Jerk- kanaa namiburissa

Anonyymi-ap

Jotta tänne saadaan muutakin kuin mielikuvitusruokia, niin laitetaan yksi erittäin toimiva jamaikalainen tapa saada kanaan makua. Kanahan ei sellaisenaan maistu miltään. Resepti on netistä. En keksi itse reseptejä.

Jerk-broileri Ainekset:
4 broilerin koipireittä

Jerk-seos
sipuli 2
valkosipulinkynttä 1
chili 1
tl korianterinsiemeniä

3 cm tuoretta inkivääriä
1 tl jauhettua maustepippuria
1 rkl timjamia
1 tl suolaa
3/4 tl raastettua muskottipähkinää
3/4 tl kanelia
1/2 dl öljyä

Kuori sipuli ja valkosipulinkynnet. Halkaise chili ja poista siemenet. Jauha korianterinsiemenet huhmareessa. Mittaa jerk-seoksen ainekset tehosekoittajaan hienontumaan. Lisää öljy koneen käydessä.
Kaada syntynyt mausteseos suljettavaan pussiin. Lisää broilerit joukkoon ja nosta jääkaappiin maustumaan 2–12 tunniksi.
Ota broilerit puoli tuntia ennen grillaamista huoneenlämpöön. Pyyhi mausteseos broilereista ennen kuin siirrät ne kuumaan grilliin. Grillaa broilerit läpikypsiksi (30–40 minuuttia).

Tein korealaisen maustesekoituksen ja sitten oli kyljessä riisiä erittäin runsaalla valkosipulilla ja tahmariisiä https://aijaa.com/ceSNAi

Ohje on per 4 koipireittä. Sitten vaan kertoimet käyttöön kun tekee enemmän.
Salsat sopii myös hyvin kanan kanssa.

2010

10

401

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jep jep joo poltettuja kanankoipia, terveellisiä ja varmasti aivan itse valmistettuja, on sulla Tyttö ongelmat.

• Anonyymi

Kyllä. Koeta päättää että kadehditko, vaiko sanot niitä huonoksi tekeleeksi. Tarvitko passin pöydälle?

Ei muutakuin räps räps se "miltei mustaksi roikotettu härän sisäfile" hunajakonjakilla!? Ei taida olla kuvaa tulossa? Odoteltu on sellaiset 7 vuotta sitä ensimmäistä kuvaasi Thaimaasta.

• Anonyymi kirjoitti:

Kyllä. Koeta päättää että kadehditko, vaiko sanot niitä huonoksi tekeleeksi. Tarvitko passin pöydälle?

Ei muutakuin räps räps se "miltei mustaksi roikotettu härän sisäfile" hunajakonjakilla!? Ei taida olla kuvaa tulossa? Odoteltu on sellaiset 7 vuotta sitä ensimmäistä kuvaasi Thaimaasta.

Viimeisin selitys että et ole vedonlyöntiä esittänyt vaan että se on minun keksimä, siis räpsyttelyni jää sinulta saamatta.

Nuo kananpalat on poltettu, kerro kuinka vaarallista on ollut syödä ne ja miten olet pärjännyt sen jälkeen.

Kyllä "Roikotettu" filee on ok, ja sinähän ostat lihasi tutkusta, niin osta roikotettua jos tarjolla.

Kokoileppa hunajakonjakkia, kyllähän sun budjettis yhden kokeilun kestää.

• Anonyymi
        SENSSU kirjoitti:

Viimeisin selitys että et ole vedonlyöntiä esittänyt vaan että se on minun keksimä, siis räpsyttelyni jää sinulta saamatta.

Nuo kananpalat on poltettu, kerro kuinka vaarallista on ollut syödä ne ja miten olet pärjännyt sen jälkeen.

Kyllä "Roikotettu" filee on ok, ja sinähän ostat lihasi tutkusta, niin osta roikotettua jos tarjolla.

Kokoileppa hunajakonjakkia, kyllähän sun budjettis yhden kokeilun kestää.

Kyrvånsyylå on kova arvostelemaan toisten valokuvia, itsellään ei ole kuitenkaan esittää ensimmäistäkään tuoretta kuvaa thaimaasta

• Anonyymi

Kanankoivet nautitaan tietenkin majoneesin kera.

• Anonyymi

Juu ja ketsubin kanssa

• Anonyymi

Kiitos Kymppi mielenkiintoisesta reseptistäsi.

Tuo resepti vaikuttaisi olevan suomalaisille tehty. Autenttisimmissa resepteissä käytetään usein Scotch bonnet chilejä. Kysyisinkin mitä chiliä sinä käytit ruokaasi siellä Thaimaassa?

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi

Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit
      Maailman menoa
      178
      8531
    2. KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!

STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
      Maailman menoa
      455
      7737
    3. Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?

On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei
      Maailman menoa
      76
      3910
    4. Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta

Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-2000011780852
      Maailman menoa
      164
      3794
    5. Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti

Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT
      Maailman menoa
      122
      3105
    6. Huomaatteko Demari Tytti ei esitä pahoitteluitaan

Samanlainen ilmeisesti kuin Marin eli Uhriutuu no he ovat Demareita ja muiden yläpuolella siis omasta mielestään
      Maailman menoa
      72
      2972
    7. Turvaan tulleet lähettävät omia lapsiaan vaaraan - hullua

MOT-ohjelman jakso ”Loma vaihtui kahleisiin” kertoi, kuinka Suomessa ja muualla Euroopassa asuvat somaliperheet lähettäv
      Maailman menoa
      44
      2091
    8. Onko kaivattusi

liian vetovoimainen seksuaalisesti?
      Ikävä
      126
      2086
    9. Puolen vuoden koeaika

Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro
      Ikävä
      23
      1913
    10. Vedonlyöntiä .

Olen valmis lyömään ison vedon , että homma kaatuu . Jos kerta Sivonen ei lähde mukaan , niin ei tuoho usko kukaan muuka
      Ähtäri
      21
      1901
    Aihe