Tänään huomasin että ilmastointi ei toimi. Puhaltaa kyllä mutta sisään tulee vain ulkoilmaa joka tällä hetkellä on aika kuumaa.
Mistä voisin itse tietää mikä vika on? Mistä huomaa jos kylmä-ainetta on lian vähän? MIstä tietää jos vika on kompressorissa?
Mistä tietää että sulake on palanut? (Luin ohjekirjasta että pitää irrottaa akun miinusnapa ennen kuin poistaa sulaketta, että pääsee näkemään onko se ehjä.)
Vien auton korjaamoon, mutta haluaisin itse tietää mikä jäähdytyslaitetta vaivaa.
Kian ilmastointi
11
539
Vastaukset
- Anonyymi
Harvoin sulake...ilman, että jotain on myös oikeasti hajonnut, ja silti harvoin.
Kompressori lähes yhtä harvoin.
Yleensä kylmäainevajaus.- Anonyymi
Mulla on Kia, siinä on pettänyt kompressorin hihnapyörän laakerointi.
Tuon laakerin kun jaksaisi vaihtaa niin autossani ilmastointi todennäköisesti toimisi. On vaan niin paljon muuta korjattavaa ettei tuo ilmastointi ole nyt ensimmäisenä ollut mielessä.
- Anonyymi
Sanoit vieväsi auton korjaamoon, sittenhän se selviää missä vika. Ei sitä vikaa voi täällä muuta kuin arvailla.
- Anonyymi
Noissahan on 7 vuoden takuu : )
- Anonyymi
Takuupa tietenkin. Onneksi oli rehti korjaamon heppu joka heti sanoi, että älä meille tuo vaan vie takuuhuoltoon. Miten voi olla etten itse hoksannut. Ehdin jo ottaa sinnekin yhteyttä, vastasivat kiitettävän nopeasti ja tietenkin peruin vaikka lupasin palata asiaan jos ilmaantuu uudestaan.
No siinä kävi niin että kun tänä aamuna lähdin ajamaan, ilmastointi toimi. Joten olisiko pari päivää sitten ollut jokin roska tai muu oikku. Nyt siis asia kunnossa. Kiitos vastanneille. - Anonyymi
Lauhduttimen paine venttiili luultavasti, jos kompura rutkuttaa pellin alla?
- Anonyymi
Vähän veikkaan liikaa itikoita ja roskia keulan lauhduttimessa.
- Anonyymi
Tässä on itua. Huomasin että etuikkunan alaosassa oleva kouru oli täynnä havun neulasia. Autoni seisoo usein mäntyjen alla. Sieltä ammensin kourakaupalla moskaa. Voikohan olla että siinä oli vika, en enää muistanutkaan, ennekuin tuon kirjoitit. En tosin tiedä missä on keulan lauhdutin mutta paljon pitkulaisia aukkoja siinä kourussa on.
- Anonyymi
Ilmastoinnin kylmäainevajaukselle ei taida kian 7-vuoden takuu antaa mitään sen suurempaa vastinetta kuin vokkarin 2 vuoden takuu?
- Anonyymi
Tulkitaan varmaankin että vajautuminen on normaali tapahtuma johon ei takuu vaikuta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tulkitaan varmaankin että vajautuminen on normaali tapahtuma johon ei takuu vaikuta.
Kaikkihan sen tietävät, että kylmäaineen vajaan tuminen sille asteelle, että ilmastointi ei enää kytkeydy päälle, ei ole normaali tapahtuma 2 vuodessa, mutta takuuehtojen mukaan se taitaa olla yhtä normaalia VW:n yli puolen litran öljynkulus / 1000 km
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vakava rikosepäily Seinäjoella
Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html433010Mies pakko olla rehellinen
Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau262919Olet saanut kyllä tunnisteita
Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens342836Mitä on woketus?
Täälläkin hoetaan usein sanaa "woketus". Mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Ilmeisesti sen käyttäjät ymmärtävät sen k4392541Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä - Hoivakotiin ei pääse, vaan joutuu selviytymään yksin
Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä… Hoivakoteihin sijoittamista vältellään, koska hoito on kallista ja hyvinvoin1531863Oletko jo luovuttanut?
Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?1431838Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen
Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat251415Hirvenmaitojuusto
Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,51231- 741139
- 301136