Vinkkejä painonpudotukseen

Anonyymi-ap

Heii! Oon 15v tyttö, joka on 168cm pitkä ja painan n. 70kg. Painoindeksin mukaan siis ylipainoinen. En ulkoisesti näytä mitenkään erityisen lihavalta, mutta mulla on kyl aika iso maha. Tuntuu, että etenkin lähiaikoina mun paino on noussut todella nopeesti. Urheilen aika paljon: jalkapallo on päälaji ja siinä ohessa käyn salilla. En siis tiiä missä on vika. Ehkä syön väärin? Ongelma on, että RAKASTAN RUOKAA. Uskonnon takia paastoan, mut oon yhtäjaksosesti ollu syömättä ehkä just ja just pari päivää. Haluisin jotenkin muuttaa mun ruokailutapoja, mutten oikeen tiiä miten. Herkuttelen kans sillon tällön. Mun tavote paino ois jotain 60kg luokkaa eli kymmenisen kiloo pitäs saada lähtee. Tuntuu vaan että ihan sama mitä teen niin sitä tulee vaan lisää. Kellään vinkkejä/samanlaista tilannetta?

10

163

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mielestäni olisi vain hyvä, jos pidät painosi tässä, ettet liho.

    • Anonyymi

      Sinun pitäisi puhua valmentajan kanssa.

      Maaliin pannaan se joka ei jaksa juosta, ja keskikentälle ne, jotka juoksevat paljon eli jopa 10 - 12 km per matsi.

      Pyydä päästä keskikentälle jossa saat juosta ihan hulluna. Kyllä läskit lähtee vatsankin kohdalta.

      • Anonyymi

        Toisaalta maalivahtina olisi hyvä olla jokin punkero, joka peittää koko maalialueen. Lisäksi treenaisin nopeutta.

        William Foulke oli kuuluisa maalivahti, jonka pituus oli 190 cm ja paino 165 kg.

        https://fi.wikipedia.org/wiki/William_Foulke


    • Anonyymi

      Laihtuminen ja lihominen voi riippua siitä, mikä on hiilihydraattien ja proteiinin suhde ravinnossa.

    • Anonyymi

      Painoindeksit ei kerro totuutta ja kaikilla on erilainen vartalon rakenne. Olet vielä kasvuiässä ja hormonaalinen muutos kesken jne.., urheile ja syö terveellisesti ja tarpeeksi, niin hyvä tulee. Äläkä katsele liikaa Somekuvia tai peiliä.

    • Ota mittanauha ja mittaa vyötärönympäryksesi, jos se on tasan 80cm tai sen alle, niin se on ok, älä tee mitään. Jos mitta ylittää 80cm niin mieti ruokavaliosi terveellisyyttä, laske kuinka paljon syöt hiilihydraatteja päivässä ja vähennä niitä. Unohda paino kokonaan, älä mieti sitä ollenkaan.

    • Anonyymi

      Kaikilla on oikeus herkutella, se kuuluu elämään. Mutta. Herkutella voi sekä tyhmästi että terveellisesti.
      Näin kesällä esimerkiksi tuoreet mansikat sopii jokaisen herkkuhetkiin, on terveellistä. Herkuttelun aikaansaama hyvä olo on osa terveyttä.

    • Anonyymi

      Kymmenen kiloa vatsan kohdalla on pelkkää läskiä jos se kerta roikkuu mahan kohdalla.

      Syö hyvää ruokaa vähemmän ja juokse enemmän tai kovempaa.

    • Anonyymi

      Minä olen ylipainoinen ja minulla on ollut jo vuosia kaikenlaisia nivelkipuja. Miten pudotan painoa? Liikunta tuntuu vain pahentavan niveloireita :(
      Minun pituus on noin 180 cm ja paino vähän yli 100 kg. Haluaisin pudottaa joku 15 kg pois pysyvästi. Olen harkinnut kalorienlaskua ja rajoittamista. Onko muita vinkkejä?

      • Anonyymi

        Muita vinkkejä ei ole kuin mitä itse kerroit.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tapio Suominen on kuollut

      Urheilutoimittaja Tapio Suominen on kuollut. Suominen oli kuollessaan 60-vuotias. Selostajalegendan kuolemasta kertoo Y
      Maailman menoa
      251
      18429
    2. Tapio Suominen oli sairauden uhri

      Urheiluselostaja Tapio Suominen kuoli eilen keskiviikkona aamulla tapaturmaisesti Hattulassa. Toisen uutisen mukaan van
      83
      3135
    3. Tapio suominen

      Liian aikaisin lähdit sinua oli kiva kuunnella.
      Ikävä
      123
      2161
    4. Mitä toivot

      Tämän hetkiseen tilanteeseen?
      Ikävä
      191
      1850
    5. Sydämeni on

      varattu sinulle. Et ole minun, en ole sinun. Me on mahdottomuus. Mutta olet se joka on mielessäni ensimmäisenä kun herää
      Ikävä
      134
      1725
    6. Rannalle! Uimaan!! Rinnat paljaiksi!!!

      Järki kadonnut sekä niiltä feministeiltä, jotka vaativat saada esiintyä rinnat paljaina julkisilla uimarannoilla, kuten
      Maailman menoa
      269
      1403
    7. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      10
      1272
    8. Kok-edustaja: Yle aivopesee työntekijöitä

      "– Yle ei vain sensuroi Kyllä isä osaa-sarjaa, vaan haluaa jaksojen määrää manipuloimalla HÄVITTÄÄ ”ongelman” todellisuu
      Maailman menoa
      82
      1083
    9. Elämääni tulee pian uusi uros

      Se on sinisilmäinen, blondi. 😍 Toivottavasti tämä ok?
      Ikävä
      118
      960
    10. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      232
      959
    Aihe