Viikunapuuvertaus

Anonyymi-ap

assaan ja kirkkaudessaan. 31. Suuren pasuunan soidessa hän lähettää enkelinsä kokoamaan hänen valittunsa neljältä ilmansuunnalta, taivasten ääristä niiden toisiin ääriin asti. 32. Oppikaa viikunapuusta tämä vertaus: kun sen oksa virkoaa ja lehdet puhkeavat, te tiedätte, että kesä on lähellä. 33. Samoin nähdessänne kaiken tämän tietäkää, että se on lähellä, oven edessä. 34. Totisesti minä sanon teille: tämä sukupolvi ei katoa, ennen kuin tämä kaikki tapahtuu. 35. Taivas ja maa katoavat, mutta minun sanani eivät koskaan katoa. 36.

Mark. evankeliumista tämä viikunapuuvertaus, se on läsnä tänään, tämä on vavahduttavaa. Jerusalemin temppelipihalla viikunapuut ovat muuttuneet öljypuiksi, tämä Raamatun kohta tarkoittaa tätä.

Samaten Ilmestyskirjan 20. luku kertoo tästä ajasta. Loppu on jo lähellä, VALMISTAUTUKAA TÄHÄN.

00

34

324

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Älä cäärä profeetta selitä nyt on syöty hampain viikoittain maha täyteen

    • Anonyymi

      Taivaasta on ilmoitettu, että viimeiseen tuomioon on aikaa noin 16 vuotta, uskovaisten tempaus tulee jo noin 12 vuoden kuluttua.

      00

    • Hyvä avaus, mutta se annettiin opetuslapsille?

      Miten sen nostat kontekstiin nyky Suomessa?

      Alkutekstissä se on Markus 11; 28 Mutta oppikaa viikunapuusta se ajatusmalli, että kun sen oksat ovat hennot, ja sen lehdet versovat, te tiedätte, että kesä on alkanut tulla.

      Eli mikä on sanomasi?

      • Anonyymi

        Se, että Jerusalemissa viikunapuu on muuttunut öljypuuksi, eli se todistaa tästä ennustuksesta, se nnyt käy toteen.

        00


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se, että Jerusalemissa viikunapuu on muuttunut öljypuuksi, eli se todistaa tästä ennustuksesta, se nnyt käy toteen.

        00

        Eli 14.5.24 se kävi toteen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Se, että Jerusalemissa viikunapuu on muuttunut öljypuuksi, eli se todistaa tästä ennustuksesta, se nnyt käy toteen.

        00

        Mihin se Sinulla perustuu? Mikä on fakta.

        Voin kertoa Sinulle, että paialliset kutsuvat öljy- hedelmäsiä pensaita, sekä puita yleisnimellä Öljypuu?

        Se mikä on konteksti mielestäsi olisi hyvä kuulla.


    • Anonyymi

      Eikö jumalalla ole edes MP3-soitinta kun pitää pasuunalla terrorisoida.

      • Anonyymi

        tais olla israelin tykin ammus


      • Anonyymi kirjoitti:

        tais olla israelin tykin ammus

        Olen Tykistön miehiä, ja Gasassa ei ole tykkejä, ainoastaan putkia, jolla ampuvat, ja kyllä minä kranaatin tunnen, ainakin ryssän tekemän.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Olen Tykistön miehiä, ja Gasassa ei ole tykkejä, ainoastaan putkia, jolla ampuvat, ja kyllä minä kranaatin tunnen, ainakin ryssän tekemän.

        Varmasti siinä vaiheessa kun kaupunkis vallotetaan


    • Anonyymi

      Paluustaan puhuessaan, Jeesus osoitti sanansa aina omalle sukupolvelleen, sen aikaisille ihmisille. Hän ei sanonut tietävänsä aikaa ihan päivän päälle, mutta vakuutti palaavansa ennen kuin nämä kuolevat.

      27 Sillä Ihmisen Poika on tuleva Isänsä kunniassa enkelittensä kanssa, ja silloin hän maksaa kullekin töittensä jälkeen.
      28 Totisesti minä sanon teille: muutamat seisovat tässä, joiden ei suinkaan pidä kuolemaa maistaman, siihenasti kuin he näkevät Ihmisen Pojan tulevan hänen valtakunnassansa.
      ( Noin puhutaan vuosien, ehkä kymmenienkin vuosien kuluttua tapahtuvasta, ei koskaan seuraavasta viikosta. Jeesus ei viittaa seuraavaan lukuun, kuten monet sen niin koettavat selitellä.)

      23 Mutta koska he teitä siinä kaupungissa vainoovat, niin paetkaat toiseen. Totisesti sanon minä teille: ette ehdi kaikkia Israelin kaupungeita toimittaa, siihenasti kuin Ihmisen Poika tulee.

      64 Sanoi Jesus hänelle: sinäpä sen sanoit; kuitenkin sanon minä teille: tästedes pitää teidän näkemän Ihmisen Pojan istuvan voiman oikialla puolella ja tulevan taivaan pilvissä.

      Nyt tiedämme, että viimeistään toiselle vuosisadalle tultaessa nuo lupaukset olivat osoittautuneet perättömäksi. Jeesus oli suurisuinen valehtelija, ellei sitten kokonaan keksitty hahmo.

      • Kyllä Hän omilleenkin puhui, mutta myös sen mitä pitää tuleman.

        Ennustuksista paras ja merkityksellinen on se, että Jumalan Valtakunta tulee milleniumin jälkeen, jossa Jeesuksen omat saavat asua ikuisesti.

        Taas Matteuksessa on koko luku Jeesuksen ennustuksia

        Sitten? Raamatussa kuvaillaan tapahtumia, olosuhteita ja asenteita, jotka olisivat merkki ”tämän maailman lopusta” eli siitä, että ”tämä aikakausi on päättymässä” (Matteus 24:3, Kirkkoraamattu 1992). Raamatussa tätä ajanjaksoa kutsutaan ”viimeisiksi päiviksi” ja ”lopun ajaksi” (2. Timoteukselle 3:1; Daniel 8:19, KR-1992).

        3 Ja kun hän istui Öljymäellä, tulivat opetuslapset erikseen hänen tykönsä ja sanoivat: "Sano meille: milloin se tapahtuu, ja mikä on sinun tulemuksesi ja maailman lopun merkki?"
        4 Silloin Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Katsokaa, ettei kukaan teitä eksytä.
        5 Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen Kristus', ja he eksyttävät monta.
        6 Ja te saatte kuulla sotien melskettä ja sanomia sodista; katsokaa, ettette peljästy. Sillä näin täytyy tapahtua, mutta tämä ei ole vielä loppu.
        7 Sillä kansa nousee kansaa vastaan ja valtakunta valtakuntaa vastaan, ja nälänhätää ja maanjäristyksiä tulee monin paikoin.
        8 Mutta kaikki tämä on synnytystuskien alkua.
        9 Silloin teidät annetaan vaivaan, ja teitä tapetaan, ja te joudutte kaikkien kansojen vihattaviksi minun nimeni tähden.
        10 Ja silloin monet lankeavat pois, ja he antavat toisensa alttiiksi ja vihaavat toinen toistaan.
        11 Ja monta väärää profeettaa nousee, ja he eksyttävät monta.
        12 Ja sentähden, että laittomuus pääsee valtaan, kylmenee useimpien rakkaus.
        13 Mutta joka vahvana pysyy loppuun asti, se pelastuu.
        14 Ja tämä valtakunnan evankeliumi pitää saarnattaman kaikessa maailmassa, todistukseksi kaikille kansoille; ja sitten tulee loppu.
        15 Kun te siis näette hävityksen kauhistuksen, josta on puhuttu profeetta Danielin kautta, seisovan pyhässä paikassa-joka tämän lukee, se tarkatkoon-
        16 silloin ne, jotka Juudeassa ovat, paetkoot vuorille;
        17 joka on katolla, älköön astuko alas noutamaan, mitä hänen huoneessansa on,
        18 ja joka on pellolla, älköön palatko takaisin noutamaan vaippaansa.
        19 Voi raskaita ja imettäväisiä niinä päivinä!
        20 Mutta rukoilkaa, ettei teidän pakonne tapahtuisi talvella eikä sapattina.
        21 Sillä silloin on oleva suuri ahdistus, jonka kaltaista ei ole ollut maailman alusta hamaan tähän asti eikä milloinkaan tule.
        22 Ja ellei niitä päiviä olisi lyhennetty, ei mikään liha pelastuisi; mutta valittujen tähden ne päivät lyhennetään.
        23 Jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko.
        24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.
        25 Katso, minä olen sen teille edeltä sanonut.
        26 Sentähden, jos teille sanotaan: 'Katso, hän on erämaassa', niin älkää menkö sinne, tahi: 'Katso, hän on kammiossa', niin älkää uskoko.
        27 Sillä niinkuin salama leimahtaa idästä ja näkyy hamaan länteen, niin on oleva Ihmisen Pojan tulemus.
        28 Missä raato on, sinne kotkat kokoontuvat.
        29 Mutta kohta niiden päivien ahdistuksen jälkeen aurinko pimenee, eikä kuu anna valoansa, ja tähdet putoavat taivaalta, ja taivaitten voimat järkkyvät.
        30 Ja silloin Ihmisen Pojan merkki näkyy taivaalla, ja silloin kaikki maan sukukunnat parkuvat; ja he näkevät Ihmisen Pojan tulevan taivaan pilvien päällä suurella voimalla ja kirkkaudella.
        31 Ja hän lähettää enkelinsä suuren pasunan pauhatessa, ja he kokoavat hänen valittunsa neljältä ilmalta, taivasten ääristä hamaan toisiin ääriin.
        32 Mutta oppikaa viikunapuusta vertaus: kun sen oksa jo on tuore ja lehdet puhkeavat, niin te tiedätte, että kesä on lähellä.
        33 Samoin te myös, kun näette tämän kaiken, tietäkää, että se on lähellä, oven edessä.
        34 Totisesti minä sanon teille: tämä sukupolvi ei katoa, ennenkuin kaikki nämä tapahtuvat.
        35 Taivas ja maa katoavat, mutta minun sanani eivät koskaan katoa.
        36 Mutta siitä päivästä ja hetkestä ei tiedä kukaan, eivät taivasten enkelit, eikä myöskään Poika, vaan Isä yksin.
        37 Sillä niinkuin oli Nooan päivinä, niin on Ihmisen Pojan tulemus oleva.
        38 Sillä niinkuin ihmiset olivat niinä päivinä ennen vedenpaisumusta: söivät ja joivat, naivat ja naittivat, aina siihen päivään asti, jona Nooa meni arkkiin,
        39 eivätkä tienneet, ennenkuin vedenpaisumus tuli ja vei heidät kaikki; niin on myös Ihmisen Pojan tulemus oleva.
        40 Silloin on kaksi miestä pellolla; toinen korjataan talteen, ja toinen jätetään.

        Niitä riittää.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Kyllä Hän omilleenkin puhui, mutta myös sen mitä pitää tuleman.

        Ennustuksista paras ja merkityksellinen on se, että Jumalan Valtakunta tulee milleniumin jälkeen, jossa Jeesuksen omat saavat asua ikuisesti.

        Taas Matteuksessa on koko luku Jeesuksen ennustuksia

        Sitten? Raamatussa kuvaillaan tapahtumia, olosuhteita ja asenteita, jotka olisivat merkki ”tämän maailman lopusta” eli siitä, että ”tämä aikakausi on päättymässä” (Matteus 24:3, Kirkkoraamattu 1992). Raamatussa tätä ajanjaksoa kutsutaan ”viimeisiksi päiviksi” ja ”lopun ajaksi” (2. Timoteukselle 3:1; Daniel 8:19, KR-1992).

        3 Ja kun hän istui Öljymäellä, tulivat opetuslapset erikseen hänen tykönsä ja sanoivat: "Sano meille: milloin se tapahtuu, ja mikä on sinun tulemuksesi ja maailman lopun merkki?"
        4 Silloin Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Katsokaa, ettei kukaan teitä eksytä.
        5 Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen Kristus', ja he eksyttävät monta.
        6 Ja te saatte kuulla sotien melskettä ja sanomia sodista; katsokaa, ettette peljästy. Sillä näin täytyy tapahtua, mutta tämä ei ole vielä loppu.
        7 Sillä kansa nousee kansaa vastaan ja valtakunta valtakuntaa vastaan, ja nälänhätää ja maanjäristyksiä tulee monin paikoin.
        8 Mutta kaikki tämä on synnytystuskien alkua.
        9 Silloin teidät annetaan vaivaan, ja teitä tapetaan, ja te joudutte kaikkien kansojen vihattaviksi minun nimeni tähden.
        10 Ja silloin monet lankeavat pois, ja he antavat toisensa alttiiksi ja vihaavat toinen toistaan.
        11 Ja monta väärää profeettaa nousee, ja he eksyttävät monta.
        12 Ja sentähden, että laittomuus pääsee valtaan, kylmenee useimpien rakkaus.
        13 Mutta joka vahvana pysyy loppuun asti, se pelastuu.
        14 Ja tämä valtakunnan evankeliumi pitää saarnattaman kaikessa maailmassa, todistukseksi kaikille kansoille; ja sitten tulee loppu.
        15 Kun te siis näette hävityksen kauhistuksen, josta on puhuttu profeetta Danielin kautta, seisovan pyhässä paikassa-joka tämän lukee, se tarkatkoon-
        16 silloin ne, jotka Juudeassa ovat, paetkoot vuorille;
        17 joka on katolla, älköön astuko alas noutamaan, mitä hänen huoneessansa on,
        18 ja joka on pellolla, älköön palatko takaisin noutamaan vaippaansa.
        19 Voi raskaita ja imettäväisiä niinä päivinä!
        20 Mutta rukoilkaa, ettei teidän pakonne tapahtuisi talvella eikä sapattina.
        21 Sillä silloin on oleva suuri ahdistus, jonka kaltaista ei ole ollut maailman alusta hamaan tähän asti eikä milloinkaan tule.
        22 Ja ellei niitä päiviä olisi lyhennetty, ei mikään liha pelastuisi; mutta valittujen tähden ne päivät lyhennetään.
        23 Jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko.
        24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.
        25 Katso, minä olen sen teille edeltä sanonut.
        26 Sentähden, jos teille sanotaan: 'Katso, hän on erämaassa', niin älkää menkö sinne, tahi: 'Katso, hän on kammiossa', niin älkää uskoko.
        27 Sillä niinkuin salama leimahtaa idästä ja näkyy hamaan länteen, niin on oleva Ihmisen Pojan tulemus.
        28 Missä raato on, sinne kotkat kokoontuvat.
        29 Mutta kohta niiden päivien ahdistuksen jälkeen aurinko pimenee, eikä kuu anna valoansa, ja tähdet putoavat taivaalta, ja taivaitten voimat järkkyvät.
        30 Ja silloin Ihmisen Pojan merkki näkyy taivaalla, ja silloin kaikki maan sukukunnat parkuvat; ja he näkevät Ihmisen Pojan tulevan taivaan pilvien päällä suurella voimalla ja kirkkaudella.
        31 Ja hän lähettää enkelinsä suuren pasunan pauhatessa, ja he kokoavat hänen valittunsa neljältä ilmalta, taivasten ääristä hamaan toisiin ääriin.
        32 Mutta oppikaa viikunapuusta vertaus: kun sen oksa jo on tuore ja lehdet puhkeavat, niin te tiedätte, että kesä on lähellä.
        33 Samoin te myös, kun näette tämän kaiken, tietäkää, että se on lähellä, oven edessä.
        34 Totisesti minä sanon teille: tämä sukupolvi ei katoa, ennenkuin kaikki nämä tapahtuvat.
        35 Taivas ja maa katoavat, mutta minun sanani eivät koskaan katoa.
        36 Mutta siitä päivästä ja hetkestä ei tiedä kukaan, eivät taivasten enkelit, eikä myöskään Poika, vaan Isä yksin.
        37 Sillä niinkuin oli Nooan päivinä, niin on Ihmisen Pojan tulemus oleva.
        38 Sillä niinkuin ihmiset olivat niinä päivinä ennen vedenpaisumusta: söivät ja joivat, naivat ja naittivat, aina siihen päivään asti, jona Nooa meni arkkiin,
        39 eivätkä tienneet, ennenkuin vedenpaisumus tuli ja vei heidät kaikki; niin on myös Ihmisen Pojan tulemus oleva.
        40 Silloin on kaksi miestä pellolla; toinen korjataan talteen, ja toinen jätetään.

        Niitä riittää.

        Kaikki nuo "ennustukset" olivat toteutuneet evankeliumeja kirjoitettaessa, Paavali julisti "Herran sanana" tulevensa ylöstemmatuksi ja "antikristuksiakin" oli koko joukko, mutta Jeesus se vain viipyi. Tätä sitten koetettiin selitellä parhain päin. Mietipä 2. Pietarin kirjeen kirjoittajankin veruketta, jonka hän on "hengessä" kirjoittaunut! "Hukkuvia" ei ole nyt vähemmän, vaan jokunen miljardi enemmän verrattuna siihen, että Jeesus olisi palannut lupauksensa mukaan! Jeesuksen paluuta paljon todennäköisempää on, ettei koko heppua ole koskaan edes ollutkaan!

        9 Ei Herra viivytä lupaustansa, (niinkuin muutamat sen viipyvän luulevat,) vaan hän on meidän kanssamme kärsiväinen, ja ei tahdo, että jonkun pitäis hukkuman, vaan että jokainen itsensä parannukseen kääntäis.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki nuo "ennustukset" olivat toteutuneet evankeliumeja kirjoitettaessa, Paavali julisti "Herran sanana" tulevensa ylöstemmatuksi ja "antikristuksiakin" oli koko joukko, mutta Jeesus se vain viipyi. Tätä sitten koetettiin selitellä parhain päin. Mietipä 2. Pietarin kirjeen kirjoittajankin veruketta, jonka hän on "hengessä" kirjoittaunut! "Hukkuvia" ei ole nyt vähemmän, vaan jokunen miljardi enemmän verrattuna siihen, että Jeesus olisi palannut lupauksensa mukaan! Jeesuksen paluuta paljon todennäköisempää on, ettei koko heppua ole koskaan edes ollutkaan!

        9 Ei Herra viivytä lupaustansa, (niinkuin muutamat sen viipyvän luulevat,) vaan hän on meidän kanssamme kärsiväinen, ja ei tahdo, että jonkun pitäis hukkuman, vaan että jokainen itsensä parannukseen kääntäis.

        Ihanko totta?

        Onko Jeesus jo tullut hakemaan omansa. Yms.

        Miten suhtaudut Ilmestykseen, koko kirja on Jeesuksen keromaa, mitä tulee tapahtumaan?

        1 Jeesuksen Kristuksen ilmestys, jonka Jumala antoi hänelle näyttääkseen palvelijoilleen, mitä pian on tapahtuva. Jumala lähetti enkelinsä ja ilmoitti kaiken tämän palvelijalleen Johannekselle,
        2 joka nyt omalla todistuksellaan vahvistaa Jumalan sanan ja Jeesuksen Kristuksen todistuksen, kaiken minkä on nähnyt.
        3 Autuas se, joka tämän toisille lukee, autuaat ne, jotka kuulevat nämä ennussanat ja ottavat varteen sen, mitä tähän kirjaan on kirjoitettu, sillä hetki on lähellä.

        Kirja loppuu 22 lukuun; 17 Henki ja morsian sanovat: "Tule!" Joka tämän kuulee, sanokoon: "Tule!" Joka on janoissaan, tulkoon. Joka haluaa, saa lahjaksi elämän vettä.
        18 Jokaiselle, joka kuulee tämän kirjan ennussanat, minä vakuutan: Jos joku panee niihin jotakin lisää, panee Jumala hänen kärsittävikseen ne vitsaukset, joista tässä kirjassa on kerrottu.
        19 Jos joku ottaa pois jotakin tämän ennustusten kirjan sanoista, ottaa Jumala pois hänen osallisuutensa elämän puuhun ja pyhään kaupunkiin, joista tässä kirjassa on kerrottu.
        20 Hän, joka todistaa tämän, sanoo: "Tämä on tosi, minä tulen pian." Aamen. Tule, Herra Jeesus!
        21 Herran Jeesuksen armo olkoon kaikkien kanssa.


      • Anonyymi

        Mitäpä sitä nälkäinen ei lupaisi papuannoksen saadakseen.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Ihanko totta?

        Onko Jeesus jo tullut hakemaan omansa. Yms.

        Miten suhtaudut Ilmestykseen, koko kirja on Jeesuksen keromaa, mitä tulee tapahtumaan?

        1 Jeesuksen Kristuksen ilmestys, jonka Jumala antoi hänelle näyttääkseen palvelijoilleen, mitä pian on tapahtuva. Jumala lähetti enkelinsä ja ilmoitti kaiken tämän palvelijalleen Johannekselle,
        2 joka nyt omalla todistuksellaan vahvistaa Jumalan sanan ja Jeesuksen Kristuksen todistuksen, kaiken minkä on nähnyt.
        3 Autuas se, joka tämän toisille lukee, autuaat ne, jotka kuulevat nämä ennussanat ja ottavat varteen sen, mitä tähän kirjaan on kirjoitettu, sillä hetki on lähellä.

        Kirja loppuu 22 lukuun; 17 Henki ja morsian sanovat: "Tule!" Joka tämän kuulee, sanokoon: "Tule!" Joka on janoissaan, tulkoon. Joka haluaa, saa lahjaksi elämän vettä.
        18 Jokaiselle, joka kuulee tämän kirjan ennussanat, minä vakuutan: Jos joku panee niihin jotakin lisää, panee Jumala hänen kärsittävikseen ne vitsaukset, joista tässä kirjassa on kerrottu.
        19 Jos joku ottaa pois jotakin tämän ennustusten kirjan sanoista, ottaa Jumala pois hänen osallisuutensa elämän puuhun ja pyhään kaupunkiin, joista tässä kirjassa on kerrottu.
        20 Hän, joka todistaa tämän, sanoo: "Tämä on tosi, minä tulen pian." Aamen. Tule, Herra Jeesus!
        21 Herran Jeesuksen armo olkoon kaikkien kanssa.

        Älä siirrä maalitolppia. Jeesus ei palannut, vaikka Raamattu selkeästi ilmoittaa hänen luvanneen. Jos väität, ettei oikeasti luvavannutkaan, sinun on myönnettävä, että evankeliumienkirjoittajat panivat omiaan Jeesuksen sanoiksi. Tämä taas tarkoittaa, että on mahdotonta tietää, mitä Jeesus on sanonut, mitä hän on tehnyt, tai onko häntä ollut edes olemassa!

        Ilmestyskirja on "sienissä kirjoitettua", minkä sisältöön Lutherkin suhtautui suurella epäluulolla. Loppuun laitetut uhkaukset eivät mitenkään paranna sen uskottavuutta. Raamattu on tekstikokoelma useilta tarinankertojilta, joilla on ollut hyvinkin erilaisia kuvitelmia. Yritykset niiden yhteen sovittamiseksi ovat tuottaneet koko joukon Ainoita Oikeita Totuuksia. Oman lisäsnsä soppaan tuo vielä se, että tulkitsijat ovat luonnollisesti kuvitelleet olevansa "Pyhän Hengen" ohjausksessa (mikä tunnetaan myös lyhenteellä MuTu).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä siirrä maalitolppia. Jeesus ei palannut, vaikka Raamattu selkeästi ilmoittaa hänen luvanneen. Jos väität, ettei oikeasti luvavannutkaan, sinun on myönnettävä, että evankeliumienkirjoittajat panivat omiaan Jeesuksen sanoiksi. Tämä taas tarkoittaa, että on mahdotonta tietää, mitä Jeesus on sanonut, mitä hän on tehnyt, tai onko häntä ollut edes olemassa!

        Ilmestyskirja on "sienissä kirjoitettua", minkä sisältöön Lutherkin suhtautui suurella epäluulolla. Loppuun laitetut uhkaukset eivät mitenkään paranna sen uskottavuutta. Raamattu on tekstikokoelma useilta tarinankertojilta, joilla on ollut hyvinkin erilaisia kuvitelmia. Yritykset niiden yhteen sovittamiseksi ovat tuottaneet koko joukon Ainoita Oikeita Totuuksia. Oman lisäsnsä soppaan tuo vielä se, että tulkitsijat ovat luonnollisesti kuvitelleet olevansa "Pyhän Hengen" ohjausksessa (mikä tunnetaan myös lyhenteellä MuTu).

        Voi olla et pave maijanen on kirjottanu sen kännissä se tekee siitä epäuskottavan jos joku ottaa pois jumala ei ole niin pahvi et perustaa uskonsa johonkin pahvinpalaselle jos et usko mitä paskaa tässä pahvilapussa lukee kuolet


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Ihanko totta?

        Onko Jeesus jo tullut hakemaan omansa. Yms.

        Miten suhtaudut Ilmestykseen, koko kirja on Jeesuksen keromaa, mitä tulee tapahtumaan?

        1 Jeesuksen Kristuksen ilmestys, jonka Jumala antoi hänelle näyttääkseen palvelijoilleen, mitä pian on tapahtuva. Jumala lähetti enkelinsä ja ilmoitti kaiken tämän palvelijalleen Johannekselle,
        2 joka nyt omalla todistuksellaan vahvistaa Jumalan sanan ja Jeesuksen Kristuksen todistuksen, kaiken minkä on nähnyt.
        3 Autuas se, joka tämän toisille lukee, autuaat ne, jotka kuulevat nämä ennussanat ja ottavat varteen sen, mitä tähän kirjaan on kirjoitettu, sillä hetki on lähellä.

        Kirja loppuu 22 lukuun; 17 Henki ja morsian sanovat: "Tule!" Joka tämän kuulee, sanokoon: "Tule!" Joka on janoissaan, tulkoon. Joka haluaa, saa lahjaksi elämän vettä.
        18 Jokaiselle, joka kuulee tämän kirjan ennussanat, minä vakuutan: Jos joku panee niihin jotakin lisää, panee Jumala hänen kärsittävikseen ne vitsaukset, joista tässä kirjassa on kerrottu.
        19 Jos joku ottaa pois jotakin tämän ennustusten kirjan sanoista, ottaa Jumala pois hänen osallisuutensa elämän puuhun ja pyhään kaupunkiin, joista tässä kirjassa on kerrottu.
        20 Hän, joka todistaa tämän, sanoo: "Tämä on tosi, minä tulen pian." Aamen. Tule, Herra Jeesus!
        21 Herran Jeesuksen armo olkoon kaikkien kanssa.

        Olet vain salaliittoteoreetikko ei muuta


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olet vain salaliittoteoreetikko ei muuta

        En ole vl, he ovat niitä, haukut väärää puuta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Älä siirrä maalitolppia. Jeesus ei palannut, vaikka Raamattu selkeästi ilmoittaa hänen luvanneen. Jos väität, ettei oikeasti luvavannutkaan, sinun on myönnettävä, että evankeliumienkirjoittajat panivat omiaan Jeesuksen sanoiksi. Tämä taas tarkoittaa, että on mahdotonta tietää, mitä Jeesus on sanonut, mitä hän on tehnyt, tai onko häntä ollut edes olemassa!

        Ilmestyskirja on "sienissä kirjoitettua", minkä sisältöön Lutherkin suhtautui suurella epäluulolla. Loppuun laitetut uhkaukset eivät mitenkään paranna sen uskottavuutta. Raamattu on tekstikokoelma useilta tarinankertojilta, joilla on ollut hyvinkin erilaisia kuvitelmia. Yritykset niiden yhteen sovittamiseksi ovat tuottaneet koko joukon Ainoita Oikeita Totuuksia. Oman lisäsnsä soppaan tuo vielä se, että tulkitsijat ovat luonnollisesti kuvitelleet olevansa "Pyhän Hengen" ohjausksessa (mikä tunnetaan myös lyhenteellä MuTu).

        Ei kysymys ole siitä, vaan ennusteita aikaamme.

        Älä itse pane sanoja suuhuni. Kysymyshän oli siitä yltääkö Kaikkivaltiaan Herramme ennustukset päiviimme?

        Pyhä Henki ole elementti, jonka Pyhä ihminen saa kasteessa, ja Hän on lisänä Jeesuksen ilmoituksien mukana.

        Kaikesta näkee sekä tuntee, ettei kukaan ole Sinua upottanut, eli kastanut?

        Luther teki juoppona kaiken "sienissä"? Joten heikko on mentorisi?

        Tämä paljasti sinut sekulaariksi, kiitos siitä.

        Koen, että olet toivoton, pelastuksen osalta, joten en halua haaskata aikaani torakoihin.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Ei kysymys ole siitä, vaan ennusteita aikaamme.

        Älä itse pane sanoja suuhuni. Kysymyshän oli siitä yltääkö Kaikkivaltiaan Herramme ennustukset päiviimme?

        Pyhä Henki ole elementti, jonka Pyhä ihminen saa kasteessa, ja Hän on lisänä Jeesuksen ilmoituksien mukana.

        Kaikesta näkee sekä tuntee, ettei kukaan ole Sinua upottanut, eli kastanut?

        Luther teki juoppona kaiken "sienissä"? Joten heikko on mentorisi?

        Tämä paljasti sinut sekulaariksi, kiitos siitä.

        Koen, että olet toivoton, pelastuksen osalta, joten en halua haaskata aikaani torakoihin.

        Herrasi ei olemattomuuttaan ole kovin kaikkivaltias. Miksi sen antamiksi väitettyjen ennustusen pitäisi yltää meidän päiviimme, jos ne paluulupauksetkin osoittautuivat vesiperäksi viimeistään toiselle vuosisadalle tultua!

        Minut on kastettu, joten älä luule liikoja näkökyvystäsi. Sittemmin tulin järkiini ja myönsin tosiasiat. Pyhä Henki (ts. MuTu) on sellainen, minkä ihminen saa näin kuvitellessaan. Raamatun mukaan se ei edellytä kastetta, mutta tottakai monia rituaalit auttavat kuvittelemaan.

        Ilmestyskirjan juttuihin on suhtauduttu varauksella alusta asti. Kirjoittaja kertoo näyistään ja väittää niitä Jeesukselta saaduiksi. Mikä osoittaa, että näyissä olisi jotain profeetallista ja jumalallista tietoa? Tällaisia hörhöjähän on ollut aina. Se, että se on sattumoisin Raamatussa, joka on täynnään virheitä ja päättömyyksiä, on aika heppoinen perustelu.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Herrasi ei olemattomuuttaan ole kovin kaikkivaltias. Miksi sen antamiksi väitettyjen ennustusen pitäisi yltää meidän päiviimme, jos ne paluulupauksetkin osoittautuivat vesiperäksi viimeistään toiselle vuosisadalle tultua!

        Minut on kastettu, joten älä luule liikoja näkökyvystäsi. Sittemmin tulin järkiini ja myönsin tosiasiat. Pyhä Henki (ts. MuTu) on sellainen, minkä ihminen saa näin kuvitellessaan. Raamatun mukaan se ei edellytä kastetta, mutta tottakai monia rituaalit auttavat kuvittelemaan.

        Ilmestyskirjan juttuihin on suhtauduttu varauksella alusta asti. Kirjoittaja kertoo näyistään ja väittää niitä Jeesukselta saaduiksi. Mikä osoittaa, että näyissä olisi jotain profeetallista ja jumalallista tietoa? Tällaisia hörhöjähän on ollut aina. Se, että se on sattumoisin Raamatussa, joka on täynnään virheitä ja päättömyyksiä, on aika heppoinen perustelu.

        Mistä sinä minun Herrani tiedät.

        Kaikesta alkaa tuntua, että olet sekulaari, Pyhyyden vastustaja, mutta lukenut.

        Kysyt; - mikäkö osoittaa, että näyissä olisi profeetallista tietoa?

        Minulle se selvä? Mutta kun sinä sitä kysyt, ei tuolla olemuksella saa vastusta yhteenkään Raamatun lauseeseen.

        Joten,,,,, etsimään nyt?


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Mistä sinä minun Herrani tiedät.

        Kaikesta alkaa tuntua, että olet sekulaari, Pyhyyden vastustaja, mutta lukenut.

        Kysyt; - mikäkö osoittaa, että näyissä olisi profeetallista tietoa?

        Minulle se selvä? Mutta kun sinä sitä kysyt, ei tuolla olemuksella saa vastusta yhteenkään Raamatun lauseeseen.

        Joten,,,,, etsimään nyt?

        Vastapuolen nurjaan asenteeseen vedotaan tyypillisesti, kun ei ole harmainta hajua miten vastaisi. Voisit edes miettiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Herrasi ei olemattomuuttaan ole kovin kaikkivaltias. Miksi sen antamiksi väitettyjen ennustusen pitäisi yltää meidän päiviimme, jos ne paluulupauksetkin osoittautuivat vesiperäksi viimeistään toiselle vuosisadalle tultua!

        Minut on kastettu, joten älä luule liikoja näkökyvystäsi. Sittemmin tulin järkiini ja myönsin tosiasiat. Pyhä Henki (ts. MuTu) on sellainen, minkä ihminen saa näin kuvitellessaan. Raamatun mukaan se ei edellytä kastetta, mutta tottakai monia rituaalit auttavat kuvittelemaan.

        Ilmestyskirjan juttuihin on suhtauduttu varauksella alusta asti. Kirjoittaja kertoo näyistään ja väittää niitä Jeesukselta saaduiksi. Mikä osoittaa, että näyissä olisi jotain profeetallista ja jumalallista tietoa? Tällaisia hörhöjähän on ollut aina. Se, että se on sattumoisin Raamatussa, joka on täynnään virheitä ja päättömyyksiä, on aika heppoinen perustelu.

        Sivusta kommentoin, että Raamatun profetiat on valittu sinne juuri sen perusteella, ovatko ne toteutuneet.

        Luepa Jesaja 53.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sivusta kommentoin, että Raamatun profetiat on valittu sinne juuri sen perusteella, ovatko ne toteutuneet.

        Luepa Jesaja 53.

        Alun perin palstalainen mitätöi Jeesuksen ennusteet aikaamme?

        Jesajahan eli aikaisemmin mitä Jeesus ja oli Lain alla.

        Oli Israelin profeetta. Hän vaikutti Jerusalemissa noin vuosina 740–700 eaa. Jesaja palveli Juudaa ja Jerusalemia Juudan kuninkaiden Ussian, Jotamin, Ahasin ja Hiskian päivinä.

        Ei liity mitenkään asiaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sivusta kommentoin, että Raamatun profetiat on valittu sinne juuri sen perusteella, ovatko ne toteutuneet.

        Luepa Jesaja 53.

        Se selittääkin hyvin miksi vanhoilliset ovat niin rikkaita heillä on kaikkivaltias jeesus


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se selittääkin hyvin miksi vanhoilliset ovat niin rikkaita heillä on kaikkivaltias jeesus

        Olen kateellinen heille ja alan kohta järjestämään hoitokokouksia jos rahantulo ei lopu jeesus on saatava savustettua ulos liikkeestä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sivusta kommentoin, että Raamatun profetiat on valittu sinne juuri sen perusteella, ovatko ne toteutuneet.

        Luepa Jesaja 53.

        Esim ilkeitä paiseita tuli ihmisiin ja he raapivat itseään mutta eivät tehneet parannusta irstaista töistänsä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Esim ilkeitä paiseita tuli ihmisiin ja he raapivat itseään mutta eivät tehneet parannusta irstaista töistänsä

        Näitä ihmisiä pitää vältellä ettei synti tartu


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        En ole vl, he ovat niitä, haukut väärää puuta.

        Salaliittoteoreetikot ovat niitä jotka julistavat totuutta kuten maanalaisia pimeitä tunneliverkostoja nämä on räjäytettyä umpeen venäjän ja kiinan toimesta ettei sinne päästä uhraamaan lapsia saatanalle ne valmistautuu siellä sotaan herran vihan päivää varten


    • Anonyymi

      Meidän pihalle on tullut öljypuun taimi minun syntymäpäivänä. Minä olen Daavidin kuningashuoneen verso, kuninkaitten kuningas ja herrain herra numero 17, se numero on minun pankkikortissa.

      onegas-00

    • Itse uskon viikunapuu vertauksen olevan vain vertaus ajanjakson pituudesta ja järjestyksestä, kuinka nopeasti asia siirtyy seuraavaan vaiheeseen.
      Sama kuin nooan ajan vertaaminen eli ihmiset eivät tajua, että tuho on lähellä ja elävät normaalisti ja sitten tuho YLLÄTTÄÄ TÄYSIN.
      Tulemme kuulemaan kuinka saatanan palveluksessa oleva tieteenosa muuttaa katastrofit tieteen peittämäksi valheeksi, mutta uskovat tietävät, koska Jumala näinkin suojelee lapsiaan..heitä, jotka Jumalaa Rakastaa.

      • Anonyymi

        Näin se on mister hyvis


    • Anonyymi

      Jokaisen loppu on lähellä me elämme niin pienen hetken täällä loppujen lopuksi...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      445
      4778
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      15
      1702
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      93
      1438
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      53
      1339
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      22
      1296
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      50
      1171
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1065
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      980
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      57
      865
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      60
      839
    Aihe