Sehän on jo viikon päästä, juhannusaatto!
Ei tunnu missään. Kotona olen yksin, samat ruuat kuin aina.
Juhannusta kohti
10
213
Vastaukset
- Anonyymi
Kukin mieltymystensä ja mahdollisuuksiensa mukaan.
Vaikka mieltymykset ovat olleet kauempana niin meillä vaimoni terveydentila on viimeisten neljän vuoden aikana asettanut rajat mahdollisuuksille ja ratkaisu on ollut juhlapyhien viettäminen kaupunkimme kylpylässä. - Anonyymi
Jos puolisoni vielä eläisi meillä olisi 65 vuotis hääpäivä,
mutta hän kuoli 11 vuotta sitten olimme 54 vuottatta aviossa,
kunnes kuolema erotti,
erottaako todella kuolema pariskunnan, joskus epäilen ettei erota,
mitähän mieltä luoja on kyseisestä asiasta,
olen ihmetelly itseäni kun EN ole hakenu o l l e n k k a a uutta kumppania,
ole tämä 11 vuotta eläny täysin yksin leskenä, t ä y s in EI mikäänlaista hinkua ole ollu etesiä uutta kaveria, kuten nuorena oli kauhee hinku ja niitä sitten oliki vaikka kuinka paljon,
jotenki vaan ei ole ollu minkäänlaista tarvetta hakea uutta
mistähän johtuu, olisinko tullu vanhaksi, ja mielenkiinto katosi vai mitä te muut olette mieltä,
itte luulen että elin täysillä niin täyttä elämää etten enään yksinkertasesti jaksa toista ihmistä lähelleni passattavaksi,
paremminki mua pitäisi nyt passata, heh,
miten teillä muilla on elämä menny, oletteko heti etsiny uuden kumppanin
kun entinen on kuollu,
mä odotan nykyisin kuolemaa
pitkästyttää senki oottaminen,
joka ilta kun menen nukkumaan toivon ettei aamulla tarvis enään herätä tähän maailaan. - Anonyymi
Kiva kokea tämäkin juhannus, syksyllä ajatus näenkö ensi kesän.
- Anonyymi
Minä elän aina joulusta jouluun.
"Näenkö vielä ensijoulun?
Kuinka monta joulua enää näen?"
Kun näen esim. julkkisten kuolinilmoituksia, ajattelen: "Tuo kuoli minua 5 vuotta vanhempana. Tuo oli 2 kuukautta minua vanhempi. Vuoden minua nuorempi..."
Samoin katson ihmisten ulkonäköjä. "Jestas, tuo on ryppyinen ja kuivakka kuin vanha ukko / akka, eikä minua kuin pari vuotta vanhempi! Olenko tuon ikäinen? Onneksi olen tässä asiassa hyvinsäilynyt. (Krrrhm)!"
Yritän näillä "viime hetkilläni" tehdä kaiken sen, "mikä jäi tekemättä" silkkaa lorvailuani ja yksi on: matkustelu. Päätin päälle 10 vuotta sitten, jo huonojalkaisena, että "kierrän vielä maapallon, vaikka kontaten". No, koko maapallon kiertelyyn ei ole varaa, mutta yritän käydä siellä ja täällä, mihin on varaa, NYT.
Sen verran on kerrottu tapauksista "mitä kadun kuolinvuoteellani". En halua paljon katua, haluan lähteä jokseenkin tyytyväisenä. "No, tässä se siiten oli. Olosuhteisiin nähden, vaikka karmeaakin oli, pärjäsin siihen nähden noin suht. kelvollisesti. Ja nyt sitten Jumalan eteen tekemään tiliä!" - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä elän aina joulusta jouluun.
"Näenkö vielä ensijoulun?
Kuinka monta joulua enää näen?"
Kun näen esim. julkkisten kuolinilmoituksia, ajattelen: "Tuo kuoli minua 5 vuotta vanhempana. Tuo oli 2 kuukautta minua vanhempi. Vuoden minua nuorempi..."
Samoin katson ihmisten ulkonäköjä. "Jestas, tuo on ryppyinen ja kuivakka kuin vanha ukko / akka, eikä minua kuin pari vuotta vanhempi! Olenko tuon ikäinen? Onneksi olen tässä asiassa hyvinsäilynyt. (Krrrhm)!"
Yritän näillä "viime hetkilläni" tehdä kaiken sen, "mikä jäi tekemättä" silkkaa lorvailuani ja yksi on: matkustelu. Päätin päälle 10 vuotta sitten, jo huonojalkaisena, että "kierrän vielä maapallon, vaikka kontaten". No, koko maapallon kiertelyyn ei ole varaa, mutta yritän käydä siellä ja täällä, mihin on varaa, NYT.
Sen verran on kerrottu tapauksista "mitä kadun kuolinvuoteellani". En halua paljon katua, haluan lähteä jokseenkin tyytyväisenä. "No, tässä se siiten oli. Olosuhteisiin nähden, vaikka karmeaakin oli, pärjäsin siihen nähden noin suht. kelvollisesti. Ja nyt sitten Jumalan eteen tekemään tiliä!"Olenkin lähdössä viettämään Juhannustani Viroon.
Tuo Viro on itselleni pintapuolisesti tuttu. Tallinnaan ei ole hinkua, mutta nuo maaseudut on ollut mukava nähdä. Viro on kulttuurisesti muinaissuomalaisempi kuin esim. Suomi.
Eihän meillä täällä mitään kunnon kulttuuria enää olekaan, ainakaan suuremmissa kaupungeissa. Odotankin tältä vierailultani enämpi muinaiskulttuuritarjontaa.
Vuosia sitten olin opastetulla retkellä Ahvenanmaalla ja sen saaristossa (Kökar) ja hämmästytti minkälaisiin, erilaisiin muinaishistorioihin törmäsimme!
- Anonyymi
Toivottavasti tulee kylmä ja sateinen juhannus, hukkuu vähemmän ihmisiä.
- Anonyymi
Ihan tavallisia päiviä, kaupatkin auki. aKaupungissa on rauhallista kun kaikki rynnii mökeille ja veneille.
- Anonyymi
Siinä soljuu,kun muutkin päivät!
- Anonyymi
Alle viikon. Puuttuu täsä kalenteri, mut vuorikausi alkka 1 sekunnin päästä yli klo 24.00.
- Anonyymi
Aah, juhannusta kohti mennään ja vettä tulee taivaan täydeltä! Luonto kiittää-hehkuu kauniin vihreänä. Ihan kiva ,vaihtelu virkistää,koska sateen jälkeen tulee aina pouta👍😊
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1276758Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631624214Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen513399Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4903004Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2851980Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde351669Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja151509- 901493
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1751441Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito151396