Skodan jakoketjuhelvetti

Anonyymi-ap

Škodan jakoketju oli venynyt ja rikkonut moottoria. Vaurio oli erittäin vakava.
”Moottori vaurioitui niin pahoin, että sitä ei kannata korjata, ja korjauksen on arvioitu maksavan 8 557,08 euroa”, asiakas kertoi lautakunnalle.

Oli korjattukin
Korjauksiakin oli jo tosin tehty. Asiakas kertoi maksaneensa korjaamolle jo 2 540,58 euroa, mutta autoa ei saatu kuntoon.

Kaiken lisäksi yksi sylinteri oli väljä. Asiakkaan mukaan auto vaatisi uuden moottorin.

Hän ilmoitti lautakunnalle vaativansa kaupan purkamista. Vuoden 2021 lopulla tehdyssä kaupassa hän oli ostanut Škoda Superbin 14 040 eurolla. Auton matkamittarissa oli tuolloin 188 000 kilometriä.

Hei haloo, pitää olla äärivasemmistolainen hölmö jos menee ostamaan käytetyn Skodan. Silloin ei auta edes itku kuluttajariitalautakunnalle.

https://www.kauppalehti.fi/uutiset/kl/bbc2b350-e721-412a-8b72-5e639fd58812?ref=ampparit:e7eb

49

418

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Voi sinua Toyotan omapoikaa. Etkä löydä yhtään uudempaa juttua kuin tuon useasti spämmätyn linkin paljon ajetusta ja huoltoja laiminlyödystä yksilöstä?
      Suurin osa Toyotista on paalattu paljon pienemmillä kilometreillä.

      • Anonyymi

        Julkaistu KL:ssä tänään klo 06.00. En löytänyt uudempaa mutta ehkä sinulla on uudempiin juttu näistä tyyppivioista, en epäile sitä ollenkaan.

        Kysyisin vaan että onko tosiaan normaalia "kulumista " Super B:lle kun korvauksia ei suositeltu?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Julkaistu KL:ssä tänään klo 06.00. En löytänyt uudempaa mutta ehkä sinulla on uudempiin juttu näistä tyyppivioista, en epäile sitä ollenkaan.

        Kysyisin vaan että onko tosiaan normaalia "kulumista " Super B:lle kun korvauksia ei suositeltu?

        Tuo on julkaistu muualla jo aikaa sitten ja kyseessä oli yli 200 000km ajettu 14 vuotta vanha ja huonosti huollettu yksilö. Kyse ei ole tyyppivika, vaan pärnäsen ja omistajien vika.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo on julkaistu muualla jo aikaa sitten ja kyseessä oli yli 200 000km ajettu 14 vuotta vanha ja huonosti huollettu yksilö. Kyse ei ole tyyppivika, vaan pärnäsen ja omistajien vika.

        Kerropa oi kääkkä, miten Skodan jakoketjua pitäisi oikein huoltaa, että se ei hajoaisi ennen aikojaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerropa oi kääkkä, miten Skodan jakoketjua pitäisi oikein huoltaa, että se ei hajoaisi ennen aikojaan?

        Sitä kuunnellaan huollossa jne...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerropa oi kääkkä, miten Skodan jakoketjua pitäisi oikein huoltaa, että se ei hajoaisi ennen aikojaan?

        Kun ketju venyy, niin se alkaa pitää ylimääräistä ääntä ja usein antaa vikakoodin. Toki poikkeustapauksi voi sattua ja ketju voi paukahtaa yllättäen, ei ole mitenkään outoa sekään millään merkillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun ketju venyy, niin se alkaa pitää ylimääräistä ääntä ja usein antaa vikakoodin. Toki poikkeustapauksi voi sattua ja ketju voi paukahtaa yllättäen, ei ole mitenkään outoa sekään millään merkillä.

        Kunnon autoissa ketju ei veny, eikä sitä tarvitse kuunnella ja hoivailla mitenkään.
        Skoda on täysin laaduton tekele.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kunnon autoissa ketju ei veny, eikä sitä tarvitse kuunnella ja hoivailla mitenkään.
        Skoda on täysin laaduton tekele.

        Toi on NIIN totta!


    • Anonyymi

      Kallis moottori muttei yhtä kallis kuin se Yariksen kone joka oli 30 te

    • Anonyymi

      Miksi Skodan laatu on aina noin käsittämättömän huonoa?

      • Anonyymi

        Ei ole Skodan vaan kaikkien VAG groupin romujen.


      • Anonyymi

        Kestihän tuokin Skoda pidempään kuin Toyotat keskimäärin, vaikka ei oltu huollettu asiallisesti.


    • Anonyymi

      Kuvan mukaan kyseessä TSI. Ei kai kukaan järjissää oleva osta noin paljon ajettua TSI-koneista autoa, vai ostaako?

      Melkeinpä voisi sanoa että luonnon valintaa...

      • Anonyymi

        Noilla ajetaan isoja kilometrejä ja joku 450 000km ei ole kovin poikkeavan paljon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noilla ajetaan isoja kilometrejä ja joku 450 000km ei ole kovin poikkeavan paljon.

        Eihän skeidoilla pääse edes sataatuhatta kilometriä. Katsastuksessa suosittelevat hukkaamaan pois viimeistään 60t kmssä


    • Anonyymi

      Autoja on tapana huoltaa!
      Kaikkien autojen jakoketjut venyvät käytössä, aivan kaikkien, venymätöntä ketjua ei ole olemassa tai se ei ole ikinä ollut käytössä. Mutta semmoinen pikku juttu pätee jopa jakoketjuihin, että niiden kireys on tapan tarkistaa ja tarpeen mukaan niitä kiristetään, sivun aloituksen tapauksessa liki 200000 km ajetun auton huollot oli jätetty tekemättä ja saatiin mitä tilattiin.
      Voidaan tietysti jossitella sen verran että kysytään mitä hyvää olisi tarjonnut vastaavalla tavalla huollettu eli vaihtamatta jätetty jakohihna tuon km- määrän jälkeen..?

      • Anonyymi

        Mikä siinäkin on että vain tsi koneet ovat kuuluisia jakopääongelmistaan? Paremmissa autoissa kestävät koko auton käyttöiän? Vastuun pakoilua, kun on halvinta kiinalaista sekundaa käytetty.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä siinäkin on että vain tsi koneet ovat kuuluisia jakopääongelmistaan? Paremmissa autoissa kestävät koko auton käyttöiän? Vastuun pakoilua, kun on halvinta kiinalaista sekundaa käytetty.

        Itäeurooppalainen, ei kiinalainen. Huom.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä siinäkin on että vain tsi koneet ovat kuuluisia jakopääongelmistaan? Paremmissa autoissa kestävät koko auton käyttöiän? Vastuun pakoilua, kun on halvinta kiinalaista sekundaa käytetty.

        Väärin taas meni Teron jutut. Kaikilla on omat ongelmansa eri aikoina, mutta vain sinä jaksat noita ikivanhoja juttuja toistella vuodesta toiseen. Muistat varmasti millä merkillä on ollut isoja ongelmia mm. kannen löystymisestä ja irtoamisesta lohkosta ja se oli korjaamaoton juttu, eli uutta konetta tilalle jo alle 100tkm, jne....
        Auton käyttöikä ei kerro mitään tuosta asiasta, sillä toisilla autoilla ajetaan 10 vuotta ja toisilla 20 vuotta, toisilla ajetaan paljon ja toisilla vähän.


      • Anonyymi

        Nykyjakoketjuja ei voi kiristää niissä on automaatti kiristimet huolloissa tuskin avaavat jakopäätä tarkistaakseen jos ei erikseen pyydä ja maksa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Väärin taas meni Teron jutut. Kaikilla on omat ongelmansa eri aikoina, mutta vain sinä jaksat noita ikivanhoja juttuja toistella vuodesta toiseen. Muistat varmasti millä merkillä on ollut isoja ongelmia mm. kannen löystymisestä ja irtoamisesta lohkosta ja se oli korjaamaoton juttu, eli uutta konetta tilalle jo alle 100tkm, jne....
        Auton käyttöikä ei kerro mitään tuosta asiasta, sillä toisilla autoilla ajetaan 10 vuotta ja toisilla 20 vuotta, toisilla ajetaan paljon ja toisilla vähän.

        tää skoda-harrastaja vetoaa joka kerta että KAIKKI autot hajoaa kun Skodan tyyppivioista puhutaan.
        ei tiedä tietysti muusta kuin Skodasta niin ajattelee/toivoo että muutkin hajoaa. ei muut hajoa noin systemaattisesti kuin skoota, voin vakuuttaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä siinäkin on että vain tsi koneet ovat kuuluisia jakopääongelmistaan? Paremmissa autoissa kestävät koko auton käyttöiän? Vastuun pakoilua, kun on halvinta kiinalaista sekundaa käytetty.

        Monilla merkeillä on ollut joissan moottori tyypeissä hetkellisiä jakopään ongelmia, eikä rakkaasi Toyotakaan ole niiltä välttynyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        tää skoda-harrastaja vetoaa joka kerta että KAIKKI autot hajoaa kun Skodan tyyppivioista puhutaan.
        ei tiedä tietysti muusta kuin Skodasta niin ajattelee/toivoo että muutkin hajoaa. ei muut hajoa noin systemaattisesti kuin skoota, voin vakuuttaa.

        Ei ole mikään tyyppivika, vaikka ahkerasti yrität sitä lanseerata.


      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Noi pitäs romuttaa kaikki.ikuisia riesoja..jakopäät aina paskana..

      Kallista kestämätöntä skeidaa kaikki tyyni.

      https://www.kauppalehti.fi/uutiset/jakoketju-tarveli-kaytetyn-skodan-moottorin-auton-ostanut-asiakas-vaati-kaupan-purkua/bbc2b350-e721-412a-8b72-5e639fd58812?ref=iltalehti:f058&utm_source=iltalehti.fi&utm_medium=almainternal&utm_campaign=kiintea_kauppalehti_ohjausboksi&utm_content=ohjausboksi&_gl=1*1warfz9*_ga*MTg5MjU3MTgzMS4xNzE3NjkyNTA0*_ga_3L539PMN3X*MTcxODUyMzQ4Mi4yLjEuMTcxODUyNDc2NC4wLjAuMA..

      • Anonyymi

        Voi sinua reppanaa. Onko sulla noin vaikeaa?


    • Anonyymi

      Miksi ihmiset eivät ole mitään oppineet. Volksvaakeni oli joskus kuplan aikoihin vielä aikaansa nähden laadukas mutta ei päde enää ja usko on monilla vieläkin vahva.
      Krapeleja vehkeitä nykyisin kaikki saksalaiset Stihlin moottorisahaa lukuunottamatta.

      • Anonyymi

        Ei nyt heti tule mieleen muita valmistajia kuin surullisen kuuluisa AG jonka valmistustapa johti seitsemäksi vuodeksi ehdottomaan vankeuteen suunnitellusta törkeästä huijauksesta johtuen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei nyt heti tule mieleen muita valmistajia kuin surullisen kuuluisa AG jonka valmistustapa johti seitsemäksi vuodeksi ehdottomaan vankeuteen suunnitellusta törkeästä huijauksesta johtuen.

        Sinä se jaksat tyrkyttää tuota yhtä vanhaa juttua, muita kuinka monesta huijauksesta Toyota on kärynnyt viimeisen parin vuoden aika ja uusin uutinen jossa osakkeen omistajat vaativat Mr. Toyodan eroa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä se jaksat tyrkyttää tuota yhtä vanhaa juttua, muita kuinka monesta huijauksesta Toyota on kärynnyt viimeisen parin vuoden aika ja uusin uutinen jossa osakkeen omistajat vaativat Mr. Toyodan eroa.

        Ei nyt kuitenkaan lusimaan ole joutunut kukaan niinkuin kansanautokonsernissa pääsi käymään 7 vuotta, mieti?


    • Anonyymi

      "Lautakunta katsoo, että jakoketjun vika on ollut niin laaja, että se ei ole syntynyt hetkessä. Kuluttajan tai kuluttajan käyttämän toisen huoltoliikkeen olisi tullut tässä ajassa huomata vika, mutta koska vikaa ei ole huomattu, jakoketjun vika on aiheuttanut laajemman moottorivaurion”, ratkaisussa sanotaan

      • Anonyymi

        Ruotsistakin taannoin uutisoitiin jostain " kedjahelvete" ongelmasta. Oliko sekin Skoda?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ruotsistakin taannoin uutisoitiin jostain " kedjahelvete" ongelmasta. Oliko sekin Skoda?

        "Nämä seikat huomioon ottaen jakoketjun venyminen ei ole poikkeuksellista”, lautakunta totesi ja lisäsi, että jakoketjun korjaus oli jo suoritettu korjaamolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ruotsistakin taannoin uutisoitiin jostain " kedjahelvete" ongelmasta. Oliko sekin Skoda?

        Ei se oli opeli, joissa hihnat laukeilivat alle 30.000 km välein.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Itäauto skooda on tavattoman heikko.

    • Anonyymi

      Jakohihna noissa on ollut jo yli 10 vuotta.

      • Anonyymi

        Oliko samanlainen huoltotoimenpide skodan jakoketjussa kuin polkupyöränkin ketjussa? Tippakannullako vai miten? Paluu takaisin menneeseen kertoo osaamattomuudesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oliko samanlainen huoltotoimenpide skodan jakoketjussa kuin polkupyöränkin ketjussa? Tippakannullako vai miten? Paluu takaisin menneeseen kertoo osaamattomuudesta.

        Parempi oli palata jakohihnaan, kun ketju piti vaihtaa useammin kuin hihna. Ketjujakopää oli kieltämättä alimitoitettu kustannussyistä. Jakohihna kestää hyvin, kun muistaa vaihtaa kuuden vuoden välein.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Parempi oli palata jakohihnaan, kun ketju piti vaihtaa useammin kuin hihna. Ketjujakopää oli kieltämättä alimitoitettu kustannussyistä. Jakohihna kestää hyvin, kun muistaa vaihtaa kuuden vuoden välein.

        Juu ja joissain koneissa alle 30.000 km välein, kuten yhteenaikaan mm opeleissa 1,6 litrasessa. Varahihna piri olla aina mukana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Parempi oli palata jakohihnaan, kun ketju piti vaihtaa useammin kuin hihna. Ketjujakopää oli kieltämättä alimitoitettu kustannussyistä. Jakohihna kestää hyvin, kun muistaa vaihtaa kuuden vuoden välein.

        En kyllä lähtisi koekaniiniksi ja "käyttäjävirheen" uhriksi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Parempi oli palata jakohihnaan, kun ketju piti vaihtaa useammin kuin hihna. Ketjujakopää oli kieltämättä alimitoitettu kustannussyistä. Jakohihna kestää hyvin, kun muistaa vaihtaa kuuden vuoden välein.

        Miks pitää vaihtaa kuuden vuoden välein jos "kestää hyvin" ? Itselläni 6 vuotias auto eikä sen jäkopäähän ainakaan vaihdeta mitään. Tosin siinä on kunnollinen huoltovapaa ketju eikä se ole Skoda. Yhtään ketjua ei omiin autoihini ole vielä koskaan vaihdettu. Tosin on ollut onni myötä pysyä tsi ongelmakoneista kaukana.


    • Anonyymi

      Skeida - simply never

      • Anonyymi

        Toi on täysin totta!!!


    • Anonyymi

      Tahtoo käydä ihan kaikille autoille isompi vahinko jos ketju tai remmi katkeaa. Vain hyvin harvoissa tapauksissa voi selvitä ilman isompaa moottorivauriota.
      Jännä kun hönö takertuu yhteen yksittäiseen tapaukseen kun autolla on kuitenkin ajettu reilut 200tkm ja 14 vuotta vanha ja jutun mukaan huoltohistoriakin on kyseenalainen. Taitaa Skoda merkkinä olla uhka ja häiritsee Teron mieltä.

      • Anonyymi

        Tsi- koneen jakopääongelmat "yksittäistapauksia"? Nyt kyllä tuli ihan ennen kuulumatonta uutta tietoa. Skodako itäautona uhka? Huumori miehiä?


    • Anonyymi

      Ei kai noita itäkippanoita oikeasti kukaan enää osta? Skeidahan ei ole auto ensinkään
      t: vanhat sananlaskut

    • Anonyymi

      Yksikään jakopää ei kulu hetkessä vaan se vaatii paljon käyttöä. Jos jollakin hajoaa niin ei vaihdettu kulumattomia osia ajoissa.


      1.2Tsi cbzb 8 venttiilinen ollut vielä ok. Yhtä autoa huollan kun tarve.

      11 vuotta käytettyyn uuden ketjun km 140000km pätkäajoilla. Öljyt vaihtuu kerran vuoteen.

      Ei tässä ole olleet yhtään vikaa tai häiriötä. Turbot tuo lisäkuluja jossakin vaiheessa verrattuna ahtamattomiin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Olen tosi outo....

      Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap
      Ikävä
      17
      2224
    2. Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta

      https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi
      Kotka
      85
      2207
    3. Vanhalle ukon rähjälle

      Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      10
      1496
    4. Oletko sä luovuttanut

      Mun suhteeni
      Ikävä
      101
      1417
    5. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

      https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      91
      1334
    6. Hommaatko kinkkua jouluksi?

      Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k
      Sinkut
      147
      1216
    7. Aatteleppa ite!

      Jos ei oltaisikaan nyt NATOssa, olisimme puolueettomana sivustakatsojia ja elelisimme tyytyväisenä rauhassa maassamme.
      Maailman menoa
      255
      920
    8. Onko se ikä

      Alkanut haitata?
      Ikävä
      78
      899
    9. Omalääkäri hallituksen utopia?

      Suurissa kaupungeissa ja etelässä moinen onnistunee. Suuressa osassa Suomea on taas paljon keikkalääkäreitä. Mitenkäs ha
      Maailman menoa
      173
      884
    10. Mitä sanoisit

      Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      63
      874
    Aihe