Juuso osoittaa Raamatulla että synnit voi saada anteeksi rukouksessa!!

Anonyymi-ap

Kattokaa:

https://youtu.be/cGI0_gvm7sQ

12

271

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kuuntelin Juuson puheen ja hyvin asiallisesti ja raamatullisesti perusteli ajatuksensa.

    • Anonyymi

      Perusteli huonosti, ei esim. Isä meidän rukouksessa sanota että siinä saa synnit anteeksi, vaan synninpäästö eli "Jeesuksen nimessä ja veressä saat kaikki synnit anteeksi" on se mistä siinä puhutaan kun pyydetään anna meille meidän syntimme anteeksi, niinkuin MEKIN ANTEEKSI ANNAMME.." Juuso on alkanut tähän mihin moni kristitty sortuu, omaan tulkitsemiseen Raamatusta.

      • Anonyymi

        Heh, tämä sinun mielipiteesi on kyllä jo todella kaukaa haettu. Juuson esimerkki vanhasta testamentista ja uudesta molemmat on aivan selkeitä.

        Sinä se olet sortunut lukemaan sisään Raamattuun asioita joita se ei sano.


      • Missä sellainen synninpäästö on Raamatussa; Jeesuksen nimessä ja veressä saat kaikki synnit anteeksi" on se mistä siinä puhutaan kun pyydetään anna meille meidän syntimme anteeksi,

        Kyllä Isä meidän rukouksessa on pyyntö; Matt 6;12 Ja anna meille velkamme anteeksi,

        Varsinaista synninpäästöä ei Raamattu tunne, eikä sitä esiinny missään, mm samalla tavalla kun SRk vilkuttelee ja lupaa keskenään synnit aneeksi, sama koskee Kansankirkkoa, kaikki on pakanallista soopaa.


    • Synnin tunnustus on yksinkertaisesti : Ihminen joka tuntee tehneensä syntiä ja se painaa mieltä tai tulee uudelleen ja uudelleen mieleen eikä rauha laskeudu sen ylle niin ihminen ........ Rukoilee Jumalaa kaikkivaltiasta Jeesuksen Kristuksen nimessä sillä Jeesus on meidän välimies juurikin syntiasiassa myös eli ....tunnustan Rakas Jumala, että olen tehnyt väärin jne jne.
      Anna Anteeksi ja anna Rakas Jumala minulle voimaa voittaa tuo synti.Tarvitsen todella paljon voimaa sillä tahdon voittaa jne jne....

      • Anonyymi

        Ihan mielenkiintoinen asia, mutta ethän tuossa tilanteessa voi ikinä olla varma oletko oikeasti saanut sen synnin anteeksi, Jumala kun ei kommunikoi suoraan taivaasta vakuuttelemalla. Juuri siksi Jeesus jätti synninpäästön uskovaisille, : joiden synnit te anteeksi annatte, niille ne ovat anteeksi annetut. En minä ainakaan voisi niin elää että rukoilisin Jumalalta synninpäästöä, tietämättä milloin minä sen saan vai saanko ollenkaan. Siinähän sitä rukoilisi 24/7 ja olisi jatkuvassa ahdistuksessa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ihan mielenkiintoinen asia, mutta ethän tuossa tilanteessa voi ikinä olla varma oletko oikeasti saanut sen synnin anteeksi, Jumala kun ei kommunikoi suoraan taivaasta vakuuttelemalla. Juuri siksi Jeesus jätti synninpäästön uskovaisille, : joiden synnit te anteeksi annatte, niille ne ovat anteeksi annetut. En minä ainakaan voisi niin elää että rukoilisin Jumalalta synninpäästöä, tietämättä milloin minä sen saan vai saanko ollenkaan. Siinähän sitä rukoilisi 24/7 ja olisi jatkuvassa ahdistuksessa.

        Rauha...... Rauha...Rauha, jonka Jumala antaa silloim kun kaikki on kohdillaan.
        Se on minusta yksi kauneimmista asioista tuntea Hengessä.
        Olla tasapainossa Jumalan kanssa sekä itsensä kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan mielenkiintoinen asia, mutta ethän tuossa tilanteessa voi ikinä olla varma oletko oikeasti saanut sen synnin anteeksi, Jumala kun ei kommunikoi suoraan taivaasta vakuuttelemalla. Juuri siksi Jeesus jätti synninpäästön uskovaisille, : joiden synnit te anteeksi annatte, niille ne ovat anteeksi annetut. En minä ainakaan voisi niin elää että rukoilisin Jumalalta synninpäästöä, tietämättä milloin minä sen saan vai saanko ollenkaan. Siinähän sitä rukoilisi 24/7 ja olisi jatkuvassa ahdistuksessa.

        Niin jos et usko saavasi sitä mitä rukoilet niin et tietenkään saa.
        Vl:t ovat valheopetuksen takia epäuskoisia.. Luther osoitti, että kun missä Herra Jeesus uskolla otetaan vastaan, siinä on syntienanteeksiantamus.. Kuten ehtoollisessskin.
        Vl:ien epäuskoisuus...etteivät turmiokseen sitä ottaisi?


    • Anonyymi

      Lutherhan käänsi suoraan alkukielestä ja tiesi täsmälleen alkukielen merkityksen ja siis
      opetti siksi oikein:


      Luther\Kirkkopostilla. Kolmas osa.

      ``Toiseksi. Sinun on oltava publikaanin kaltainen myöskin siinä, että täst'edes luovut synnistä. Hänen ei, kerota jääneen ennalleen:poistuessaan hän vei mukanaan kotiinsa sen armon, että Jumala oli julistanut hänet vanhurskaaksi., niinkuin tekstimme sanoo: ´´Hän meni kotiinsa vanhurskaana ´´´.

    • Anonyymi

      Luther ehtoollisesta:

      tunnustuskirjat/ik/5osa.html

      " "Tämä on minun ruumiini ja vereni, teidän edestänne annettu ja vuodatettu syntien anteeksiantamiseksi." Se voidaan lyhyesti lausua näin: menemme ehtoolliselle ottaaksemme siinä vastaan aarteen, jonka välityksellä ja jossa me saamme syntien anteeksiantamuksen. Miksi näin tapahtuu? Siksi, että nuo sanat ovat siinä ja antavat sen meille. Kristus näet käskee minun syödä ja juoda sitä varten, että omistaisin sakramentin ja että se hyödyttäisi minua varmana panttina ja merkkinä, ja vielä enemmän: juuri sen hän on minun hyväkseni asettanut syntiäni, kuolemaani ja kaikkea onnettomuuttani vastaan."

      "Jälleen tässä asiassa nyrjähtävät nuo riivastelijamme suurine oppeineen ja älyineen. He huutavat ja pauhaavat: "Miten leipä ja viini voivat antaa synnit anteeksi ja vahvistaa uskoa?" Tottahan he ovat kuulleet ja tietävät, että me emme suinkaan väitä leivän ja viinin sellaisenaan sitä tekevän, vaan että sen tekee leipä ja viini, joka on Kristuksen ruumis ja veri ja johon sana on yhdistynyt. Juuri se eikä mikään muu, näin me opetamme, on se aarre, jonka välityksellä anteeksiantamus on meille hankittu. Eikä sitä saata omaksemme mikään muu kuin juuri tämä sana: "Teidän edestänne annettu ja vuodatettu". Sillä siinä sinulla on molemmat: että se on Kristuksen ruumis ja veri ja että se on sinun omaksesi annettu aarre ja lahja. Kristuksen ruumis taas ei voi milloinkaan olla turha ja vailla vaikutusta, niin ettei se saisi mitään aikaan eikä siitä olisi mitään hyötyä. Mutta miten suuri tämä aarre itsessään onkin, se on kuitenkin suljettava sanaan ja meille ojennettava. Muutoin emme voisi tietää siitä mitään emmekä osaisi sitä etsiä."

      • Anonyymi

        Lutteri siis pittää srk-opetuksessa olevaa porukkaa riivastelijoina ?
        #
        "Jälleen tässä asiassa nyrjähtävät nuo riivastelijamme suurine oppeineen ja älyineen. He huutavat ja pauhaavat: "Miten leipä ja viini voivat antaa synnit anteeksi ja vahvistaa uskoa?" Tottahan he ovat kuulleet ja tietävät, että me emme suinkaan väitä leivän ja viinin sellaisenaan sitä tekevän, vaan että sen tekee leipä ja viini, joka on Kristuksen ruumis ja veri ja johon sana on yhdistynyt. Juuri se eikä mikään muu, näin me opetamme, on se aarre, jonka välityksellä anteeksiantamus on meille hankittu. Eikä sitä saata omaksemme mikään muu kuin juuri tämä sana: "Teidän edestänne annettu ja vuodatettu". Sillä siinä sinulla on molemmat: että se on Kristuksen ruumis ja veri ja että se on sinun omaksesi annettu aarre ja lahja.#

        Oman ylpeytensä pöhöön tukehtuneet.

        4-vuotiaat lapsetkin opetettu tuomitsemaan hiekkalaatikolla vähänkin erilaiset lapset helevettiin.
        Tuomio valta on yksin Jumalalla ja Jeesuksella. Puhujavellut ovat omineet Korkeimmalle yksin kuuluvan oikeuden ja tekevät majesteettirikoksia ja eksyttävät omat lapsensakin samalle synnnille.
        Jumala näyttää jo paaduttaneet noiden tuomitsijoiden tunnot kun ei siitäkään synnistä oikeaa parannusta (katumista ja synnistä luopumista) tehdä.


    • Anonyymi

      Luukas 11:

      10 Sillä pyytävä saa, etsijä löytää, ja jokaiselle, joka kolkuttaa, avataan. [Sananl. 8:17]
      11 Ei kai kukaan teistä ole sellainen isä, että antaa pojalleen käärmeen, kun poika pyytää kalaa?
      12 Tai skorpionin, kun hän pyytää munaa?
      13 Jos kerran te pahat ihmiset osaatte antaa lapsillenne kaikenlaista hyvää, niin totta kai teidän Isänne paljon ennemmin antaa taivaasta Pyhän Hengen niille, jotka sitä häneltä pyytävät." [Luuk. 3:21,22; Ap. t. 2:38, 9:17]

      Siis Jeesuksen, Jumalan Pojan vakuutuksen mukaan Taivaallinen Isä antaa taivaasta Pyhän Hengen niille jotka pyytävät ja siis syntien anteeksiantamuksen.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      160
      2570
    2. Selänteiden kommentit

      Se on kesä taas. On alkanut Selänteen rouvakin antamaan lausuntoja ja ohjeita meille. Ei voi olla totta. Yksi Selännekki
      Kotimaiset julkkisjuorut
      207
      1682
    3. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      182
      1630
    4. 79
      1301
    5. Kirkon kuoronjohtajalle varoitus

      Oulun hiippakunnan oratoriokuoro johtaja on saanut varoituksen. Lähettänyt seksuaalissävytteisiä viestejä naiskuorolais
      Luterilaisuus
      28
      1035
    6. Nyt kun pride on ohi on siks

      Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että homoseksuaalisuuden harjoittaminen on syntiä (1. Moos. 19:1-13; 3. Moos. 18:22;
      Luterilaisuus
      297
      966
    7. Miljonääri-Miehensä palkalla elelijä-Sirpa Selänne kertoo: lapsemme eivät osoita mieltä!

      Miksi osoittaisivatkaan kun saavat kaiken isin miljoonilla? Luontoakaan ei kannata suojella niin kovin kun isin autotal
      Julkkikset
      47
      934
    8. Muistatteko itsenne vuonna 1986?

      Millainen olit, mitä haaveilit? Ovatko haaveet toteutuneet, jäänyt vajaaksi vai oletko jopa saanut enemmän mitä olisit t
      Sinkut
      179
      850
    9. Miksi et mies halua

      Seksiä minun kanssa?
      Ikävä
      79
      833
    10. Et vastannut vielä

      Herättikö jokin tunteesi uudelleen vai mistä nyt tuulee?
      Ikävä
      65
      808
    Aihe