Suhde päättyi, mitä olisit tehnyt toisin?

Anonyymi-ap

Olisin ollut kauemmin yksin ja selviytynyt surusta ja ikävästä ystävien tukemana, enkä heti aloittaisi uuttasuhdetta.

Olisin päättänyt suhteen fiksummin, kertonut ne asiat reilusti ja selvästi miksi en näe yhteistä tulevaisuutta ja mitä tarvitsen elämääni. Taisin niin tehdäkin, mutta siinä oli myös turhaa riitelyä joka sotki todellista syytä lopettaa suhde.

Olisin päättänyt suhteen paljon aikaisemmin, enkä toivonut niin pitkään, että jotain muuttuu. (Siihen suhteeseen ei olisi alun alkaenkaan pitänyt mennä.)

Menneiden miettiminen kertoo kasvusta ihmisenä. Se kertoo siitä miten ihminen on kypsynyt vastuuseen itsestään ja suhteessa toisiin. Miten sinä olet kasvanut? Tälläisiä olen miettinyt menneistä suhteista, mitä sinä?

10

450

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      On myös jonkinlainen suhde jossa olen nyt. Tulee surullinen olo kun tajuan miten vähän olen häntä huomioinut, ajatellut hänen tunteita, enemmän vaan tekemisiä ja muita asioita. Nyt päätän keskittyä tähän yhteen ihanaan ihmiseen, niin teen siitä suhteesta vahvan.

    • Anonyymi

      Sen olen oppinut, etten sitoudu suhteeseen enää, jossa toisellakin ei ole riittävää henkistä kypsyyttä ja kapasiteettia. En kannattele enkä kasvata ketään aikuista naista aikuiseksi.

      • Anonyymi

        Tämä onkin viisautta, mutta miten sen tekee jos ehtii jo kovasti ihastustua?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä onkin viisautta, mutta miten sen tekee jos ehtii jo kovasti ihastustua?

        Täytyy tutustua riittävät syvällisesti ennen sitoutumista=keskustella itselle tärkeistä seikoista sen kiinnostavan naisen kanssa ennen 1) hätäistä yhteenmuuttoa tai 2) ett kuuntele hätäkellojen sointia päässäsi vaan ajattelet että "kyllä mä tuosta itselleni koulutan sisäsiistin ja äidilleni esittelykelpoisen kumppanin ajan kanssa."
        Not. Hänen täytyy ottaa itse vastuu itsestään ja kehityksestään ihmisenä. :D

        Mutta ehkä jotkut virhevalinnat täytyy itse käydä kantapään kautta ennen kuin oppi menee ns perille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä onkin viisautta, mutta miten sen tekee jos ehtii jo kovasti ihastustua?

        Lisään, jos on taipumusta ihastua mu*kkuihin ja huonoa kohtelua tarjoaviin (joko tunnekylmiin/passiivisiin tai suoranaisen hankaliin tyyppeihin, playereihin tms) vielä aikuisenakin, on syytä katsoa peiliin. Uskotko, ettet ansaitse parempaa? Toistatko menneisyyden ihmissuhteiden kaavoja? Silloin ne täytyy rikkoa ja kokeilla jotain uutta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täytyy tutustua riittävät syvällisesti ennen sitoutumista=keskustella itselle tärkeistä seikoista sen kiinnostavan naisen kanssa ennen 1) hätäistä yhteenmuuttoa tai 2) ett kuuntele hätäkellojen sointia päässäsi vaan ajattelet että "kyllä mä tuosta itselleni koulutan sisäsiistin ja äidilleni esittelykelpoisen kumppanin ajan kanssa."
        Not. Hänen täytyy ottaa itse vastuu itsestään ja kehityksestään ihmisenä. :D

        Mutta ehkä jotkut virhevalinnat täytyy itse käydä kantapään kautta ennen kuin oppi menee ns perille.

        Huhhuh, siis haluat kouluttaa toisesta ihmisestä itsellesi mieleisen kumppanin ellei heti ole ja toimi kuten sinä haluat? Ei kuulosta tasapainoisen, terveen ja normaalin aikuisen ihmisen puheilta. Tuo kuulostaa alistamiselta ja kontrolloinnilta. Jospa vaan hankkisit itsellesi koiran?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huhhuh, siis haluat kouluttaa toisesta ihmisestä itsellesi mieleisen kumppanin ellei heti ole ja toimi kuten sinä haluat? Ei kuulosta tasapainoisen, terveen ja normaalin aikuisen ihmisen puheilta. Tuo kuulostaa alistamiselta ja kontrolloinnilta. Jospa vaan hankkisit itsellesi koiran?

        Se oli heitto ja väritetty juttu. Palstan lesbotädit ei kyllä koskaan petä vaan aina tulee moraalisaarna ja tuomiot asap. :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täytyy tutustua riittävät syvällisesti ennen sitoutumista=keskustella itselle tärkeistä seikoista sen kiinnostavan naisen kanssa ennen 1) hätäistä yhteenmuuttoa tai 2) ett kuuntele hätäkellojen sointia päässäsi vaan ajattelet että "kyllä mä tuosta itselleni koulutan sisäsiistin ja äidilleni esittelykelpoisen kumppanin ajan kanssa."
        Not. Hänen täytyy ottaa itse vastuu itsestään ja kehityksestään ihmisenä. :D

        Mutta ehkä jotkut virhevalinnat täytyy itse käydä kantapään kautta ennen kuin oppi menee ns perille.

        Toi on tärkeää ja hyvin sanottu, että osaa ottaa itse vastuun itsestään ja kehityksestä. Nyt kun olen jo ehtinyt ihastua ja sitoutua päätäpahkaa ymmärtän mitä olisi pitänyt tietää omista kriteereistä ja se oli just toi minkä sanoit. Onneksi rakkaallani on kyky kehittyä ja minulla myös on oppimista etten yliymmärrä tai mukaidu toisen kyvyttömän tilaan.. saa opetella ja kasvaa.

        Hyvä ystäväni sanoi, että ainahan ihmiset kasvattavat toisiaan kaikissa suhteissa. Päävastuu on toki jokaisella itsestään ja toisen on hyvä olla tarkkana, ettei ala kannattelemaan, sillä niin ei toinen kasva ja kypsy ihmisenä mihinkään, vaan jää passiiviseksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lisään, jos on taipumusta ihastua mu*kkuihin ja huonoa kohtelua tarjoaviin (joko tunnekylmiin/passiivisiin tai suoranaisen hankaliin tyyppeihin, playereihin tms) vielä aikuisenakin, on syytä katsoa peiliin. Uskotko, ettet ansaitse parempaa? Toistatko menneisyyden ihmissuhteiden kaavoja? Silloin ne täytyy rikkoa ja kokeilla jotain uutta.

        Tässä iässä ei enää etsi esittelykelpoista yksiö kenellekään. Tärkeintä on toimiva tasavertainen parisuhde, jossa kumpikin osaa kantaa itsestään ja kasvamisesta vastuun. Sellainen, jossa kummallakin toimii itsereflektio taidot.

        Kysyt hyviä kysymyksiä, sellaisia joiden kautta katsotaan peiliin ja opitaan kantamaan itse vastuu omasta hyvinvoinnista. Uskon, että ansaitsen parempaa! Ongelmani on pelastajan rooli. Miten siitä pääsee pois? Kyllä toistan menneisyyden ihmissuhteiden kaavoja. Olen ottanut roolini pelastajana jo lapsuudessa. Olen kasvanut siihen epäterveeseen rooliin. Miten siitä kasvetaan ulos? En aijo enää kokeilla mitään, mutta haluan toimia viisaammin nyt ja tulevaisuudessa.

        Neuvoja otetaan vastaan!


    • No jos voisin palata menneisyyteen, niin jättäisin muutaman suhteen kokonaan välistä. Olisin antanut tilaa ja mahdollisuuden sille mitä sydämeni eniten kaipasi niinä hetkinä. Olisin kuunnellut sydäntäni. Olisinpa tehnyt niin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      127
      3227
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      109
      1311
    3. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      267
      1275
    4. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      65
      1086
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1051
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      13
      1043
    7. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      54
      972
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      966
    9. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      42
      934
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      44
      839
    Aihe