Voiko kissa feikata kipua saadakseen huomiota tai ollessaan mustasukkainen? Tuossa ihmettelin ystävän kissaa jolla on jalka kipeä, mutta se jalka tuntuu olevan kipeä vain tietyissä tilanteissa, eli esim. kun ystävä halaa poikaystäväänsä, tai kun ystävän äiti - tunnettu kissan hemmottelija :) - tulee käymään.
Jalkaa on tutkittu suurennuslasin kanssa, väännetty ja käännetty eikä mitään tunnu löytyvän. Ens viikolle on varattu eläinlääkärille aika, mutta ennen sitä mua kiinnostaisi tietää että voiko tuommoinen olla vaan "kissan metkuja"? Sitä lääkäri hieman puhelimessa epäili.
Voiko kissa "esittää"
8
1037
Vastaukset
- Nimerkki
Mielestäni kissat tai yleensäkin eläimet salaa sairaudet ja heikkoutensa mahdollisimman hyvin jokin vaiston ohjaama, varmaankin esittääkseen vihollisilleen että ei ole sairas, olettaisin niin että ne tietyt tilanteet on tarpeeksi turvallisia kissan todellakin näyttää sairautensa.
- remeli..
Minä kyllä uskon, että eläimen aivokapasiteetti ei riitä moiseen juonimiseen. ihminen vaan kuvittelee, että eläin ajattelee samoin kun itse.
- Eulalia
Ihmiset olettavat että pitää olla juonikas huiputtaakseen, mutta paremminkin kyse voisi olla käyttäytymismallista. Jos kaiken maailman rotatkin saadaan painamaan nappulaa että kilahtaa muonaa kippoon, niin kai nyt isoaivoisempi kissakin voi keksiä syy- ja seuraussuhteita. Ts. kun sillä joskus on ollut tassu pipi, se on saanut huomiota, elikkä se on sitten oppinut että tietynlaisesta tassun linkkaamisesta saa huomiota.
Mieheni exän koira tapasi karkailla kotoa, ja sai tietysti nuhteita aina siitä. Kerran se sitten tuli kotiin uikuttaen ja esittäen että käpälä on kipeä, vaikka ei ollut. Olisiko tämä sitä omistajansa manipuloimista sitten... kun ei halunnut nuhteita saada.- Alkup.
Ainakin toinen kaverini on kertonut heidän edesmenneestä labradorista joka alkoi linkkaamaan ja uikuttamaan kun halusi silityksiä. Mitä enemmän jalkaa voivotteli sitä surkeamman näköiseksi labbiksen naama venähti ja koko olemus suorastaan huusi että helli mua. :) Sitten kun rapsutukset oli rapsuteltu lähti koira iloisesti jolkottelemaan. Koskaan mitään vikaa ei jalasta löydetty.
- Henna
Alkup. kirjoitti:
Ainakin toinen kaverini on kertonut heidän edesmenneestä labradorista joka alkoi linkkaamaan ja uikuttamaan kun halusi silityksiä. Mitä enemmän jalkaa voivotteli sitä surkeamman näköiseksi labbiksen naama venähti ja koko olemus suorastaan huusi että helli mua. :) Sitten kun rapsutukset oli rapsuteltu lähti koira iloisesti jolkottelemaan. Koskaan mitään vikaa ei jalasta löydetty.
Meilläkin tuo sekarotuinen koira(labbista myös) osaa esittää.. Onhan se jo vanhakin että vaivaa voi olla mut jos on liian pitkä lenkki niin yrittää näyttää et jalka kipeä, sitte ku sille sanoo et alas tulla ni eipä kyl enää kipeä ole. Ja yleensä niin tapahtuu silloin kun olemme kodin lähellä ja emme tulekkaan vielä kotiin vaan jatkamme matkaa, silloin alkaa esitys. Tosin tämähän oli kissa-aihe mut kun joku muu koirista puhui niin sitte minäkin.
- Dragon
Meillä oli vielä pari vuotta sitten kollikissa joka silloin tällöin nilkutti jalkaansa. Joskus huomasimme, että kun se tuli kotiin nilkuttaen, ja paijasimme sitä, niin hetken päästä se olikin kummasti vaihtunut se kipeä jalka!! Eli nilkutti ihan eri jalkaa kun kotiin tullessaan! Että kyllä ne kisumisut oppii temppuja kun huomiota kaipaavat! :)
Eli lyhyesti vastaus kysymykseesi: KYLLÄ KISSAT VOIVAT NS "ESITTÄÄ" - mie
kyllähän tuo voi esittää vaikka mitä. meillä oli kollikissa muinoin jonka kanssa mulla ei synkannut sitten yhtään. ilmeisesti olin tunkeilija kodissani kun ei sana auttanut, vaan kaiken minkä tein niin oli väärin, jos komensin niin huuto päälle, ja varuuksi omituiseen asentoon vääntäytyminen ja äitini juoksi minua komentamaan että mitä sinä sille katille teet..ja siitäkös kolli oli tyytyväinen ja ilme äiteen jaloissa kertoi sen että herra oli jäynänsä saanut oikein menemään :)
saatto katti hyökkiä jalkaan mua mennen tullen, ja toki huudon kanssa, vaikka vain istuin tuolilla, mutta tuloksena oli taas se että äitee mua komentamaan. ja taas oli kolli äiteen helmoissa kehräämässä ja mua ilkikurisesti kattelemassa :) mutta kyllä seura kelpas sillon kun oltiin kaksin..voi pojat että osas olla kilttiäpoikaa..tosin kun muu perhe tuli paikalle niin puolentunnin kailotus, hampaat mun pohkeisiin ja mielenosotuksena kierto ruokakupille ja ruuat lattialle :)
pörripojalla oli näyttelyharjoitukset joka päivä..ja siinä sivussa mainipuloinnin mestariksi kehitty:) pakko myöntää että ainut kissa jota mä olen karkuun juossut (paha vaan kun se osas senkin kääntää niin että mä olin jahtaaja eikä se) :)
että kyllä ne osaavat vaikka mitä :)ei tää mun vastaukseni ny yhtään liity jalanlinkuttamiseen mutta vastaanpa kerran kun eteen sattui mielenkiintoinen aihe!
Meidän kissa harrastaa nojatuolin "varastamista"elikkä jos se ei esim. pääse lempituoliinsa se heittäytyy lattialle kerjäämään rapsutuksia sitten kun rapsutat niin se syöksyy tuoliin kuin salama! Sama juttu on myös ulospääsemisessä jos se tulee aamulla kehräämään vatsanpäälle niin se ei suinkaan tarkoita,että:"rapsuta minua" vaan "päästä minut ulos nyt heti!" Kipeää se ei ole vielä esittänyt mutta kyllä se varmaan senkin sitten joskus keksii..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu614843Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti183072- 1422685
Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett162208- 1201734
- 151613
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis731387Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa
Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks1601371- 951287
Työkyvyttömienkin on jatkossa haettava työtä
Riikalla ja Petterillä on hyviä uutisia Suomen työttömille: ”Toimeentulotuen uudistus velvoittaa työttömäksi ilmoittaut991191