elämässä kiinni,
toiset lopen uupuneita,

kaipaan samanikästen vertaistukea ja ajatuksisa meidän omista asioista kuinka selviydymme vielä arjen vaatimuksista,
itsekkö vai saako joku jo vakituista ulkopuolista apua,


itse kiekun vielä hengissä , koen väsymystä ja uupunu,
mutta vielä yritän selviytyä päivästä toiseen,

huomenna olisi käytävä lääkärissä,
jos ei sada vettä,
aattelin köittää sauvakavelynmerkeissä noin 1 km matkan ,

kauankohan siihen kuluu aikaa,
kun kävely on vaapperaa , syd. pistää hanttiin,
siis vauhti on hidas kuin etenalla kurvissa,

mitä mieltä olette kannataako mun lähteä kävelemällä lääkäriin,
hassua muutaman kadunkuman verran ajaa taksilla, ei oikein ole mun mielestä hyvä ajatus,


kirjoitelaan
on ihana lukea kuulumisia.
meitä ei varmaankaan ole enään montakaa siinäkunnossa jotta voisimme ilmaista tuntojamme toisillemme.

ihania kesäpäiviä kaikille,
t. mummi*

60

571

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Taas aurinko paistaa kuumasti,
      pakko aukasta parvekkeen lasiikkunta,

      hetken istun auringossa,
      kun muuten en jaksa lähteä liikkeelle ulkoileen,

      • Anonyymi

        Muistakaa juoda vettä näillä helteillä!
        Hassua muuten, että vanha ohje sanoo, että arkoja taimia ei pidä istuttaa ennen10.6. Luulisi, että ohje ei tänä vuonna pitäisi paikkaansa, kun lämpöennätyksetkin paukahtelevst päivittäin. Nyt kuitenkin tänä aamuna säätieteilijä kertoi, että oli ollut yöllä hallaa ja pakkasta!
        Wanha perimätieto on voimissaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muistakaa juoda vettä näillä helteillä!
        Hassua muuten, että vanha ohje sanoo, että arkoja taimia ei pidä istuttaa ennen10.6. Luulisi, että ohje ei tänä vuonna pitäisi paikkaansa, kun lämpöennätyksetkin paukahtelevst päivittäin. Nyt kuitenkin tänä aamuna säätieteilijä kertoi, että oli ollut yöllä hallaa ja pakkasta!
        Wanha perimätieto on voimissaan.

        Nythän säätieto lupas että on tulossa kylmempää ja epävakaista,
        siis tavallinen normaali kesä,
        kyll olin mileissäni
        sää ennuste näytti ilman lämpö viilenee
        17-20 astetta,
        vanhaki jaksaa hengittää,


    • Anonyymi

      Muistakaa juoda riittävästi
      helteellä tulee helposti huono-olo !

      Uuuuh joo ja siitä seuraaki jatkuvasti juosta wc:ssä, huh,
      nesteenpoistolääke tekee tehtävänsä,

      kyllä vaivoja vanhanhalla riittää.

    • Anonyymi

      Ei kannata vaivautua äänestämään. Ei vaaleilla ole ollut mitään merkitystä.
      EU onjo kontillaan kaatumassa ollut pitkään ja katoaa pian kuten muutin globalistien eli sionisti juutaalisten vale jutut. Poliitiko on loistava laji. Emme tarvitse heitä.

      • Anonyymi

        Poliitikot on poistuva rahastaja laji.


      • Anonyymi

        Sinä et taida tarvita ketään.


      • Anonyymi

        Eri mieltä! Tolkun vaaleissa pitää aina äänestää. Itse jätin viimeiseen ennakkoäänestyspäivään.

        Saattoi olla alle kymmenen jonossa mua ennen.
        Sellanen vaihe on käynnissä, että tv-n katsomisen olen kokonaan jättänyt.
        Sitä varten pitäisi könytä yläkertaan.
        Kuuntelen radiota. Liian paljon musiikkihömppää, sanon mie.
        . topimies.


      • Anonyymi

        Niinhän sitä sanotaan, että rotat pakenevat uppoavasta laivasta. Mitäpä sitä turhaan äänestämään lähtee!
        Upotkoon rauhassa.


    • Anonyymi

      Mä en pidä nyky maailman menosta, kaikki on sekvaa, epävamaa, kaikki riitelee, j
      uhotaan sotaa ym tyhmää,
      kyllä entinen suomi ja ihan lintukotomme OLI paljon paljon turvallisemman tuntusta elää.

      • Anonyymi

        ... ja YYA-sopimus ja suomettuminen, ja Urkki ja Karjalainen
        Ennen ei olisi pomo kulkenut jätskiä nuollen, vaan kaljakassi kädessä punaisella matolla.
        Ennen ei mokailtu.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Onneksi meillä on PURRA ja RANTANEN, kaksi viisasta naista,

        jotka pistää suomen asiat kuntoon,
        tekevät suomesta turvallisen maan
        - he tajuavat kuinka tärkeää on pitää oman kansalaisten asioista huolta ja oman kansan puolia kaikessa EU politiikassaki,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onneksi meillä on PURRA ja RANTANEN, kaksi viisasta naista,

        jotka pistää suomen asiat kuntoon,
        tekevät suomesta turvallisen maan
        - he tajuavat kuinka tärkeää on pitää oman kansalaisten asioista huolta ja oman kansan puolia kaikessa EU politiikassaki,

        Kaksi hirveintä ihmistä hallituksessa. Kaikki ne on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaksi hirveintä ihmistä hallituksessa. Kaikki ne on.

        jaaa , asiasta voi toiki olla toistaki mieltä ,

        mun mielestä Purra ja Rantanen on suomen p a r h i m m i s t o a politiikassa.

        molemmat loistavia politikkoja, on siellä monta muutaki suomen parasta politiikkaa tekemässä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onneksi meillä on PURRA ja RANTANEN, kaksi viisasta naista,

        jotka pistää suomen asiat kuntoon,
        tekevät suomesta turvallisen maan
        - he tajuavat kuinka tärkeää on pitää oman kansalaisten asioista huolta ja oman kansan puolia kaikessa EU politiikassaki,

        Eikös se Purra pyrikään mepiksi?


    • Anonyymi

      Juuuu vahinko on käyny, halonen oli suuri virhe suomelle,
      sille ny ei enään voi mitään,
      mutta
      ainaki meikä äänetää persuja,
      persut on a i t o oikea suomalaisten puolue joka aidosti tekee kaikkensa suomen tulevaisuuden turvallisuuden ja taoudellisen menestyksen parhaaksi, '
      kaikki järkevät äänestää perussuomalaisia myös EU vaaleissa,
      ja ehdottomasti kotimaan vaaleissa aina,

      • Anonyymi

        Miksette pysy omassa ryhmässänne 70 plussassa?


    • Anonyymi

      Luottamukseni lääkäreihin on horjunut pahasti!
      Ilmeisesti heidän koulutukseensa ja etiikkaansa sisältyy ihmisten lokerointi ikäryhmittäin.
      Ajatuksena, että +80v porukan kuuluukin olla eri tavoin raihnaista sakkia ja jos joku hyppii yli rajojen myönteisessä mielessä mutta pystyy oikeasti osoittamaan huolestuttavan romuttumisensa niin sitä ei oteta vakavasti jos romuttuminen ei ole ylittänyt lekureiden luomien ikäryhmien rajoja.
      Ukko heikkenee mutta labrakokeissa ei näy mitään huolestuttavaa niin millään muulla ei ole väliä vaikka on havaittu rappeutumista nopeuttavia kohteita kuten aortan läpän vuotaminen. Tarttee luhistua riittävän huonoksi ennen vuodon vaikutuksen myöntämistä.

      Joissakin asioissa yksityinen puoli sentään toimii. Vanhan urheiluvamman olkapää alkoi olemaan liikerajoitteinen. Tk-lekuri tarjosi kortisoni piikkiä.
      Yksityinen lähetti kuvauksiin ja niistä leikkaukseen kahden viikon sisällä. Reilu remontti täydessä nukutuksessa ja olkapää priimakunnossa puolen vuoden kuluttua.
      Yms.
      Mutta maksaa rahaa. Kuitenkin maksan eläkkeistäni veroa 28% ja 30%. Vastike?

    • Anonyymi

      22:17:18

      Totta on, meitä vanhuskia hoidetaan nihkeämmin kuin nuoria terveitä varsinki työikäisiä,
      tavallaan ole omaksunu se omalla kohdallani,

      tiedän vanhukselle tehdyt suuretki leikkaukset EI eina onnistu
      jotuu just kehon yleisestä rappeutumisesta,

      saan vielä joissaki vaivoissa esm. hoitava lääkekuurin,
      muuta suuria leikkauksia ei enään suoriteta,
      enkä oikeesti haluakkaa,
      olen valmistautunu kuolemaan,
      pidän sen kohdallani normaalina ilmiönä,
      kukaan täällä ei elä ikuisesti,
      ihmisen kehon on kuoltava jossainvaiheessa vaikka kuinka paljon saisi hoitoja,
      siihen asti teen parhaani elämän eteen vointini mukaan,
      joskus väsyn ja annan periksi, menen nukkumaan päikkäreitä, sitten taas onki parempi olo ,
      kohta nukkumaan kello on jo aikapaljon,
      hyvää yötä
      kirjoitellaan taas vaikka huomenna.

    • Anonyymi

      Minulla on lääkärille matkaa saman verran ja sen harvan kerran kun käyn
      menen aina taksilla, ettei sydämeni ala sakata niin pahasti, etten pysty asiaani esittämään ja puoliani pitämään, kun vastaanottoaikakin on niin lyhyt.
      Viimeisen läälkärireissun jälkeen päätin kylläkin, että se saa olla viimeinen.
      Ei nuoret klopit, vastavalmistuneet lääkärit
      pysty ymmärtämään vanhan sairauksia ja vanhan vaikeuksia niitten kanssa.
      Ei niille terveille nuorille lääkäreille osaa kuvailla omia kipujaan niin että ne todesta ottaisivat. Ne tietävät asiat vain teoriassa.
      Kun ne itse vanhenevat samaan ikään ehkä ne sitten alkavat ymmärtää,
      mutta potilaan kannalta se on liian myöhäistä.

      Jokaisessa terveyskeskuksessa pitäisi ehdottomasti olla yksi geriatri, vanhuusiän sairauksien ja lääkityksen asiantuntija, koska useimmat potilaat ovat iäkkäitä.

    • Anonyymi

      Aloitukseen. Kyllä minä posmitan asiani kuuluvalla äänellä. Tutut eivät pelästy. Ne tietävät, että hemmolla on vaan läikkynyt "yli".

      Hyvät jutut vaan muillekin yksinpuhelijoille!

      • Anonyymi

        Juuu ,
        TV:1:ltä tulee todella ahdistava ohjelma,
        miksi meillä suomessaki voi ihmiset noin pahoin, "ahdistaa"

        tuli o m a t lapset mieleen kun he olivat kouluijässä,
        he olivat koululaisia 1966 - 1980 ja sen jälkeen yliopistoon ym. jakooon,
        m u t t a
        muistan jo silloin kuinka lapsiamme kiusattiin , he olivat lajhakkaita, menestyivät koulussa hyvin,
        mutta vanhinki lapsistani joutui vaihtamaan eri luokkaan kun häntä kiusattiin lahjakuutensa takia, se kyllä hänen kohdallaan oli helpotus,
        mutta kaikein suuriman sydän surun sain poikani vuoksi, hän oli lahjaksa ja kaveritaki oli yllin kyllin ,utta niissä kavefiporukoissa oli myös päällekarkaanija
        hän tuli usei naama verissä kotiin ja itki kuinka yksi huonommin koulussa menestyny poika oli aina hyökänny hänen kimppuunsa, huh, kyllä tuntu pahalta olimme aivan ymmällään,
        sitten me anteeksivain sanotiin, sinun on nyt pakko lyödä takasi,
        kuinka ollakaan tapahtui ihme hänen koulu matkansa rauhottui, myös kotipihalla kaikki lapset rauhottui ja oli hyviä kavereita
        hän oli silti edelleen KILTTI poika hänen vain piti näyttää että hän osaa pitää puoliaan ,
        tuleeki mieleen luonnonlaki, ihmislapsenki p i t ä ä osata pitää puoliaan jos joutuu muitten hyökkäyksen kohteeksi,
        herääki kysymys,
        onko suomen LAKI kirjoitettu jotenki väärin, jos nykyisin
        urrista tehdäänki syyllinen ja kiusaajat pääsee kuin koiraveräjästä,

        miksi nyky lapset EI saa PUOLUSTAUTUA
        vaan hyökkääjä saa jopa tappaa kiusankohteensa,

        näin ruohonjuuritasolla EI voi ymmärtää miksi jotkut kiusaa ja hyökkää kiltin
        lahjakaan koulussamenetyvän kimppuun,
        tai jos lapsi on ainut lapsi perheessä ??????????????


        näin surullinen muisto tuli mieleen TV1:llä olevasta ohjelmasta,

        luojalle valtavan suuri kiitos, kaikki lapseni ovat kaikesta huolimatta menestyneet elämässään
        ovat hyviä perheellisiä veronmaksajia
        yhteiskunnan kannalta katsottuna, nyt jo lähestyvät seitenkympisen elämää kaikki, mutta elämä EI ollu helppoa silloinkaan kun olivat lapsia,

        itse olen ennen sotaa syntyny, minun elämässä EI ollu koulukiusaamista ollenkaan, siihen aikaan toimi YHTEISHENKI yhteiskunnassamme
        joka ihikinen suomalinen oli puhati yhteenhiiheeleen ja meidät kasvatettiin kouluissa isamaalliseksi kansalaiseksi, Suomi sai ITSENÄISYYDEN ja Suomen rakentaminen rikkaaksi hyvinvointi valtioksi alkoi !
        Suuri KIITOS kuuluu Suomen veteraaneille ja RIKKAAN suomen rakentaminen kuuluu suurille ikäluokille sodanaikana ja jälkeen syntyneille !

        LUOJA KANSAAMME SUOJELKOON KAIKELTA PAHALTA

        ja

        poistakoon pois koulukiusaamisen ja suojelkoon lapsiamme kasvamaan tueralisessa hyvinvointi valtiossa aikuisuuteen tekemää työtä ja rakentamaan maailmaan rauhaa !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuu ,
        TV:1:ltä tulee todella ahdistava ohjelma,
        miksi meillä suomessaki voi ihmiset noin pahoin, "ahdistaa"

        tuli o m a t lapset mieleen kun he olivat kouluijässä,
        he olivat koululaisia 1966 - 1980 ja sen jälkeen yliopistoon ym. jakooon,
        m u t t a
        muistan jo silloin kuinka lapsiamme kiusattiin , he olivat lajhakkaita, menestyivät koulussa hyvin,
        mutta vanhinki lapsistani joutui vaihtamaan eri luokkaan kun häntä kiusattiin lahjakuutensa takia, se kyllä hänen kohdallaan oli helpotus,
        mutta kaikein suuriman sydän surun sain poikani vuoksi, hän oli lahjaksa ja kaveritaki oli yllin kyllin ,utta niissä kavefiporukoissa oli myös päällekarkaanija
        hän tuli usei naama verissä kotiin ja itki kuinka yksi huonommin koulussa menestyny poika oli aina hyökänny hänen kimppuunsa, huh, kyllä tuntu pahalta olimme aivan ymmällään,
        sitten me anteeksivain sanotiin, sinun on nyt pakko lyödä takasi,
        kuinka ollakaan tapahtui ihme hänen koulu matkansa rauhottui, myös kotipihalla kaikki lapset rauhottui ja oli hyviä kavereita
        hän oli silti edelleen KILTTI poika hänen vain piti näyttää että hän osaa pitää puoliaan ,
        tuleeki mieleen luonnonlaki, ihmislapsenki p i t ä ä osata pitää puoliaan jos joutuu muitten hyökkäyksen kohteeksi,
        herääki kysymys,
        onko suomen LAKI kirjoitettu jotenki väärin, jos nykyisin
        urrista tehdäänki syyllinen ja kiusaajat pääsee kuin koiraveräjästä,

        miksi nyky lapset EI saa PUOLUSTAUTUA
        vaan hyökkääjä saa jopa tappaa kiusankohteensa,

        näin ruohonjuuritasolla EI voi ymmärtää miksi jotkut kiusaa ja hyökkää kiltin
        lahjakaan koulussamenetyvän kimppuun,
        tai jos lapsi on ainut lapsi perheessä ??????????????


        näin surullinen muisto tuli mieleen TV1:llä olevasta ohjelmasta,

        luojalle valtavan suuri kiitos, kaikki lapseni ovat kaikesta huolimatta menestyneet elämässään
        ovat hyviä perheellisiä veronmaksajia
        yhteiskunnan kannalta katsottuna, nyt jo lähestyvät seitenkympisen elämää kaikki, mutta elämä EI ollu helppoa silloinkaan kun olivat lapsia,

        itse olen ennen sotaa syntyny, minun elämässä EI ollu koulukiusaamista ollenkaan, siihen aikaan toimi YHTEISHENKI yhteiskunnassamme
        joka ihikinen suomalinen oli puhati yhteenhiiheeleen ja meidät kasvatettiin kouluissa isamaalliseksi kansalaiseksi, Suomi sai ITSENÄISYYDEN ja Suomen rakentaminen rikkaaksi hyvinvointi valtioksi alkoi !
        Suuri KIITOS kuuluu Suomen veteraaneille ja RIKKAAN suomen rakentaminen kuuluu suurille ikäluokille sodanaikana ja jälkeen syntyneille !

        LUOJA KANSAAMME SUOJELKOON KAIKELTA PAHALTA

        ja

        poistakoon pois koulukiusaamisen ja suojelkoon lapsiamme kasvamaan tueralisessa hyvinvointi valtiossa aikuisuuteen tekemää työtä ja rakentamaan maailmaan rauhaa !

        Puolustautuminen vaatii valmiuksia. Opettajat ovat olleet hampaattomia jo vuosikymmenet. Vanhempi lapsemme tyttö, oli hyvä oppilas koko kouluajan ja esimerkkinä siitä sai kirjoituksissa pitkän matikan stipendin.
        Kiusattiin ja kerran kun luokka oli seuraamassa jotain urheilutapahtumaa kentä reunusta sorapenkalla, heitti eräs kiusaaja hänen kasvoilleen kivistä soraa seurauksella, että muutama viikko aikaisemmin hankituista silmälaseista toinen linssi särkyi. Silmälle ei käynyt mitään.
        Tämä tapahtu muutama metri tapahtumaa seuraavan OPETTAJAN edessä, NÄKÖKENTÄSSÄ.
        Otin yhteyttä ko. opettajaan a hänen kommettisa oli vain "onhan teillä kotivakuutus"!
        Lasin uusiminen oli pikku asia ajatellen kustannuksia mutta tuo opettajan asenne ällistytti. Olen elänyt käsityksessä, että vahingon aiheuttaja on vastuussa tavalla tai toisella.

        Poikamme oli kolmen, häntä kaksi vuotta ylempäno olevien konnan alkujen silmätikkuna. Kiusattiin 3:n voimin pihalla välitunneilla. Tönittiin oven pieliin yms. Vasta sitten kun konnan alut olivat uhanneet työntää hänen päänsä vessan pönttöön, hän otti asian puheeksi kotona.
        Poika oli juuri voittanut toisen hopeamitalinsa poikanyrkkeilyn SM-kisoissa.
        Opastin junnua. Kun kolmikko aloittaa fyysisen kiusaamisen joka menee pahoinpilyn tasolle niin vedä sitä kolmikon kellokasta, ne ovat aina keskimmäisiä. Tähtää nenään ja vedä täysillä. Adjutantit väistävät. Jos tarvitsee, niin minä tulen selittämään.
        Niin tapahtui. Poika pahoitteli sitä ettei yläkoukku osunut nenään vaan poskipäähän.
        Osuessaan nenään pääkonnalle olisi jäänyt pitempiaikainen kosmeettinen muisto ruhjoutuneesta nenärustosta. Pääkonna kuitenkin istahti pihalle ilman adjutanttien asiaan puuttumista.
        Miespuolinen välituntivalvoja sanoi, etti pitäisi menn lyömään mutta kyllä se niille oli oikein. Siis tämä valvoja oli nähnyt nuo pitkään jatkuneet kiusaamiset mutta ei ollut puuttunut asiaan. Kiusaamiset loppuivat täysin.

        Olin aikaisemmin sanonut, että hanskojen heiluttelu saa jäädä saliharjoituksiin ja tasapaisiin kilpailuihin. Muualla pitää näkemyserot selvittää muuten. Tuo jatkuva, kolmen 2-vuotta vanhemman hepun toistuva, fyysinen puuttuminen oli riittävä poikkeus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Puolustautuminen vaatii valmiuksia. Opettajat ovat olleet hampaattomia jo vuosikymmenet. Vanhempi lapsemme tyttö, oli hyvä oppilas koko kouluajan ja esimerkkinä siitä sai kirjoituksissa pitkän matikan stipendin.
        Kiusattiin ja kerran kun luokka oli seuraamassa jotain urheilutapahtumaa kentä reunusta sorapenkalla, heitti eräs kiusaaja hänen kasvoilleen kivistä soraa seurauksella, että muutama viikko aikaisemmin hankituista silmälaseista toinen linssi särkyi. Silmälle ei käynyt mitään.
        Tämä tapahtu muutama metri tapahtumaa seuraavan OPETTAJAN edessä, NÄKÖKENTÄSSÄ.
        Otin yhteyttä ko. opettajaan a hänen kommettisa oli vain "onhan teillä kotivakuutus"!
        Lasin uusiminen oli pikku asia ajatellen kustannuksia mutta tuo opettajan asenne ällistytti. Olen elänyt käsityksessä, että vahingon aiheuttaja on vastuussa tavalla tai toisella.

        Poikamme oli kolmen, häntä kaksi vuotta ylempäno olevien konnan alkujen silmätikkuna. Kiusattiin 3:n voimin pihalla välitunneilla. Tönittiin oven pieliin yms. Vasta sitten kun konnan alut olivat uhanneet työntää hänen päänsä vessan pönttöön, hän otti asian puheeksi kotona.
        Poika oli juuri voittanut toisen hopeamitalinsa poikanyrkkeilyn SM-kisoissa.
        Opastin junnua. Kun kolmikko aloittaa fyysisen kiusaamisen joka menee pahoinpilyn tasolle niin vedä sitä kolmikon kellokasta, ne ovat aina keskimmäisiä. Tähtää nenään ja vedä täysillä. Adjutantit väistävät. Jos tarvitsee, niin minä tulen selittämään.
        Niin tapahtui. Poika pahoitteli sitä ettei yläkoukku osunut nenään vaan poskipäähän.
        Osuessaan nenään pääkonnalle olisi jäänyt pitempiaikainen kosmeettinen muisto ruhjoutuneesta nenärustosta. Pääkonna kuitenkin istahti pihalle ilman adjutanttien asiaan puuttumista.
        Miespuolinen välituntivalvoja sanoi, etti pitäisi menn lyömään mutta kyllä se niille oli oikein. Siis tämä valvoja oli nähnyt nuo pitkään jatkuneet kiusaamiset mutta ei ollut puuttunut asiaan. Kiusaamiset loppuivat täysin.

        Olin aikaisemmin sanonut, että hanskojen heiluttelu saa jäädä saliharjoituksiin ja tasapaisiin kilpailuihin. Muualla pitää näkemyserot selvittää muuten. Tuo jatkuva, kolmen 2-vuotta vanhemman hepun toistuva, fyysinen puuttuminen oli riittävä poikkeus.

        Kyllä ihmetyttää, miksi nyky opettajat ei kertakaikkiaan l o p e t a kolulaisten keskeistä riitaa,
        muinoin sodan aikana
        meillä oli opettajana entinen sota Upseeri joka oli sodassa haavoittunu jamenettäny toisen kätensä, hänellä oli rauta tekokäsi, mutta hän oli JÄMKKÄ OIKEUDENMUKAINEN opettaja, se pisti POJAT KRIIN ja koko luokka kunnioitti sitä,
        me oppillat tytötki pidimme hänen tunneistaan, oli TOSI HYVÄ OPETTAJA

        MIKSI NYKYISIN OPETTAJA KOULUTUSKI ON LEPSUA
        miksi opettajista EI koulutetan oikeudenmukaisia rehellisiä AUKTORITEETTEJA
        vaan jotain IHMEEN LEPSUJA lapsista ja lastenhuolista piittamattomia
        hölmöjä,
        tämmöset lepsut hölmöt lasten esikuvinki on suuri VIRHE lasten tasapainoiksiksi aikuisuuteen kasvamisen kannalat

        kyllä meikä vanhusta HUOLESTUTTAA nyky lasten tulevaisuus ja turvallisuus,
        kun oikeudenmukaisuutta EI osata edes kasvataa kouluissa !
        Lapset joutuu kohtamaan ja KÄRSIMÄÄN VÄÄRYYTTÄ jos lapsesta lähtien.

        MIELIPIDE :

        SUOMEN PERUSTUSLAKI LAKI ON KIRJOITETTAVA UUSIKSI

        REHELLISYYTTÄ ja OIKEUDENMUKAISUUTTA PAINOTTAEN

        IHMISYYTTÄ KUNNIOITTAIN !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä ihmetyttää, miksi nyky opettajat ei kertakaikkiaan l o p e t a kolulaisten keskeistä riitaa,
        muinoin sodan aikana
        meillä oli opettajana entinen sota Upseeri joka oli sodassa haavoittunu jamenettäny toisen kätensä, hänellä oli rauta tekokäsi, mutta hän oli JÄMKKÄ OIKEUDENMUKAINEN opettaja, se pisti POJAT KRIIN ja koko luokka kunnioitti sitä,
        me oppillat tytötki pidimme hänen tunneistaan, oli TOSI HYVÄ OPETTAJA

        MIKSI NYKYISIN OPETTAJA KOULUTUSKI ON LEPSUA
        miksi opettajista EI koulutetan oikeudenmukaisia rehellisiä AUKTORITEETTEJA
        vaan jotain IHMEEN LEPSUJA lapsista ja lastenhuolista piittamattomia
        hölmöjä,
        tämmöset lepsut hölmöt lasten esikuvinki on suuri VIRHE lasten tasapainoiksiksi aikuisuuteen kasvamisen kannalat

        kyllä meikä vanhusta HUOLESTUTTAA nyky lasten tulevaisuus ja turvallisuus,
        kun oikeudenmukaisuutta EI osata edes kasvataa kouluissa !
        Lapset joutuu kohtamaan ja KÄRSIMÄÄN VÄÄRYYTTÄ jos lapsesta lähtien.

        MIELIPIDE :

        SUOMEN PERUSTUSLAKI LAKI ON KIRJOITETTAVA UUSIKSI

        REHELLISYYTTÄ ja OIKEUDENMUKAISUUTTA PAINOTTAEN

        IHMISYYTTÄ KUNNIOITTAIN !

        Nykyään koulua määrää vanhemmat. Vanhemmat haukkuvat opettajia, kun heidän
        kullanmurujaan ei muka kohdella oikeudenmukaisesti ja annetaan huonoja arvosteluja.
        Opettajat ovat puun ja kuoren välissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nykyään koulua määrää vanhemmat. Vanhemmat haukkuvat opettajia, kun heidän
        kullanmurujaan ei muka kohdella oikeudenmukaisesti ja annetaan huonoja arvosteluja.
        Opettajat ovat puun ja kuoren välissä.

        Niin ovat hankalassa välissä,
        mutta
        kaikesta huolimatta opettajien PITÄÄ olla rehellisiä ja ESTÄÄ kiusaamistapaukset lujalla otteella, ym.

        kaikki perustuu

        JÄMKKÄÄN AUKTORITEETIN OHJAUKSEEN,

        opettajien PITÄÄ osata ottaa OHJAT omiinkäsiin, lapset eikä vanhemmat voi tuomita opettajia jos ja KUN rehellisesti otetaan jämkkä ote koulukasvatuksessa ihisyyteen ja oikeudenmukaisuuteen lapsia ohjaten !


    • Anonyymi

      Tietysti maailmanpolitiikka kiinnostaa. Venäjän yli 2 vuotta kestänyt Ukrainan ryöstäminen tappaminen ja raiskaaminen sattuu.
      Niin sen pitääkin.
      .res.stm. k

    • Anonyymi

      Kiitos aihekäsittelystä. Tuli vaan mieleen, että mato-ongella en ole vielä tänä kesänä käynyt.
      Alueen vanhat onkiveijarit ovat jo kyselleet; koska lähdetään kalaan. Heiltä on huoltopuoli emäntiä myöten kunnossa, kalastusluvat kans.

      • Anonyymi

        siitä on kauan kun meikäläinen oli onkimassa kaloja, varmaan lähes 80 vuotta sitten,
        ihania muistoja mennisyydestä kun oli lapsi eikä ikä eikä elämän huolet painaneet
        elämä oli onnellista lapsen elämää,
        nähdä ja oppia kaikesta jopa luonnon tapahumista.


      • Anonyymi

        Ei onkija tarvitse kalastuslupaa. Eikä taida meidän ikäisemme vaikka verkkoja uittaisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei onkija tarvitse kalastuslupaa. Eikä taida meidän ikäisemme vaikka verkkoja uittaisi.

        Mitä tekemistä iällä on kalastuslupien kanssa ?


    • Voin kohtalaisesti, kiitos kysymästä.
      Elokuussa tulee 80v täyteen.
      Sen olen huomannut että on huonompia päiviä ja tosi huonoja.
      Mutta on ihan hyviäkin, saatan kuntoilla sen 45-minuuttia ihan huilaamatta, ajaa sähköpyörällä, mutta lyhyempiä lenkkejä kuin ennen.
      Tässä oli tosi huono jakso, ajattelin, kun 80-vuotispäivä lähestyy niin tällaistako tämä on loppuaika.
      Nyt alkaa näkyä valoa taivaan rannassa, elämä alkaa olla ihan siedetävää.
      Tänään muutin mökiltä keskustaan hyttisiä karkuun. Eipä paljon auttanut, mentiin kissan kans ulos ja istuttiin pihakeinuun, hyttysiä oli ainakin yhtä paljon kun mökilläkin.
      Oltiin kissan kans mökillä Pääsiäisestä lähtien, kävin keskustassa postin ja pesin pyykkiä.
      Taidan lähteä takisin mökille ensi viikolla kun ei hyttysongelmakaan parantunut.
      Mutta ensin pitää pestä ikkunat keskustassa, odotin siihen asti kun koivun siitepölyn aika on ohi, se tuli ja meni, ikkunat on pesemättä!
      Minulla kävi Ukrainalainen tosi mukava ja hyvä siivoja, mutta hän on estynyt auttamaan ikkunoiden kanssa.
      Kai minä ne saan pestyä, neljä isoa ikkunaa ja parvekelasit.
      Jos lintsaan vähän ja pesen vain sisältä ja ulkoa.

    • Anonyymi

      Helle vei voimat ja nyt olen nukkunut päivin öin ei minkäänlaista rytmiä. Mietin kyllä onko jotain piilevää uupumuksen takana.
      Aikomus oli eilen ikkunat pestä vaan kahteen otteeseen nukuin päivällä. en vaan jaksanut.Mikäs kiire niillä, ei tarkastaja käy.
      Outoja aloituksia on.luulin olevani väärällä palstalla.

      • Anonyymi

        Tässä tämän päivän oma juttuni.
        Tänään tule lapsenlapsi käymään. Pienenä hän oli usein hoivissani ja viihtyi. Nyt aikuisena ovat vierailut harventuneet, mutta aina on mukavaa.
        25 v. sitten hän nukkui usein päiväunia sylissäni. Kysyin: "Onko mummin sylissä hyvä nukkua? Ja hän nosti päänsä olkapäältäni ja vastasi: "On", ja vaipui takaisin uneen.
        Mitäpä siinä mummi muuta kuin istui nojatuolissa lapsi sylissä, sydän täynnä.
        Mkr.


      • Anonyymi

        Hei, jätä ne ikkunat pesemättä, minäki olen jättäny ne jo melkein kymmen vuotta sitten, joskus pyydän jonkun ulkopuolisen ne pesemään,
        tietenki maksan pesupalkkaa kiitoksenkera,

        samoin mua väsyttää
        äsken soitin tyttärelle,
        valitin kun haluisin kuolla pois,
        sanoi -- miksi aina ensimmäisenä tuo virsi,
        -- sanoin että ei ole enään elämänhalua ,
        voimat on hukassa
        en kertakaikkiaan jaksa tätä vanhan ihmisen elämää,
        kipuineen ja uupumuksineen,
        olen vain vastuksilla jopa ITSLLENI
        en enään voi sietää itteä
        enkä muutenkaan hoivailla itteäkää,
        enkä halua joutua muittenkaa vaivoiksi,
        miksi vanhus ei saisi kuolla pois kitumasta,

        noooh
        ei suuremmin sanonu enään vataan,
        tavallaan hänki ymmärtää mun vaivoja,
        rankaa on olla vanha ja vaivanen,

        mutt ku ei kuole niin pakko koittaa kitua päivästä toiseen,
        kyllä se luoja vielä joskus muistaa hakea minutki pois, siihen uskon, vaikka pitkästyn jo oottamaan hakiaa,

        joskus häiritsee TV:ssä kakki entiset ihanat julkikset
        tutut näyttelijät ,
        kun he esiintyy kuin olisivat elossa,
        vaikka kaikki ovat jo vuosia jopa kymmeniä vuosia sitten kuolleet,
        jotenki tuntuu pahalta kattoa kuin he olisivat elossa nyt ja tässä,

        ja meikäläisen pitää niitten ohjelmia tuijotella TV:ssä
        joskus on tosi paha mieli, kun he esiintyy kauniina terveinä kuin ELÄVIÄ olisi,,,

        koitetaan kuitenki taas jaksaa
        ja kirjoitellaan kaikesta huolimatta,
        t ykx kamu,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä tämän päivän oma juttuni.
        Tänään tule lapsenlapsi käymään. Pienenä hän oli usein hoivissani ja viihtyi. Nyt aikuisena ovat vierailut harventuneet, mutta aina on mukavaa.
        25 v. sitten hän nukkui usein päiväunia sylissäni. Kysyin: "Onko mummin sylissä hyvä nukkua? Ja hän nosti päänsä olkapäältäni ja vastasi: "On", ja vaipui takaisin uneen.
        Mitäpä siinä mummi muuta kuin istui nojatuolissa lapsi sylissä, sydän täynnä.
        Mkr.

        12:38:53 olet onnellinen mummi , luoja on sinua siunannu ,


        on muaki,
        minäki sain aikoinaan lapsen lapsiani hoivailla varsiki viikonloppuisin jopa yökylässä,
        olihan se ihanaa aikaa,

        huomenna tulee yksi niistä lapsenlapsistani luokseni
        hänen ikä 35v
        ihana on , mummin tuki ja turva.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tässä tämän päivän oma juttuni.
        Tänään tule lapsenlapsi käymään. Pienenä hän oli usein hoivissani ja viihtyi. Nyt aikuisena ovat vierailut harventuneet, mutta aina on mukavaa.
        25 v. sitten hän nukkui usein päiväunia sylissäni. Kysyin: "Onko mummin sylissä hyvä nukkua? Ja hän nosti päänsä olkapäältäni ja vastasi: "On", ja vaipui takaisin uneen.
        Mitäpä siinä mummi muuta kuin istui nojatuolissa lapsi sylissä, sydän täynnä.
        Mkr.

        "Mitäpä siinä mummi muuta kuin istui nojatuolissa lapsi sylissä, sydän täynnä.
        Mkr.!

        Ihana muisto sinullakin, mutta lapsenlapsesi ovat "isompia" kuin minulla, mutta onhan meillä ikäeroakion, joten se siitä.

        Olin kuitenkin sitten pojan syntymän jälkeen aina heidän luonaan, koska lapsellani oli vaikea skolioosi, jonka vuoksi hän joutui leikkaukseen, "rautaa vain niveliin" tyyllin.

        Toisaalta se oli elämäni ihaninta aikaa, mikäli en muistelle "niitä muita", mutta kaiken korvasi tämä aika näiden pienokaisten kanssa.

        Ketäpä kiinnostaa, missä asun ja elän, vaikka jotain ounasteluja on ollutkin vuosien mittaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        12:38:53 olet onnellinen mummi , luoja on sinua siunannu ,


        on muaki,
        minäki sain aikoinaan lapsen lapsiani hoivailla varsiki viikonloppuisin jopa yökylässä,
        olihan se ihanaa aikaa,

        huomenna tulee yksi niistä lapsenlapsistani luokseni
        hänen ikä 35v
        ihana on , mummin tuki ja turva.

        Todellakin suuri siunaus nuo lastenlapset. Minäkin niitä sain 6 ja ekan jo nelikymppisenä. Jaksoin hoitaa niin nuorenaheitä ja luoda kiintymyksen joka kantaa yhä.
        🩷🩷🩷🩷🩷🩷


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Todellakin suuri siunaus nuo lastenlapset. Minäkin niitä sain 6 ja ekan jo nelikymppisenä. Jaksoin hoitaa niin nuorenaheitä ja luoda kiintymyksen joka kantaa yhä.
        🩷🩷🩷🩷🩷🩷

        Joo rakkaus on suurin kaikista,


      • Anonyymi

        Onneksi kesäsää asettui normaaleille uomilleen. Emme ole tottuneet pitkiin hellekausiin.
        Ikämiehenä ratkaisin asian pysyttelemällä sisätiloissa. Ilmalämpöpumpulla pienet asuintilat saa viilennetyiksi kohtuullisiksi.

        Nyt ulkona tuulee melkein navakasti. Näen sen ikkunan kautta kaupungin istuttamista vaahteran oksista.
        . pate ja mustat muurahaiset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        12:38:53 olet onnellinen mummi , luoja on sinua siunannu ,


        on muaki,
        minäki sain aikoinaan lapsen lapsiani hoivailla varsiki viikonloppuisin jopa yökylässä,
        olihan se ihanaa aikaa,

        huomenna tulee yksi niistä lapsenlapsistani luokseni
        hänen ikä 35v
        ihana on , mummin tuki ja turva.

        Ei läheisiä pidä ahdistella kuolemisella ja kivuilla. Miksi heidän pitäisi kantaa sinun ahdistuksiasi?
        Alituiseen valittava jää lopulta ilman myötätuntoa. Tytär jo torjuukin valitusvirtesi. Soittelut vähenevät,koska mieli mustuu valituksiistasi, joille muut eivät mitään voi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei läheisiä pidä ahdistella kuolemisella ja kivuilla. Miksi heidän pitäisi kantaa sinun ahdistuksiasi?
        Alituiseen valittava jää lopulta ilman myötätuntoa. Tytär jo torjuukin valitusvirtesi. Soittelut vähenevät,koska mieli mustuu valituksiistasi, joille muut eivät mitään voi.

        TÄH,
        mistä puhut ?

        oletko erehtyny henkilöstä,

        miksi tuomitset lähimäisesi tuntematta edes häntä
        HÖH

        onko sinulla jotain hampaankolossa jotain tuntemaasi henkilöä kohtaan ?
        OUTOA !?


    • Anonyymi

      Sangen ikävää ja vastenmielistä keskittyä vain oman napansa ongelmiin ja / tai tarpeisiin. Kannattaa todellakin seurata, missä maailma menee ja miten se makaa. Sillä lailla pysyt sinäkin pinnalla, omaan ahtauteen voi hukkua.

      • Anonyymi

        Sinäkö kidät i t s e ä s i vastenmielisenä ikävänä ruumiillitumisena, siis et pidä omasta kehosta, etkä välitä kuinka ja missä kunnossa tyysinen kuntosi on,

        siis aivan sama sinulle oletko terve vai raihnainen,
        olet todella uusi tuttavuus siinämielessä, etkö todella välitä itsestäsi, kuinka voit,

        oliskohan sinun syytä käydä terapeutilla tai psykiatrilla,


        vanha sanonta :

        " pidä huoli iotsestäsi jaksat sitten pitää huolta muistaki "


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinäkö kidät i t s e ä s i vastenmielisenä ikävänä ruumiillitumisena, siis et pidä omasta kehosta, etkä välitä kuinka ja missä kunnossa tyysinen kuntosi on,

        siis aivan sama sinulle oletko terve vai raihnainen,
        olet todella uusi tuttavuus siinämielessä, etkö todella välitä itsestäsi, kuinka voit,

        oliskohan sinun syytä käydä terapeutilla tai psykiatrilla,


        vanha sanonta :

        " pidä huoli iotsestäsi jaksat sitten pitää huolta muistaki "

        korjaus, sori ,

        kidät = piti olla pidät

        " pidä huoli itsestäsi jaksat sitten pitää huolta muistaki "


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinäkö kidät i t s e ä s i vastenmielisenä ikävänä ruumiillitumisena, siis et pidä omasta kehosta, etkä välitä kuinka ja missä kunnossa tyysinen kuntosi on,

        siis aivan sama sinulle oletko terve vai raihnainen,
        olet todella uusi tuttavuus siinämielessä, etkö todella välitä itsestäsi, kuinka voit,

        oliskohan sinun syytä käydä terapeutilla tai psykiatrilla,


        vanha sanonta :

        " pidä huoli iotsestäsi jaksat sitten pitää huolta muistaki "

        Mitä hlvt:ä vaahtoat? Kommentoin eli vastasin aloitukseen. Onko sulla lukihäiriö vai joku muu ymmärtämisen vaje?


    • Anonyymi

      Pikkuisen närästää näin EU-vaalien aikaan. Luin Heidi Hautalan kertoneen toimittajalle, että meppi saa kulukorvausta (palkan lisäksi) 5000 €/kk, jota ei tarvitse tilittää. Voi käyttää miten vaan. Miten paljon siis syydetään rahaa ties mihin.

      • Anonyymi

        En pidä vihreitten politiikasta, se perustuu utopiseen mielikuvitukseen vihreät ei halua nähdä totuutta maailman kaikeuden toiminnasta,
        ilmastonmuutos on NORMAALI ilmiö
        kuuluu maailman kaikeuden kiertokulkuun ja on kuulunu jo miljoonia vuosia,
        ihminen on siinä hyvin pieni tekijä, hyttysen paskan kokonen tekijä,
        vihreät ei halua nähdä tulivuorien purkauksia ja niiten tuomia myrkkyjä ilmakehään eivät halua nähdä jatkuvi valtavan suuria tulipaloja ja niitten tuomia myrkkyjä ilmakehään eikä yhtikäs muuta luonnon ilmiötä,
        vihreät SYYTTÄÄ KAIKESTA IHMISTÄ
        vaikka SYYLLINEN ON LUONTO ITSE ja lonnon oma laki ja kiertokulku avaruudessa,
        vihreitten puolueen voisi lopettaa kokonaisuutenaan yhteiskunnalle vaarallisena puolueena,
        MIELIPIDE !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En pidä vihreitten politiikasta, se perustuu utopiseen mielikuvitukseen vihreät ei halua nähdä totuutta maailman kaikeuden toiminnasta,
        ilmastonmuutos on NORMAALI ilmiö
        kuuluu maailman kaikeuden kiertokulkuun ja on kuulunu jo miljoonia vuosia,
        ihminen on siinä hyvin pieni tekijä, hyttysen paskan kokonen tekijä,
        vihreät ei halua nähdä tulivuorien purkauksia ja niiten tuomia myrkkyjä ilmakehään eivät halua nähdä jatkuvi valtavan suuria tulipaloja ja niitten tuomia myrkkyjä ilmakehään eikä yhtikäs muuta luonnon ilmiötä,
        vihreät SYYTTÄÄ KAIKESTA IHMISTÄ
        vaikka SYYLLINEN ON LUONTO ITSE ja lonnon oma laki ja kiertokulku avaruudessa,
        vihreitten puolueen voisi lopettaa kokonaisuutenaan yhteiskunnalle vaarallisena puolueena,
        MIELIPIDE !

        Vihreät ovat monessa Euroopan maassa toimivia puolueita. Mun mielipiteensä on, että turhempiakin todisesti puoluekartoilla on.
        van.hurskis.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En pidä vihreitten politiikasta, se perustuu utopiseen mielikuvitukseen vihreät ei halua nähdä totuutta maailman kaikeuden toiminnasta,
        ilmastonmuutos on NORMAALI ilmiö
        kuuluu maailman kaikeuden kiertokulkuun ja on kuulunu jo miljoonia vuosia,
        ihminen on siinä hyvin pieni tekijä, hyttysen paskan kokonen tekijä,
        vihreät ei halua nähdä tulivuorien purkauksia ja niiten tuomia myrkkyjä ilmakehään eivät halua nähdä jatkuvi valtavan suuria tulipaloja ja niitten tuomia myrkkyjä ilmakehään eikä yhtikäs muuta luonnon ilmiötä,
        vihreät SYYTTÄÄ KAIKESTA IHMISTÄ
        vaikka SYYLLINEN ON LUONTO ITSE ja lonnon oma laki ja kiertokulku avaruudessa,
        vihreitten puolueen voisi lopettaa kokonaisuutenaan yhteiskunnalle vaarallisena puolueena,
        MIELIPIDE !

        Ihminen kaataa sademetsät. Siihen ihminen syyllistyy, ja sitä ei pysty kukaan kieltämään.
        Brasilia hakkaa ikiaikaiset metsät paljaiksi, Amazonin alue on maailman keuhkot, ja nyt sitä tuhotaan joka päivä.
        Se on yksi syy ilmastomme muutokseen, eikä rahanahne ihminen suostu sitä uskomaan, ennen kuin on myöhäistä.
        Mkr.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihminen kaataa sademetsät. Siihen ihminen syyllistyy, ja sitä ei pysty kukaan kieltämään.
        Brasilia hakkaa ikiaikaiset metsät paljaiksi, Amazonin alue on maailman keuhkot, ja nyt sitä tuhotaan joka päivä.
        Se on yksi syy ilmastomme muutokseen, eikä rahanahne ihminen suostu sitä uskomaan, ennen kuin on myöhäistä.
        Mkr.

        EI siihen uskokkaa kukaan joka tajuaa luonnon normaalin kiertokulun avaruuden kaikeudessa,

        luonnon käyttäminen ihmisen hyödyksi
        ON jo raamatussa jumalan sanassa annettu lupa ja lahja ihmiselle,

        mutta
        ihminen haluaa i t s e alkaa jumalaksi ,
        siksi tyhmä ihminen taistelee jumalan sanaa vastaan,
        eikä usko mitä jumala on ihmiselle luvannu ja lahjaksi antanu,

        joten
        PYH kaikelle vouhotukselle,

        luonto hoitaa itse ittensä,
        myös ihmisenki avustuksella,

        ihmisen on turha potkia tutkainta vastaan,
        seki on raamatun sana,

        älytön vouhotus p i t ä ä loppua,
        ja
        elää normaalia ihmisen elämää luojan siunaamana ja ohjauksessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        EI siihen uskokkaa kukaan joka tajuaa luonnon normaalin kiertokulun avaruuden kaikeudessa,

        luonnon käyttäminen ihmisen hyödyksi
        ON jo raamatussa jumalan sanassa annettu lupa ja lahja ihmiselle,

        mutta
        ihminen haluaa i t s e alkaa jumalaksi ,
        siksi tyhmä ihminen taistelee jumalan sanaa vastaan,
        eikä usko mitä jumala on ihmiselle luvannu ja lahjaksi antanu,

        joten
        PYH kaikelle vouhotukselle,

        luonto hoitaa itse ittensä,
        myös ihmisenki avustuksella,

        ihmisen on turha potkia tutkainta vastaan,
        seki on raamatun sana,

        älytön vouhotus p i t ä ä loppua,
        ja
        elää normaalia ihmisen elämää luojan siunaamana ja ohjauksessa.

        jooo
        sanoppa se vihreille ja ohisalolle, hah,

        ohisalo luulee olevansa parempi kuin luoja,
        toimii raamatun sanan vastaisesti politiikassaan,

        ei muista
        että ramatussa sanoo jumalan sana
        " ihminen saa kaiken lahjaksi luonnon ja kaiken
        myös eläimet hyödykseen
        ja saa hoitaa ja ottaa hyödyn kaikesta luonnosta ja eläimistä "


    • Anonyymi

      Vihreillä menee jutut usein yliampuvaksi vouhotukseksi ,
      kuten vapaa kannapiksen kasvatus,
      ja ilmston muutos on suroastaan utoopista

      niitten jutut ei mene täydestä
      kansalisille jotka tietää maailman kaikeuden historiasta ym.
      emmänki
      kuin mitä vihreät suu vaahdossa vouhottaa.

    • Anonyymi

      Luulin, että mun pitää mennä kauppaan kun leipä oli loppumassa. Ohutta ruisnäkkäriä löytyikin paketti minigrillin takanta.
      Kaikkea muuta oli.
      Se harmittaa kun kasviksia tulee nautittua liian vähän päivittäin.

      Onneksi terveyspaasaajat saivat uskomaan, että köyhälle kulkijalle hyvä hanavesi on riittävä kesäjuoma.
      . ja pois.

    • Anonyymi

      Vihreä ideologia puolueeksi.
      Vouhotus sai alkunsa Itä-Saksan toimesta tarkoituksena aiheuttaa häiriöitä ja vaikeuksia Länsi-Saksan teollisuudelle.
      Näyttää tehonneen. Ymmärrän ko. vouhouksen eettisenä asiana mutta puolueena?!?!

    • Anonyymi

      Mummille kesäterveisiä. Siinähän se menee lääkkeitä napsiessa. Jostain itelle käsittämättömästä syystä meikälle on luotu kotihoito-status.
      Osana tähän voi olla tasapainohäikkä. Ilman kävelysauvoja tai keppejä kävely on hyvin horjuvaa. eri jonoon. Heitä sankareita, jotka eläköityivät täyden työajan palvelleina.

      Sitten työ- tai vapaa-ajalla eri tavoin vammautuneita.
      Oli ihan pakko eilen hiljentyä kuuntelemaan päihderiippuvaisen pojan isää Yle-Suomi radiossa.

      Poika koukkuuntui ensimmäisestä huumekokeilusta niin, että se on viemässä koko perheen isoon murheeseen.
      Huumeisiin pitäisi saada alvariinsa rahaa. Pyhästi tämäkin poika lupasi lopettaa. Aina repsahtaa käyttäjäksi takas.

      Hoitopaikkoi on liian vähän. Harmeja taas joka helavatin nurkalla.

      • Anonyymi

        Niin
        taspaino horjuu mullaki,
        kaupassa käyntikää ei onnistu ilman ostoskärryn tukea,
        eilenki työntelin tyhjää ostoskärryä kun ei löytyny tarvitsemaani ostosta hyllystä, ei niitä pitkiä käytäviä meikä jaksa kävella ilman tukea,

        jos uskallan lähteä lenkille, niin aina otan sauvat avuksi,

        mikähän siinä on ettei jaksa enään kävellä ilman tukea,
        kai se on selkä-lihakset rappeutuneet
        vai mikä,
        ainaki mull on syd. vajaa toiminta,
        sekin estää liikkumisen,

        usein tulee jo mieleen kuinkahan tämä vanhuus minun kohdalla hoituu, kun voimat hiipuu ja avuttomuus on vääjäämätön seuraamus,
        jää kyllä vielä minulle itselle arvoitukseksi,

        mun isä aikoinaan oli niin omatoiminen hän itse pyrki ja hakeutui palvelutaloon
        mutta hän ei siellä eläny kuin vajaat 2 vuotta kun kuoli äkisti,

        minä olen jo isääni vanhempi enkä vieläkää osaa hakea ulkopuolista apua näihin arjen asioihin,

        voi kun luoja hakis yllättäin pois,
        olisin jo valmis poislähtöön,
        ja kovasti olisin kiitollinen äkki-lähdöstä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin
        taspaino horjuu mullaki,
        kaupassa käyntikää ei onnistu ilman ostoskärryn tukea,
        eilenki työntelin tyhjää ostoskärryä kun ei löytyny tarvitsemaani ostosta hyllystä, ei niitä pitkiä käytäviä meikä jaksa kävella ilman tukea,

        jos uskallan lähteä lenkille, niin aina otan sauvat avuksi,

        mikähän siinä on ettei jaksa enään kävellä ilman tukea,
        kai se on selkä-lihakset rappeutuneet
        vai mikä,
        ainaki mull on syd. vajaa toiminta,
        sekin estää liikkumisen,

        usein tulee jo mieleen kuinkahan tämä vanhuus minun kohdalla hoituu, kun voimat hiipuu ja avuttomuus on vääjäämätön seuraamus,
        jää kyllä vielä minulle itselle arvoitukseksi,

        mun isä aikoinaan oli niin omatoiminen hän itse pyrki ja hakeutui palvelutaloon
        mutta hän ei siellä eläny kuin vajaat 2 vuotta kun kuoli äkisti,

        minä olen jo isääni vanhempi enkä vieläkää osaa hakea ulkopuolista apua näihin arjen asioihin,

        voi kun luoja hakis yllättäin pois,
        olisin jo valmis poislähtöön,
        ja kovasti olisin kiitollinen äkki-lähdöstä.

        Samat ongelmat on täällä "rahikaisellakin". Voimat ehtyvät. Lihakset kuihtuvat,
        Mitään ei mahda. Ihmisen vanheneminen on bioliginen väistämättömyys.
        Joutais hyvin pois hortoilemasta ja horisemasta.
        Hyvää yötä ja huomiseen ja jos Luoja on niin päättänyt !


    • Anonyymi

      Pohjalta ponnistaen päätyyn asti.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      51
      3417
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      155
      2057
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      200
      1722
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      131
      1633
    5. 80
      1145
    6. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      234
      1104
    7. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      267
      1010
    8. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      125
      959
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      52
      919
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      72
      875
    Aihe