Rakennusliiton laki miehet ovat samoja OP-pohjolassa.
Rakennusliitto laittaa jäsenen pois liitosta jos jäsen tarvitsee oikeudellista apua Rakennusliitolta.
Rakennusliitto, kannattaako siinä edes olla enää
11
636
Vastaukset
- Anonyymi
Juurikin näin on .
- Anonyymi
Sama sulle faktaa pöytään.
- Anonyymi
Siten faktaa pöytään.
https://www.erto.fi/ajankohtaista/uskon-etta-minut-irtisanottiin-laittomasti-mita-teen
Tuossa sekä lukemista että myös ajattelun aihetta monelle.
On aivan tavallista, että poliittinen oikeisto vastustaa ammattiliittoja ja työntekijöiden oikeutta järjestäytyä. https://www.iltalehti.fi/sahkoautot/a/cbe2f54a-ac22-4ea4-bba0-0a8c0923734e
Amerikkalainen Tesla kuvittelee olevansa jopa niin kova luu, että se yrittää torpata ruotsalaisen ammattiliiton. Ammattiliittovastaisuus on helppo ymmärtää. Yksinäinen ja yksittäinen työntekijä voidaan helposti jyrätä työpaikalla, kokonaista ammattiliittoa on vaikeampi tyrkkiä ihan maan rakoon.
Suomessa perussuomalaiset ovat oikeiston yleisellä linjalla, kuinkas muuten. Nykyinen hallituksemme ajaa työpaikolle paikallista sopimista. Mihin tässä ammattiliittoja tarvitaan, sovitaan me paikallisesti vaan ja jokainen työntekijä vaikka ihan omalta kohdaltaan erikseen.
Työntekijät taas voidaan yleisesti jakaa kolmeen luokkaan tiedon ja ymmärryksen perusteella.
A. Minä itte hoidan omat asiani ja kyllä meikä aina työtä saa – luokitus täysi pösilö
Minä itte on vakuuttunut omasta osaamisestaan ja työkyvystään, kunnes talotehdas tekee konkurssin ja laittaa ovet lukkoon. Minä itte ei ole ammattiliiton jäsen, eikä ole ymmärtänyt liittyä edes Loimaan kassaan. Työsuhteen äkillinen päättyminen on hänelle taloudellinen katastrofi, kun omia säästöjäkään ei juuri ole.
B. Nokkela Niilo napaa pullasta rusinat - luokitus puolipösilö
Nokkela Niilo liittyy Loimaan kassaan, sillä pitäähän se ansiosidonnainen olla, jos vaikka joskus tarvitsisi. Nokkela Niilon erehtyy kuitenkin olemaan saikulla toisenkin kerran ja työnantaja sanoo, että se on Niilo lopputili nyt. Nyt Niilon pitäisi sitten äkkiä saada apua ja tukea, sillä irtisanominen on selvästi laiton, vaan Loimaan kassa sanoo, että voi voi. Ammattiliitto tietysti auttaisi ihan ilmaiseksi, mutta ei auta Niiloa, sillä eihän Niilo liitto tarvitse.
C. Tavallinen tallaaja – luokitus viisas ja eteenpäin katsova yksilö
Tavallinen tallaaja liittyy mukisematta ammattiliittoon, ottaa palovakuutuksen ja lapselle sairausvakuutuksen. Maksaahan ne, mutta elämässä voi myöskin sattua kaikenlaista, johon omat varat eivät riitä tai joita ei pysty ihan yksin hoitamaan.
Kannattaa miettiä asioita joskus toiseltakin kantilta. ;)))Luokitus-> puolipösilö ;)))
- Anonyymi
Itseään luonnehtien GubtaValkku asian ilmaisi.
- Anonyymi
Ei tuo rakennusliitto oikein nykypäivänä ole mistään kotoisin… kehuuvat palkankorotuksilla yms mutta samalla jää km korvauksia ateriakorvauksia yms pois tessistä… enemmän niissä tulee takkiin kun tuo 2%korotus tuntipalkkaan. Lisäksi tessiin on merkitty mmonia asioita niin että työnantaja voi tulkita sen näin ja työntekijä näin
- Anonyymi
Kuinka monella työntantaja käyttää tätä uutta ”matka aikaa” päivittäin. Meillä nosturialalla sitä käytetään päivittäin… eli jos työnantaja hankkii työtä vaikka lahdesta ja toimipisteemme on vantaalla niin aamuisin on tultava hallille ja otettava työauto alle. Siitä lahteen ajamien on matka aikaa joka ei ole ylityötä eikä kerrytä ylityö %. Sama juttu illalla takaisinpäin tullessa. Eli pieriaatteessa voin tehdä vaikka 16 tuntisen työpäivän jossa ei ole lainkaan ylityötä… kiitos vaan rakennusliiton tästäkin uudistuksesta
- Anonyymi
pieriaate on Valuuttakauppiaan eli Moktarin agenda.
- Anonyymi
En oikein tiedä kuka nykypäivänä puollustaa duunareita, meillä nosturiallala on tyyppillistä jopa 80 tunnin työviikot ja laittomat ylityömäärät paukkuu rikki jo ensimmäisen 3kk aikana… ei kiinnosta liittoa eikä avia, pari kertaa olen soittanut…
- AnonyymiUUSI
Saapa nähdä saako myös rakennus alan ammattilaisille 15% korotukset
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 725064
- 734043
Sanna Marin ja lähestymiskielto
No just joo. Kaikella sitä pitää saada lööppejä. Taas on joku ohimennen hipaissut pyhää Mariinia.2703775- 1313241
- 482964
Ero 68-vuotiaana
Minkälaisen keskustelun saan aikaiseksi, kun minä 68-vuotias nainen haluan erota 70-vuotiaasta miehestäni. Olemme kumpi3502664- 232648
Haluaisin niin paljon että
Tapahtuu jotain mutta siihen mitä toivot niin en vielä pysty. Täytyy tietää enemmän. Olen myös väsynyt tähän vaikka sydä192266- 462010
- 1101932