Crowdsorsa on mobiilisovellus, jonka avulla käydään Suomen luontoa uhkaavien vieraslajien kimppuun. Pelissä etsitään ja tuhotaan vieraslajikasveja, pisteiden sijaan palkkio on oikeaa rahaa.
Tamperelaisen Crowdsorsan kehittämän sovelluksen idea on joukkoistaa haitallisten vieraslajien torjuntaa.
Käytännössä pelaaminen on helppoa: lataa sovellus, varmista että olet pelialueella, kuvaa kitkettävä alue, kitke ja kuvaa alue uudestaan. Videot ladataan sovellukseen, ja ne tarkastetaan. Jos suoritus hyväksytään, pelaaja saa palkkion tililleen.
Palkkion maksaa se kaupunki, jonka alueella kitkentätyö on tehty.
Nyt kaikki pulityöttömät tienaamaan! Kun muutenkin etenette kontaten ojissa ja puskissa, nyt voitte tienata repimällä ja vaikka syömällä lupiineja yms. haittakasveja! Bonusena voitte löytää myös tyhjiä kaljatölkkejä!
Revi maasta lupiineja ja tienaa! Uusi mobiilisovellus palkitsee vieraslajien tuhoamisesta
36
912
Vastaukset
- Anonyymi
Kuuluuko Lieksan kaupunki tuohon? Jos ei niin annetaan lupiinien kasvaa rehottaa.
- Anonyymi
Ei kuulu koska kaupungin pitää maksaa.
- Anonyymi
Joku halukas voisi tulla tontilleni rikastumaan, on lupiineja mitä kiskoa ja paukkupalsamia, sekä jonkinverran jättiukonputkea. Itse en kykene liikkumaan ja rikastumaan.
- Anonyymi
Revin naapurin kukkapenkit mutta en saanut maksua mikä meni pieleen?
- Anonyymi
Kaupingin kukat on jo revitty puutarhassa. Liexa rulez!
- Anonyymi
Nyt tuli kiire kitkemään 🏃♀️🚴♀️
- Anonyymi
Olisiko tämä nuorisolle sopiva harrastus pääsee oikein luvan kanssa tuhoamaan paikkoja paitsi muistuttaa liiaksi työn tekoa
- Anonyymi
Siinäpä se onkin kun tuhoaminen on luvallista! Lupiinien repiminen pitäisi olla ankarasti kielletty suuren korvausvelvollisuuden ja vankeusrangaistuksen uhalla, niin jopa alkaisi harrastus himoittamaan!😆
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siinäpä se onkin kun tuhoaminen on luvallista! Lupiinien repiminen pitäisi olla ankarasti kielletty suuren korvausvelvollisuuden ja vankeusrangaistuksen uhalla, niin jopa alkaisi harrastus himoittamaan!😆
Sama juttu kun Lieksan lehdessä kirjoitti että tämä on viimeinen varoitus, uimakoppi laitetaan kiinni ja kaikki kärsii jos vielä tehdään ilkivaltaa. Niin nythän nuorisolle tulee vasta kiire tekemään sinne ilkivaltaa jos kaikki saadaan kärsimään.🏃🚴
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sama juttu kun Lieksan lehdessä kirjoitti että tämä on viimeinen varoitus, uimakoppi laitetaan kiinni ja kaikki kärsii jos vielä tehdään ilkivaltaa. Niin nythän nuorisolle tulee vasta kiire tekemään sinne ilkivaltaa jos kaikki saadaan kärsimään.🏃🚴
oon pannu uimakopissa pikinin läpi paljaalla pinppiin
- Anonyymi
Olen tänään kitkenyt jo monta hehtaaria! SITTEN TULI KELA ETSIVÄ JA RUPESI KYTTÄÄMÄÄN että eikai täällä vaan tienata rahaa, penkoi reppunikin, missä oli 9 tyhjää tölkkiä VÄHENETÄÄN KAIKKI TOIMEENTULOSTA.
- Anonyymi
Pimut voi tulla kuokkimaan Reunatien takapihalleni pinppi pystyssä. Panen paljaalla ja juon x-tra 8% olutta Muskotista pöllitty juosten aamulla.
- Anonyymi
Jäät ilman, KELA ETSIVÄT ON PAIKALLA ja ne mäiskii sinut mustelmille.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jäät ilman, KELA ETSIVÄT ON PAIKALLA ja ne mäiskii sinut mustelmille.
Audijuppi tuo Audilla TriplaTurbon suhisten 8% k-menua 13c Reunatielle. Pimut kirkuvat känniorkussa parvekkeella
- Anonyymi
Sanokaa nopeasti lupi,lupi,lupi,lupi,lupi
- Anonyymi
pillu pillupillu
- Anonyymi
Rentunruusuja ei saa tuhota, ne ovat kauniita.😱
- Anonyymi
Oh oon kyntänyt jo satoja metrejä nokka maassa alkaa tää homma oikeesti jo kyrsinään.
- Anonyymi
Mä meen kohta kyntämään pimuja saunaan paljaalla koska oikein luvan kanssa saa painaa lauteilla pinppiin. Vieraslajitki sallittu ootan Japanin pimuja oisko pinppi poikittain
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mä meen kohta kyntämään pimuja saunaan paljaalla koska oikein luvan kanssa saa painaa lauteilla pinppiin. Vieraslajitki sallittu ootan Japanin pimuja oisko pinppi poikittain
Suoritus hyväksytty liexan kaupunki maksaa pimujen kyntämisestä 9 euroo
- Anonyymi
haitallisten vieraslajien torjuntaa.
Eikös näitä ole lieksa täys, saako niiden kitkemisestä rahaa? 🤔- Anonyymi
Ymmärsit nyt väärin, nyt puhtaan kasveista.
- Anonyymi
Riicalta ja Yussilta voi kysellä näistä asioista. Lieksan kaupungilta voi taas kysellä mitä tehdään ihmisille jotka ei ole menestyjiä koska Lieksa on menestyjiien kaupunki.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ymmärsit nyt väärin, nyt puhtaan kasveista.
Sekä että tuota joo kyllä.
- Anonyymi
Nahkasi väri lienee musta, kuin korsteeni?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nahkasi väri lienee musta, kuin korsteeni?
Kylläpä se meikeläisen nahkan väri on ihan pienestä pitäen ollut ihan yhtä vaalea kuin valkoihoisilla suomalaisilla yleensä ja tuskin siitä muuksi tulee muuttumaan.
- Anonyymi
Reuntie kaluttu posliiniksi.
- Anonyymi
Nyt menen jo hurjana pusikossa, syön heinää!
- Anonyymi
Saatana nyt meni mun vaivalla kasvatettu tuja aita.
- Anonyymi
Se olin minä, meille maksetaan.
- Anonyymi
En halua syödä heinää en suostu tähän
- Anonyymi
Se on nyt syötävä tai ei saa pinppii
- Anonyymi
Olen syönyt nyt kilon heinää ihan hyvin tämä menee kun tottuu🤢
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen syönyt nyt kilon heinää ihan hyvin tämä menee kun tottuu🤢
Ei heinästä makseta, pitää syödä lupiineja!
- Anonyymi
syö paskas!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
syö paskas!
Enkä syö, syön lupiineja!
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde212606- 1482244
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292242Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.522139Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211742Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3881617Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961556- 2881436
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131389- 1321389