Plotteri tablettiin

Anonyymi-ap

Mikä olisi paras näistä lukuisista eri ohjelmista. Kokeiltu mm navionics, loisto marine, skippo,.,. Onko toimivia ilmaisia ohjelmia enää?

14

241

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Oletko testannut OpenCPN.

    • Anonyymi

      Onko toimivia ilmaisia ikinä ollutkaan? Loisto ei paljoa maksa, ja toimii. Orcassa on myös hyviä ominaisuuksia. Sailmate on myös asennettuna, mutta eniten tulee käytettyä Loistoa. Ainoa, mitä olen "aitoihin" plottereihin verrattuna jäänyt kaipaamaan on kaikuluotain ja fyysiset zoomausnapit, muuten nuo karttasovellukset päihittävät perinteiset Navionicsit ja C-MAPit käyttömukavuudellaan.

      • Anonyymi

        Onhan tuo OpenCPN ollut aina ilmainen, tosin tabletilla hyvin toimiva ilmainen versio voi olla työläs saada toimimaan, Tai ainakin Android kännykässä se on haastavaa (PC:llä taas hyvin helppoa). Kartat sitten pitää myös jostain keksiä. Nekin ilmeisesti on mahdollista saada ilmaiseksi useimmista maista, mutta osasta vain melko työläästi.

        Sinänsä kyllä OpenCPN on aivan loistava. Silti hiukan yllätyin kun erään loistoristeilijän komentosillalla oli OpenCPN aktiivikäytössä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onhan tuo OpenCPN ollut aina ilmainen, tosin tabletilla hyvin toimiva ilmainen versio voi olla työläs saada toimimaan, Tai ainakin Android kännykässä se on haastavaa (PC:llä taas hyvin helppoa). Kartat sitten pitää myös jostain keksiä. Nekin ilmeisesti on mahdollista saada ilmaiseksi useimmista maista, mutta osasta vain melko työläästi.

        Sinänsä kyllä OpenCPN on aivan loistava. Silti hiukan yllätyin kun erään loistoristeilijän komentosillalla oli OpenCPN aktiivikäytössä.

        Kuten totesit, ei OpenCPN toimi, ellei sitä itse rakenna eri palikoista... onhan myös liuta ohjelmointikieliä, joilla osaava saa rakennettua nollasta (ja ykkösestä) juuri niin toimivan kuin haluaa, tosin vaatii aika paljon enemmän työtä ja siihenkin pitää kartat jostain löytää. OpenCPN:n käyttöönotto ei vielä koodaria vaadi, mutta vaatii se muuta harrastuneisuutta ja mielenkiintoa kuin veneily.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onhan tuo OpenCPN ollut aina ilmainen, tosin tabletilla hyvin toimiva ilmainen versio voi olla työläs saada toimimaan, Tai ainakin Android kännykässä se on haastavaa (PC:llä taas hyvin helppoa). Kartat sitten pitää myös jostain keksiä. Nekin ilmeisesti on mahdollista saada ilmaiseksi useimmista maista, mutta osasta vain melko työläästi.

        Sinänsä kyllä OpenCPN on aivan loistava. Silti hiukan yllätyin kun erään loistoristeilijän komentosillalla oli OpenCPN aktiivikäytössä.

        OpenCPN Androidille on maksullinen. Kartat tietysti puuttuu ja niiden päivityksistä pitää huolehtia itse.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onhan tuo OpenCPN ollut aina ilmainen, tosin tabletilla hyvin toimiva ilmainen versio voi olla työläs saada toimimaan, Tai ainakin Android kännykässä se on haastavaa (PC:llä taas hyvin helppoa). Kartat sitten pitää myös jostain keksiä. Nekin ilmeisesti on mahdollista saada ilmaiseksi useimmista maista, mutta osasta vain melko työläästi.

        Sinänsä kyllä OpenCPN on aivan loistava. Silti hiukan yllätyin kun erään loistoristeilijän komentosillalla oli OpenCPN aktiivikäytössä.

        Oliko kyseinen loistoristeilijä Costa Concordia?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        OpenCPN Androidille on maksullinen. Kartat tietysti puuttuu ja niiden päivityksistä pitää huolehtia itse.

        OpenCPN:stä löytyy kaksi versiota Androidille. Toinen on ilmainen ja toinen maksullinen. Minulla on molemmat ja kumpikaan ei enää toimi hyvin nykyisessä Androidissa, mutta ovat käyttökelpoisia.

        Jos on harrastuneisuutta, voi kääntää oman versionsa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oliko kyseinen loistoristeilijä Costa Concordia?

        Ihan tuore risteilijä, jossa halvinkin hytti maksaa tonnin/nuppi/yö. Ei siis valintaa ole taatusti tehty vain säästääkseen.


    • Anonyymi

      Minä olen kokeillut lähes kaikkia näitä mitä iPadiin saa omena kaupasta.
      Tällä hetkellä halpa ja hyvä on Sailmate.
      Siinä on paras resoluutio kartoissa. (Parempi kuin Maastokartassa tai Kartastossa)

      Tällä hetkellä minulla on Navionics, sillä halusin saada vektorikartat, joita voi zoomailla vapaasti.

      Ilmaiseksi on ole saanut tai ottanut koskaan mitään appia, joten siihen en osaa sanoa mitään.
      Masaesbosta

    • Anonyymi

      Kaikkia en ole vertaillut, mutta Sailmate ollut käytössä hyvä. Sama karttanäkymä kuin paperikartoissakin, ja zoomatessa ulos ei häviä mitään näkyvistä, kuten Navionicksissa käy.

      Saa ajaetun matkan kartalle, ja sen talteen, joten vastaa "oikeaa plotteria".

      Puutteitakin on. Olisi kiva olla yhteydessä muihin laitteisiin, kuten tutkaan.

    • Anonyymi

      iPad'iin voi ostaa TZ iBoat'n ja se toimii yhdessä Furunon WiFi tutkan kanssa.

    • Anonyymi

      Orca on ihan hyvä, ilmaisversiokin sisältää jopa ais. Ainoa - on syvyyksissä eroavuutta 20-50 senttiä matalikoissa vs navicons, muuten loistava kartta.

      • Anonyymi

        Orca on ihan hyvä, mutta ilmaisversiossa ei näy kuin Suomen kartat sekä hetken kokeilu joillekin muille. Onkos edes maksullisessa vielä kaikkia Itämeren karttoja?


    • Anonyymi

      Onko kukaan saanut kokemuksia iSailor appistä.
      Se on Wärtsilä firman tekemä huvivene käyttöön suunniteltu ohjelma.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      149
      3044
    2. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      316
      2102
    3. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      92
      2087
    4. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      125
      2007
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      46
      1779
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      81
      1455
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      101
      1240
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      28
      1210
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1110
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      103
      1009
    Aihe