A. On suomalainen lapsi, jota ei kasteta ja hän kuolee viikon ikäisenä. Joutuuko lapsi kadotukseen vai taivaaseen?
B. On suomalainen keski-ikäinen mies, joka on lapsena kastettu. Mies on vakaumuksellinen ateisti, useaan kertaan avioitunut ja eronnut ja elänyt huonoa elämää muutenkin. Joutuuko mies kuoltuaan kadotukseen vai taivaaseen?
C. On suomalainen nainen, joka on lapsena kastettu, mutta tultuaan uskoon parikymppisenä kävi uskovien kasteella. Joutuuko nainen kuoltuaan kadotukseen vai taivaaseen?
Selviä vastauksia kaivataan?
Sanokaapas nyt suoraan!
27
2271
Vastaukset
- abc
A menee varmasti, C mikäli hylkää tarpeettoman uudestikastamisen.
- Speku
Menee varmasti? Mihin?
- viki
Speku kirjoitti:
Menee varmasti? Mihin?
siis pieni lapsi menee aina ja ehdottomasti taivaaseen
Olen saanut tutustua sellaiseen Jeesukseen, että Hänen lihaantulemisensa, kuolemansa ja ylösnousemuksensa kattaa kaiken, jos uskomme, emmekä Häntä kiellä.
Jos on kastettu liikaa tai liian vähän, ei vaikuta pelastukseen, koska se kaikki on lahjaa Jumalalta.- Juippi
Raamattu sanoo selkokielellä että on yksi usko ja on yksi kaste.
Jos joku menee kasteelle toisen kerran, niin se merkitse sitä, ettei hän vastoin Jumalan Sanaa (Kristus) usko olevan vain yksi Kaste.
Ja sitten Raamattu jatkaa, että joka ei usko se on jo tuomittu. Eihän se totisesti silloin hyvältä näytä, koska on kysymys keskeisestä vanhurskauttamisopista.
Mutta jos ihminen katuu toista kastettaan (joka on syntiä), anoo sitä anteeksi, ja syntinä hylkää, niin silloin hän palaa takaisin ensimmäiseen ja oikeaan Kasteeseensa jolla hän tuli puetuksi Kristuksen vanhurskauteen.
Uudelleen Kastamisen synnin saa anteeksi siinä kun muutkin raskaat synnut, huoruuden murhan sakavuoteuden saastaisduuden etc.
JOS IHMINEN KATUU SYNTIÄÄN! Juippi kirjoitti:
Raamattu sanoo selkokielellä että on yksi usko ja on yksi kaste.
Jos joku menee kasteelle toisen kerran, niin se merkitse sitä, ettei hän vastoin Jumalan Sanaa (Kristus) usko olevan vain yksi Kaste.
Ja sitten Raamattu jatkaa, että joka ei usko se on jo tuomittu. Eihän se totisesti silloin hyvältä näytä, koska on kysymys keskeisestä vanhurskauttamisopista.
Mutta jos ihminen katuu toista kastettaan (joka on syntiä), anoo sitä anteeksi, ja syntinä hylkää, niin silloin hän palaa takaisin ensimmäiseen ja oikeaan Kasteeseensa jolla hän tuli puetuksi Kristuksen vanhurskauteen.
Uudelleen Kastamisen synnin saa anteeksi siinä kun muutkin raskaat synnut, huoruuden murhan sakavuoteuden saastaisduuden etc.
JOS IHMINEN KATUU SYNTIÄÄN!Emme pelastu katumalla, vaan uskomalla. Uskomalla Häneen, joka syntisen vanhurskauttaa armosta poikansa tähden.
Siis Jeesuksen uskossa pelastutaan ja senkin saamme lahjaksi. On turhaa kiivailla sinne tai tänne. Kaikki se mitä me täällä toimitamme on himmeätä kuvittelua.- näin on
vihne kirjoitti:
Emme pelastu katumalla, vaan uskomalla. Uskomalla Häneen, joka syntisen vanhurskauttaa armosta poikansa tähden.
Siis Jeesuksen uskossa pelastutaan ja senkin saamme lahjaksi. On turhaa kiivailla sinne tai tänne. Kaikki se mitä me täällä toimitamme on himmeätä kuvittelua.Pelkkä usko ei auta mitään, vaikka se olisi kuinka vahva. Ensin tarvitsee tulla synnintunto ja saada katumisenarmo. Täytyy niitä syntejä katuakin, että voi saada ne anteeksi, ei niitä muuten voi uskoa anteeksi, ellei niitä todisteta. Ellei ole synnintuntoa, niin ei voi olla armontuntoakaan. Paavali sanoo, että vaikka olisi kaikki usko ja kaikki tieto, mutta ei olisi rakkautta, niin ei se mitään hyödyttäisi. Hän sanoo myös, että ilman uskoa on mahdoton kelvata Jumalalle. Daavit opettaa, että autuas on se, jonka pahat teot ovat anteeksi annetut ja synnit peitetyt ovat.
näin on kirjoitti:
Pelkkä usko ei auta mitään, vaikka se olisi kuinka vahva. Ensin tarvitsee tulla synnintunto ja saada katumisenarmo. Täytyy niitä syntejä katuakin, että voi saada ne anteeksi, ei niitä muuten voi uskoa anteeksi, ellei niitä todisteta. Ellei ole synnintuntoa, niin ei voi olla armontuntoakaan. Paavali sanoo, että vaikka olisi kaikki usko ja kaikki tieto, mutta ei olisi rakkautta, niin ei se mitään hyödyttäisi. Hän sanoo myös, että ilman uskoa on mahdoton kelvata Jumalalle. Daavit opettaa, että autuas on se, jonka pahat teot ovat anteeksi annetut ja synnit peitetyt ovat.
APT 15:
9. Hän ei tehnyt mitään eroa heidän ja meidän välillämme, vaan puhdisti heidän sydämensä uskolla.
10. Miksi te siis nyt uhmaatte Jumalaa ja panette opetuslasten harteille ikeen, jota eivät meidän isämme emmekä me itse ole jaksaneet kantaa?
11. Mehän uskomme, että meidät pelastaa yksin Herran Jeesuksen armo, samalla tavoin kuin heidät."
Sinun uskosi ylittää raamatun sanan.
- eridu
Kaikki menee helvettiin sillä raamatun oppeja seuraten on mahdotonta elää. Se lapsikin synty syntisenä, joten paska mäihä. Mutta jumalien ei tarvitse selitellä tekojaan. Sen takia meitsikin on kesätöissä jumalana.
- Jupiskopal
Ei ole ihmekään, sillä Jumala on sanansa mukaisesti ylpeitä vastaan.
Et kai sinä nyt niin tollo sentään ole, että luulet Jumalan täällä netissä sinulle suoraan vastailevan? Toisaalta se kyllä ihan siltä vaikuttaa, koska ainostaan Jumala tietää vastaukset kysymyksiisi. Senverran luulisi sinunkin tietävän.
Mietipä nyt ensiksikin millä motiiveilla sinä esiinnyt täällä koko ajan Jumalan sanaa vastaan!- Speku
"Eikö Jumala vastaa ylpeälle?"
Oletko sinä jumala? Onko lestat jumalia? Enkö kysynytkin teidän mielipidettä? Olette toisaalla antaneet järkyttäviä tuomioita näissä asioissa, panee vähän miettimään kuka se ylpeä oikeastaan on.
Onko tyylisi millä vastasit minulle sinusta Hengen hedelmän mukaista vai lihallista? - näin on
Speku kirjoitti:
"Eikö Jumala vastaa ylpeälle?"
Oletko sinä jumala? Onko lestat jumalia? Enkö kysynytkin teidän mielipidettä? Olette toisaalla antaneet järkyttäviä tuomioita näissä asioissa, panee vähän miettimään kuka se ylpeä oikeastaan on.
Onko tyylisi millä vastasit minulle sinusta Hengen hedelmän mukaista vai lihallista?Ei kaikki kirjoittajat ole edes lestadiolaisia, ja monet joilla on se tausta, eivät hyväksy lestadiolaista opetusta.
Lestadiolaistan kanta on sama kuin Vapahtajalla, että pienellä lapsella on usko, joten hän on myös autuas. Jeesus sanoo, että ellette käänny ja tule niinkuin lapsi, niin ette tule sisälle taivaan valtakuntaan.
En ala erittelemään muita, mutta ei auta ihmistä, vaikka olisi kuinka pitkään ollut uskossa, jos hän kääntyy pois. Kuolinhetken usko ratkaisee. Tiedän tapauksia, että ihmisillä ollut harras ja vahva usko, mutta kuolinhetkellä ovat hätistelleet mustia hakijoitaan pois. Toisaalta on tapauksia, että usko on ollut heikko ja epäilevä, mutta Jumala on lupauksensa mukaan vahvistanut sen ennen kuolemaa, ja ovat ilolla menneet kuolemaan.
Katuvaista ryöväriä ei oltu kastettu, mutta hän meni taivaaseen. Eräs kirkkoherra sanoi papeille, jotka kävivät häntä kuolinvuoteella katsomassa, että minäkin sain ryövärin armon. Esikoislestadiolaisia oli käynyt hänen luonaan ja hän oli anonut syntejään anteeksi ja myös uskonut.
Mitä tarkoitat uskovien kasteella? Onko se mielestäsi upotuskaste? Se oli Johanneksen kaste. Tärkeämpi kuin vesikaste on Jeesuksen antama kaste, josta Johannes puhuu mm. Luuk.3:16. Vastasi Johannes, sanoen kaikille: minä tosin kastan teitä vedellä; mutta minua väkevämpi tulee, jonka kengän nauhoja en minä ole kelvollinen päästämään: hän kastaa teitä Pyhällä Hengellä ja tulella.
Oletko lukenut kasteesta Apostolitten teoista:
19:1. Niin tapahtui, kuin Apollos oli Korintossa, että Paavali matkusti lävitse ylimaakuntain, ja tuli Ephesoon, ja löysi muutamia opetuslapsia,
2. Ja sanoi heille: oletteko te saaneet Pyhän Hengen, sittenkuin te uskoitte? He sanoivat hänelle: emme ensinkään ole kuulleet, josko Pyhää Henkeä lieneekään.
3. Ja hän sanoi heille: milläs te olette kastetut? He sanoivat: Johanneksen kasteella.
4. Niin sanoi Paavali: Johannes tosin kasti parannuksen kasteella, sanoen kansalle, että heidän piti uskoman sen päälle, joka hänen jälkeensä tuleva oli, se on, Kristuksen Jesuksen päälle.
5. Niin ne, jotka sen kuulivat, kastettiin Herran Jesuksen nimeen.
6. Ja kuin Paavali pani kätensä heidän päällensä, tuli Pyhä Henki heidän päällensä, ja he puhuivat kielillä ja ennustivat.
7. Ja kaikki ne miehet olivat lähes kaksitoistakymmentä. - Episkopal
Speku kirjoitti:
"Eikö Jumala vastaa ylpeälle?"
Oletko sinä jumala? Onko lestat jumalia? Enkö kysynytkin teidän mielipidettä? Olette toisaalla antaneet järkyttäviä tuomioita näissä asioissa, panee vähän miettimään kuka se ylpeä oikeastaan on.
Onko tyylisi millä vastasit minulle sinusta Hengen hedelmän mukaista vai lihallista?Sitähän minäkin olen ihmetellyt kun kysyt sellaisia sioita ihmisiltä jotka ainoastaan Jumala tietää. Kysymyksesi ovat asiattomia ja vastaukset sen mukaisia tietebkin. Sinun asiasi on vain tutkia ITSESI JA USKOSI, oletko sinä itse KRISTUKSEN VANHURSKAUDELLA PUETTUNA.
- asioiden sekottamista
näin on kirjoitti:
Ei kaikki kirjoittajat ole edes lestadiolaisia, ja monet joilla on se tausta, eivät hyväksy lestadiolaista opetusta.
Lestadiolaistan kanta on sama kuin Vapahtajalla, että pienellä lapsella on usko, joten hän on myös autuas. Jeesus sanoo, että ellette käänny ja tule niinkuin lapsi, niin ette tule sisälle taivaan valtakuntaan.
En ala erittelemään muita, mutta ei auta ihmistä, vaikka olisi kuinka pitkään ollut uskossa, jos hän kääntyy pois. Kuolinhetken usko ratkaisee. Tiedän tapauksia, että ihmisillä ollut harras ja vahva usko, mutta kuolinhetkellä ovat hätistelleet mustia hakijoitaan pois. Toisaalta on tapauksia, että usko on ollut heikko ja epäilevä, mutta Jumala on lupauksensa mukaan vahvistanut sen ennen kuolemaa, ja ovat ilolla menneet kuolemaan.
Katuvaista ryöväriä ei oltu kastettu, mutta hän meni taivaaseen. Eräs kirkkoherra sanoi papeille, jotka kävivät häntä kuolinvuoteella katsomassa, että minäkin sain ryövärin armon. Esikoislestadiolaisia oli käynyt hänen luonaan ja hän oli anonut syntejään anteeksi ja myös uskonut.
Mitä tarkoitat uskovien kasteella? Onko se mielestäsi upotuskaste? Se oli Johanneksen kaste. Tärkeämpi kuin vesikaste on Jeesuksen antama kaste, josta Johannes puhuu mm. Luuk.3:16. Vastasi Johannes, sanoen kaikille: minä tosin kastan teitä vedellä; mutta minua väkevämpi tulee, jonka kengän nauhoja en minä ole kelvollinen päästämään: hän kastaa teitä Pyhällä Hengellä ja tulella.
Oletko lukenut kasteesta Apostolitten teoista:
19:1. Niin tapahtui, kuin Apollos oli Korintossa, että Paavali matkusti lävitse ylimaakuntain, ja tuli Ephesoon, ja löysi muutamia opetuslapsia,
2. Ja sanoi heille: oletteko te saaneet Pyhän Hengen, sittenkuin te uskoitte? He sanoivat hänelle: emme ensinkään ole kuulleet, josko Pyhää Henkeä lieneekään.
3. Ja hän sanoi heille: milläs te olette kastetut? He sanoivat: Johanneksen kasteella.
4. Niin sanoi Paavali: Johannes tosin kasti parannuksen kasteella, sanoen kansalle, että heidän piti uskoman sen päälle, joka hänen jälkeensä tuleva oli, se on, Kristuksen Jesuksen päälle.
5. Niin ne, jotka sen kuulivat, kastettiin Herran Jesuksen nimeen.
6. Ja kuin Paavali pani kätensä heidän päällensä, tuli Pyhä Henki heidän päällensä, ja he puhuivat kielillä ja ennustivat.
7. Ja kaikki ne miehet olivat lähes kaksitoistakymmentä.Älä siksi ole niin pollea
- Varatuomari
Lapsi menee varmasti taivaaseen ja me uskomme siihen.
Ylin tuomari kuitenkin päättäköön asiasta, sillä armosta saamme autuuden, ei hyvistä tai pahoista teoistamme.- Episkopal
Älä sinä sano varmasti sellaista, mitä et ihan VARRRRRRRRRRRRRRRMASTI tiedä.
Älä sinä ryhdy jumalaksi! - Totta puhuit
Raamatun mukaan lapsi menee taivaaseen, jos hänellä on usko Kristukseen.
Kuten niillä lapsilla oli, joista Jeesus puhuu.
Jeesushan koski heihin, he uskoivat Jeesukseen. - Ohilukenut
Varatuomari se on vakuuttunut, että lapset saavat armon kautta autuuden ja menevät suoraan taivaaseen.
Miksi sitten aikuiset ei pääse?
Loppuiko armo kesken, eikö Jumalalla ole enää saldoissa varaa?
Miljoonat joutuvat pakanamaissa kadotukseen kuulematta koskaan Kristuksesta mitään?
Eikö se vicehäradshövdingin armo piisaakaan?
Kerropas se.
- Nimetön
olen vanhoillilestadiolainen
uskon ymmärrykseni mukaan lapsi on taivaskelpoinen vaikkei häntä kastettaisikaan.
ja Kaste ei tee ihmisestä uskovaista eikä taivaskelpoista.
ihmisen pelastaa elävä usko siihen mitä raamattu opettaa . ennenkaikkea ydin asia uskomisessa on se että uskoo Jeesuksen sovitustyöhön
ja kun on päässyt tähän tilaan että tuntee oman mahdottomuutensa jumalan edessä niin silloin voi lähteä seuraamaan Jeesusta toisten uskovien kanssa täällä jo tässä elämässä.- Jupiskopal
Jätä sinä se asia Jumalan huoleksi ja hänen ymmärryksensä varaan, sillä olet kuoleva ihminen ja pelkkää maata. Sinulla ei ole valtuuksia toimia Jumalana.
Mutta Jumalan sanasta me tiedämme sen, ettei Jumala tee väärin ketään kohtaan, se tieto riittää meille. Hän on oman Poikansa uhrannut ettei yksikään, joka häneen uskoo hukkuisi vaan saisi iankaikkisen elämän.
Mutta ei Jumala ihmisistä mitään jumalia ole tehnyt, niin kuin muutamat luulevat ja uskovat
(:-(
Jumala onkin vallataan ja kunniastaan äärimmäisen tarkka, pitäkää se mielessänne, te jotka olette jo jumaliksi asti kasvaneet ylpeässä mielessänne. Jumala ei teille valtaansa eikä kunniaansa tule missään tapauksessa antamaan.
- käppäilijä
Vanhoillislestadiolaisten kanta asiaan:
"A. On suomalainen lapsi, jota ei kasteta ja hän kuolee viikon ikäisenä. Joutuuko lapsi kadotukseen vai taivaaseen?"
vastaus: Lapsen kansalaisuudella ei ole väliä. Ei myöskään sillä, että onko hänet kastettu vai ei, mikäli hän on vielä siinä iässä, ettei ole väärällä tavalla järkeilemällä ja tekosynneillä menettänyt elävää uskoa.
Usko ei lähde tekosynneistä(paitsi kuolemansynti), mutta vääränlainen järkeily siihen lisättynä voi aiheuttaa uskon kuolemisen.
Kasteen halveksiminen kadottaa, muttei kastamatta jääminen.
Jos pieni lapsi jätetään tahallaan kastamatta niin että hän ehtii enempi varttua, niin se kadottaa lapsen vanhemmat muttei lasta itseään.
Mutta jos lapsi varttuu ja sitten tietää jääneensä kastamatta, mutta jättää tahallaan kastattamatta itsensä, niin se on synti sille varttuneelle ex. lapselle.
Vesikaste ei aiheuta uudestisyntymistä, vaan se on hyvän omantunnon liitto Jumalan tykönä. Vesikasteessa ihminen otetaan Kristuksen seurakunnan jäseneksi näkyvällä tavalla, kun se on ennestään tullut Kristuksen seurakunnan jäseneksi Henki-tuli-kasteessa näkymättömällä tavalla.
Ihminen syntyy vedestä ja Hengestä silloin kun hän syntyy tähän maailmaan. Jos usko varttuessa kuolee syntien ja ylitsekäymisten kautta, niin tarvitsee syntyä uudestaan vedestä ja Hengestä, mutta ei tarvita uutta vesikastetta. Uudestikastaminen on syntiä, paitsi jos ensimmäisen kasteen oikeaoppisuudesta ei ole varmuutta.
Kuolemansynneistä ei voi tehdä tarkkaa luetteloa(ainoastaan karkean), koska esim. jos kehitysvammainen tappaa ihmisen, niin se ei välttämättä aiheuta hänen uskonsa kuolemista, riippuen kehityksen asteesta ynnä muusta sellaisesta.
Toisaalta pieninkin synti(esim. yhden karkin varastaminen tai turha sana tai ruma ajatus) kadottaa jos sydämen pihtipielet eivät ole Jeesuksen verellä kastetut.
"B. On suomalainen keski-ikäinen mies, joka on lapsena kastettu. Mies on vakaumuksellinen ateisti, useaan kertaan avioitunut ja eronnut ja elänyt huonoa elämää muutenkin. Joutuuko mies kuoltuaan kadotukseen vai taivaaseen?"
Joutuu kadotukseen ellei tee parannusta ja usko Jeesuksen Kristuksen evankeliumia ennen ajasta ikuisuuteen siirtymistä. Jumalan valtakunnasta saarnataan Kristuksen evankeliumia. Etsikää ensin Jumalan valtakunta täältä maan päältä. Jumalan valtakunta ei ole sisäisesti epäuskoisessa ihmisessä(virheellisessä Raamatun käännöksessä), vaan ihmisten keskellä. Se on pyhäin yhteisö ja Jumalan pyhä seurakunta täällä maanpäällä ihmisten keskellä. Jeesus on Henkensä kautta ainoastaan siellä missä ovat hänen omansa.
"C. On suomalainen nainen, joka on lapsena kastettu, mutta tultuaan uskoon parikymppisenä kävi uskovien kasteella. Joutuuko nainen kuoltuaan kadotukseen vai taivaaseen?"
Jos hän on tehnyt parannuksen Jumalan valtakuntaan tuohon vääräänhengellisyyteen kastautumisen jälkeen, tai tekee myöhemmin parannuksen Jumalan valtakuntaan ja kuolee oikeassa Raamatun mukaisessa uskossa, niin hän pääsee taivaaseen ja saa kirkkauden- ja kunnianvaltakunnan ikuiseksi perintöosakseen.
Mutta jos hän pysyy väärässä hengellisyydessä tai muuten epäuskoisena kuolemaansa asti, niin hän joutuu helvetin vaivaan ja saa helvetin tulen ikuiseksi perintöosakseen.- käppäilijä
A-kohdan tapaus pääsee varmasti taivaaseen.
- käppäilijä
Seurakuntaan näkyvällä tavalla kuuluminen(sen tekee vesikaste) ei pelasta ketään, ellei hän kuulu Kristuksen seurakuntaan myös näkymättömällä tavalla(sen tekee uudesti syntyminen Henki-tuli-kasteessa, eli parannuksessa ja evankeliumin uskomisessa.
Kukaan sellainen ei joudu kadotukseen, joka kuuluu Kristuksen seurakuntaan näkymättömällä tavalla.
Näkyvä ei nimittäin pelasta, vaan näkymätön. - Kasteen armoliitossa
käppäilijä kirjoitti:
Seurakuntaan näkyvällä tavalla kuuluminen(sen tekee vesikaste) ei pelasta ketään, ellei hän kuulu Kristuksen seurakuntaan myös näkymättömällä tavalla(sen tekee uudesti syntyminen Henki-tuli-kasteessa, eli parannuksessa ja evankeliumin uskomisessa.
Kukaan sellainen ei joudu kadotukseen, joka kuuluu Kristuksen seurakuntaan näkymättömällä tavalla.
Näkyvä ei nimittäin pelasta, vaan näkymätön.Kamalaa sekaista harhaoppia opettaa käppäilijä.
Jo aloitus on mahtava: "Tämä on Vanhoillislestadiolaisten kanta", tms.
Ei sanaakaan siitä, mitä Raamattu, ja apostolit, saati edes Luther opettaa!!! - käppäilijä
Kasteen armoliitossa kirjoitti:
Kamalaa sekaista harhaoppia opettaa käppäilijä.
Jo aloitus on mahtava: "Tämä on Vanhoillislestadiolaisten kanta", tms.
Ei sanaakaan siitä, mitä Raamattu, ja apostolit, saati edes Luther opettaa!!!Raamattuun
- Tiitu
käppäilijä kirjoitti:
Raamattuun
Perustuvat ehkä Raamattuun, mutta sitä omalla tavalla tulkittuna.
- Meri
Spekun kysymykset heijastavat kovin mustavalkoista ajattelua - aivan kuin häneltä olisi jäänyt kokonaan oivaltamatta kristillisen uskon ydin.
Jos Speku lukisi Raamattua, hän huomaisi kyllä, miten samankaltaisia hänen kysymyksensä ovat täällä kuin aikoinaan ne kysymykset, joita fariseukset tekivät Jeesukselle.
Taivasten valtakunta on Raamatun mukaan keskellämme, sisäisesti meissä, sydämissämme.
Luuk. 17:20-21
Kun fariseukset kysyivät Jeesukselta, milloin Jumalan valtakunta tulee, hän vastasi: "Ei Jumalan valtakunta tule niin, että sen tulemista voidaan tarkkailla. [Luuk. 19:11, 22:18; Ap. t. 1:3,7]
Eikä voida sanoa: 'Se on täällä', tai: 'Se on tuolla.' Katsokaa: Jumalan valtakunta on teidän keskellänne."* [Toinen tulkinta: sisäisesti teissä.] [Ap. t. 28:31; Room. 14:17]
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .944666Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631403153Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503125Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4032212Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2351368Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito111223- 761207
- 691122
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde301084Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1141002