Keskustan talouspolitiikka puree

Kauppalehti

Sisu- kuorma-autoja valmistava Suomen Autoteollisuus irtisanoo 40 työntekijäänsä eri yhtiöistään.
Yhtiö kertoi asiasta tänään.

Jälleen hieno esimerkki keskustalaisen pääministeri Matti Vanhasen saavutuksista.

Onneksi olkoon Matti! 500,000 lähestyy kovaa vauhtia.

6

350

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sisun omistaa Renault. Ehkä tiedät että se on Ranskalainen autotehdas. Pääkonttorilla Pariisissa on todettu että tuotantoa ja työpaikkoja tulee siirtää pois räyhäävän ja riitaa haastavan SDP-SAK:n reviiriltä.

      Jos haluat syyttää jutusta Matti Vanhasta ja Suomen Keskustaa, niin syytä sitä sitten toimettomuudesta kun eivät saa mitään tolkkua Hakaniemen terroristien puuhille.



      Seppo Hietanen
      "kerimäki st"
      CITY-Keskusta

      • Suomen Autoteollisuus Oy, jonka omistavat Sisu Auton johto ja monipuolista suomalaista kuljetusalan osaamista edustava sijoittajaryhmä, on 4.3.2004 sopinut ostavansa Oy Sisu Auto Ab:n osakekannan KONE Oyj:ltä. KONE tulee vähemmistöosakkaaksi Suomen Autoteollisuus Oy:öön.

        Kotimaiseen sijoittajaryhmään kuuluvat Rolf Saxberg, Lars-Olof Staffans, Ilmari Mustonen, Juha Nurminen, Henri Juva ja JYKI Group.

        Renault ei ole missään vaiheessa ollut yhtiön omistajana, vaikka yhtiö on kyllä tehnyt Renaultin kanssa yhteistyötä.


      • Känä kirjoitti:

        Suomen Autoteollisuus Oy, jonka omistavat Sisu Auton johto ja monipuolista suomalaista kuljetusalan osaamista edustava sijoittajaryhmä, on 4.3.2004 sopinut ostavansa Oy Sisu Auto Ab:n osakekannan KONE Oyj:ltä. KONE tulee vähemmistöosakkaaksi Suomen Autoteollisuus Oy:öön.

        Kotimaiseen sijoittajaryhmään kuuluvat Rolf Saxberg, Lars-Olof Staffans, Ilmari Mustonen, Juha Nurminen, Henri Juva ja JYKI Group.

        Renault ei ole missään vaiheessa ollut yhtiön omistajana, vaikka yhtiö on kyllä tehnyt Renaultin kanssa yhteistyötä.

        Kiitti oikaisusta


        Seppo hietanen


    • oivahärkönen

      ... on ottanut asiakseen kertoa niistä tapauksista, joissa vähennetään yritysten työväkeä. Hän ei kerro niistä, joissa niitä lisätään. Työntekijöiden vähentäminen ja lisääminen ovat normaalia yritystalouden toimintaa.

      Tosiasiassa keskustajohtoisen hallituksen aikana työttömyys on vähentyntyt hiljalleen koko ajan, vaikka nyt ei vallitse voimakasta kansainvälistä noususuhdannetta. Sellainen vallitsi koko ajan 8-vuotisen Lipposen hallituskauden aikana. Työttömyys väheni vain neljänneksen verrattuna 90-luvun alun suureen lamaan. Lipponenhan muuten lupasi puolittaa työttömyyden jo ekan hallituksensa aikana. Se ei vieläkään ole puolittunut.

      • anti oiva

        puhemiehenäkin vastata työttömyyden hoidosta? Jos siihen löytyy hänelle valtuudet, on ensimmäinen liike erottaa mitääntekemätön pääministeri Vanhanen, jonka aikaansaannoksia sentään löytyy jostain. Hän on nimittäin kovaa vauhtia hukkaamassa nekin vähät parannukset työttömuyyslukuihin, mitä Lipposen kaudella saatiin aikaan. Tuon Vanhasen kauden työpaikkojen menetysvauhdin voisi ylittää vaina Anneli, mutta onneksi hän teki itsensä "keskustalaisella oveluudellaan" ensimmäisenä työttömäksi, mutta siirtyi ulkomaille paremmille päivärahoille.


      • ei!
        anti oiva kirjoitti:

        puhemiehenäkin vastata työttömyyden hoidosta? Jos siihen löytyy hänelle valtuudet, on ensimmäinen liike erottaa mitääntekemätön pääministeri Vanhanen, jonka aikaansaannoksia sentään löytyy jostain. Hän on nimittäin kovaa vauhtia hukkaamassa nekin vähät parannukset työttömuyyslukuihin, mitä Lipposen kaudella saatiin aikaan. Tuon Vanhasen kauden työpaikkojen menetysvauhdin voisi ylittää vaina Anneli, mutta onneksi hän teki itsensä "keskustalaisella oveluudellaan" ensimmäisenä työttömäksi, mutta siirtyi ulkomaille paremmille päivärahoille.

        Kyllä kyvyt on jo todettu.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      63
      1782
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      123
      1344
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      128
      1277
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      140
      1064
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      917
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      339
      849
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      734
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      674
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      653
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      65
      625
    Aihe