ajatuksia itsemurhasta

Anonyymi-ap

Hei. Olen jo vuoden ajan miettinyt aktiivisesti itsemurhaa ja kaikkea siihen liittyvää. Olen miettinyt itsemurhan tekemistä niinkuin asiana enkä niin itsensäsatuttamisena. Haluaisin tehdä itsemurhan, koska en koe halua elää tai saavuttaa mitään täälä maailmassa, mutta en mieti sitä että teen itsemurhan masentavan olon tai itsensäsatuttamisen haluna. Koen olevani onnellinen jotenkin mutta koen että onnellisuus mitä elän ei kannata tai ole sen kaiken muun arvoista minkä kanssa joudun elämään. Saatan olla hieman yliherkkä ihminen koska niinkuin sanoin olen onnelinen, mutta yksikin pieni asia esim kaverilta tullut ilkeä kommentti saa minut itkuiseksi seuraavaksi kahdeksi päiväksi ja ainakun jotain pahaa tapahtuu minulle tai jollekkin muulle tuntuu että koko maailma romahtaa ja en pääse siitä yli. Pelkään koko ajan, että olen itsekäs ihminen ja että olen todellaitserakas ja saatan ollakkin mutta pelkään sitä paljon sillä haluisin päästä auttamaan muita ja minusta tuntuu että kaverini ajattelevat minun olevan itserakas sillä puhun paljon ja tykkään olla huomion keksipisteenä. kerran kuulin kavereideni puhuvan siitä kuinka olen ystävällinen enkä voisi varmaan ikinä suuttua kellekkään mutta paria päivää myöhemmin pari kaveriani vihjasivat minulle ettei kaveriporukkani tytöt ja pari poikaa pidäminusta/puhuvatminusta pahaa, kun en ole paikalla. Kun en haluaisi haitata ketään tai olla kenenkään tiellä missään ja kun sanoin että puhun paljon niin usein tulee tilanteita missä puhun vahingossa muiden päälle ja ainakun niin tapahtuu pyydän anteeksi ja itken asiaa myöhemmin yksin. Jotenkin koen että en sovi maailmaan ja sen takia haluaisin tehdä itsemurhan, en halua vaivata sillätavalla muita ihmisiä joten kokisin itsemurhan hyväksi vaihtoehdoksi.

3

120

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Logiikkasi ei toimi. Pelkäät, että olet itserakas ja aiheutat haittaa muille. Jos teet itsemurhan, aiheutat valtavasti surua, haittaa ja vaivaa muille, vaikka et itse siitä silloin mitään tiedä. Eikö se juuri ole itserakkautta? Miten se voisi olla hyvä, jos se on itsellesi neutraali ja muille huono?

      • Anonyymi

        Ihminen, joka voi henkisesti tosi huonosti ja on väsynyt elämään harvoin jaksaa ajatella sitä, mitä hänen kuolemansa tarkoittaisi muille. Harvoin kukaan itsetuhoinen haluaa aiheuttaa muille tuskaa, mutta siinä vaiheessa pää on niin täynnä ajatuksia, ettei kapasiteetti yksinkertaisesti riitä sen kivun ajatteluun, mitä oma kuolema aiheuttaisi läheisille.


    • Hei,

      Hyvä, että kirjoitit tänne! On tärkeä purkaa mielessä olevia huolia. Et viestissäsi maininnut, oletko jo kertonut itsetuhoisista ajatuksistasi vanhemmillesi tai muille läheisillesi? Kannustan sinua kertomaan ajatuksistasi myös heille.

      Lisäksi olemassa matalan kynnyksen auttavia tahoja, joissa voi jutella mielessä olevista huolista turvallisessa ympäristössä ja luotettavasti.

      - Tukinet.net - Tukipisteesi netissä https://tukinet.net/

      Tukinetistä saa itselleen tukihenkilön, jonka kanssa voi keskustella kahden kesken mistä tahansa hankalasta elämäntilanteesta tai mielessä olevasta huolesta. Tukihenkilö löytyy esimerkiksi Mieli Tukisuhteesta https://tukinet.net/teemat/mieli-tukisuhde/tukisuhteet/

      Tukinetissä on myös monenlaisia ryhmächattejä ja keskusteluryhmiä, joista voi saada vertaistukea sekä ammattilaisten neuvoja.

      Tukinetin kaikki palvelut saa käyttöönsä rekisteröitymällä palveluun anonyymisti. Osaa palveluista voi käyttää ilmankin rekisteröitymistä.

      https://sekasin247.fi/

      Sekasin-chat nuorille on auki vuoden jokaisena päivänä, maanantaista perjantaihin klo 9-24 sekä lauantaisin ja sunnuntaisin 15-24. Chatissa päivystävät mielenterveyden ammattilaiset sekä koulutetut vapaaehtoiset.

      Ystävällisin terveisin
      MIELI Kriisikeskus Helsinki/Kata

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      37
      3296
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      153
      2005
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      195
      1622
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      129
      1493
    5. 80
      1115
    6. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      234
      1094
    7. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      264
      971
    8. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      52
      889
    9. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      114
      884
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      68
      810
    Aihe