Osaatteko auttaa...

Anonyymi-ap

Mitenkä saada poistettua syömishäiriö pirulainen pääkopastani?

Olen 13 vuotias tyttö joka kamppailee syömishäiriötä vastaan. Olin 2,5vk osastolla ja pääsin viikko sitten kotiin sieltä. Nyt minua vaan ahdistaa syöminen ja oma kroppa...
Tuntuu kuin olisin maailman lihavin ihminen...
Kävelen rinkiä 24/7 koska en halua istua kun pelkään sitä...

Sydämen sykkeeni ja verenpaineet ovat edelleen alhaisia mutta en ole saanut hetkeen hengityskatkoksia yöllä.

Pahinta tässä on se että haluaisin syödä kaiken ruan mutta syömishäiriö ei anna...
Mitenkä saisisin unohdettua koko ajatuksen??
Ja nauttia elämästä kuten ennenkin...

Olen halunnut jo pitkään sellaisen kauniin laihan kropan jolla voisin elää elämääni taas normaalisti mutta tuntuu sille kuin minun ei annettaisi saada edes mahdollisuuttakaan siihen...
Haluaisin saada vielä jonain päivänä sen kauniin vartalon itselleni...

Kerron vielä sen että kaksi poikaa koulussa kiusasivat minua koska olin vielä 3-5 luokilla aika paksun näköinen koska olen vilukissa ja puin ainakin 5 paitaa päälleni (kesälläkin) ja he sitten haukkuivat minua läskiksi, rumaksi, väittivät että minulla ei ole yhtään ystäviä ja sitä että mitä muka syön päivän aikana...

En kärsi pelkästään syömishäiriöstä vaan myös masennuksesta, ahdistuksesta,
paniikkikohtauksista ja itsetuhoisuudesta...

Olen aina ollut kauhean kriittinen siitä miltä kehoni pitäisi näyttää ja rupesinkin laihtumisen toivosta helmikuussa tänä vuonna paastoamaan... painoni oli pudonnut yli 10kg... ja olin ennen sitä painanut 45-46kg...
Joten siis olin ollut enne laihtumistakin jo laiha vaikka ne mun kiusaajat ja minä ajtteli että olisin ollut läski...

Joten haluaisin vinkkejä mitenkä päästä syömishäiriöstä ohitse ja aloittaa uuden alun pysyen laihana ja nauttia taas ruuasta ja herkuista kuten ennenkin🥺😭

Ja saa antaa vinkkejä myös niihin muihin mielenterveys ongelmiini🙏
Koska haluan olla taas terve tyttö nauttien elämästä että ruuasta😭

Kiitos.

7

204

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Heti, kun näin sinun kommenttisi, ajattelin että minä olin samanlainen kuin sinä. Mutta ei, sinä olet ihan laiha, joten se varmaan sopii, että syö sen verran kuin vaaka kestää. Minä olin hiukan pullukka lapsena, mutta kukaan muu ei kommentoinut rumasti, kuin kasvattiäiti. Tein maalaistalossa paljon töitä, kulutin siis energiaa, kasvava lapsi.
      Kuitenkin miltei koko ikäni olen taistellut läskiä vastaan. Kerran eräs naislääkäri sanoi. " Kyllä sinun pitäisi surkiasti laihduttaa. " Sitten kun olin laihtunut 3 kg, hän sanoi . "Nythän sinä olet sopusuhtaisessa painossa. "
      Siis minulla on oikeasti lihavuuden pelko. En syö sokeria, en liikaa rasvaa, ei liikaa hiilihydraattia. Tänäänkin paistan Air Fryerissä broilerin file-pihvin. Sitten vihanneksia, salaattia , yksi peruna .
      Olen sitä mieltä, että sinun pitäisi jonkun asiantuntijan kanssa tehdä ruokalista, jossa olisi se, kuinka paljon voit syödä Sinun tapauksessa se on, että kuinka paljon ja mitä sinun PITÄÄ syödä.

    • Anonyymi

      Ikävää kun saa lukea, miten kiusaaminen ja haukkuminen voikaan ihmiseen ja ihmisen mieleen vaikuttaa.
      Itse olen jo keski-iän ylittänyt ylipainoinen henkilö, ja minulla on ollut paljon mielenterveysongelmia nuorempana.
      Itsetuntoni oli täysin hukassa monet vuodet, en ollut itseeni ja elämäntapoihini lainkaan tyytyväinen.
      Pelastukseni syömisen suhteen on luultavimmin ollut se, kun en ole itse välittänyt, kun joku on joskus arvostellut esim. ulkonäköäni ja -muotoani.
      Aikoinaan, ja joskus vieläkin, on lääkäritkin maininneet painon pudottamisesta, mutta omapa on asiani, riittää että olen itse tyytyväinen siihen, millainen olen.

      Tuo edellinen kommentti oli hyvää tekstiä.
      Joku ammattilainen vaikka sen ruokalistan laatimisessa voisi olla hyvä juttu. Ja olisiko mahdollista itse yrittää vaikka syödä useamman kerran päivässä vain vähän kerrallaan ? Totutella sellaiseen pikkuhiljaa ajan kanssa.

    • Anonyymi

      Syö kaikkea terveellistä. Minäkin syön raivo-terveellisesti. Silloin ei voi lihoa. Kyllä nytkin , kun olen tämän päivän kalorit jo syönyt, tekee mieli jotain. Päätän , että se on salaattia. Sitten pari näkkäriä, joiden päälle valutan pienen teelusikallisen öljyä ja pieni ripaus suolaa.

      • Anonyymi

        miksi sä lisäät suolaa . näkkileivässä on jo valmiiksi paljon suolaa


    • Anonyymi

      Kun luin tekstisi, samaistuin välittömästi! Yläkouluiässä urheilin paljon ja painoin lihasmassani takia paljon. Siksi luulin että painoin paljon koska en urheillut tarpeeksi. Laihduttaminen johti lukuisiin käynteihin psykologin luona. Kun vihdoin ymmärsin painon syyn oloni helpottui. Olen raivoissani siitä, että muiden sanomiset vaikuttavat elämääsi noin paljon! Pako syömishäiriöhelvetistä on raskas mutta uskon

      • Anonyymi

        Pako syömishäiriö helvetistä on raskas mutta uskon että selviät siitä jos uskot itseesi ja otat apua vastaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pako syömishäiriö helvetistä on raskas mutta uskon että selviät siitä jos uskot itseesi ja otat apua vastaan.

        Tuo oli hyvä tsemppi viesti.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      117
      2625
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      255
      1148
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      86
      1094
    4. Taas kuoli kuortaneella

      Mitä tapahtui kuhinoilla kun auton alle jäi ja kuoli 66.
      Kuortane
      8
      1054
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1011
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      930
    7. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      63
      923
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      896
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      41
      832
    10. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      37
      799
    Aihe