Kian ilmastointi

Anonyymi-ap

Tänään huomasin että ilmastointi ei toimi. Puhaltaa kyllä mutta sisään tulee vain ulkoilmaa joka tällä hetkellä on aika kuumaa.
Mistä voisin itse tietää mikä vika on? Mistä huomaa jos kylmä-ainetta on lian vähän? MIstä tietää jos vika on kompressorissa?
Mistä tietää että sulake on palanut? (Luin ohjekirjasta että pitää irrottaa akun miinusnapa ennen kuin poistaa sulaketta, että pääsee näkemään onko se ehjä.)
Vien auton korjaamoon, mutta haluaisin itse tietää mikä jäähdytyslaitetta vaivaa.

11

156

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Harvoin sulake...ilman, että jotain on myös oikeasti hajonnut, ja silti harvoin.
      Kompressori lähes yhtä harvoin.
      Yleensä kylmäainevajaus.

      • Anonyymi

        Mulla on Kia, siinä on pettänyt kompressorin hihnapyörän laakerointi.

        Tuon laakerin kun jaksaisi vaihtaa niin autossani ilmastointi todennäköisesti toimisi. On vaan niin paljon muuta korjattavaa ettei tuo ilmastointi ole nyt ensimmäisenä ollut mielessä.


    • Anonyymi

      Sanoit vieväsi auton korjaamoon, sittenhän se selviää missä vika. Ei sitä vikaa voi täällä muuta kuin arvailla.

    • Anonyymi

      Noissahan on 7 vuoden takuu : )

    • Anonyymi

      Takuupa tietenkin. Onneksi oli rehti korjaamon heppu joka heti sanoi, että älä meille tuo vaan vie takuuhuoltoon. Miten voi olla etten itse hoksannut. Ehdin jo ottaa sinnekin yhteyttä, vastasivat kiitettävän nopeasti ja tietenkin peruin vaikka lupasin palata asiaan jos ilmaantuu uudestaan.
      No siinä kävi niin että kun tänä aamuna lähdin ajamaan, ilmastointi toimi. Joten olisiko pari päivää sitten ollut jokin roska tai muu oikku. Nyt siis asia kunnossa. Kiitos vastanneille.

    • Anonyymi

      Lauhduttimen paine venttiili luultavasti, jos kompura rutkuttaa pellin alla?

    • Anonyymi

      Vähän veikkaan liikaa itikoita ja roskia keulan lauhduttimessa.

      • Anonyymi

        Tässä on itua. Huomasin että etuikkunan alaosassa oleva kouru oli täynnä havun neulasia. Autoni seisoo usein mäntyjen alla. Sieltä ammensin kourakaupalla moskaa. Voikohan olla että siinä oli vika, en enää muistanutkaan, ennekuin tuon kirjoitit. En tosin tiedä missä on keulan lauhdutin mutta paljon pitkulaisia aukkoja siinä kourussa on.


    • Anonyymi

      Ilmastoinnin kylmäainevajaukselle ei taida kian 7-vuoden takuu antaa mitään sen suurempaa vastinetta kuin vokkarin 2 vuoden takuu?

      • Anonyymi

        Tulkitaan varmaankin että vajautuminen on normaali tapahtuma johon ei takuu vaikuta.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Tulkitaan varmaankin että vajautuminen on normaali tapahtuma johon ei takuu vaikuta.

        Kaikkihan sen tietävät, että kylmäaineen vajaan tuminen sille asteelle, että ilmastointi ei enää kytkeydy päälle, ei ole normaali tapahtuma 2 vuodessa, mutta takuuehtojen mukaan se taitaa olla yhtä normaalia VW:n yli puolen litran öljynkulus / 1000 km


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      159
      2518
    2. Selänteiden kommentit

      Se on kesä taas. On alkanut Selänteen rouvakin antamaan lausuntoja ja ohjeita meille. Ei voi olla totta. Yksi Selännekki
      Kotimaiset julkkisjuorut
      196
      1601
    3. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      170
      1555
    4. 79
      1291
    5. Kirkon kuoronjohtajalle varoitus

      Oulun hiippakunnan oratoriokuoro johtaja on saanut varoituksen. Lähettänyt seksuaalissävytteisiä viestejä naiskuorolais
      Luterilaisuus
      28
      1005
    6. Nyt kun pride on ohi on siks

      Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että homoseksuaalisuuden harjoittaminen on syntiä (1. Moos. 19:1-13; 3. Moos. 18:22;
      Luterilaisuus
      281
      911
    7. Miljonääri-Miehensä palkalla elelijä-Sirpa Selänne kertoo: lapsemme eivät osoita mieltä!

      Miksi osoittaisivatkaan kun saavat kaiken isin miljoonilla? Luontoakaan ei kannata suojella niin kovin kun isin autotal
      Julkkikset
      46
      897
    8. Muistatteko itsenne vuonna 1986?

      Millainen olit, mitä haaveilit? Ovatko haaveet toteutuneet, jäänyt vajaaksi vai oletko jopa saanut enemmän mitä olisit t
      Sinkut
      176
      837
    9. Miksi et mies halua

      Seksiä minun kanssa?
      Ikävä
      76
      792
    10. Et vastannut vielä

      Herättikö jokin tunteesi uudelleen vai mistä nyt tuulee?
      Ikävä
      62
      766
    Aihe