Škodan jakoketju oli venynyt ja rikkonut moottoria. Vaurio oli erittäin vakava.
”Moottori vaurioitui niin pahoin, että sitä ei kannata korjata, ja korjauksen on arvioitu maksavan 8 557,08 euroa”, asiakas kertoi lautakunnalle.
Oli korjattukin
Korjauksiakin oli jo tosin tehty. Asiakas kertoi maksaneensa korjaamolle jo 2 540,58 euroa, mutta autoa ei saatu kuntoon.
Kaiken lisäksi yksi sylinteri oli väljä. Asiakkaan mukaan auto vaatisi uuden moottorin.
Hän ilmoitti lautakunnalle vaativansa kaupan purkamista. Vuoden 2021 lopulla tehdyssä kaupassa hän oli ostanut Škoda Superbin 14 040 eurolla. Auton matkamittarissa oli tuolloin 188 000 kilometriä.
Hei haloo, pitää olla äärivasemmistolainen hölmö jos menee ostamaan käytetyn Skodan. Silloin ei auta edes itku kuluttajariitalautakunnalle.
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/kl/bbc2b350-e721-412a-8b72-5e639fd58812?ref=ampparit:e7eb
Skodan jakoketjuhelvetti
49
418
Vastaukset
- Anonyymi
Voi sinua Toyotan omapoikaa. Etkä löydä yhtään uudempaa juttua kuin tuon useasti spämmätyn linkin paljon ajetusta ja huoltoja laiminlyödystä yksilöstä?
Suurin osa Toyotista on paalattu paljon pienemmillä kilometreillä.- Anonyymi
Julkaistu KL:ssä tänään klo 06.00. En löytänyt uudempaa mutta ehkä sinulla on uudempiin juttu näistä tyyppivioista, en epäile sitä ollenkaan.
Kysyisin vaan että onko tosiaan normaalia "kulumista " Super B:lle kun korvauksia ei suositeltu? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Julkaistu KL:ssä tänään klo 06.00. En löytänyt uudempaa mutta ehkä sinulla on uudempiin juttu näistä tyyppivioista, en epäile sitä ollenkaan.
Kysyisin vaan että onko tosiaan normaalia "kulumista " Super B:lle kun korvauksia ei suositeltu?Tuo on julkaistu muualla jo aikaa sitten ja kyseessä oli yli 200 000km ajettu 14 vuotta vanha ja huonosti huollettu yksilö. Kyse ei ole tyyppivika, vaan pärnäsen ja omistajien vika.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo on julkaistu muualla jo aikaa sitten ja kyseessä oli yli 200 000km ajettu 14 vuotta vanha ja huonosti huollettu yksilö. Kyse ei ole tyyppivika, vaan pärnäsen ja omistajien vika.
Kerropa oi kääkkä, miten Skodan jakoketjua pitäisi oikein huoltaa, että se ei hajoaisi ennen aikojaan?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kerropa oi kääkkä, miten Skodan jakoketjua pitäisi oikein huoltaa, että se ei hajoaisi ennen aikojaan?
Sitä kuunnellaan huollossa jne...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kerropa oi kääkkä, miten Skodan jakoketjua pitäisi oikein huoltaa, että se ei hajoaisi ennen aikojaan?
Kun ketju venyy, niin se alkaa pitää ylimääräistä ääntä ja usein antaa vikakoodin. Toki poikkeustapauksi voi sattua ja ketju voi paukahtaa yllättäen, ei ole mitenkään outoa sekään millään merkillä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun ketju venyy, niin se alkaa pitää ylimääräistä ääntä ja usein antaa vikakoodin. Toki poikkeustapauksi voi sattua ja ketju voi paukahtaa yllättäen, ei ole mitenkään outoa sekään millään merkillä.
Kunnon autoissa ketju ei veny, eikä sitä tarvitse kuunnella ja hoivailla mitenkään.
Skoda on täysin laaduton tekele. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kunnon autoissa ketju ei veny, eikä sitä tarvitse kuunnella ja hoivailla mitenkään.
Skoda on täysin laaduton tekele.Toi on NIIN totta!
- Anonyymi
Kallis moottori muttei yhtä kallis kuin se Yariksen kone joka oli 30 te
- Anonyymi
Miksi Skodan laatu on aina noin käsittämättömän huonoa?
- Anonyymi
Ei ole Skodan vaan kaikkien VAG groupin romujen.
- Anonyymi
Kestihän tuokin Skoda pidempään kuin Toyotat keskimäärin, vaikka ei oltu huollettu asiallisesti.
- Anonyymi
Kuvan mukaan kyseessä TSI. Ei kai kukaan järjissää oleva osta noin paljon ajettua TSI-koneista autoa, vai ostaako?
Melkeinpä voisi sanoa että luonnon valintaa...- Anonyymi
Noilla ajetaan isoja kilometrejä ja joku 450 000km ei ole kovin poikkeavan paljon.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Noilla ajetaan isoja kilometrejä ja joku 450 000km ei ole kovin poikkeavan paljon.
Eihän skeidoilla pääse edes sataatuhatta kilometriä. Katsastuksessa suosittelevat hukkaamaan pois viimeistään 60t kmssä
- Anonyymi
Autoja on tapana huoltaa!
Kaikkien autojen jakoketjut venyvät käytössä, aivan kaikkien, venymätöntä ketjua ei ole olemassa tai se ei ole ikinä ollut käytössä. Mutta semmoinen pikku juttu pätee jopa jakoketjuihin, että niiden kireys on tapan tarkistaa ja tarpeen mukaan niitä kiristetään, sivun aloituksen tapauksessa liki 200000 km ajetun auton huollot oli jätetty tekemättä ja saatiin mitä tilattiin.
Voidaan tietysti jossitella sen verran että kysytään mitä hyvää olisi tarjonnut vastaavalla tavalla huollettu eli vaihtamatta jätetty jakohihna tuon km- määrän jälkeen..?- Anonyymi
Mikä siinäkin on että vain tsi koneet ovat kuuluisia jakopääongelmistaan? Paremmissa autoissa kestävät koko auton käyttöiän? Vastuun pakoilua, kun on halvinta kiinalaista sekundaa käytetty.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä siinäkin on että vain tsi koneet ovat kuuluisia jakopääongelmistaan? Paremmissa autoissa kestävät koko auton käyttöiän? Vastuun pakoilua, kun on halvinta kiinalaista sekundaa käytetty.
Itäeurooppalainen, ei kiinalainen. Huom.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä siinäkin on että vain tsi koneet ovat kuuluisia jakopääongelmistaan? Paremmissa autoissa kestävät koko auton käyttöiän? Vastuun pakoilua, kun on halvinta kiinalaista sekundaa käytetty.
Väärin taas meni Teron jutut. Kaikilla on omat ongelmansa eri aikoina, mutta vain sinä jaksat noita ikivanhoja juttuja toistella vuodesta toiseen. Muistat varmasti millä merkillä on ollut isoja ongelmia mm. kannen löystymisestä ja irtoamisesta lohkosta ja se oli korjaamaoton juttu, eli uutta konetta tilalle jo alle 100tkm, jne....
Auton käyttöikä ei kerro mitään tuosta asiasta, sillä toisilla autoilla ajetaan 10 vuotta ja toisilla 20 vuotta, toisilla ajetaan paljon ja toisilla vähän. - Anonyymi
Nykyjakoketjuja ei voi kiristää niissä on automaatti kiristimet huolloissa tuskin avaavat jakopäätä tarkistaakseen jos ei erikseen pyydä ja maksa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Väärin taas meni Teron jutut. Kaikilla on omat ongelmansa eri aikoina, mutta vain sinä jaksat noita ikivanhoja juttuja toistella vuodesta toiseen. Muistat varmasti millä merkillä on ollut isoja ongelmia mm. kannen löystymisestä ja irtoamisesta lohkosta ja se oli korjaamaoton juttu, eli uutta konetta tilalle jo alle 100tkm, jne....
Auton käyttöikä ei kerro mitään tuosta asiasta, sillä toisilla autoilla ajetaan 10 vuotta ja toisilla 20 vuotta, toisilla ajetaan paljon ja toisilla vähän.tää skoda-harrastaja vetoaa joka kerta että KAIKKI autot hajoaa kun Skodan tyyppivioista puhutaan.
ei tiedä tietysti muusta kuin Skodasta niin ajattelee/toivoo että muutkin hajoaa. ei muut hajoa noin systemaattisesti kuin skoota, voin vakuuttaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä siinäkin on että vain tsi koneet ovat kuuluisia jakopääongelmistaan? Paremmissa autoissa kestävät koko auton käyttöiän? Vastuun pakoilua, kun on halvinta kiinalaista sekundaa käytetty.
Monilla merkeillä on ollut joissan moottori tyypeissä hetkellisiä jakopään ongelmia, eikä rakkaasi Toyotakaan ole niiltä välttynyt.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
tää skoda-harrastaja vetoaa joka kerta että KAIKKI autot hajoaa kun Skodan tyyppivioista puhutaan.
ei tiedä tietysti muusta kuin Skodasta niin ajattelee/toivoo että muutkin hajoaa. ei muut hajoa noin systemaattisesti kuin skoota, voin vakuuttaa.Ei ole mikään tyyppivika, vaikka ahkerasti yrität sitä lanseerata.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole mikään tyyppivika, vaikka ahkerasti yrität sitä lanseerata.
Vai ei ole tyyppivika?
Onko sulla kaikki ok?
https://www.apu.fi/artikkelit/volkswagenin-tsi-moottorien-jakoketjuongelmat
https://www.iltalehti.fi/autot/a/2015051119668901
https://www.vagarena.fi/index.php?topic=25950.0
- Anonyymi
Noi pitäs romuttaa kaikki.ikuisia riesoja..jakopäät aina paskana..
Kallista kestämätöntä skeidaa kaikki tyyni.
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/jakoketju-tarveli-kaytetyn-skodan-moottorin-auton-ostanut-asiakas-vaati-kaupan-purkua/bbc2b350-e721-412a-8b72-5e639fd58812?ref=iltalehti:f058&utm_source=iltalehti.fi&utm_medium=almainternal&utm_campaign=kiintea_kauppalehti_ohjausboksi&utm_content=ohjausboksi&_gl=1*1warfz9*_ga*MTg5MjU3MTgzMS4xNzE3NjkyNTA0*_ga_3L539PMN3X*MTcxODUyMzQ4Mi4yLjEuMTcxODUyNDc2NC4wLjAuMA..- Anonyymi
Voi sinua reppanaa. Onko sulla noin vaikeaa?
- Anonyymi
Miksi ihmiset eivät ole mitään oppineet. Volksvaakeni oli joskus kuplan aikoihin vielä aikaansa nähden laadukas mutta ei päde enää ja usko on monilla vieläkin vahva.
Krapeleja vehkeitä nykyisin kaikki saksalaiset Stihlin moottorisahaa lukuunottamatta.- Anonyymi
Ei nyt heti tule mieleen muita valmistajia kuin surullisen kuuluisa AG jonka valmistustapa johti seitsemäksi vuodeksi ehdottomaan vankeuteen suunnitellusta törkeästä huijauksesta johtuen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei nyt heti tule mieleen muita valmistajia kuin surullisen kuuluisa AG jonka valmistustapa johti seitsemäksi vuodeksi ehdottomaan vankeuteen suunnitellusta törkeästä huijauksesta johtuen.
Sinä se jaksat tyrkyttää tuota yhtä vanhaa juttua, muita kuinka monesta huijauksesta Toyota on kärynnyt viimeisen parin vuoden aika ja uusin uutinen jossa osakkeen omistajat vaativat Mr. Toyodan eroa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinä se jaksat tyrkyttää tuota yhtä vanhaa juttua, muita kuinka monesta huijauksesta Toyota on kärynnyt viimeisen parin vuoden aika ja uusin uutinen jossa osakkeen omistajat vaativat Mr. Toyodan eroa.
Ei nyt kuitenkaan lusimaan ole joutunut kukaan niinkuin kansanautokonsernissa pääsi käymään 7 vuotta, mieti?
- Anonyymi
"Lautakunta katsoo, että jakoketjun vika on ollut niin laaja, että se ei ole syntynyt hetkessä. Kuluttajan tai kuluttajan käyttämän toisen huoltoliikkeen olisi tullut tässä ajassa huomata vika, mutta koska vikaa ei ole huomattu, jakoketjun vika on aiheuttanut laajemman moottorivaurion”, ratkaisussa sanotaan
- Anonyymi
Ruotsistakin taannoin uutisoitiin jostain " kedjahelvete" ongelmasta. Oliko sekin Skoda?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ruotsistakin taannoin uutisoitiin jostain " kedjahelvete" ongelmasta. Oliko sekin Skoda?
"Nämä seikat huomioon ottaen jakoketjun venyminen ei ole poikkeuksellista”, lautakunta totesi ja lisäsi, että jakoketjun korjaus oli jo suoritettu korjaamolla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ruotsistakin taannoin uutisoitiin jostain " kedjahelvete" ongelmasta. Oliko sekin Skoda?
Ei se oli opeli, joissa hihnat laukeilivat alle 30.000 km välein.
- Anonyymi
Vag paskaa. Monelle käyny todella kalliiksi. Tsi tdi ja dsg.n ongelmat. Kestämätöntä paskaa..no eipähän enää nouta kukaan ostakkaan..öljyä ja bensaa palaa.
https://www.facebook.com/share/r/APfceGVDfcZrj5y3/ - Anonyymi
Itäauto skooda on tavattoman heikko.
- Anonyymi
Jakohihna noissa on ollut jo yli 10 vuotta.
- Anonyymi
Oliko samanlainen huoltotoimenpide skodan jakoketjussa kuin polkupyöränkin ketjussa? Tippakannullako vai miten? Paluu takaisin menneeseen kertoo osaamattomuudesta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oliko samanlainen huoltotoimenpide skodan jakoketjussa kuin polkupyöränkin ketjussa? Tippakannullako vai miten? Paluu takaisin menneeseen kertoo osaamattomuudesta.
Parempi oli palata jakohihnaan, kun ketju piti vaihtaa useammin kuin hihna. Ketjujakopää oli kieltämättä alimitoitettu kustannussyistä. Jakohihna kestää hyvin, kun muistaa vaihtaa kuuden vuoden välein.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Parempi oli palata jakohihnaan, kun ketju piti vaihtaa useammin kuin hihna. Ketjujakopää oli kieltämättä alimitoitettu kustannussyistä. Jakohihna kestää hyvin, kun muistaa vaihtaa kuuden vuoden välein.
Juu ja joissain koneissa alle 30.000 km välein, kuten yhteenaikaan mm opeleissa 1,6 litrasessa. Varahihna piri olla aina mukana.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Parempi oli palata jakohihnaan, kun ketju piti vaihtaa useammin kuin hihna. Ketjujakopää oli kieltämättä alimitoitettu kustannussyistä. Jakohihna kestää hyvin, kun muistaa vaihtaa kuuden vuoden välein.
En kyllä lähtisi koekaniiniksi ja "käyttäjävirheen" uhriksi
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Parempi oli palata jakohihnaan, kun ketju piti vaihtaa useammin kuin hihna. Ketjujakopää oli kieltämättä alimitoitettu kustannussyistä. Jakohihna kestää hyvin, kun muistaa vaihtaa kuuden vuoden välein.
Miks pitää vaihtaa kuuden vuoden välein jos "kestää hyvin" ? Itselläni 6 vuotias auto eikä sen jäkopäähän ainakaan vaihdeta mitään. Tosin siinä on kunnollinen huoltovapaa ketju eikä se ole Skoda. Yhtään ketjua ei omiin autoihini ole vielä koskaan vaihdettu. Tosin on ollut onni myötä pysyä tsi ongelmakoneista kaukana.
- Anonyymi
Skeida - simply never
- Anonyymi
Toi on täysin totta!!!
- Anonyymi
Tahtoo käydä ihan kaikille autoille isompi vahinko jos ketju tai remmi katkeaa. Vain hyvin harvoissa tapauksissa voi selvitä ilman isompaa moottorivauriota.
Jännä kun hönö takertuu yhteen yksittäiseen tapaukseen kun autolla on kuitenkin ajettu reilut 200tkm ja 14 vuotta vanha ja jutun mukaan huoltohistoriakin on kyseenalainen. Taitaa Skoda merkkinä olla uhka ja häiritsee Teron mieltä.- Anonyymi
Tsi- koneen jakopääongelmat "yksittäistapauksia"? Nyt kyllä tuli ihan ennen kuulumatonta uutta tietoa. Skodako itäautona uhka? Huumori miehiä?
- Anonyymi
Ei kai noita itäkippanoita oikeasti kukaan enää osta? Skeidahan ei ole auto ensinkään
t: vanhat sananlaskut - Anonyymi
Yksikään jakopää ei kulu hetkessä vaan se vaatii paljon käyttöä. Jos jollakin hajoaa niin ei vaihdettu kulumattomia osia ajoissa.
1.2Tsi cbzb 8 venttiilinen ollut vielä ok. Yhtä autoa huollan kun tarve.
11 vuotta käytettyyn uuden ketjun km 140000km pätkäajoilla. Öljyt vaihtuu kerran vuoteen.
Ei tässä ole olleet yhtään vikaa tai häiriötä. Turbot tuo lisäkuluja jossakin vaiheessa verrattuna ahtamattomiin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap172224Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi852207Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen101496- 1011417
Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663911334Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k1471216Aatteleppa ite!
Jos ei oltaisikaan nyt NATOssa, olisimme puolueettomana sivustakatsojia ja elelisimme tyytyväisenä rauhassa maassamme.255920- 78899
Omalääkäri hallituksen utopia?
Suurissa kaupungeissa ja etelässä moinen onnistunee. Suuressa osassa Suomea on taas paljon keikkalääkäreitä. Mitenkäs ha173884- 63874