8-luokka jännittää

Anonyymi-ap

Hei! Aloitan 8-luokan tänä syksynä ja minua mietityttää hieman tuleva luokka. Jotkut kertovat 8:nen luokan olevan vaikein koko yläasteella, jotkut pitävät sitä helppona luokkana. Vaikeutuvatko oppiaineet, kuten matematiikka ja kielet huomattavasti. Minulla on hyvä opiskelumotivaatio ja koulussa menee hyvin, mutta minua kuitenkin jännittää tuleva luokka. Onhan se jo yläasteen puolessa välissä. Kiitän valmiiksi vastauksista! :)

3

122

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jaa

    • Anonyymi

      Ei se ole sen vaikeampi kuin muutkaan luokat. Matematiikassa ja kielissä tietysti uutta rakennetaan aiemmin opittujen asioiden perustalle. Jos olet tähän mennessä menestynyt hyvin, ei pitäisi tulla ongelmia. Itse koin yhdeksännen luokan ahdistavaksi ja stressaavaksi, koska opettajat alkoivat painostaa ja muistuttivat jatkuvasti, miten tärkeää on saada hyvät arvosanat.

    • Anonyymi

      Just kasi luokka ohi, ysi luokalle hyvin mielin. Omasta mielestä kasi oli seiskaa helpompi. Lähti pari ainetta josta ei nii välittänyt ja valinnaiset niiden tilalle, joka anto lisäpotkua motivaatioon. Keskiarvo nousi reilu numerolla, kun alko koulunkäynti oikeasti kiinnostamaan.

      *Kaikki aineet tietysti "vaikeutuvat", mutta jos yhtään koulunkäynti kiinnostaa niin ei pitäis tuntuu missään. Ei tarvii stressaa sitä, että olis kympin keskiarvo, kanttii nauttia vaan ennen lukio / amista. Älä tietenkään "lyö läskiksi", saattaa vähän hirvittää numerot sitten myöhemmin.

      Isosiskosta päätellen vasta ysi luokka on paha. Yhtäkkiä numeroiden merkitys pilvissä ja paineet ettiä jatko-opintopaikkaa. Valtakunnalliset ja kaikki muu mahollinen painaa burn outin partaalle, niin ei kannata lukea ihan pää hiessä. 9 on hyvä, 10 on tuuria. Ehkä vähän tuli poikettua asiasta, nauti vaan ja älä vedä niinku mun koko luokka, eli ei lueta, ei tehä läksyjä, jne.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      37
      3296
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      153
      2005
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      195
      1622
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      129
      1493
    5. 80
      1115
    6. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      234
      1094
    7. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      264
      971
    8. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      52
      889
    9. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      114
      884
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      68
      810
    Aihe