Keski-Suomen keskussairaala

tuleva synnyttäjä

Onko kenelläkään synnytys kokemuksia Keski-suomen keskussairaalasta? Kertoisitko millainen henkilökunta siellä on ja tms. Kiitos! viitseliäisyydestäsi.

11

1618

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • synnyttänyt

Eka kerralla henkilökunta oli mahtavaa, mutta toisella kerralla saatiin kauhea kätilö. Onneksi vuorot aikanaan vaihtuu, aamuvuorolaiset olivat taas asiantuntevia ja miellyttäviä.. Hätäsektion jälkeen minulle tosin "unohdettiin" kertoa miksi lapseni teholla. Kuulin vasta mieheltäni, että hän oli siellä vaikean asfyksian vuoksi, saanut pisteitä 1/1/6. Vasta neljäntenä päivänä huomasin, että lasta ei ollut edes merkitty, minulla oli ranneke, mutta vauvalla ei. Ei tosin ole varmasti päässyt vauva vaihtumaan, koska on niin samannäköinen kuin isänsä ja isoveljensä...

• mutta opiskelin

Olin käytännön harjoittelujaksolla KSKS:ssa sairaanhoitajaopintojeni aikana muutamia vuosia sitten ja menisin ilomielin sinne synnyttämään. Saliin en päässyt mukaan kuin kerran (kätilöopiskelijat ymmärrettävästi etusijalla), mutta vuodeosastojen henkilökunta oli aivan mahtavaa ja tuki äitejä ja perheitä upeasti vauvan hoidossa ja imetyksessä (ja ohjasi siinä sivussa vielä opiskelijoitakin).

Synnytin itse TYKS:ssa vuosi sitten ja petyin katkerasti, kun se paljon mainostettu vauvamyönteisyys ei näkynyt käytännön hoitotyössä millään tavalla. Oli melkoinen shokki että yliopistosairaala voi olla niin takapajuinen keskussairaalaan verrattuna. Jyväskylässä on aivan upea ja työstään innostunut henkilökunta, mutta varmasti sieltä se joka työpaikan hapannaamakin löytyy, itse en ko. henkilöä tavannut:)

• SES

Eka oli suunniteltu sektio ja kaksi alatiesynnytystä. Eikä mitään moitittavaa! Jokainen synnytys sujui hienosti ja ainakin minulle osui hyvät lääkärit ja kätilöt. Toki siellä piti saada suunsa auki ja kertoa omista toiveistaan, eli aika paljon asioiden sujuvuus on kyllä itsestäkin kiinni. Synnytysosastojen toimintaan en ole ihan yhtä tyytyväinen, mutta hyvin sujui silti osastoillakin.

• tuleva synnyttäjä

kiitos kaikille vastanneille... : )

• Nimetön

siellä ja ei mitään moitittavaa. Toinen oli 7 viikkoa sitten ja oli aivan ihana kätilö ja kätilöopiskelija!!! Ei mitään paniikkia. itsekkin sitä vähän jännitin etukäteen mutta aivan turhaan. Tsemppiä sinulle synnytykseen.

• äips

Kaksi synnytystä Keski-Suomen keskussairaalassa. Ei jäänyt mitään traumoja. Mukava, asiantunteva henkilökunta, kätilöt, lääkärit ja osastonhoitajat. Toiveitani kuunneltiin. Kyllä menisin samaan paikkaan synnyttämään toistekin jos olisi tarve...

• synnyttänyt

molemmilla kerroilla aivan ihanat kätilöt! viimeksi 6 vk sitten...

ei mitään traumoja/epäilyksiä/tms.

muistat vain avoimin mielin mennä, ja kuunnella kätilöä, se on yhteistyötä!

tsemppiä!! ja iloista kesää!

• vaikka joku mollaakin

kaksi synnytystä siellä- sain mitä halusin eli luonnollisen synnytyksen ilman kivunlievitysmyrkkyjä!
      ammekin löytyi!

• 2009syksy

Ihan ok mielikuva jäi. Säännölliset kipeät suppari alkoi 2vrk ennen pojan syntymää. Pojan ulostautumiseen asti ei ole mitään muuta kuin hyvää sanottavaa henkilökunnasta MUTTA en todellakaan arvostanut sitä, että sitten osastolla tulivat repimään nännistä ja tunkivat vauvan suuhun kysymättä tai varoittamatta yhtään. Aralle ensikertalaiselle tuli koko imettämisestä kokemuksena sellainen, että joka kerta jännitti jos paikalla oli muita (ja kun koko ajan oli sitä yleisöä...). En tiiä voinko syyttää sairaalasta sitä että koin epäonnistuneeni ensimmäisen imetyksessä (vaikka imetin "jopa" 5kk), mutta toi nännistä repiminen ei ollut järin mukavaa.

• simpura vieköön

Sama mielikuva, salin puolella ja svolla ja Gravidassa on ollut tosi kivaa porukkaa, mutta vuodeosastolla on vähän nuivee meininki. Lastenhoitajat on sielläkin olleet kyllä kivoja ja on siellä kätilöissäkin mukavia myös. Mut on myös sitä "tissistä repimistä" ja ne niiden imetysneuvot ei kyllä auttaneet ainakaan meikäläistä just tipan tippaa. Kotona sitten opettelin homman omin nokkineni. Välillä ne panttaa sitä lisämaitoa ja välillä sitten taas porukka marisee, että siellä tuputetaan sitä. Varmaan riippuu, ketä vuorossa. Ruoat on ainakin ihan paskoja.

• tuoreäiti

Oma synnytyskokemukseni oli reilu kuukausi sitten ja voisin mennä vaikka samantien synnyttämään uudelleen! Ei mitään pahaa sanottavaa mistään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Uskalla lähestyä minua

Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S
      Ikävä
      60
      6294
    2. Päätin että suostun keskustelemaan

Jos sellainen tilanne tulee.
      Ikävä
      100
      3252
    3. Oulaskankaan päätöksistä

https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.
      Oulainen
      25
      2566
    4. EMMINÄ JAKSA OOTTAA KOLMEA VIIKKOA!

Kyllä se aiemmin parantuu😘
      Ikävä
      21
      2198
    5. Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!

Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun
      Suomi24 Blogi ★
      355
      1788
    6. Tiedoksi että

En aijo laittaa viestiä enkä soittaa enkä edes harkitse asiaa.
      Ikävä
      27
      1696
    7. Oikeasti tekisi

Mieli hypätä sun kaulaan eikä kävellä ohi
      Ikävä
      25
      1480
    8. Suomessa oikeistohallitus vallassa: nälkäiset lapset hakevat jo Punaiselta ristiltä ruoka-apua

Sosiaaliturvaleikkaukset ovat lisänneet asiointia ruoka-avussa. Kyllä tämän maan tilanne on surkea, kun lapset näkevät n
      Perussuomalaiset
      226
      1413
    9. Kyllä mä sen joudun tekemään

Että lähden pois. Itse halusit että tämä menee näin.
      Ikävä
      49
      1392
    10. Miten menee?

Tykkäätkö minusta nyt vähemmän kun näit minut?
      Tunteet
      32
      1368
    Aihe