RUK, MPKK ja upseerin virka

Olen tässä pohtinut upseerin uraa ja minulla olisi muutama kysymys eri asioista.

1. Ilmeisesti MPKK voi hakea vaikka ei olisi käynyt RUKkia.
Mikä on ehdollinen haku sinne? Sivuilla sanotaan, että AUKin käyny voi hakea ehdollisesti sinne.

2. Auttaako hakuun jos on käynyt RUKin?

3. Missä aselajissa olisi parhaimmat mahdollisuudet päästä RUK kun se kuitenkin kiinnostaa?

Paljon kiitoksia kaikille jotka vastaavat!

5

659

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

1. AUK riittää. Silloin aloitat pari viikkoa ennen muita

• Anonyymi

Moktar.Gubta kirjoitti:

Raukista se alkaa jokaisen sotilasjohtajakoulutuksen saaneen koulutus. No tietysti ensin on alokasaika, mutta se ei vielä ole johtajakoulutusta vaan siinä koulutetaan johdettavia.

Sitten on tietysti RUK ja kertausharjoitukset lisäkoulutuksena reserviläissotilasjohtajille. Kaaderiupseerien koulutus alkaa kadettikoulussa, enkä nyt viitsi heidän kaikkia koulutusvaiheita teille selostaa.

"Milloin olet muka..."
      70-lukua se oli. Silloin olikin toinen meininki kuin nykyiseen pullamössöaikaan. Alokasajan cooperissa joka ukon piti juosta kolme tonnia. Jos ei mennyt, niin sitten harjoiteltiin kaikki iltavapaat, kunnes kolme tonnia meni. Kyllä se lisäsi monen pojan motivaatio, kun toiset lähtivät sotkuun ja alikuntoiset lähtivät alikersantin johdolla juoksemaan.

Ja ampumakoulutustakin annettiin joka vehkeellä, joka vain varastosta löytyi. Ensi Suomi kp:llä, sitten pystykorvalla, jatkoksi rk 62 ja konekiväärit ja singot vielä tämän päälle. Ja tietysti alokasparan piti osata purkaa ja koota kaikki koulutettavat vehkeet vaikka silmät ummessa. Näitä sitä sitten hierottiin kaikki illat ja viikonloputkin.

Vaikka turhaanpa minä tässä teille selitän. Sivari ei näistä mitään tiedä, eikä hänellä ole edes edellytyksiä ymmärtää.

Jospa me vain nauramme yhdessä. ;)

Höpö höpö. Väitit käyneesi Kornetti RUK - kurssin ja se oli 1984.

Moktar.Gubta
      2021-02-09 19:59:17

Anonyymi kirjoitti:

Höpö höpö. Väitit käyneesi Kornetti RUK - kurssin ja se oli 1984.

Äläpä nyt taas soosaa siinä. Raukista tässä olikin puhe. ;)

https://keskustelu.suomi24.fi/t/16774071/jussi-loi-jaatavat-kannattajaluvut-tiskiin-presidenttigallupissa#comment-106550327
      https://keskustelu.suomi24.fi/t/16774071/jussi-loi-jaatavat-kannattajaluvut-tiskiin-presidenttigallupissa#comment-106542552
      https://keskustelu.suomi24.fi/t/16774071/jussi-loi-jaatavat-kannattajaluvut-tiskiin-presidenttigallupissa#comment-106552845
      https://keskustelu.suomi24.fi/t/16774071/jussi-loi-jaatavat-kannattajaluvut-tiskiin-presidenttigallupissa#comment-106552778

• Anonyymi

Ai perkule täällähän on juttua tuosta Moktar-ihmemiehestä jo ennestään!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• Anonyymi

AUK :n käyneen tulee läpäistä joukkueenjohtajakurssi ennen kandidaatin koulutuksen alkua.
      Maasotakoulu, ilmeisesti Lappeenrannassa siis kutsuu ryhmänjohtajaa leppoisaan sotilaskoulutukseen..

JOUKKUEENJOHTAJAKURSSI
      Täydentävän kurssin (Joukkueenjohtajakurssin) on oltava suoritettuna hyväksytysti ennen
      opintojen alkamista. Maasotakoulu toimeenpanee joukkueenjohtajakurssin heinäkuussa
      2024. Kurssille ilmoittautumiseen hakija saa ohjeet Maanpuolustuskorkeakoululta
      tullessaan valituksi tai valituksi varasijalle. Hakija ilmoittautuu kurssille itse. Mikäli hakija
      on suorittanut täydentävän kurssin (esimerkiksi joukkueen johtajakurssi) aiemmin, tulee
      hänen merkitä tämä hakulomakkeeseen.

• Anonyymi

Kysy Moktar.Gubta (valuuttakauppiasmaaailmanmatti)- henkilöltä. Häntä ei Suomen väestörekisteri tunne, ei veroviranomainen kuin poliisikaan, eikä puolustusvoimatkaan ole kuullut henkilöstä koskaan. Löydät tämän itseään kehuvan kenraalitason hepun maahanmuuttopalstalta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suureksi onneksesi on myönnettävä

Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️
      Ikävä
      65
      1453
    2. Perusmuotoiset TV-lähetykset loppu

Nyt sanoo useiden HD-muotoistenkin kanavien kohdalla äly-TV, ettei kanava ole käytössä, haluatko poistaa sen? Kanavia
      Apua aloittelijalle
      110
      900
    3. No ei sun asunto eikä mikään

muukaan sussa ole erikoista. 🤣 köyhä 🤣
      Ikävä
      58
      751
    4. YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua

Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä
      Äänekoski
      47
      734
    5. Mitä mietit Honey?

Kulta nainen ❤️❤️
      Ikävä
      57
      720
    6. Missä kaikessa olet erilainen

Kuin kaivattusi? Voin itse aloittaa: en ole vegaani kuten hän. Enkä harrasta tietokonepelejä lainkaan.
      Ikävä
      39
      697
    7. Hyvin. Ikävää nainen,

Että vainoat ja stalkkaat miestäni.onko tarkoituksesi ehkä saada meidät eroamaan?no,siinä et tule onnistumaan
      Ikävä
      71
      671
    8. Linnasuolla poliisi operaatio

Kamalaa menoa taas meidän ihanassa kaupungissa. https://www.uutisvuoksi.fi/paikalliset/8646060
      Imatra
      26
      669
    9. Katsoin mies itseäni rehellisesti peiliin

Ja pakko on myöntää, että rupsahtanut olen 😆. Niin se ikä saavuttaa meidät kaikki.
      Ikävä
      41
      657
    10. Uskomaton tekninen vaaliliitto poimii rusinoita pullasta

Korni näytösesitelmä menossa kaupunginvaltuustossa. Juhlia ei ole kokouksista tiedossa muilla, kuin monipuolue paikalli
      Pyhäjärvi
      67
      650
    Aihe