Tieliikennelaki kieltää äänekkään ja tarpeettoman ajelun.

Anonyymi-ap

Tieliikennelaki kieltää äänekkään ja tarpeettoman ajelun. Mitenkäs Iisalmessa? Jo jokunen vuosi sitten Joensuussa uutisoitiin näin kun nuoriso lopetti keskustassa häiriköinnin: "Liikennekulttuuri on saattanut kypsyä niin, että sellaiseen jonninjoutavaan rälläämiseen ei koeta enää tarvetta ".

20

401

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Nuoriso kussoo ommiin muroihisa.
      Kostaatuu vielä, kunhan rällääjiin ikä tulloo siihen pisteeseen että on perhe ja sylivaava.
      Perheen äiti yrittää nukuttoo yöllä lasta joka herree aena rälleejiin iäniin.
      Entinen rälleejä kääpi töessä ja yrittää nukkuva. On helle ja yölläkii kuuma. Ikkunat pittää olla aaki. Entinen rälleejäkkii herree uamuyöstä monta kertoo eekä sua ennee unta vaekka ee juurikkaa oo suanu nukuttua, rällääs estää unen suannin ja kolme tuntija nii pittää lähtee töehin.
      Että onneks olkoon vuan!
      Kyllä tuota rällääskulttuurija kannattaa ylläpittee!!

• Anonyymi

Aloittaa itse rälläämisharrastuksen sitten kun on eläkeiässä, ja on aikaa nukkua vaikka päivällä.
        Ultimaattinen kosto. Karma is a bitch.

• Anonyymi

Ryhmäkuria kaipaan autoilijoilta, muutaman huomionkipeän rellukan takiahan homma kielletään.

• Anonyymi

Ei ole ainoa katu Iisalmessa jossa päristellään yöaikaan mutta näin on ollut aina ja tulee olemaan. Elämä on ääniä ja jos ei ole elää niin ei ole ääntäkään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei ole ainoa katu Iisalmessa jossa päristellään yöaikaan mutta näin on ollut aina ja tulee olemaan. Elämä on ääniä ja jos ei ole elää niin ei ole ääntäkään.

Tarkoitin jos ei ole elämää niin ei ole ääntäkään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tarkoitin jos ei ole elämää niin ei ole ääntäkään.

Voi #ittu mikä juntti taas. Normaalin liikenteen ymmärtää kuten esim taksit yöllä joissa normaali hiljainen ääni ja myös vauhti eikä poppi jumputa.
        Kyse onkin tässä tarkoituksessa rällääjistä. Elämää voi olla ilman rällääjiä jotka tahallaan aiheuttaa meteliä. Yhä mainitsen että ärsyttää suunnattomasti tuollaiset sukurutsatut, tyhmät ihmiset jotka eivät tätä ongelmaa ymmärrä.
        Itse en asu Iisalmen aivan keskustassa mutta ymmärrän niiden ihmisten ongelman jotka asuu keskustassa kuten myös ymmärrän sen miksi hotelli haluaa että yöllä ei ko. kadulla rällätä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voi #ittu mikä juntti taas. Normaalin liikenteen ymmärtää kuten esim taksit yöllä joissa normaali hiljainen ääni ja myös vauhti eikä poppi jumputa.
        Kyse onkin tässä tarkoituksessa rällääjistä. Elämää voi olla ilman rällääjiä jotka tahallaan aiheuttaa meteliä. Yhä mainitsen että ärsyttää suunnattomasti tuollaiset sukurutsatut, tyhmät ihmiset jotka eivät tätä ongelmaa ymmärrä.
        Itse en asu Iisalmen aivan keskustassa mutta ymmärrän niiden ihmisten ongelman jotka asuu keskustassa kuten myös ymmärrän sen miksi hotelli haluaa että yöllä ei ko. kadulla rällätä.

Rällääjät rällää kohta muualla eli ongelma siirtyy vain toisaalle. Kaupungissa on muitakin nukkujia yöllä kuin vain hotellissa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Rällääjät rällää kohta muualla eli ongelma siirtyy vain toisaalle. Kaupungissa on muitakin nukkujia yöllä kuin vain hotellissa.

No asun tässä keskustassa lähellä hotellia ja kyllä on valvottu varsinkin kesäöitä tuon ihan käsittämättömän turhan ajelun vuoksi! Harmi kun ei ymmärretä tuota haittaa mitä oman kaupungin asukkaille tuotetaan. Saatikka hotellivieraille, ei anna hyvää kuvaa kävijöille kaupungista, en oo törmänny missään tuollaiseen häirintään ja oon monessa kaupungissa hotellissa yöpynyt.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No asun tässä keskustassa lähellä hotellia ja kyllä on valvottu varsinkin kesäöitä tuon ihan käsittämättömän turhan ajelun vuoksi! Harmi kun ei ymmärretä tuota haittaa mitä oman kaupungin asukkaille tuotetaan. Saatikka hotellivieraille, ei anna hyvää kuvaa kävijöille kaupungista, en oo törmänny missään tuollaiseen häirintään ja oon monessa kaupungissa hotellissa yöpynyt.

Oletpas herkkä ihminen nyt olevinaan, kun facen Iisalmen puskaradioissa suurin osa sanoo että pystyvät nukkumaan. Varmaan heräät sitten oven kolahdukseenken hotellissa. Mitä ihmettä menet hotelliin sitten toistuvasti jos et voi siellä nukkua? 🤣🤣 Pistä kuulosuojaimet tai tupot korviin niinkuin muutkin jos äänet häiritsee.....

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oletpas herkkä ihminen nyt olevinaan, kun facen Iisalmen puskaradioissa suurin osa sanoo että pystyvät nukkumaan. Varmaan heräät sitten oven kolahdukseenken hotellissa. Mitä ihmettä menet hotelliin sitten toistuvasti jos et voi siellä nukkua? 🤣🤣 Pistä kuulosuojaimet tai tupot korviin niinkuin muutkin jos äänet häiritsee.....

Et ilmeisesti osaa lukea tai ymmärrä lukemaasi...asun keskustassa ja ihan takuulla häiritsee meitä asujia tuo asiaton ajelu...ketkä facen kommentoijista asuu keskustassa?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Näinpä!

• Anonyymi

Miksi yleensä sallitaan kova ääniset laitteet. Petterinkulman yksi mies ajeli muutaman päivän omilla laitteillaan, ja ne kyllä piti sellaista möykkää että hirvitti. Moottoripyörä ja auto oli samaa romurautaa, jotka piti meteliä päiväsaikaan.

• Anonyymi

Lakikin määrää: Ajoneuvon ja raitiovaunun käyttäminen (17.12.2020/1040)
        Moottorikäyttöistä ajoneuvoa on käsiteltävä siten, ettei sen moottorista tai muusta laitteesta aiheudu kohtuutonta melua, ilman pilaantumista tai muuta haittaa ajoneuvossa matkustavalle, muulle tienkäyttäjälle eikä ympäristölle.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lakikin määrää: Ajoneuvon ja raitiovaunun käyttäminen (17.12.2020/1040)
        Moottorikäyttöistä ajoneuvoa on käsiteltävä siten, ettei sen moottorista tai muusta laitteesta aiheudu kohtuutonta melua, ilman pilaantumista tai muuta haittaa ajoneuvossa matkustavalle, muulle tienkäyttäjälle eikä ympäristölle.

Jotkut mopopojista ja #illuralliautoilijoista innostuu vaan kun heitä kielletään.
        Näillä tyypeillä on vaikea sopeutua yhteiskunnan sääntöihin ja kieltoihin.
        Todennäköisesti eivät tule pärjäämään edes armeijassa koska eivät kykene vastaanottamaan ja noudattamaan käskyjä/ sääntöjä sekä työelämässä eivät sopeudu tiimi työskentelyyn.

• Anonyymi

Huomion kipeitä kun pitää huomiota herättää kovaäänisellä mopolla tai autolla. Lienee niin että ovat jääneet lapsena ilman äidin lämpöä ja hellyyttä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Huomion kipeitä kun pitää huomiota herättää kovaäänisellä mopolla tai autolla. Lienee niin että ovat jääneet lapsena ilman äidin lämpöä ja hellyyttä.

No nyt meni pahasti pieleen.

• Anonyymi

Harmillista kun oman kaupungin asukkaat antavat ikävän kuvan itsestään turisteille ja myös omille asukkailleen. Ei mitään kunnioitusta sääntöjä kohtaan vaan soditaan ihan periaattesta kaikkia vastaan. Olen asunut Iisalmessa noin 10 vuotta ja voin sanoa että olen iloinen kun vihdoinkin voin jatkaa matkaa ja muuttaa pois täältä! Ihmisten käyttäytyminen ei anna hyvää kuvaa paikkakunnasta, en ole missään törmännyt näin itsekäisiin ja ilkeisiin ihmisiin, onneksi poikkeuksiakin on joukossa. Tosiaan ihmeiden Iisalmi, jos aikoo kaupunki saada tulevaisuudessa turisteja tai uusia pysyviä asukkaita niin tosiaan pitää olla ihmeiden iisalmi!

• Anonyymi

Olen itsekin muuttanut tänne tuntemattomaan kaupunkiin. Itse kaupunki on hieno, pieni maaseutukaupunki. Satama on plussaa.
        Plussaa on myös kaupungin päättäjät jotka ovat lähteneet kokeilemaan näitä rajoituksia.
        Olen kyllä huomannut että ihmiset ovat omalaatuisia. Onko nämä nyt niitä vastarannan kiiskejä🤣
        Positiivinen ajattelu kyky puuttuu. Vastustetaan kaikkea uutta ja muutoksia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olen itsekin muuttanut tänne tuntemattomaan kaupunkiin. Itse kaupunki on hieno, pieni maaseutukaupunki. Satama on plussaa.
        Plussaa on myös kaupungin päättäjät jotka ovat lähteneet kokeilemaan näitä rajoituksia.
        Olen kyllä huomannut että ihmiset ovat omalaatuisia. Onko nämä nyt niitä vastarannan kiiskejä🤣
        Positiivinen ajattelu kyky puuttuu. Vastustetaan kaikkea uutta ja muutoksia.

Täällähän ei tosiaan haluta muutoksia ja mennä eteenpäin, kaikki vanha on hyvää ja perinteitä vaalitaan , tulet sen huomaamaan. Ihmiset ovat ensin hyvinkin ystävällisiä ja uteliaita kun uutena tulet kaupunkiin mutta liekö kateutta vai mitä kun kohta saat huomata että saat lokaa niskaan, varsinkin jos et ole samaa mieltä heidän kanssa jo jos satut omaamaan kokemusta jostain toisesta kaupungista.
        Minäkin kiittelen kaupungin päättäjiä tästä upeasta liikennekokeilusta, voisi kyllä minunkin mielestä koskea koko viikkoa koska rällääjäthän mekastavat myös viikolla.

• Anonyymi

Tervemenoa muualle jos täällä ei viihdy. Itse muutin Iisalmeen v. 1972 ja viihdyn täällä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      19
      2420
    2. 148
      2214
    3. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      29
      2112
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      52
      2099
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      19
      1655
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      384
      1560
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      96
      1506
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      272
      1371
    9. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      12
      1356
    10. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      130
      1346
    Aihe