Ei oo kauaa aikaa, kun Attendon hoivakodeista oli paljastavaa ohjelmaa MOT-ohjelmassa: laiminlyöntejä, outoja kuolemia ... Luultavasti tää on vain jäävuoren huippu.
90-vuotias äitini siirrettiin Attendon Ruusuvuoren hoivakotiin viime vuoden 2023 loka/marraskuun vaihteessa. Meille vakuutettiin että äitinne saa parasta mahdollista hoitoa. Äiti oli melko hyvässä kunnossa, mutta kärsi selkäkivuista ja jonkinverran suolistokivuista.
Pari kuukautta meni verraten hyvin, mutta sitten alkoi tapahtua. Ruusu vuoressa oli jo jonkinaikaa syötetty äidille oxynorm-opiaattitabletteja. Ne auttoivat selkäkipuun, mutta toivat tilalle hirvittävät suolistosäryt. Varmaan johtuen siitä, että äidillä on sappiongelmia. Kävin äitiä lähes jokpäivä katsomassa. Aloin haistaan palaneen käryä kun yksi hoitaja sanoi mulle aika rumasti, että ei kannata äitiä käydä katsomassa niin usein, että pidä sinä omista asioistasi huolta, me pidämme kyllä äidistäs huolta. Sisko taas kuuli kerran kun hoitajat oli puhuneet, että minä ja äiti elämme sympioosissa.
Yksi samassa rapussa oleva nainen varoitti mua, että Ruusuvuorta pidetään yleisesti ruumishuoneena ja jatkuvasti on lippu puolitangossa.
Äitin kärsimykset ja helvetti alkoivat. Äidille syötettiin 4 kuukautta vahvoja opiaattitabletteja, ja löähes joka kerran jälkeen hänelle tuli aivan hirvittävät suolistotuskat. Tiedän koska olin yleensä iltalääkkeen aikaan äidin luona. Yritin hoivakodin johtajaa Titta Auraa, rahanhimoista nuorta mimmiä, ja hoivakodin lääkäriä Johanna Väärää vaihtaan lääkityksen, mutta mikään ei mennyt perille, Ja usein korostivat äidin pikaista laittamista saattohoitoon. Äiti joutui kärsiin helvetillisistä tuskista monta kuukautta, ja välillä aivan ulvoi tuskasta. Ja varmasti oli monta kertaa lähellä kuolemaa. Titta ja Johanna eivät välittäneet tästä lainkaan.
Vihdoin vein äidin suolistoerikoislääkärille Pihlajalinnaan, lääkäri sanoi heti, että suolistosäryt tulee opiaattitableteista ja kirjoitti tästä paperin.
Titan oli pakko järjestää hoitoneuvottelu. Vaadin opiaattitabletin poistoa. Olivat eri mieltä ja haluttomia sitä poistaan. Ja taas korostettiin äidin laittoa saattohoitoon ja poismenoa. Mutta sitten uhkasin soittaa poliisille ja mennä kertomaan poliisille, mitä täällä tapahtuu. Heti muuttui ääni kellossa ja lääkitys vaihdettiin.
No, eipä mennyt kauaakaan, kun Titta ja Johanna järkkäsivät äidille vieläkin pahempaa. Runsas kuukausi tän jälkeen Titta Aura soitti mulle ja siskolle ja väitti äidin kunnon romahtaneen, ja että äitinne on pakko laittaa saattohoitoon, kuulemma pakkotilanne. Mulle Titta väitti että äitinne ei oo noussut sängystä kahteen päivään, eikä syönyt kahteen päivään. Lähes kaikki oli valhetta. Kävimme seuraavana päivänä katsomassa äitiä, ja äiti oli aika hyvässä kunnossa, Ja edellisenä päivänä kun olin käynyt äidin luona, äiti oli syönyt puuroa ja käynyt hoitajan avustuksella vessassa. Äiti allekirjoitti påaperin, että kieltäytyy saattohoidosta. Aiemmin Titta oli korostanut äidin itsemääräämisoikeutta mun ehdotuksia vastustaakseen. Mutta nyt oli asenne muuttunut: äidillä ei ole oikeutta päättää zsiitä laitetaanko hänet saattohoitoon vai ei.
Tein asiasta rikosilmoituksen ja nyt Titta ja Johanna ovat rikostutkinnassa. Ei mennyt kuin muutama päivä kun keksivät taas uuden menetelmän äidin tuhoksi, eli äiti laitettiin 17.6 iltatyöstä letkulla kiinni lääkepumppuun joka pumppaa n.20 minuutin välein äitiin morfiinia, joka on tappanut monet ihmiset. Lääkepumpun laiton ehdotti sairaanhoitaja Irina Honkanen, joka on tullut jostain itäeuroopan maasta "auttamaan" vanhuksia ja tienaamaan hyvää liksaa. Vielä torstaina päivällä, ennen lääkepumpun laittamista, äiti oli melko vireäassä kunnossa ja keskustelu sujui hyvin. Eilen kun kävin äitiä katsomassa, äiti oli aivan puolikuolleessa tilassa ja vain äännähteli jotain. Luultavasti Ruusuvuori on lahjoittanut äidille myös aivovaurion. Ja vielä tän automaattisyötön lisäksi hoitajat, varsinkin yksi kookas mies hoitaja antavat mielellään paljon lisäannoksia äidille, korostaen sitä että näin mukamas pyrkivät antaan äidille mahdollisimman hyvät loppuhetket.
Äiti ei edes vähän aika sitten ollut kuolemasssa. Keskerllä yötä kävivät lasittamassa äidin letkuihin, ja nyt saa sitten pelätä koska tulee kuolinsanoma. Titta vielä halus pestä kätensä tästä likaisimmasta lopputyöstä, ostamallka tän lopun saattohoitopalvelun eli ts.eutanasiapalvelun ulkopuoliselta tähän asiaan erikoistuneelta yritykseltä.
Jos joku haluaa auttaa, niin voi soittaa Titta Auralle, numero löytyy Ruusuvuoren hoivakodin sivulta. Äiti on vielä toistaiseksi hengissä, mutta Ruusuvuori tekee parhaansa äidin elämän lopettamiseksi.
Todellista painajaista ja Suomen pitäisi olla vielä oikeusvaltio. Ja eutanasiahan on Suomessa kielletty. Miten voi olla tällaista, että vanhaa herttaista ihmistä kohdellaan kuin eläintä. Vanhustenhoitojärjesteläkin pitäisi laittaa kuntoon, ja rikolliset sieltä pois vankilaan tai muuhun heille kuuluuvaan paikkaan.
ATTENDON RUUSUVUOREN HOIVAKODISASA TAMPEREELLA RIKOLLISTA TOIMINTAA JA EUTANASIAA
Anonyymi-ap
0
83
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse1293497- 851825
Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap151591Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos541342VENÄJÄ muuttanut tänään ydinasetroktiinia
Venäjän presidentti Vladimir Putin hyväksyi tiistaina päivitetyn ydinasedoktriinin, kertoo uutistoimisto Reuters. Sen mu901184Ylen uutiset Haapaveden yt:stä.
Olipas kamalaa luettavaa kaupungin irtisanomisista. Työttömiä lisää 10 tai enempikin( Mieluskylän opettajat). Muuttavat1071151- 681069
- 65954
Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k80905Oli pakko saada sut suuttumaan
Muuten et olis jättäny rauhaan. Miks miehet häiritsee intiimeil wa viesteillä vaik kieltää niit tekemästä20887