Tiedätkö verenpaineesi?

Anonyymi-ap

Tiedätkö verenpaineesi? se kannattaisi todeta ja seurata hyvissä ajoin.

Sydän pysyy paremmassa kunnossa, vajaatoiminta ei ole mukavaa jos sellainen todetaan ja sairaus etenee.

Myös ne elämäntavat, ruoka, liikunta

9

179

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tiedän paineeni, ja tiedän, että ne heittelevät aika lailla, lääkityksistä huolimatta.
      Tiedän myös sen, että huono vointini/kuntoni aiheuttaa tämän verenpaineen heittelyn.
      Tiedän myös sen, että jo useamman vuoden ajan lääkärit eivät ole kummemmin paineistani välittäneet. On ajoittain pyydetty mittaamaan, seuraamaan joitain päiviä, ja kun tulokset toimittaa, mitään kantaa ei oteta sittenkään.
      Tiedän myös sen, kun olen moneen kertaan sanonut, ettei lääkkeen lisäykset sovi, kun sitten menee paineet liian alas, ja koska paineiden heittely johtuu yleisvoinnista.
      Tiedän myös sen, ettei minua ole tähän mennessä kuunneltu, tai ainakaan uskottu.
      Tietääkseni ihminen ei verenpaineongelmien kanssa välttämättä kamalan monia vuosia pysy kunnossa, vaan eteen saattaa tulla jokin verenkierto- tai sydänongelma.
      Sitä en tosin tiedä, miksei verenpaineongelmaani oteta tosissaan, eikä minua uskota, kun yritän kertoa jotain terveydentilastani terveydenhuollossa.

      • Anonyymi

        Verenpainemittauksen tulokset heittelehtivöt kroonistuneen flimmerin myötä, kuten kardiologi selitti. Ensimmäinen mittaus tuo yhden tuloksen, toinen mittaus poikkeaa siitä tuplasti, eli riippuu siitä sydämmen rytmistä tai pulssista missä vaiheessa mittari ottaa sen luvun. Rytmihäiriöisen, flummieripotilaan rr- arvot ovat uskomattoman erilaisia ja toisistaan poikkeavia.
        Ongelmia aiheutuu siitä ettei asiaa ymmärtämätön lääkäri näe mistä on kyse. Erikoistumattomat lääkärit katsovat asiaa täysin eri kulmalta kuin esim.kardiologit. Yleislääkärit kuitenkin määräävät aina lääkitykset, mikä voi aiheuttaa täysin vääriäkin lääkityksiä kun asiantuntemusta ja osaamista sydänsairauksiin ei ole.


    • Anonyymi

      Mulla todettiin vasemman puolen vajaatoiminta. Ja tauti etenee ja johtaa kuolemaan. Kysymys kuuluu miksi sydän- ja muille kuolemaan johtavaa sairautta sairastaville ei sallita eutanasiaa. Nyt pelkään jokaista sydämessä tuntuvaa kipua, sitä että aorta repeää ja koen äärimmäisen kivuliaan kuoleman.
      Sen sijaan että ottaisin pillerin ja nukahtaisin vain siihen koskaan heräämättä.
      Muutoin, ennen tuskallista kuolemaa joudun riutumaan, turpoan nesteen täyttämäksi palloksi - nestettä kerääntyy vatsaonteloon ja sääriin ja olen voimaton ja heikko ja joudun turvautumaan kotiapuun ja siivouspalveluihin sen sijaan että vain poistuisin nopeasti ja näkymättömästi aiheuttamatta kustannuksia ja kärsimättä avuttomuuden tunteesta.
      Vastatkaa joku lääkäreistä jotka vastustaa eutanasiaa.

      • Anonyymi

        Et sinä mitään nesteen täyttämäksi palloksi turpoa! Tehokkaita nesteenpoistolääkkeitä on, ne todella toimivat. Yhtäkkiä kuolet huomaamattasi kesken halonhakkuun tai mitä sitten puuhailetkin. Älä ajattele kuolemaa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et sinä mitään nesteen täyttämäksi palloksi turpoa! Tehokkaita nesteenpoistolääkkeitä on, ne todella toimivat. Yhtäkkiä kuolet huomaamattasi kesken halonhakkuun tai mitä sitten puuhailetkin. Älä ajattele kuolemaa!

        Nesteenpoistolääkkeilläkin on sivuvaikutuksia mm.munuaisiin. Halonhakkuuta en harrasta. Aortan repeymä kyllä tuottaa kivuliaan kuoleman. Sitä odotellessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nesteenpoistolääkkeilläkin on sivuvaikutuksia mm.munuaisiin. Halonhakkuuta en harrasta. Aortan repeymä kyllä tuottaa kivuliaan kuoleman. Sitä odotellessa.

        Aina punnitaan hyödyt ja mahdolliset haitat. Haittavaikutukset pidetään hallinnassa, kun nesteenpoistosta saatava hyöty on huomattava kuten sydämen vajaatoiminnassa yleensä on.

        Eutanasia ei kuulu lääketieteen vaihtoehtoihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aina punnitaan hyödyt ja mahdolliset haitat. Haittavaikutukset pidetään hallinnassa, kun nesteenpoistosta saatava hyöty on huomattava kuten sydämen vajaatoiminnassa yleensä on.

        Eutanasia ei kuulu lääketieteen vaihtoehtoihin.

        Tulisi kuulua silloin kun sairaus johtaa kuitenkin lopulta kuolemaan. Itse haluaisin eutanasian, ottaisin itse kuolemaan johtavan lääkeannoksen ja poistuisin tyytyväisin mielin tarvitsematta pohtia kuka tai mikä taho joutuu minua hoitamaan kun en enää itse jaksa mitään. En halua tuntea ja kokea olevani taakka terveydenhuollolle ja nyt todellakin näin koen olevani jossain vaiheessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tulisi kuulua silloin kun sairaus johtaa kuitenkin lopulta kuolemaan. Itse haluaisin eutanasian, ottaisin itse kuolemaan johtavan lääkeannoksen ja poistuisin tyytyväisin mielin tarvitsematta pohtia kuka tai mikä taho joutuu minua hoitamaan kun en enää itse jaksa mitään. En halua tuntea ja kokea olevani taakka terveydenhuollolle ja nyt todellakin näin koen olevani jossain vaiheessa.

        Itse asiassa eutanasian suhteen koko terveydenhoito kävelee potilaan yli ja ottaa vastuun ihmisestä tilanteessa jossa lopputulos kaikessa tapauksessa johtaa siihen samaan koska lääketiede ei voi estää ihmisen kuolemaakaan lopulta.
        Miksi se siis pyrkii estämään sen tilanteessa jossa sillä ei potilaalle ole mitään iloa tuottavaa vaan kärsimystä. Toki henkilö voi jättää sairauteensa määrätyt lääkitykset pois mutta se johtaa jälleen kivuliaasen menehtymiseen ja koko prosesssi voi viedä aikaa.
        Mikä on ongelma jos potilas suostuu itse ottamaan vapauttavan lääkeannoksen. Hän on tehnyt päätöksen ja poistuu aikaisemmin ilman kiduttavia raihnaisia vuosia. Kysehän ei ole murhasta kun potilas itse ottaa sen lääkkeen. Sitä ei kukaan tyrkytä tai juota hänelle. Se asetetaan hänen eteensä ja hän voi siitä kieltäytyä ja muuttaa mielensä.
        Nyt syöt lääkkeitä ja silti sinua saattaa odottaa kivulias aortan pullistuman puhkeaminen ja todella kivulias äkkikuolema.


    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      124
      2833
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      258
      1193
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      101
      1191
    4. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1031
    5. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      63
      973
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      970
    7. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      926
    8. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      43
      857
    9. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      40
      848
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      42
      754
    Aihe