Pitbullien omistajat

Anonyymi-ap

Auttakaa Pitbullien omistajat! Meille on naapuriin muuttanut iso uros pitbull. Koira vaikuttaa suht hyvin koulutetulla mutta kuulemma ei voi päästää muita koiria lähelle. Omistajalla hyvät välineet päällä, mm paksu kuonopanta. Olen kuitenkin todella huolissani meidän oman koiran puolesta. Asutaan onneksi eri rapuissa mutta pihalla mahdollisesti kohdataan. Omaa koiraani on purrut toinen koira. Kyseessä oli jonkinnäkösen bul- tai staffimix. Koirani reagoi siis tämän tyyppisiin koriin haukkumalla ja riuhtomalla itseään irti. Olemme paljon tehneen töitä sen eteen, että reagointi olisi minimaalista mutta tämä tulee niin lähelle, että aivan varmasti koirani reagoi. Olen tämän kommunikoinut pitin omistajalle. Meille vahinko on jo sattunut, onneksi henki pysyi, mutta kertokaa minulle miten me pärjätään tämän kanssa. Pelkään että oma koirani triggeröi tätä pittiä ja ymmärrän myös täysin omaani, että on jäänyt traumat kun hyökkäys tapahtui vieläpä oman kodin edustalla. Häneltä ei voi vaatia enempää kuin mihin olemme jo päässeet ja on itseasiassa edelleen koirasosiaalinen kunhan ei ole triggeröityvä kaveri seurana. Koirani on itse vähän hömelö, eikä tajua varoa välttämättä, ja selvästi hänelle tulee lähinnä hätä näissä tilanteissa. Meillä on keinoja siihen, että koirani pääsee tilastaan eteenpäin, mutta nyt tämä triggeri tulee vaan todella lähelle. Pitti on todella iso ja varmasti pääsee halutessaan irti, jos tilanne eskaloituisi. Ainoa hyvä puoli on, että omani on narttu mutta me pelätään kovasti mitä tapahtuu jos koiraat kohtaa liian läheltä. Mielestäni pitti on itseasiassa söpö siis tämä naapurin mutta luoja että pelkään oman koiran hengen puolesta, jos koirat reagoi isosti molemmin puolin. Auttakaa! Saisiko apua varsinkin pittien omistajilta, jotka asutte kerrostalossa. Miten teillä sujuu muiden reagoivien koirien kanssa ja millaista vastuuta kannatte? Tarkoitan tällä sitä, että vaikkapa oma koirani ei kävisi kiinni sanoisin melkeinpä missään tilanteessa vaarallisella tasolla vaikka tottakai jokainen koira voi puolustaa itseään. Riittääkö ymmärrystä ihmisten huolia ja pelkoja kohtaan? Olisi kiva kuulla.

4

126

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Pikku koirien omistajien kannattaa pitää matkassa ulkoilulenkillä pesäpallomaila, sillä talttuu isompikin koira kun vetää täysillä nuppiin.

    • Anonyymi

      Meillä ei ole pikkukoira. On 25 kg. Mutta ihan eri tyylinen koira. Tähän meidän rotuun kuuluu sosiaalisuus ja rohkeus, mitä hän onkin. Mutta hätääntyy tiettyjen koirien kohdalla ihan vaan traumasta johtuen. Muuten pärjää ja tykkää ihan tosi isoistakin koirista. Koko ei tässä ole se juttu. T. Ap

    • Anonyymi

      Parasta. Talossa on nyt myös staffi, nuorella naisella, käyttää flexiä! Tää menee yli hilseen itsellä. Tässä on niin tiiviisti koiria ja lapsia, että voimakoiralla flexi ei musta vaan ole mahdollinen. En kehtaisi edes omalla käyttää taajamssa, koska on sen verran riistaviettinen. Fakta on, että flexissä oleva koira päättää lähteä, on koiran hallinta erittäin vaikeaa, jopa mahdotonta. Eikä ihmiset yhtään ajatelle muita? Kellä vaan voi oma koira päästä vapaaksi, niin se, että kaupungissa pidetään lähtökohtaisesti koiria, joihin liittyy sisäsyntyisesti isot riskit, on vaan jotain mitä en ymmärrä. Mielestäni yksikään puolustus ei riitä tähän, koska kyse on lasten ja varsinkin muiden koirien turvallisuudesta. Se, että vaikka väittää, että jokainen koiria voi tappaa, ei myöskään pidä paikkansa. Sanon, että apua mitä ihmiset ajattelee! Samoin kyllä ajatellen monesta muustakin haastavasta koirasta. Tässä lähellä asuu vaikkapa sakemanni, joka sekoaa jo 30 metrin päätös kun kävellään ohi. Ja oma koirani ei siis tee mitään hauku yms, koska ei olla oman kodin lähellä, mutta siinä on joku mennyt pieleen. Ja taajamassa aika hankalaa. Näyttää siis siltä, että mies juuri ja juuri saa pidettyä koiraa ja huutaa sille. Miettikää oikeasti! Olen itse herännyt tähän todellisuuteen vasta. Itse en kehtaisi antaa vaikka lasten pelätä koiraani, kun saattaa joskus innostua liikaa tai pelätä vaikka pyöräilevää lasta, mutta kyllä se on minun tehtävä hoitaa asia niin, että mulla ob koira hallinnassa ja toki lapsille voi opettaa miten koirien lähellä kannattaa toimia yms. Mutta kyllä hirvittää! Haastavat koirat vaan vaatii todella paljon sitoutumista ja osaamista, valitettavan usein näkee, että homma ob nipin napsin hallussa ja yksikään puolusteli ei vaan riitä, jos koira alkaa olla riski vaikka rapussa, ulkona jne. Ymmärtääkö nämä ihmiset, että meillä muilla voi olla aito huoli ja pelko!

    • Anonyymi

      Flexi on todella typerä keksintö. Sillä ei tositilanteissa voi hallita isoa koiraa. Ne ei kestä yhtään mitään jos esim. Rotikka alkaa näyttämään voimiaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      160
      2570
    2. Selänteiden kommentit

      Se on kesä taas. On alkanut Selänteen rouvakin antamaan lausuntoja ja ohjeita meille. Ei voi olla totta. Yksi Selännekki
      Kotimaiset julkkisjuorut
      207
      1682
    3. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      182
      1630
    4. 79
      1301
    5. Kirkon kuoronjohtajalle varoitus

      Oulun hiippakunnan oratoriokuoro johtaja on saanut varoituksen. Lähettänyt seksuaalissävytteisiä viestejä naiskuorolais
      Luterilaisuus
      28
      1035
    6. Nyt kun pride on ohi on siks

      Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että homoseksuaalisuuden harjoittaminen on syntiä (1. Moos. 19:1-13; 3. Moos. 18:22;
      Luterilaisuus
      297
      966
    7. Miljonääri-Miehensä palkalla elelijä-Sirpa Selänne kertoo: lapsemme eivät osoita mieltä!

      Miksi osoittaisivatkaan kun saavat kaiken isin miljoonilla? Luontoakaan ei kannata suojella niin kovin kun isin autotal
      Julkkikset
      47
      934
    8. Muistatteko itsenne vuonna 1986?

      Millainen olit, mitä haaveilit? Ovatko haaveet toteutuneet, jäänyt vajaaksi vai oletko jopa saanut enemmän mitä olisit t
      Sinkut
      179
      850
    9. Miksi et mies halua

      Seksiä minun kanssa?
      Ikävä
      79
      833
    10. Et vastannut vielä

      Herättikö jokin tunteesi uudelleen vai mistä nyt tuulee?
      Ikävä
      65
      808
    Aihe