RUK, MPKK ja upseerin virka

Olen tässä pohtinut upseerin uraa ja minulla olisi muutama kysymys eri asioista.

1. Ilmeisesti MPKK voi hakea vaikka ei olisi käynyt RUKkia.
Mikä on ehdollinen haku sinne? Sivuilla sanotaan, että AUKin käyny voi hakea ehdollisesti sinne.

2. Auttaako hakuun jos on käynyt RUKin?

3. Missä aselajissa olisi parhaimmat mahdollisuudet päästä RUK kun se kuitenkin kiinnostaa?

Paljon kiitoksia kaikille jotka vastaavat!

5

722

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

1. AUK riittää. Silloin aloitat pari viikkoa ennen muita

• Anonyymi

Moktar.Gubta kirjoitti:

Raukista se alkaa jokaisen sotilasjohtajakoulutuksen saaneen koulutus. No tietysti ensin on alokasaika, mutta se ei vielä ole johtajakoulutusta vaan siinä koulutetaan johdettavia.

Sitten on tietysti RUK ja kertausharjoitukset lisäkoulutuksena reserviläissotilasjohtajille. Kaaderiupseerien koulutus alkaa kadettikoulussa, enkä nyt viitsi heidän kaikkia koulutusvaiheita teille selostaa.

"Milloin olet muka..."
      70-lukua se oli. Silloin olikin toinen meininki kuin nykyiseen pullamössöaikaan. Alokasajan cooperissa joka ukon piti juosta kolme tonnia. Jos ei mennyt, niin sitten harjoiteltiin kaikki iltavapaat, kunnes kolme tonnia meni. Kyllä se lisäsi monen pojan motivaatio, kun toiset lähtivät sotkuun ja alikuntoiset lähtivät alikersantin johdolla juoksemaan.

Ja ampumakoulutustakin annettiin joka vehkeellä, joka vain varastosta löytyi. Ensi Suomi kp:llä, sitten pystykorvalla, jatkoksi rk 62 ja konekiväärit ja singot vielä tämän päälle. Ja tietysti alokasparan piti osata purkaa ja koota kaikki koulutettavat vehkeet vaikka silmät ummessa. Näitä sitä sitten hierottiin kaikki illat ja viikonloputkin.

Vaikka turhaanpa minä tässä teille selitän. Sivari ei näistä mitään tiedä, eikä hänellä ole edes edellytyksiä ymmärtää.

Jospa me vain nauramme yhdessä. ;)

Höpö höpö. Väitit käyneesi Kornetti RUK - kurssin ja se oli 1984.

Moktar.Gubta
      2021-02-09 19:59:17

Anonyymi kirjoitti:

Höpö höpö. Väitit käyneesi Kornetti RUK - kurssin ja se oli 1984.

Äläpä nyt taas soosaa siinä. Raukista tässä olikin puhe. ;)

https://keskustelu.suomi24.fi/t/16774071/jussi-loi-jaatavat-kannattajaluvut-tiskiin-presidenttigallupissa#comment-106550327
      https://keskustelu.suomi24.fi/t/16774071/jussi-loi-jaatavat-kannattajaluvut-tiskiin-presidenttigallupissa#comment-106542552
      https://keskustelu.suomi24.fi/t/16774071/jussi-loi-jaatavat-kannattajaluvut-tiskiin-presidenttigallupissa#comment-106552845
      https://keskustelu.suomi24.fi/t/16774071/jussi-loi-jaatavat-kannattajaluvut-tiskiin-presidenttigallupissa#comment-106552778

• Anonyymi

Ai perkule täällähän on juttua tuosta Moktar-ihmemiehestä jo ennestään!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• Anonyymi

AUK :n käyneen tulee läpäistä joukkueenjohtajakurssi ennen kandidaatin koulutuksen alkua.
      Maasotakoulu, ilmeisesti Lappeenrannassa siis kutsuu ryhmänjohtajaa leppoisaan sotilaskoulutukseen..

JOUKKUEENJOHTAJAKURSSI
      Täydentävän kurssin (Joukkueenjohtajakurssin) on oltava suoritettuna hyväksytysti ennen
      opintojen alkamista. Maasotakoulu toimeenpanee joukkueenjohtajakurssin heinäkuussa
      2024. Kurssille ilmoittautumiseen hakija saa ohjeet Maanpuolustuskorkeakoululta
      tullessaan valituksi tai valituksi varasijalle. Hakija ilmoittautuu kurssille itse. Mikäli hakija
      on suorittanut täydentävän kurssin (esimerkiksi joukkueen johtajakurssi) aiemmin, tulee
      hänen merkitä tämä hakulomakkeeseen.

• Anonyymi

Kysy Moktar.Gubta (valuuttakauppiasmaaailmanmatti)- henkilöltä. Häntä ei Suomen väestörekisteri tunne, ei veroviranomainen kuin poliisikaan, eikä puolustusvoimatkaan ole kuullut henkilöstä koskaan. Löydät tämän itseään kehuvan kenraalitason hepun maahanmuuttopalstalta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pehmeää laskua

Sinulle. Muutaman kilsan päästä. Mieheltä, joka salaa välittää.
      Ikävä
      92
      3488
    2. Nainen olet minun

Olen ominut sinut itselleni, täysin itsekkäistä syistä. Haluan rakastella sinua nainen, toivottavasti sinäkin minua. Oli
      Ikävä
      44
      2867
    3. Sille ei voi enää mitään

Miten kaikki meni aiemmin. Oon aivan lukossa 🔒 Tuskin uskallat enää mitää tehdä. Ehkä pitää luovuttaa vaan.
      Ikävä
      74
      2376
    4. Mukavaa päivää

Miehelle 🖕❤️‍🔥 Kahvia ja kävelylle🌞
      Ikävä
      61
      2318
    5. Harmi jos ei enään nähdä

Ehkä se on parempi näin kuitenkin. Ehkä jotain uutta löytyy. Uskon ja toivon että olet onnellinen. Sinussa on kaikki
      Ikävä
      51
      2271
    6. Miten suhtauisitte jos kaivattunne sanoisi, ettei hänestä ole seurusteluun

mutta seksi, hellyys ja yhdessäolo kelpaa kyllä??
      Ikävä
      116
      2246
    7. Kunpa minä tietäisin

Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv
      Ikävä
      21
      2133
    8. Vau miten upea nainen!

Näytit todella tyrmäävältä. 🤩😍 En meinannut saada katsettani irti sinusta.
      Tunteet
      20
      2077
    9. Merja Kyllönen: Ero

Joko uusi kierroksessa
      Suomussalmi
      114
      1976
    10. En voi sanoa että toivon sinulle hyvää.

Ei meitä ole tarkoitettu yhteen.
      Ikävä
      62
      1964
    Aihe