Pelkään, että mulle tulee taas psykoosi

Anonyymi-ap

Olo on sekava ja unohtelen asioita koko ajan. Äänet on palanneet ja tuntuu, että kaikki kyllästyy muhun tai toivoo mulle pahaa. Käyn pään sisällä jatkuvaa monologia, jossa kuitenkin vastailen itselleni. Ympräistö tuntuu tosi epätodelliselta. Voiko psykoottinen ihminen itse tunnistaa olevansa psykoosissa? En haluaisi vanhempaa lääkitystä, koska mulle ei meinaa millään sopia mikään lääke. Haittavaikutukset on järkyttävät.

7

331

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mulla on ainakin aikoinaan ollut psykooseja myös niin, että tiesin olevani psykoosissa.
      Joskus taas en ollut itse tajunnut ollenkaan mistään mitään.
      On se oudon vaihtelevaa ollut.

    • Anonyymi

      Se rasittaa nyt paljon sekava olotila ja voi pahentua joten kehottaisin hakemaan jonkun lääkityksen että tilanne tasaantuu ja voi sen lääkkeen heivata sitte taas pois kun olo parempi. Ole armollinen itseäsi kohtaan.

    • Anonyymi

      Vaikka yhtenä "psykoosin" määritelmänä onkin se, ettei ihminen itse oikein tajua olevansa psykoosissa, niin on olemassa ihmisiä jotka hyvinkin tunnistavat sen oman vointinsa.

      Lääkitys on yksi tapa, millä ongelmaa voi lähestyä, mutta suosittelen tutustumaan erilaisiin tukiryhmiiin missä opetellaan pärjäämään ongelmien kanssa. On olemassa erilaisia tunnetaitojen ryhmiä, tai ryhmiä ääniä kuuleville ihmisille jne.

      Kysy omahoitajaltasi, mitä kaikkia ryhmiä on olemassa, ja mihin voisi olla hyötyä osallistua.

    • Anonyymi

      Onko sulla ap nyt mitään lääkitystä? Psykoosi tuli uudelleen kun lääkkeet lopetettiin ja nyt pysynyt poissa tosin epätodellinen olotila aina välillä.

    • Anonyymi

      Mulla tuli psykoosi 2015, silloin en ymmärtänyt mikä on. Luulin kaikkea epätodellista todeksi, kunnes valkeni, ettei kukaan halunnutkaan tuikata kämppääni tuleen, jossa olisi mennyt kaksi kissaanikin. Nykyään erota toden ja harhat. Siihen on varmasti auttaneet lääkkeet.

    • Anonyymi

      Psykoosi on vain mielen heikkoutta. Voit ottaa mielesi hallintaan opettelemalla meditoimaan ts neutraalisti tarkistelemalla ajatuksiasi etkä mene ajatusluuppiin jossa mietit menetätkö järkesi ja stressaat siitä. Kuin olisit elokuvateatterissa jossa tutkailet ajatuksiasi tarkistellen niitä, niistä irti päästäen. Ne ajatukset ja tunteet tulee, ja menee. Voit aina palauttaa itsesi tähän hetkeen esim tuntoaistin tai muiden aistien avulla esim keskittymällä esim siihen miltä joku tuntuu vaikka sormenpäitä vasten.

      Hermostoa pystyy rauhoittamaan hengittämällä syvään mikä voi lievebtää ahdistusta.

      Lisäksi itsehoito on tärkeää: suht säännöllinen päivärytmi, päihteiden välttäminen (myös liika kofeiini tai nikotiini esimerkiksi on keskushermoston stimulantteja ja joissakin herkissä voi laukaista henkisen puolen oireita etenkin suurina määrin) , lepo ja liikkuminen oikeassa suhteessa, ja ennen kaikkea, kunnon ruokavalio.

      Se tarkoittaa ei e-koodi shaissea vaan mahdollisimman prosessoimatonta aitoa ruokaa

      Siinäpä oman mielen hyvinvointini täsmäaseet.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tapio Suominen on kuollut

      Urheilutoimittaja Tapio Suominen on kuollut. Suominen oli kuollessaan 60-vuotias. Selostajalegendan kuolemasta kertoo Y
      Maailman menoa
      251
      18429
    2. Tapio Suominen oli sairauden uhri

      Urheiluselostaja Tapio Suominen kuoli eilen keskiviikkona aamulla tapaturmaisesti Hattulassa. Toisen uutisen mukaan van
      83
      3135
    3. Tapio suominen

      Liian aikaisin lähdit sinua oli kiva kuunnella.
      Ikävä
      123
      2161
    4. Mitä toivot

      Tämän hetkiseen tilanteeseen?
      Ikävä
      191
      1850
    5. Sydämeni on

      varattu sinulle. Et ole minun, en ole sinun. Me on mahdottomuus. Mutta olet se joka on mielessäni ensimmäisenä kun herää
      Ikävä
      134
      1725
    6. Rannalle! Uimaan!! Rinnat paljaiksi!!!

      Järki kadonnut sekä niiltä feministeiltä, jotka vaativat saada esiintyä rinnat paljaina julkisilla uimarannoilla, kuten
      Maailman menoa
      269
      1403
    7. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      10
      1272
    8. Kok-edustaja: Yle aivopesee työntekijöitä

      "– Yle ei vain sensuroi Kyllä isä osaa-sarjaa, vaan haluaa jaksojen määrää manipuloimalla HÄVITTÄÄ ”ongelman” todellisuu
      Maailman menoa
      82
      1083
    9. Elämääni tulee pian uusi uros

      Se on sinisilmäinen, blondi. 😍 Toivottavasti tämä ok?
      Ikävä
      118
      960
    10. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      232
      959
    Aihe