kustantajat/Kustannusyhtiöt

mim3333

Onko jollakin kokemusta kustannusyhtiöistä tai onko joku ylipäätään lähettänyt tekstejään kustantajalle?
T:asiasta kiinnostunut

9

2619

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aiheesta
    • Odessa69

Olen lähettänyt tekstejä useallekin kustantajalle, mm. Otava, Gummerus, Teos jne. Toistaiseksi kukaan ei ole ollut halukas kustantamaan kirjaani. Kustantajasta riippuu, tuleeko kirjallisen vastauksen mukana mitään kommentteja käsikirjoituksesta. Yleensä ei tule. Kaikki eivät edes palauta käsikirjoitusta (sehän pitää lähettää paperitulosteena, ei esim. sähköpostina, tosin muutamia poikkeuksia tässäkin on), osa palauttaa, jos sitä erikseen pyytää. Vastausta on yleensä saanut odottaa 6 kk - 12 kk.

Tarjontaa kustantajilla ilmeisesti on paljon, mutta jos itse pidät tekstiäsi hyvänä, niin kannattaa kokeilla onneaan! Kustantajien nettisivuilta löytyy ohjeita käsikirjoituksen lähettäjälle, yhteystiedot jne.

• minä, joka haaveilee

Kannattaa kokeilla pieniä kustannusyhtiöitä jotka eivät ole tehneet läpimurtoaan vielä, sellaisillä oli helpompi saada tekstinsä läpi. Tammi, wsoy ja otava ovat hirmu suuria yhtiöitä, joten kannattaa kokeilla onneaan pienemmän kanssa. Se on ennenkin toiminut.

• Mä vaan
        minä, joka haaveilee kirjoitti:

Kannattaa kokeilla pieniä kustannusyhtiöitä jotka eivät ole tehneet läpimurtoaan vielä, sellaisillä oli helpompi saada tekstinsä läpi. Tammi, wsoy ja otava ovat hirmu suuria yhtiöitä, joten kannattaa kokeilla onneaan pienemmän kanssa. Se on ennenkin toiminut.

Mitkä ovat sellaisia pieniä ja tuntemattomia kustannusyhtiöitä? aloitin kirjoittamaan erästä kirjan tapaista ja haluaisin katella k-yhtiön jo valmiiksi. kiiitos!

• kirjoittaja-
        Mä vaan kirjoitti:

Mitkä ovat sellaisia pieniä ja tuntemattomia kustannusyhtiöitä? aloitin kirjoittamaan erästä kirjan tapaista ja haluaisin katella k-yhtiön jo valmiiksi. kiiitos!

tietoa ja keskustelua kirjantekemisestä: http://keskustelu.suomi24.fi/debate/3299

ja kustantajat löydät: www.kustantajat.fi

omakustanteista: www.omakustanne.com

• oiyuierijfpfpwefjwpj

• Likkiainen
        minä, joka haaveilee kirjoitti:

Ei todellakaan pidä paikkaansa, että pieni kustannusyhtiö julkaisee helpommin.
        Olen lukenut pienien ja suurien kustantajien esikoisia ja täytyy sanoa, että pienkustantajien esikoiskirjat olivat parempia.
        Ehkä pienkustantajat antavat pääpainon hyvälle tekstille ja tarinalle.
        Suuret kustantajat julkaisevat julkkisten ja kistannusvirkailijoiden kavereiden teoksia. Lisäksi ne yrittävät ostaa pienkustantajan menestyneimmät kirjailijat.

• öökkäri

voiko tuotoksia lähettää heti useammalle kustannusyhtiölle vai onko tarpeellista odottaa vastauksia ennen kuin tarjoaa muualle?

• yhtäaikaa.

Moniin kustannusyhtiöihin voi lähettää myös sähköpostin liitteenä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Silmienvääntelijä-persut pääsivät Japanissa sarjakuvaan

Torille! https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000011943173.html
      Maailman menoa
      58
      4334
    2. Avopuoliso, mies-/naisystävä vai mikä?

Kävin eilen irl keskustelun, joka jätti minut pohtimaan seuraavaa ... millä nimityksellä kutsua henkilöä, jonka kanssa o
      Ikävä
      242
      4102
    3. Huvittava ilmiö: Vasemmistolaiset uskoo sokeasti SDP:n parantavan heidän

elämäänsä, jos demarit johtaa seuraavaa hallitusta (Kyse on siis palstan vasemmistolaisista) Totuus on toinen, nimittäi
      Maailman menoa
      145
      3223
    4. Miksi Kuhmolaiset on niin nyrpeä ilmeisiä?

Miksi suurin osa (ei onneksi kaikki) on niin typääntyneen näkösiä elämäänsä? Tuijotetaan toisia pahansuopaisesti ja kat
      Kuhmo
      22
      3204
    5. Riikka ohoi! Saksa alensi bensaveroa, missä euron bensa?

Perussuomalaisten yksi vaalilupauksista oli euron bensiini suomalaisille autoilijoille. Ei ole näkynyt. Jopa vasemmis
      Maailman menoa
      65
      3034
    6. Tulipalo rivitalossa, tuhoutuu täysin

Kainuun pelastuslaitos sai hieman puolenyön jälkeen maanantaina ilmoituksen rivitalon huoneistossa syttyneestä tulipalos
      Puolanka
      75
      2839
    7. Kyllä, maata ei halua puolustaa nimenomaan punavihreän puolen edustajat

"Esimerkiksi maanpuolustushenki on keskimääräistä alempana naisten, arvoliberaalien, heikossa taloustilanteessa olevien
      Maailman menoa
      101
      2505
    8. Älkää vaan sairastuko syöpään Suomessa

Tilaston mukaan Suomi, Slovakia ja Latvia lääkitsee aivan pohjamudissa syöpää. Sairastunutta hoidetaan edelleen vanhana
      Maailman menoa
      151
      2276
    9. Sä veit mun sydämen ihan totaalisesti

Aivan totaalisesti..
      Ikävä
      47
      2142
    10. Oot se sinä

Ihan varmasti oot, tuo olemus ei valehtele 😘💓🪅 🏡 ihana 😍🙏
      Ikävä
      24