"Onks se rakkautta, onks sil välii"

Siinä se kysymys. Saa kirjoittaa mitä vain tuosta mieleen tulee. Itse olen pohtinut monesti, jotta oonko ikinä "entisessä" elämässäni ollut rakastunut. Toki ihastunut ja tykästynyt ja varmasti myös kiintynyt. Naisiin kohdistuneet tunteet ovat vain olleet niin paljon voimakkaampia.

17

614

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kummallakin pitää olla terveessä parisuhteessa tunne, että on rakastettu.

      En lähtisi suhteeseen missä en rakastaisi toista tai en saisi vastarakkautta toiselta.

      Kämppäkaverit on asia erikseen. Jokainen eläköön tyylillään.

      • Anonyymi

        Tähän ei mitään lisättävää.


      • Kyllä tuo tavallaan totta on. Terveessä ja hyvässä parisuhteessa tarttee olla montakin juttua. Mutta mä sanoisin, jotta siinä vaiheessa kun suhteeseen lähtee on yleensä ehkä enemmänkin ihastunut. Mutta mikäs siinä vaikka tuntisi rakastumisen tunnetta samantein 😉😊


      • Anonyymi
        En_osaaEn_tunne kirjoitti:

        Kyllä tuo tavallaan totta on. Terveessä ja hyvässä parisuhteessa tarttee olla montakin juttua. Mutta mä sanoisin, jotta siinä vaiheessa kun suhteeseen lähtee on yleensä ehkä enemmänkin ihastunut. Mutta mikäs siinä vaikka tuntisi rakastumisen tunnetta samantein 😉😊

        Tapailu- ja seurusteluvaiheet on suotavaa olla ennen tuota parisuhdetta niin tietää vähän onko sitä rakkautta myöhemmin luvassa vai ei. ;)

        Ihan vaan kaverin puolesta kerron ei minulla itselläni ole kokemusta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tapailu- ja seurusteluvaiheet on suotavaa olla ennen tuota parisuhdetta niin tietää vähän onko sitä rakkautta myöhemmin luvassa vai ei. ;)

        Ihan vaan kaverin puolesta kerron ei minulla itselläni ole kokemusta.

        Kerro vaan ja kiva kun kommentoit 😊 Sepä kai tässä pikkusen hankalaa myös, kun nämä termitkin voi tarkoittaa yhdelle yhtä ja toiselle toista. Seurustellaanko vai ollaanko parisuhteessa vai kuinka. Mun oma kokemus ja ajattelu menee jotenkin silleen, jotta ensin tavataan tai tapaillaan ja sitten näkee syntyykö sitä tunnetta (ihastusta). Ja mikäli semmosta molemminpuolin syntyy ja tuntuu hyvältä, niin sitten ei tartte laittaa (vielä) hynttyitä yhteen, mutta voidaan päättää jotta jatketaan sitä tapailua. Ehkä tuo seurustelu sanana ei enää sovi mun suuhun, vaikka nuorempana se kyllä sopikin 😁 Eli taidan sitten ajatella, että tuossa kohtaa olen parisuhteessa tai ainakin semmosessa suhteessa, jotta muita ei sitten enää tapailla, vaan annetaan tälle suhteelle se aika ja mahdollisuus syventyä. Jotensakin näin.


    • Anonyymi

      Jos on rakkautta, sillä todellaki on välii. On kai niillä lievemmilläki oireilla välii. Kaikilla on välii, paitti välittömillä.

    • Onko ne tunteet naisia kohtaan kuitenkin fyysisempiä? Minä kun erittelen niin, että voin rakastaa ihmistä sukupuolesta viis aivan sata lasissa, yhtä paljon, mutta fyysisesti viehätyn naisista. Saan mielihyvää naisvartalosta, joka miellyttää silmääni.

      Romanttinen rakkaus ja fyysinen rakkaus voi olla yhdessä ja erikseen. Minä oon aina ollu enemmän romanttisen rakkauden perään, kuin fyysisen. Aseksuaalisuuteen vahva taipumus. Myös demi ja sapio 100%.

      • Pohjimmiltaanhan molemmissa sukupuolissa mies ja nainen on kuutenkin ydinasia ihminen. Ja sukupuoli on asia jota ei ole voinut valita. Ja minä taas rakastun ihmiseen, mutta sukupuoli ominaisuudet fyysisesti on naisessa mieluisammat. Vähän koitin selventää.

        Aloittaja on ollut miessuhteissa ja lapsiakin, niin siksi mietin onko kuitenkin kyse enemmän siitä, että naisen keho miellyttää enemmän ja saa aikaan sähköä sinuun, mutta mieskin voi persoonana olla hyvin ihastuttava ja rakastettava?

        Tätä ei välttis pysty miettimään kaikki, kuten hyvä olis jotta ymmärtää. Kun se seksi haittaa joittenkin ajattelua muista tulokulmista. Nähdään vaan se kuori ja sukupuoli, ei henkistä ihmistä.


      • Anonyymi
        EivorCreed kirjoitti:

        Pohjimmiltaanhan molemmissa sukupuolissa mies ja nainen on kuutenkin ydinasia ihminen. Ja sukupuoli on asia jota ei ole voinut valita. Ja minä taas rakastun ihmiseen, mutta sukupuoli ominaisuudet fyysisesti on naisessa mieluisammat. Vähän koitin selventää.

        Aloittaja on ollut miessuhteissa ja lapsiakin, niin siksi mietin onko kuitenkin kyse enemmän siitä, että naisen keho miellyttää enemmän ja saa aikaan sähköä sinuun, mutta mieskin voi persoonana olla hyvin ihastuttava ja rakastettava?

        Tätä ei välttis pysty miettimään kaikki, kuten hyvä olis jotta ymmärtää. Kun se seksi haittaa joittenkin ajattelua muista tulokulmista. Nähdään vaan se kuori ja sukupuoli, ei henkistä ihmistä.

        Puhetapasi on tyypillistä biitä-> väität että ihastut ihmiseen ja samalla vihjaat että muut ovat kiinnostuneet vain pintatasosta( erityisesti lesbot, joiden palstalla muuten olet viemässä tilaa miesjutuillasi, edelleen, itsekästä ja ajattelematonta biimenoa)

        Ehkäpä sulta itseltäsi puuttuu ymmärrystä vain naisista pitäviä naisia kohtaan, kun tulet vähättelemään palstalle ja nostamaan itseäsi jotenkin parempana yksilönä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Puhetapasi on tyypillistä biitä-> väität että ihastut ihmiseen ja samalla vihjaat että muut ovat kiinnostuneet vain pintatasosta( erityisesti lesbot, joiden palstalla muuten olet viemässä tilaa miesjutuillasi, edelleen, itsekästä ja ajattelematonta biimenoa)

        Ehkäpä sulta itseltäsi puuttuu ymmärrystä vain naisista pitäviä naisia kohtaan, kun tulet vähättelemään palstalle ja nostamaan itseäsi jotenkin parempana yksilönä.

        Sinä nyt et ymmärrä mitään mistään. Huomaa tekstistäsi. Uhriutujat harvemmin ymmärtää.


      • EivorCreed kirjoitti:

        Pohjimmiltaanhan molemmissa sukupuolissa mies ja nainen on kuutenkin ydinasia ihminen. Ja sukupuoli on asia jota ei ole voinut valita. Ja minä taas rakastun ihmiseen, mutta sukupuoli ominaisuudet fyysisesti on naisessa mieluisammat. Vähän koitin selventää.

        Aloittaja on ollut miessuhteissa ja lapsiakin, niin siksi mietin onko kuitenkin kyse enemmän siitä, että naisen keho miellyttää enemmän ja saa aikaan sähköä sinuun, mutta mieskin voi persoonana olla hyvin ihastuttava ja rakastettava?

        Tätä ei välttis pysty miettimään kaikki, kuten hyvä olis jotta ymmärtää. Kun se seksi haittaa joittenkin ajattelua muista tulokulmista. Nähdään vaan se kuori ja sukupuoli, ei henkistä ihmistä.

        Hyviä kommentteja ja kiitos kun väänsit myös rautalankaa, mä kun monesti tartten sitä 😁
        Ei mun ajattelua seksi tai liiallinen sähkö ole haitannut mistään kulmasta. Vaikka ei ole kahta eikä edes yhtä sanaa siitä, jotta kumpi, naisen vai miehen keho mun silmää viehättää ja saa sukkaa pyörimään sillon kun saa. Mutta se on tosiaan vain sitä pintaa ja kuorta. Edelleen tärkeintä on sisin. Ja kyllä vain koen naiset kokonaisuudessaan viehättävämpinä, vai mikä sana tässä kohtaa olisi oikea.


      • En_osaaEn_tunne kirjoitti:

        Hyviä kommentteja ja kiitos kun väänsit myös rautalankaa, mä kun monesti tartten sitä 😁
        Ei mun ajattelua seksi tai liiallinen sähkö ole haitannut mistään kulmasta. Vaikka ei ole kahta eikä edes yhtä sanaa siitä, jotta kumpi, naisen vai miehen keho mun silmää viehättää ja saa sukkaa pyörimään sillon kun saa. Mutta se on tosiaan vain sitä pintaa ja kuorta. Edelleen tärkeintä on sisin. Ja kyllä vain koen naiset kokonaisuudessaan viehättävämpinä, vai mikä sana tässä kohtaa olisi oikea.

        Juu, ole hyvä. 🤗

        Minä koen naisissa monesti luonteessa negatiivisiä puolia, mihin en viehäty yhtään. Mä tykkään sydämellisistä naisista, ilkeistä ja natkuttavista en tipan tippaa. Ne on noitia. 😂

        Ylijyrääjät saa imeä itseään näin verbaalisesti kuvaillen. Mua ei saa kiinnostumaan ei sitten millään mikään tärätäti ja saarnaaja tai bimboilija.

        Vaikka päällepäin olisi miten heleä ja helmeä tahansa.


        No miehissä en kiinnostu enää nykyään kestään, mistään syystä. Omanikin on lähinnä satunnaisesti enää ok. Kaverina menee, muu ei enää kiinnosta edes vaikka jossakin syvällä sydämessäni yhä rakastan häntä.

        Mielummin itse oon mukavasti kaverisuhteessa perheenä ja yritän löytää yhteyden vielä. Mutta jollei sitä löydy lasten kasvettua lähden, kun hekin lähtee. Enkä edes murehdi tai pohdi mitä sitten, en elä etukäteen vaan tässä ja nyt. 🙂


      • EivorCreed kirjoitti:

        Juu, ole hyvä. 🤗

        Minä koen naisissa monesti luonteessa negatiivisiä puolia, mihin en viehäty yhtään. Mä tykkään sydämellisistä naisista, ilkeistä ja natkuttavista en tipan tippaa. Ne on noitia. 😂

        Ylijyrääjät saa imeä itseään näin verbaalisesti kuvaillen. Mua ei saa kiinnostumaan ei sitten millään mikään tärätäti ja saarnaaja tai bimboilija.

        Vaikka päällepäin olisi miten heleä ja helmeä tahansa.


        No miehissä en kiinnostu enää nykyään kestään, mistään syystä. Omanikin on lähinnä satunnaisesti enää ok. Kaverina menee, muu ei enää kiinnosta edes vaikka jossakin syvällä sydämessäni yhä rakastan häntä.

        Mielummin itse oon mukavasti kaverisuhteessa perheenä ja yritän löytää yhteyden vielä. Mutta jollei sitä löydy lasten kasvettua lähden, kun hekin lähtee. Enkä edes murehdi tai pohdi mitä sitten, en elä etukäteen vaan tässä ja nyt. 🙂

        No en mäkään kaikista naisista tykkää lähestulkoonkaan 😁 Monessa naisessa on semmosia piirteitä, jotta parempi pysyä kaukana. Mutta sitten taas ne ihanat, joihin muutamaan oon pahemminkin tykästynyt ja ihastunut 🥰
        Mä en odottanut jälkikasvun aikuiseksi kasvamista ennen eroamistani ja välillä tunnen siitä kyllä aika rajujakin tunnontuskia 🙄 Mutta eroa edeltävä tilanne oli erittäin hankala ja aika tavalla mahdotonkin. Tämän päätöksen kanssa on siis elettävä.


      • En_osaaEn_tunne kirjoitti:

        No en mäkään kaikista naisista tykkää lähestulkoonkaan 😁 Monessa naisessa on semmosia piirteitä, jotta parempi pysyä kaukana. Mutta sitten taas ne ihanat, joihin muutamaan oon pahemminkin tykästynyt ja ihastunut 🥰
        Mä en odottanut jälkikasvun aikuiseksi kasvamista ennen eroamistani ja välillä tunnen siitä kyllä aika rajujakin tunnontuskia 🙄 Mutta eroa edeltävä tilanne oli erittäin hankala ja aika tavalla mahdotonkin. Tämän päätöksen kanssa on siis elettävä.

        Juu, ei kaikki vaan ihmisenä innosta. 🙂

        No en minäkään mitään odottelisi, jollen välittäisi miehestäni ihmisenä. Se miehuus nyt on mulle sivuseikka, kun en ole seksiorientoitunut muutenkaan.

        Mutta ymmärrän hyvin, että jos tunteet ja välittäminen loppuu, ei sitä silloin ole tarvetta odotella mitään tulevaa. Minä taas toivon, että minun suhteessani löytyy se mikä hukassa on ja ei edes tarvitse erota koskaan.

        Multa puuttuu kokonaan se mikä joillain myöhäisheränneillä tulee, halu laittaa koko elämä uusiksi ja tunteet loppuu mieheen kuin seinään. Ja pitää etsiä nainen.

        Mä en koe niin. Mä en elä niin. Mutta annan toki jokaisen olla onnellinen niin, jos se onnilliseksi tekee. Mua se ei tekisi kuin surulliseksi, kun mun tunteet ei lopu ja sammu seksuaalisuuteni elämisen mukaan. Ne on kaksi eri lokeroa minussa. Ja seksuaalisuus ei ole mulle tärkeä, tunteet on.


    • En tiedä enää onko rakkaudella väliä. Toivoisin, että maailmassa olisi rakkautta enemmän. Toivoisin, että minua rakastettaisiin enemmän. Vaikuttaa siltä, että niin ei ole. Tai no onhan rakkautta monenlaista. Ystävien välistä, äidin ja lasten välistä, eläinrakkautta, luontorakkautta... no mutta sitä mitä rakkaudeksi kutsutaan meillä... siitä en tiedä. Silloin, kun olen toivonut jotain oikein sydämestä ja rakastanut aidosti paljon, niin olen jäänyt pyyteettömästi yksin. Niitä hetkiä ja tunteita, kun mietin ja niistä lähtökohdista, niin en tiedä onko rakkaudella väliä.

      • Rakkaudella juuri on väliä, milläpä muulla tämä elämä kestäisi kuin rakkauden voimalla. Ja rakkaushan se paritkin yhteen nivoo, silloin kun ei olla kulissisuhteissa. Sikäli ymmärrän sua, minäkin koen etten saa rakkautta tarpeeksi. Mutten enää ole optimisti sen suhteen, että asia ikinä muuksi muuttuisi. Ihmiset ei vain jaksa rakastaa.


      • Musta tuntuu, jotta sillä todellakin on väliä. Jos ei sillä, niin millä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      117
      2595
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      255
      1138
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      86
      1094
    4. Taas kuoli kuortaneella

      Mitä tapahtui kuhinoilla kun auton alle jäi ja kuoli 66.
      Kuortane
      8
      1044
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1001
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      930
    7. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      63
      913
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      28
      881
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      41
      822
    10. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      33
      782
    Aihe