onko kellään tietos kuuluuko pinaattikeitto kiellettyihin ruoka-aineisiin raskaana ollessa?Iski ihan armoton himo kyseiseen ruokaan ja nyt mietityttää että liekkö tota ois saanut etes syödä kun sekin on aika hývä a-vitamiinin lähde :/
pinaattikeitto
5
5312
Vastaukset
- miij
Samaa haluaisin myös minä tietää! osaako kukaan sanoa?
- sitä nyt
voi huoletta syödä jonkin verran. Ei kai se niihin jokapäiväisiin ruokiin kuulu, mutta ei siitä haittaa ole silloin tällöin. Itsekin syön pinaattilettuja välillä.
A-vitamiinia ei pitäisi saada liikaa, mutta ei se ole sellainen myrkky, jota ei yhtään saisi syödä. Tärkeä vitamiini itseasiassa. - ****
No en ole koskaan kuullut etteikö pinaattia saisi syödä. Eikä raskaana ole tarpeen välttää KAIKKIA a-vitamiinipitoisia ruokia, mutta maksassa nyt vaan on LIIKAA a-vitamiinia. Pinaatti on lisäksi hyvä raudan lähde, joten hyvä himonkohde sinulla on.
"Naudan, sian ja broilerin maksa sisältää erittäin runsaasti A-vitamiinia ja raskasmetalleja. Maksaruokien syömiseen (runsain määrin) raskauden aikana saattaa liittyä epämuodostuma- ja keskenmenoriski. Maksaa, maksaruokia ja maksamakkaraa ei suositella nautittavan raskauden aikana lainkaan.
Sen sijaan kasviksista ja hedelmistä saatava A-vitamiinin esiaste, beetakaroteeni, on haitaton runsainakin kasvis- ja hedelmäannoksina."
(Lähde: http://www.helistin.fi/?page=9535402)
- miinuk
Että pinatiissa olisi liikaa nitrattia ja siksi sitä tulisi jonkin verran välttääkkin!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1201757
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991578Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy461094Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?43964Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29929Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50846Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s44802Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37780Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56778Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37760